Friday, February 20, 2009

Jangan Jadi Seperti Kereta “Lembu”.

Kenyataan Media AMK Selangor


Tarikh : 20-Februari-2009 (Jumaat)


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Jangan Jadi Seperti Kereta “Lembu”.AMK Selangor mendesak agar SPRM di bawah Ketua Pesuruhjayanaya, Datuk Ahmad Said Hamdan jangan menjadi seperti Kereta Lembu atau Lembu kepada Kerajaan UMNO-BN.

Ini berikutan laporan beliau dalam Utusan Online yang disiarkan dalam Malaysiakini hari ini, yang menjelaskan bahawa Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Ahmad Said Hamdan berkata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan didakwa berhubung tuduhan beliau telah menyalahguna kuasanya dalam pembelian lembu korban dan penyelenggaran kereta peribadinya. Beliau juga menambah terdapat bukti-bukti kukuh berhubung dakwaan tersebut.

Menurutnya lagi, kertas siasatan sudah siap dan akan dikemukakan kepada Pejabat Peguam Negara tidak lama lagi.

AMK Selangor akan mempertahankan dan berdiri teguh di belakang kepimpinan Menteri Besar Selangor, YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam isu ini. AMK Selangor penuh yakin dan tiada keraguan terhadap tindakan beliau untuk menyaman Bekas Menteri Besar Selangor, Dato’ Seri Khir Toyo dalam isu kereta dan lembu ini.

AMK Selangor juga berpendirian dan berpendapat bahawa isu kereta dan lembu yang telah dimainkan oleh media melalui laporan Khir Toyo dan Pengerusi GERAK, Mohd Nazree Mohd Yunus adalah semata-mata perangkap jahat dan mainan politik kotor UMNO-BN dalam strategi serangan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat yang mentadbir Negeri Selangor di bawah kepimpinan YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar yang amat disegani.

AMK Selangor amat yakin dengan ketelusan pentadbiran YAB Menteri Besar dan menganggap bahawa kenyataan-kenyataan terhadap isu kereta dan lembu adalah bersikap jahat dan cuba untuk mengganggu gugat pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Selangor kini.

AMK Selangor juga berharap agar pihak Mahkamah akan mengadili kes ini dan bertindak seadil-adilnya bagi membersihkan nama YAB Menteri Besar Selangor yang saban hari dicemari oleh permainan kotor politik UMNO-BN.



AMK Selangor juga yakin bahawa Khir Toyo dan UMNO-BN sudah tiada startegi lain dalam berpolitik untuk memenangi hati rakyat Negeri Selangor sehingga sanggup membawa isu-isu pudar dalam niat untuk menjatuhkan kepimpinan YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.



AMK Selangor ingin mengingatkan lagi Khir Toyo agar lebih cerdik dan sopan dalam berpolitik sebelum beliau bertanding Jawatan Ketua Pemuda UMNO bulan Mac depan.





"Ke Arah Selangor Yang Lebih Cemerlang"

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: