Thursday, June 10, 2010

RMK10: Langit putrajaya yang menempatkan pejabat Mat Monggol di selubungi awan hitam

Mat Monggol Al - Tantuya Al -Yahudi hari ini mengumumkan rancangan lima tahun untuk memotong subsidi dan mempercepat pelaburan tetapi menggariskan tidak banyak langkah untuk meningkatkan daya saing, dan ini memperkuatkan lagi keraguan tentang agenda reformasinya.

Dalam rancangannya itu, Mat Monggol Barua Zionis berkata kerajaan boneka Israel ini akan mengurangkan defisit fiskal dan mengurangkan subsidi secara berperingkat-peringkat, sementara mensasarkan purata 6 peratus pertumbuhan ekonomi tahunan.

Ketika membentangkan Rancangan Malaysia ke-10 di Dewan Rakyat hari ini, perdana menteri berkata, rancangan tersebut sangat penting untuk menjayakan cita-cita menjadikan Malaysia sebuah negara membangun sepenuhnya pada 2020.

Menurutnya, sasaran untuk mencapai 6 peratus pertumbuhan, memerlukan satu lompatan besar dalam pelaburan, terutama pelaburan yang lebih pesat di sektor swasta.

Mat Monggol memberi beberapa petunjuk tentang bagaimana kerajaan akan menarik lebih banyak pelaburan di samping rancangan untuknya menjadi rakan kongsi syarikat swasta dalam projek berimpak tinggi bernilai RM63 bilion, yang termasuk pembinaan lebuh raya, sebuah wilayah kewangan baru di ibunegara serta loji penjanaan elektrik dari arang batu.

Malaysia memerlukan purata RM115 bilion pelaburan swasta setiap tahun untuk mencapai sasaran pertumbuhan pelaburan sebanyak 12.8 peratus setahun, demikian menurut RMK10. Pelaburan hanya tumbuh purata 2 peratus antara 2006-2010.

Kerajaan akan mengurangkan perbelanjaan pemberian subsidi kepada RM15.7 bilion pada 2015 daripada RM18.3 bilion tahun ini, menurut RMK10.

Tetapi RMK10 mengelakkan isu-isu berduri seperti membubarkan dasar berasaskan kaum yang memberi keistimewaan kepada orang Melayu sejak empat dekad lalu - suatu perubahan, yang mengikut para penganalisis, sangat penting untuk Malaysia bersaing dengan ekonomi lain.

Banyak hal yang semakin bercelaru,keraguan menyelubungi agenda perubahan yang mahu di bawa oleh Barua Yahudi ini.Kini Awan Hitam kini terus menyelubungi langit putrajaya,suasana gelap kini turut di rasai oleh rakyat 1 malaysia mahupun penyokong - penyokong United MuNkEeE yang dah mula sangsi dengan perjuangan mat monggol yang di resapi oleh Semangat Yahudi.

1 comment:

Anonymous said...

Demi Allah, Keadilan dan kebenaran ulaslah dengan akal dan Fikiran yang waras. Terima kasih kerana sudi komen.

ko ulas kat sini pun macam sial...anak haram...pastu suruh orang ulas cara baik...ape lah ko...cuba tengok asal usul ko...dari UIA sampai sekarang tak berubah-ubah

orang PAS

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: