Monday, January 19, 2009

Tahniah buat Pas dan Pakatan Rakyat di Kuala Terengganu...

Percaturan politik Malaysia menyaksikan arus perubahan yang digembleng dan dituntut rakyat semakin tidak tertahan lagi dengan keputusan terbaru Pilihan Raya Kecil P36 Kuala Terengganu. Perang strategi di awal proses pilihan raya kecil ini begitu dramatik bagi kedua-dua parti utama yang bertanding. Tempoh kempen selama dua minggu dengan perang poster dan siri ceramah yang bertimbun merancakkan suasana pilihan raya ini. Janji ditabur dan wang dilimpah dalam bentuk bantuan seolah negara tidak berada dalam krisis ekonomi. Semuanya hanya berakhir setelah tempoh pengundian selesai. Alhamdulillah, akhirnya calon Pas diisytiharkan sebagai pemenang pada pilihan raya ini sekaligus menambahkan bilangan kerusi Parlimen Pakatan Rakyat kepada 83 kerusi.

Keputusan ini telah cukup merumuskan kepada aku beberapa perkara penting. Perubahan semakin kuat dituntut oleh rakyat dan dibuktikan oleh rakyat melalui peti-peti undi. Dua kekekalahan BN dan Umno didalam PRK di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu menguatkan lagi iltizam rakyat terutama mereka yang bersama dengan Pakatan Rakyat untuk bersama-sama menuntut kemenangan demi melaksanakan satu perubahan buat Malaysia. Kekalahan-kekalahan ini juga satu mesej jelas buat bakal Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, bahawa beliau tidak diterima rakyat untuk menerajui negara. Dengan kekalahan di dalam PRK ini juga, aku dapat menjangkakan pada PRU 13 nanti - Barisan Nasional akan dapat ditumbangkan dan Pakatan Rakyat berpeluang besar untuk membentuk kerajaan dengan majoriti dua pertiga.

Tahniah sekali lagi saya ucapkan buat Yang Berhormat Abdul Wahid Endut dan saya mengucapkan selamat menjalankan tugas sebagai Ahli Parlimen Kuala Terengganu!

p/s - buat penduduk Pensiangan, nantikan arus Perubahan ini melanda tempat anda dalam sedikit masa lagi....


1 comment:

LeeSlimShady said...

Pada Ajai admin laman blog AMK shah Alam,mintak tolong bukak Email anda kerana saya ada hantar info tentang PERTANDINGAN CIPTA LOGO ANGKATAN MUDA KEADILAN (AMK)

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: