Friday, January 22, 2010

Kalimah Allah : Hanya sekadar mainan sandiwara Si United MuNkEeE(UMNO)






Isu kalimah Allah yang di mainkan oleh geng - geng united MuNkEeE masih tidak berakhir lagi dari kes kebakaran gereja sehinggalah membawa kepada kebakaran surau tempat ibadat orang islam di muar.Di sini di pertikaikan akan kronologi dan konspirasi ini sejak hari pertama ia di mainkan sehingga pada hari ini ia di lihat begitui kritikal.


Pada beberapa ketika UMNO tewas dalam begitu banyak isu terutamanya isu berkenaan "perkauman" dan ketuanan melayu yang di lihat sudah terlalu primitif dan tak boleh lagi di terima oleh masyarakat dan generasi baru Malaysia.


Kita lihat bagaimana isu Allah di mainkan oleh UMNO;


Pada hari pertama Isu ini di mainkan dan kekecohan hingga membawa hingga ke mahkamah tinggi.Kita begitu hairan mengapa kes yang bersangkut - paut dengan agama islam harus di bawa ke mahkamah tinggi.Yang mengelirukan kes ini di hakimi oleh hakim yang bukan islam iaitu Hau Beng Lan sedangkan sepatutnya kes ini di bawa ke mahkamah syariah.


seterusnya apabila Hakim Hau Beng Lan mengisytiharkan yang mana orang kristian boleh menggunakan perkataan Allah maka secara tak langsung mereka berjaya menaik kan rasa amarah orang melayu yang tak berfikir panjang.


Proksi - proksi Najib termasuk Harussani Zakaria memainkan peranan yang penting dalam menaikkan kemarahan orang melayu.Oleh itu apabila orang melayu yang terperdaya dengan amarah jihad palsu yang kononnya mahu memepertahan nama Allah maka UMNO menghantar semua proksi - proksi nya untuk melakukan kekeohan termasuk membakar gereja dengan tujuan untuk menaik kan sentimen keagamaan.




selepas itu di bakar pula dengan perlawanan sentimen apabila proksi - proksi upahan UMNO apabila suarau di bakar.Surau sudah kena bakar, mungkin lepas ini masjid pula mereka bakar! Saya sangat yakin yang membakar gereja dan surau itu dari puak yang sama - puak yang suka melaga-lagakan rakyat demi survival mereka sendiri. Puak jahanam itu tidak akan berpuas hati selagi pertempuran antara kaum tidak tercetus di negara ini. Mereka telah melakukan banyak perkara untuk menimbulkan huru-hara, tapi gagal. Dan sekarang selepas ada surau yang terbakar, mereka mempunyai peluang untuk mencetuskan kemarahan orang Islam.


Strategi mereka memang bagus - bakar surau pada hari Khamis. Mengapa surau di Muar itu dibakar pada hari Khamis, bukan hari Ahad, bukan hari Selasa? Ia kerana esok hari Jumaat, hari umat Islam berkumpul di masjid untuk tunaikan solat Jumaat. Esok pasti ramai yang masih bercakap tentang surau yang dibakar hari ini. Dan di celah-celah ramai yang bercakap itu, pasti ada yang cuba timbulkan provokasi dengan membangkitkan isu surau yang dibakar oleh pihak satu lagi yang dikatakan ingin membalas dendam!




Ini akan membuatkan orang melayu marah pada pembangkang khususnya PAS kerana mempertahankan Kalimah Allah untuk di gunakan oleh semua orang tak kira apa agama pun.Tapi apabila gereja di bakar maka orang yang bukan islam pula yang yang akan marah pada PAS dan menuduh PAS lah melakukannya.


Tukang bakar itu semua adalah orang - orang upahan UMNO yang digunakan untuk membakar sentimen keagamaan antara kaum. Lihat lah di mana logiknya bagaimana boleh kita percaya apabila polis cuma menangkap susupek yang cuma kat dalam facebook dan suspek yang di tangkap hanya kerana dia ke klinik di sebabkan kesan terbakar sedangkan gereja itu di baling dengan batu dan di lempar dengan molotov cocktail dari luar.


secara logiknya kalau di fikirkan si yang melempar bom molotov cocktail sepatutnya berada di luar gereja bukan di dalam oleh itu mana mungkin dia menerima kecederaan? sebabnya dia berada di luar bukan nya di dalam.Oleh itu sandiwara ini di mainkan dengan bantuan polis.Polis cuma menangkap sekadar untuk mendapatkan pengakuan yang akan di "putar belit" kan.


Jadi pada seluruh rakyat malaysia ! Percayalah ini semua sekadar sandiwara mainan drama oleh geng - geng United MuNkEeE(UMNO) untuk meraih semula sokongan orang melayu dan bukan melayu dan menghancurkan pakatan rakyat melalui taktik - taktik kotor mereka

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: