Sunday, November 8, 2009

Demonstrasi adalah budaya kita bukan budaya algojo UMNO



[wt_04.1.jpg]

ENDUDUK JAKUN DAKWA PTG, PTD MUSNAHKAN LADANG SAWIT - melayau

Kira-kira 300 penduduk Orang Asli suku Jakun di Kampung Tanam dekat sini mengadakan demonstrasi secara aman ekoran tindakan memusnahkan ladang sawit milik mereka seluas 21 hektar.

Lebih menyedihkan, mereka mendakwa tindakan tersebut dilakukan oleh Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Pahang dan Pejabat Tanah Daerah (PTD).

Bantahan bermula pukul 11 pagi itu disertai penduduk dari Kampung Tanam, Kampung Kedaik, Kampung Jemeri, Kampung Petoh dan Kampung Kerpal.

Dalam demonstrasi itu, mereka membawa sepanduk berbunyi Kami mengutuk PTG musnahkan tanaman masyarakat Orang Asli, Di mana hak Orang Asli, Kami Orang Asli tidak pernah menentang kerajaan, JHEOA jangan tidur, bantulah Orang Asli, PTG letak pasir dalam periuk masyarakat Orang Asli''.

[mainpix.jpeg+bh.jpeg]

PELAJAR KUIS BANTAH YURAN MAHAL – berita hairan

Lebih 2,000 pelajar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (Kuis) yang menggelarkan diri mereka Gerakan Mahasiswa Sedar (GMS) mengadakan demonstrasi di pekarangan kolej itu semalam, bagi membantah kenaikan yuran pengajian yang dikenakan ke atas mereka.

Kumpulan pelajar terbabit berarak membawa poster, membantah tindakan Kuis menaikkan yurannya secara beperingkat bermula pada 2006 dan lebih 50 peratus pada 2007.



Malaysian native leader detained over ...


PEMIMPIN BANGA IBAN DI TANGKAP – ajensi AFP

KAPIT – Polis telah menahan Ondie Jugah 55 tahun. Ondie ialah seorang pemimpin bangsa Iban.

Ondie telah ditahan kerana mengadakan sekatan kepada orang orang luar dari syarikat balak yang diingin menceroboh ke dalam tanah datuk moyang bangsa Iban.

Ondie bersama sepuluh orang kampong lain telah menjalankan sekatan agar balak tidak dicuri dari kawasan tanah mereka.

Bangsa Iban di Borneo telah berkali kali berjuang melawan pencerobohan bentuk ini.

ITU HARI MANA PUNYA MANGKUK HAYUN YANG BERSIDANG KAT KAMPUNG BARU DAN KATA DEMONSTRASI TU BUKAN BUDAYA KITA...MEMANGLAH PASAL TU BUKAN BUKAN BUDAYA UNITED MONKEY OF NERVOUS OLDIES ...PASAL ITU ADALAH BUDAYA RAKYAT MALAYSIA YANG MERDEKA..YANG BANGANGNYA ADALAH ALGOJO UNITED MONKEY OF NERVOUS OLDIES.........YANG BANGANGNYA ADALAH MAT MONGGOL DAN GENG - GENG PENCACAINYA TERMASUK SI PARPU KARI DAN PAPA GOMO..KAH..KAH..KAH

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: