Friday, March 12, 2010

Orang Gila Kulim kena "reject" Satu Malaysia

Sekarang mana orang gila ni nak pergi? baru beberapa minggu lepas Naib presiden PAS Datuk Mahfuz omar telah memberitahu bahawa PAS takkan menerima Zul semula kerana pendirian nya yang tak selari dengan dasar bersama Pakatan.

ni kerana Pakatan membawa konsep ketuanan rakyat tapi orang gila kulim ni heboh nak pertahankan ketuanan melayu oleh itu bermakna PAS pun agak sukar menerima orang gila kulim ini kembali,silap - silap gaya boleh berembat dengan geng Himpunan penyokong PAS yang bukan Islam dan melayu.

oleh yang demikian maka kita rasa orang gila kulim akan bergayut pada ranting dan dahan di dalam geng - geng "Be End" lah pulak.Yang paling harus dan penting orang gila kulim ini sudahpasti akan menyertai United MuNkEeE.Tapi apa kata rakan - rakan MuNkEeE dalam "Be End" ? adakah mereka senang hati?

Ini semua kerana rakan sebantal MuNkEeE dalam "Be End" Gerakan(PGRM) Pulau Pinang menggesa telah kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional (BN) tidak menerima anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin yang disingkirkan daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabtu lepas, sebagai anggotanya.


Pengerusi Gerakan negeri Datuk Dr Teng Hock Nan berkata Zulkifli yang kini menjadi anggota Parlimen Bebas, dilihat sebagai seorang pelampau agama dan racis.


“Beliau disingkirkan oleh PKR kerana tidak bersedia menerima kepelbagaian bangsa. Menerima beliau masuk UMNO dan BN tidak akan mencerminkan BN sebagai sebuah parti campuran pelbagai bangsa yang sederhana berkhidmat bagi kepentingan semua rakyat Malaysia,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


Dr Teng, yang juga naib presiden Gerakan, berkata Zulkifli telah mengetuai satu bantahan yang sangat bising untuk mengganggu Forum Masuk Islam Majlis Peguam di sini pada 9 Ogos, 2008.


Beliau berkata Gerakan agak “cemas” dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Wak Din Debab bahawa pintu geng United MunkEeE “sentiasa terbuka” kepada sesiapa yang ingin menjadi anggotanya termasuk Zulkifli yang memang berhasrat nak jadi MuNkEeE.


Dr Teng berkata BN pada amnya dan khasnya United MuNkEeE janganlah menerima pelampau agama dan racis dalam kumpulannya.Kalau dah macam tu punya rasis sapa nak terima mangkuk ayun ni? mungkin MCA pun akan pertikaikan manakala MIC pun memang dah bengkek.

MCA,MIC dan Gerakan terfikir pelampau perkauman seperti orang gila Kulim hanya akan melaga - laga hubungan baik antara pimpinan komponen "Be End" lebih - lebih lagi antara United MuNkEeE dan dan komponen.

Nampaknya sekarang orang gila kulim bukan sahaja jadi gila dan kera sumbang dalam landskap politik malaysia malah muka tak laku ini pun sukar di terima dalam mana - mana NGO sekalipun.Walaupun bukak NGO sendiri sapa nak "join"? jangankan nak bukak NGO nak bukak kedai bundle pun belum tentu laku.

sebab baru - baru ini Zulkifli Noordin,orang gila yang dipecat daripada PKR pada Sabtu lepas berkata kelmarin beliau telah meminta penyokongnya untuk menganjurkan “roadshow” bagi menjelaskan kedudukannya kepada pengundi dan masyarakat di kawasan Kulim-Bandar Baru.

Kata orang gila kulim yang mana dia akan menubuhkan satu NGO bersama ulama - ulama PAS, Ulamak dalam PAS hendak bersama-sama Zul mengadakan "roadshow? Siapa ulamak PAS itu? Tuan Guru Nik Aziz tak mungkin, Tuan Guru Haji Hadi pun tak mungkin, jadi siapa? Mungkin Dato Tuan Ibrahim Tuan Man?

Persoalan nya keyakinan yang mana ada ulamak PAS yang akan bersama Zul dan menyokong politik kerangka gilanya adalah satu perkara paling mengarut yang kerana Ulama dalam PAS juga sering tak setuju dengan pandangan orang gila,lebih - lebih lagi ulama seperti Khalid Samad.

Kerana setiausaha agung PAS "cikgu Pa" telah memberikan kenyataan yang cukup menyampah terhadap orang gila kulim ni katanya “Saya tidak mahu layan Zulkifli,” kata Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali ketika diminta mengulas dakwaan Ahli Parlimen Kulim- Bandar Baharu, Zulkifli Noordin mengenai pimpinan‘badut hingusan’ menjejaskan PAS. “Beliau (Zulkifli) sendiri sebelum ini cakap tidak mahu terlibat dengan parti politik, jadi buat apa saya layan dia,” kata cikgu Pa.

Jadi mana Zul nak pergi? tak yah pergi mana - mana ...duduk je tepi jalan raja laut jual putu mayam atau pergi main "buskers" kat central market kah..kah..kah

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: