Lagu Janji dicapati

Loading...

Thursday, September 30, 2010

Liku - Liku dalam mengembalikan Demokrasi








Hidup tak semudah yang di sangka,

Khabar tak seindah yang di Rupa,





Begitu lah seadanya madah - madah buat sang pejuang yang yang punya nurani untuk mengembalikan hak - hak dan lunas - lunas demokrasi yang menjadi Impian buat semua Insan.Hari demi hari Sebuah Parti yang memperjuangkan keadilan dan demokrasi menghadapi Liku - liku yang penuh pahit untuk di telan.



Tetapi apa kan daya, kalau mahukan sagu ruyung mesti di pecahkan.

Namun bukan mudah untuk merealisasikan Demokrasi yang telah di punah - ranahkan dek UMNO dan Barisan Nasional.Dalam jalan pasti ada kemuncup,duri,onak dan ranjau yang setia menemani para pejuang di sepanjang perjalanan.



Demokrasi yang selama ini yang selama ini yang nafikan oleh UMNO dan barisan Nasional harus di kembalikan dengan apa jua cara sekalipun.Buat pertama kali dalam sejarah PKR merintis jalan ke arah Demokrasi yang telus dan Adil.Pemilihan di jalankan laksana Pilihanraya yang sebenar,satu ahli punya hak ke atas satu undi.



Demokrasi yang yang masih "bertatih" untuk menuju kesempurnaan pasti akan di temui jua akan kecacatan dan kelemahannya.Itu semua adalah rahmat untuk PKR terus memperbaiki segala ketidaksempurnaan.Pemilihan yang memberi peluang kepada semua ahli menggunakan hak sebagai "satu undi" membuktikan PKR begitu telus dalam menjalankan proses Demokrasi.



Lumrah bagi demokrasi yang telah di punahkan oleh UMNO untuk kembali pulih dengan sempurna.Demokrasi yang mahu di kembalikan harus melalui proses - proses kematangan.Pasti di kala ini tukang canang - canang UMNO sedang terpekik terlolong menuduh PKR sedang menemui perpecahan.



Tapi tak terfikir oleh sang penipu - penipu bangsa ini bahawa Pemilihan yang berasaskan Demokrasi sebenar ini membawa kepada ketelusan dan kebertanggungjawaban kepada satu - satu pemimpin dalam PKR.



Setiap pemimpin yang bertanding pastikan mahukan undi - undi dari ahli akar umbi.Oleh itu itu kepekaan untuk menjenguk ahli - ahli akar umbi adalah satu tanggungjawab yang wajib di ambil oleh tiap - tiap calon yang bertanding.



Dari sini seluruh pimpinan akan di ajar erti tanggungjawab dan kebajikan ke atas ahli akar umbi.Oleh itu dari situ Seluruh akar Umbi dapat menilai siapakah pemimpin dalam PKR ini yang benar - benar "pemimpin".Yang sering menjaga dan mengambil tahu dan menjaga kebajikan ahli - ahli di bawah akan di pilih sebagai pemimpin.Manakala yang yang hanya pandai bercakap dan hanya tahu duduk di atas singgahsana akan di tolak sehabis - habisnya.

Ini akan menjadi satu pengajaran buat pemimpin - pemimpin dalam PKR untuk menjaga ahli mereka sebaik mungkin dan memberikan Khidmat yang terbaik.Buat ahli - ahli dan Petugas PKR pada pemilihan pula,ini akan menjadi satu latihan tidak formal dalam menghadapi pilihanraya yang akan di umumkan oleh Najib pada bila - bila masa sahaja.

Namun Pemilihan atau Pilihanraya Parti ini masih baru lagi,masih banyak kelemahan yang perlu di atasi.Masih banyak peraturan yang perlu di perbetulkan.Soal keselamatan dan Peraturan Pencalonan pemilihan perlu di titik berat.Biasalah, peringkat pertama memang segalanya tak sempurna,ada banyak yang perlu di pelajari dan di perbaiki

Thursday, September 9, 2010

Selamat Hari Raya Dari Kami Di AMK Shah Alam

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua Rakan - rakan,kawan - kawan, musuh ketat dan musuh dalam selimut tak lupa juga pada seteru yang selalu tikam belakang dengan Ucapan selamat Hari Raya Aidilfitri.
So kalau Makan Lemang dan Rendang Tolong jangan "Over Dose" nanti lepas raya Kalau "tak Sempat" hadiri Pemilihan.

LSS: Pada Ajai dan Afizz Padang Jawa, jangan lupa hari Isnin ni tolong Punggah Lemang,Ketupat dan Rendang Ke Pejabat Cabang Shah Alam pasal!!!!!!!!!

Aku Nak Makan Lemaaaaaaaaaangggg!!!!!!!!!!!! Rindu Siooooott!!!!!!!!!!!!

Wednesday, September 8, 2010

Tergelak lah sebelum Tergelak Di Wajibkan memohon Permit



Mais Kata di Syariatkan Jangan Minum Arak

Jais Kata Jangan Makan Babi

Mat Khusrin Kata Jangan Makan di Bulan Pose...

Tapi Mat Khusrin Kata Makan Duit Rasuah Takpe...itu tak de dalam syariah..........

Kah.....Kah.....Kah.....Kah.....Kah....Kah.......Kah.....Kah.....KAh.....Kah

Mahafiraun Kelentong MELAYU Sempena Aidilfitri






MADEY : AGAMA ISLAM , UMAT ISLAM JADI MANGSA PAS - minsider

Mahathir Mohamad berkata agama Islam dan penganutnya menjadi mangsa pemimpin PAS yang menggunakan agama sebagai senjata kelangsungan hidup dalam politik supaya parti itu terus mendapat sokongan.

Walaupun kononnya melaungkan perjuangan Islam sebenar, beliau berkata pemimpin PAS sanggup mengubah pemikiran, menukar tafsiran, dan ia memang naluri parti itu sejak dahulu akan mengenepikan Islam untuk mendapatkan sokongan bukan Islam.

Beliau berkata pemimpin PAS pintar memberikan pelbagai pandangan serta penjelasan mengelirukan dan akhirnya yang menjadi mangsa kepada perbuatan itu adalah Islam dan penganutnya.




Warghh!! Kah..Kah..Kah..Yang Jadi Mangsa United MuNkEeE napa tak citer?..Kah..Kah..Kah
Beratus - ratus ribu rakyat yang dah jadi mangsa Kelentong Mahafiraun!! apasal tak nak cerita?
Kat kampong Memali sampai satu kampung dibelasah,di pukul,ditembak mati,dan di penjarakan seisi keluarga termasuk wanita dan kanak - kanak, tu mangsa siapa??? Lepas tu dengan muka tak malu boleh lagi mintak satu kerusi dalam Jawatankuasa Hak Asasi Manusia di PBB.

Woi! Mangkuk ayun ! Ni Mangsa Siapa!
Kat Lubuk Merbau Tu Mangsa siapa pulak? itu belum campur di Kampung Chu Badak,Kampung Melayu Ampang, Kampung Berembang dan Kampung Rimba Jaya lagi sampai dah tak boleh nak kira dengan jari segala Kezaliman United MuNkEeE yang menjadi rakyat sendiri sebagai mangsa kuku besinya.
Tak payah nak Kutuk PAS!
Sekurang - kurangnya PAS ada bercakap nak lawan rasuah,Sekurang - kurangnya PAS ada jugak nak bercakap nak menegakkan keadilan.Sekurang - kurangnya PAS pun ada jugak bercakap untuk menghapuskan undang - undang Zalim macam I.S.A.
Macam lah United MuNkEeE ni Bagoss!! Sangat!!
Macam lah United MuNkEeE Baik Sangat!!!
Beli kapal selam pun tak bley menyelam lagi nak heboh satu dunia,lepas tu kelentong Melayu sana - sini.
nak kelentong kat makcik - makcik dan mat - mat felda boleh lah,tapi kalau try kelentong orang - orang bandar tengok!!!!!



Kalau tak makan penyepak ! gerenti kena Tempeleng punyerr lah..kah..Kah..Kah

Thursday, September 2, 2010

AMK Shah Alam Menuju Ke Arah Kepimpinan Revolusi









Setelah Hisham "Sotong" dan Ali Mukhtar mengkhianati Rakyat Shah Alam,hanya tinggal dua anak muda ini shajalah terkontang kanting mempertahankan perjuangan anak muda sehingga berjaya meledak kan revolusi anak muda di Shah Alam walaupun ketiadaan Hisham Sotong yang telah pergi mencium bontot senatak ezam

Wednesday, September 1, 2010

Berita Gembira Untuk 1 Malaysia lagi!!!!



Timbalan KM Sabah tinggalkan LDP-Malaysiakini

Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Peter Pang En Yin hari ini mengumumkan bahawa beliau keluar dari parti LDP.

Pang adalah naib presiden parti berkenaan dan sejak kebelakangan ini timbul khabar angin parti komponen itu akan meninggalkan BN.

Ia berikutan pergeseran antara Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman dengan beberapa pemimpin LDP.

Sebelum ini, timbalan presiden LDP, Chin Su Phin dilaporkan berkata parti itu tidak lagi boleh bekerjasama dengan Musa tetapi tetap setia kepada BN.

Berikutan kenyataan Chin itu, timbalan pengerusi perhubungan Umno Sabah, datuk seri Salleh Said berkata LDP bersekongkol dengan pihak tertentu bagi menumbangkan Musa.

Presiden LDP, Datuk Liew Vui Keong, bagaimanapun menafikan bahawa partinya itu akan berpaling tadah.

"Tiada spekulasi seperti itu. Saya setia sebagai orang BN dan berikrar kesetiaan kepada BN di bawah pimpinan (Perdana Menteri Datuk Seri) Najib (Razak),” katanya ketika dihubungi.

Kah..Kah..Kah Tengah berembat,berbunuh,bertikam sesama sendiri lagi tak nak mengaku!!!!!!..kah..kah...

LSS:

United MuNkEeE akan terus menafikan apa sahaja pertikaman atau Per"rembatan sesama mereka dalam "Be End".Sampai ke tahap ni pun mereka akan terus menafikan keadaan mereka yang dah sampai ke tahap kritikal.

Kalau MCA,SUPP,Gerakan dah sanggup menyatakan hasrat untuk "murtad" dari United MuNkEeE kini apa tah lagi yang lain - lain.Bayangkan lah dah sampai tahap "pisau Rambo sedang di tikam kat perut" Pon boleh lagi kata ada setia lagi kat Mat Monggol!!!

Poraahh!!!!!!

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: