Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, May 31, 2010

SENATAK ialah ahli Politik tak cukup bulan rupenyerr!!!



Ini Bukan Ezam!!!






woitt!! yang mana satu Ezam Ni??? Kompiuus aku!


Ketika berucap dalam pengulungan Kongress semalam Naib Presiden PKR Azmin Ali yang mana adalah bekas Setiausaha Sulit Dato' Seri Anwar membongkar siapakah sebenarnya Ezam.Senatak Mohamad Ezam Mohd Noor, yang pernah berkhidmat sebagai setiausaha politik Datuk Seri Anwar Ibrahim rupa - rupanya berkhidmat dengan Anwar sebagai Setiausaha Politik dengan tempoh tak sampai setahun jagung pun.






LINTAS LANGSUNG DARI KOMPLEKS MAHKAMAH JALAN DUTA







Pada ketika Artikel ini di tulis,anwar berada di mahkamah jalan Duta,berdepan dengan skrip - skrip drama UMNO.Pada Ketika Ini Hakim skrip, Mohd Zabidin Mohd Diah masuk ke mahkamah Anwar berkata dari dalam kandang: "Saksi - saksi dalam ketakutan". Ini kerana mahkamah tidak benarkan peguam Karpal Singh untuk dapatkan senarai saksi2 pihak kerajaan, setelah dipohon sekali lagi sebentar tadi

Karpal tanya mengenai penceraian emak dan bapa Saiful ketika beliau dalam darjah 1. Juga mengenai adik perempuan Saiful, Saidati yang lari mengikut seorang lelaki dan kahwin di Thailand.



Karpal tanya mengenai kenyataan Saiful sebelum ini bahawa dia bertemu Najib, S.A.C Rodwan Mohd Yusof, Ezam (sekarang Senatak) Mumtaz Jaafar, yang merupakan kawan baik Rosmah Mansor mengadu diliwat. Karpal bertanya sama ada mereka - mereka ini buat laporan polis atau tidak.Karpal berkata dalam mahkamah yang mana Mat Monggol dan lain-lain patut didakwa kerana tidak membuat laporan polis mengikut Section 13 Kanun Keseksaan. Pendakwa raya Mohd Yusof Zainal Abiden membantah, Berlaku pertengkaran antara Pendakwa raya dan peguam bela . Mahkamah di tangguhkan lagi.






Berbalik kepada Senatak Ezam yang mana pengetahuan politknya yangtak cukup bulan tu
Ahli Parlimen Gombak ini melabelkan Ezam “tidak habis menjalani tarbiyah” dengan merujuk kepada tempoh menjadi setiausaha politik kepada Anwar, ketika itu memegang jawatan menteri kewangan, cuma dua tahun. Itu sebabnya beliau tidak mempunyai idealisme yang kuat bagi mempertahankan PKR, kata Azmin.



Itu sebabnya beliau tidak mempunyai idealisme yang kuat bagi mempertahankan PKR, kata Azmin.


Ezam baru sebulan dilantik oleh Umno-BN sebagai anggota Dewan Negara.


Beliau menyertai Umno pada 2008, dua tahun selepas meninggalkan PKR.


Azmin berkata demikian ketika menggulung perbahasan pada Kongres Nasional Keenam PKR di sini petang ini.


Dalam ucapannya Azmin tidak menyebut nama Ezam secara langsung, yang merupakan bekas ketua Angkatan Muda Keadilan.


Sebaliknya beliau menyentuh isu lompat parti yang ditimbulkan oleh perwakilan dalam sesi perbahasan.


Azmin mendakwa, Anwar ketika memegang jawatan timbalan perdana menteri dan menteri kewangan pernah ditawarkan ganjaran sebagai balasan tidak menekankan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam jawatan kerajaan dan parti.


Ketika itu Anwar juga merupakan timbalan presiden UMNO.


“Jangan dengar senator yang melacurkan dirinya, saya tahu sebagai setiausaha sulit dia (Anwar) ketika itu, hampir setiap perkara, (bekas menteri kewangan) Datuk (kini Tun) Daim Zainuddin akan menghubungi saya untuk menemui Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama-sama dengan (Allahyarham) Peguam Negara Datuk Mohtar Abdullah untuk membincangkan strategi Dr Mahathir untuk ketepikan jawatan kerajaan dan parti, tetapi memberikan imbuhan dan pulangan yang cukup besar asalkan tidak sentuh Dr Mahathir dalam jawatan parti dan kerajaan.


“Tetapi insan yang bernama Anwar bin Ibrahim menolak semua sogokan Dr Mahathir untuk mempertahankan rakyat dan prinsip,” kata Azmin dengan berkata, “siapa pelacur senator ini? saya tak sebut.”


Bagaimanapun kedengaran perwakilan menyahut dengan berkata, “Ezam.”


Beliau seterusnya berkata, “baru berkhidmat tidak lebih dua tahun, tetapi mengaku dia adalah anak didik Anwar Ibrahim,” katanya.


“Proses tarbiyah (pun) tak habis... yang paling lama (berkhidmat) ialah Khalid Jaafar, yang berkhidmat selama 13 tahun, Dr Mansor Othman (kini Timbalan Ketua Menteri I), dan sudah tentulah (saya) dari Gombak,” kata Azmin yang juga bekas setiausaha politik Anwar.


Azmin menambah, ini menunjukkan beliau, Khalid dan Mansor telah melalui proses tarbiyah yang sempurna dan lengkap serta tidak kehilangan idelisme perjuangan.


“Tetapi kalau satu tahun, nak berlagak macam... bila kita bertempur, ini yang lari ke luar negara kerana tidak berani berdepan dengan kezaliman Umno dan BN.


“Hari ini dapat senator, tak mengapa. Lihat Senator Dr Syed Husin (Ali), ada kualiti, ada prinsip, ada idealisme, dia tetap bersama dengan mempertahankan idealisme,” katanya.


Azmin berkata, Pakatan Rakyat mahu kuasa yang diberikan oleh rakyat diterjemahkan dalam bentuk amalan dan tindakan bagi melakukan agenda reformasi termasuk pembaharuan ekonomi.


“Pada 1995, saya masih ingat Anwar melontarkan idea ketika membentangkan belanjawan, tentang pesanan tujuh tahun yang subur dan akan diikuti dengan tujuh tahu yang gersang.


“(Bagaimanapun) Dr Mahathir tidak berani dan tidak bersedia untuk melakukan reformasi ekonomi kerana mempertahankan kronisme dan nepotisme sehingga berlaku krisis ekonomi.


“Dr Mahathir dengan mudah menyalahkan (George) Soros dan IMF (Dana Kewangan Antarabangsa).


“Tidak mahu mengaku bahawa kegagalan kepimpinan, tidak mahu melakukan reformasi ekonomi.


“Akhirnya bila berlaku pertembungan, pejuang (Anwar) kita disumbat dalam penjara, bukan kerana (bekas pemandu Anwar) Azizan Abu Bakar,” katanya.


Dalam ucapannya, Azmin juga berkata, beliau mengharapkan satu dokumen ekonomi Pakatan Rakyat yang jelas dirangka walaupun agenda ekonomi baru telah diutarakan sebelum ini.


Beliau juga mencadangkan agar pegawai-pegawai kerajaan negeri turut menghadiri setiap kali PKR mengadakan kongres tahunan.


“Saya hendak usulkan setiap kali kongres parti bersidang, mesti diwajibkan ketua agensi kerajaan khsusunya pegawai UPEN hadir bersama.


“Walaupun ia melibatkan kongres parti politik, tetapi ia juga menyentuh soal dasar (kerajaan negeri).


“Kita adalah pemimpin akar umbi yang membincangkan, harus ada pegawai-pegawai kerajaan dengar, pulang serta laksanakan keputusan yang diputuskan oleh kongres,” katanya.


Ezam baru sebulan dilantik oleh Umno-BN sebagai anggota Dewan Negara.


Beliau menyertai Umno pada 2008, dua tahun selepas meninggalkan PKR.


Azmin berkata demikian ketika menggulung perbahasan pada Kongres Nasional Keenam PKR di sini petang ini.


Dalam ucapannya Azmin tidak menyebut nama Ezam secara langsung, yang merupakan bekas ketua Angkatan Muda Keadilan.


Sebaliknya beliau menyentuh isu lompat parti yang ditimbulkan oleh perwakilan dalam sesi perbahasan.


Azmin mendakwa, Anwar ketika memegang jawatan timbalan perdana menteri dan menteri kewangan pernah ditawarkan ganjaran sebagai balasan tidak menekankan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam jawatan kerajaan dan parti.


Ketika itu Anwar juga merupakan timbalan presiden Umno.


“Jangan dengar senator yang melacurkan dirinya, saya tahu sebagai setiausaha sulit dia (Anwar) ketika itu, hampir setiap perkara, (bekas menteri kewangan) Datuk (kini Tun) Daim Zainuddin akan menghubungi saya untuk menemui Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama-sama dengan (Allahyarham) Peguam Negara Datuk Mohtar Abdullah untuk membincangkan strategi Dr Mahathir untuk ketepikan jawatan kerajaan dan parti, tetapi memberikan imbuhan dan pulangan yang cukup besar asalkan tidak sentuh Dr Mahathir dalam jawatan parti dan kerajaan.


“Tetapi insan yang bernama Anwar bin Ibrahim menolak semua sogokan Dr Mahathir untuk mempertahankan rakyat dan prinsip,” kata Azmin dengan berkata, “siapa pelacur senator ini? saya tak sebut.”


Bagaimanapun kedengaran perwakilan menyahut dengan berkata, “Ezam.”


Beliau seterusnya berkata, “baru berkhidmat tidak lebih dua tahun, tetapi mengaku dia adalah anak didik Anwar Ibrahim,” katanya.


“Proses tarbiyah (pun) tak habis... yang paling lama (berkhidmat) ialah Khalid Jaafar, yang berkhidmat selama 13 tahun, Dr Mansor Othman (kini Timbalan Ketua Menteri I), dan sudah tentulah (saya) dari Gombak,” kata Azmin yang juga bekas setiausaha politik Anwar.


Azmin menambah, ini menunjukkan beliau, Khalid dan Mansor telah melalui proses tarbiyah yang sempurna dan lengkap serta tidak kehilangan idelisme perjuangan.


“Tetapi kalau satu tahun, nak berlagak macam... bila kita bertempur, ini yang lari ke luar negara kerana tidak berani berdepan dengan kezaliman Umno dan BN.


“Hari ini dapat senator, tak mengapa. Lihat Senator Dr Syed Husin (Ali), ada kualiti, ada prinsip, ada idealisme, dia tetap bersama dengan mempertahankan idealisme,” katanya.


Azmin berkata, Pakatan Rakyat mahu kuasa yang diberikan oleh rakyat diterjemahkan dalam bentuk amalan dan tindakan bagi melakukan agenda reformasi termasuk pembaharuan ekonomi.


“Pada 1995, saya masih ingat Anwar melontarkan idea ketika membentangkan belanjawan, tentang pesanan tujuh tahun yang subur dan akan diikuti dengan tujuh tahu yang gersang.


“(Bagaimanapun) Dr Mahathir tidak berani dan tidak bersedia untuk melakukan reformasi ekonomi kerana mempertahankan kronisme dan nepotisme sehingga berlaku krisis ekonomi.


“Dr Mahathir dengan mudah menyalahkan (George) Soros dan IMF (Dana Kewangan Antarabangsa).


“Tidak mahu mengaku bahawa kegagalan kepimpinan, tidak mahu melakukan reformasi ekonomi.


“Akhirnya bila berlaku pertembungan, pejuang (Anwar) kita disumbat dalam penjara, bukan kerana (bekas pemandu Anwar) Azizan Abu Bakar,” katanya.


Dalam ucapannya, Azmin juga berkata, beliau mengharapkan satu dokumen ekonomi Pakatan Rakyat yang jelas dirangka walaupun agenda ekonomi baru telah diutarakan sebelum ini.


Beliau juga mencadangkan agar pegawai-pegawai kerajaan negeri turut menghadiri setiap kali PKR mengadakan kongres tahunan.


“Saya hendak usulkan setiap kali kongres parti bersidang, mesti diwajibkan ketua agensi kerajaan khsusunya pegawai UPEN hadir bersama.


“Walaupun ia melibatkan kongres parti politik, tetapi ia juga menyentuh soal dasar (kerajaan negeri).


“Kita adalah pemimpin akar umbi yang membincangkan, harus ada pegawai-pegawai kerajaan dengar, pulang serta laksanakan keputusan yang diputuskan oleh kongres,” katanya.

Sunday, May 30, 2010

Puteri UMNO suka kan Politik SEKS


Orang kata, UMNO dah nak karam. Dah nak kojol. Dah nak gol. Dah nak bungkus. Itu kata orang. Betul tidaknya, belum pasti lagi. Tapi riak-riak perlambangannya sudah terpampang di depan mata.Di bawah ini contoh kemungkaran terbaru membabitkan UMNO. Sesudah bergelumang dengan politik wang buat kesekian lamanya, kini ada segelintir pemimpin UMNO mengamalkan politik seks. Mereka minta habuan seks daripada anggota Puteri UMNO yang perlukan pertolongan berkempen bagi jawatan di peringkat nasional.Hakikat ini didedahkan oleh Sritribuana dalam komennya kepada posting di blog ini pada Rabu, 19 November 2008, bertajuk Kita Nak Tubuhkan Parti Politik Baru?Sritribuana mengirimkan komennya pada jam 11.36 malam, 5 Disember 2008, seperti berikut:


Dalam musim pemilihan, ada pemimpin UMNO yang hebat-hebat. Apabila para Putri UMNO minta pertolongan dan bantuan berkempen untuk jawatan peringkat nasional, ada pemimpin yang menjawab: “tak kan tolong aje. You boleh bagi apa kat I?” Dengan ikhlas, para Putri akan jawab, tidak ada duit. “Duit I dah ada..” Apa yang mereka mintak dari remaja-remaja yang baru nak berjinak-jinak dengan UMNO, kalau tidak tubuh badan para remaja berkenaan? Ajak bercuti. Jangan ajak kawan.

Ini bukan sketsa dogeng di zaman moden. Ada kebenarannya. Tidakkah para Putri itu dari kalangan bangsanya sendiri? Sebab itulah kebanyakkan para Putri UMNO, lebih-lebih lagi yang terpelajar, apabila menghadiri seminar, perjumpaan di mana para pemimpin UMNO yang berapi-api berucap tentang bangsanya, mereka merasa jijik. - SritribuanaSaya yakin komen di atas datangnya dari lubok kalbu Sritribuana sendiri. Ia adalah kisah benar yang sebenar-benarnya. Ia bukannya “sketsa dogeng di zaman moden.” Tetapi realiti kebobrokan UMNO yang hampir karam dengan kemungkaran, jenayah dan maksiat.Saya cadangkan Sritribuana adukan kes rasuah seks ini kepada Jawatankuasa Disiplin UMNO. Itu pun kalau mereka percaya. Kalau tak, berilah perincian yang lebih mendalam kepada blog ini supaya boleh didedahkan seluas-luasnya.

Begitulah UMNO ketika ini. Politik wang menjadi-jadi. Kemungkaran kian meluas. Presidennya dikatakan asyik main politik ikut telunjuk menantu serta dalangnya. Bahtera perjuangan yang dah nak karam dibiarkan tanpa usaha membaikinya. Warga UMNO yang kian meluat ke mana akhirnya kesetiaan mereka?

Kata exco puteri UMNO Datin Ismalina menasihatkan mana pemimpin UMNO agar tidak menjadikan gadis - gadis puteri UMNO sebagai tempat untuk melampiaskan Nafsu serakah demi menawarkan sebarang penajaan keatas sesuatu pertandingan atau jawatan kepada Puteri UMNO kedalam Parti.....

Kata naib ketua puteri UMNO iaitu YB Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengingatkan ahli - ahli Puteri agar tidak menjadikan "batang tubuh" mereka sebagai modal untuk mendapatkn mana - mana jawatan dalam Parti...


kata penolong setiausaha PuteriUMNO BIBI SHARLIZA BT MOHD KHALID "Budaya politik seks harus di tangani dengan segera sebelum ianya jadi lebih parah"

LSS : Woiittt.........makcik Woitt..........kak bila nak tangani nya tu, Ya Allah dah parah baru perasan kerr.....kalau macam tu citernya agak dah "kenyanglah" ahli - ahli MT UMNO tu "meratah" awek - awek Puteri keh.... keh...keh.....

Woit...kak Woittt makcik ....Mana Dato Dr.Mashitah Ibrahim kiterr??? dia dah tahu pasal hal ni kerr belum??Kalau dia dah tahu apasal tak pengsan jerrkk....keh...keh....keh..... hua.....hua....hua......

Saturday, May 29, 2010

MEB di kritik hebat ini bermakna Mat Monggol dah kelentong 1 malaysia

Dua bekas pegawai tinggi kerajaan kritik MEB


Kongres Ekonomi Bumiputera di ibunegara hari ini panas apabila Model Ekonomi Baru (MEB) yang disusun oleh Majlis Penasihat Ekonomi Negera (MPEN) telah dikritik oleh dua bekas pegawai tinggi kerajaan pusat kerana "tidak mengutamakan agenda bumiputera".

Mereka ialah bekas timbalan ketua pengarah Jabatan Perangkaan Malaysia, Senator Datuk Akbar Ali dan bekas ketua pengarah Unit Perancang Ekonomi (UPE) Datuk Halipah Ali.

"Model ekonomi baru adalah dokumen MPEN yang belum diterima oleh kerajaan.

"Ia menyerang bangsa Melayu dan Dasar Ekonomi Baru (DEB)... MPEN kena berpegang kepada kekuatan sendiri, bukan kelemahan orang lain," kata Akbar disambut laungan beberapa peserta "bakar buku itu" dan "buang buku itu".

Modul itu kini dibukukan sebagai cadangan kepada kerajaan dan kulitnya berwarna merah.

Akbar mengulas pembentangan kertas kerja oleh Ketua Setiausaha MPEN, Prof Dr Normah Mansor bertajuk "Agenda Melayu Dalam Model Baru Ekonomi" di Dewan Tun Hussein PWTC.

Kongres anjuran Majlis Perundingan Melayu (MPM) itu dihadiri oleh kira-kira 300 peserta hadir yang berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Akbar berkata, MPEN perlu bersikap adil kepada DEB agar tidak mengutuk atau menyalahkan DEB untuk menggalakkan model baru ekonomi.

Katanya MEB adalah pandangan MPEN dan beliau bimbang sekiranya modul tersebut digunakan sebagai senjata untuk menumbangkan kerajaan dan menjadi alat baru untuk menjajah bumiputera.

Sehubungan itu, beliau menggariskan langkah dengan menjadikan Perkara 153 dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai sumber penggubalan MEB demi menjamin kesejahteraan dan kualiti rakyat.

Beliau juga mencadangkan agar dihapuskan diskriminasi terhadap bumiputera dan menyusun semula guna tenaga dan kekayaan negara.


Manakala Halipah yang turut membahaskan kertas kerja tersebut, juga mengkritik modul MEB.

"Saya tidak nampak agenda bumiputera (dalam MEB). Tidak diberi tempat.

"Dalam lapan SRI (strategic, reform, initiative) dalam MEB, tidak letak agenda bumipoutera sebagai keutamaan," katanya.

Dalam menghadapi cabaran ekonomi hari ini, beliau menggesa agar agenda bumiputera perlu dizahirkan dengan meningkatkan kapasiti dan kebolehan yang tinggi.

Sehubungan itu, katanya, MEB dan Rancangan Malaysia ke-10 perlu lebih perkasa dengan menitikberatkan pendidikan dan latihan serta kouta biasiswa perlu diteruskan.

Sementara itu, pengerusi MPM, Datuk Ibrahim Ali ketika ditemui pemberita berkata agenda bumiputera mesti diutamakan dan menjadi agenda nasional.

"Kedua pembahas menimbulkan kesangsian (terhadap) model ekonomi baru.

"Agenda bumiputera tidak dijelaskan atau kabur dan tidak dititikberatkan, seolah-olah menyalahkan dasar kerajaan itu tidak benar," katanya.

Tapi apa yang pasti hujah mangkuk ayun ni memang tak boleh pakai,katak kodok mana boleh percaya.Ini haram jadah sudah jadi itu pencacai mencium bontot mahafiraun,mat monggol dan si say fool,macam nak percaya.

Ini bermakna 1 malaysia dah kena kelentong giler babi dek isteri rosmah.rasanya masih ingat lagi Mat Monggol pernah cakap dalam TV3 suku yang mana "our economy is fundamental and strong" makna nya kelentong giler babi tu semua.



Khas Dari Kongress : PKR perketat pilih calon, elak lompat parti

Proses pemilihan wakil rakyat PKR perlu lebih ketat untuk mengelakkan kejadian lompat parti, kata presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Katanya, wakil rakyat sebegitu juga sebaiknya disingkirkan daripada parti sekiranya dikesan lebih awal.

"Jika demikian watak wakil rakyat (kita), bukankah lebih baik mereka disingkir dan bersama dengan parti wang dan kontrak (oleh) Umno (dan) BN.

"Apakah perkembangan tersebut mampu memantapkan Parti Keadilan Rakyat? Ya, kerana bukan saja parti diselamatkan dari anasir negatif, tetapi ia adalah pengajaran buat kita, katanya ketika menyampaikan ucapan dasar di kongres parti itu hari ini.

Katanya lagi, bakal calon juga perlu mengikuti program tarbiah atau latihan sebagai pelapis bagi pemimpin sedia ada

"Apakah mampu dipertahankan tokoh lama yang kurang wibawa? Atau mestikah kita sekadar memilih (pemimpin) yang telah kenal aspirasi perjuangan parti," soalnya.

Beliau juga menyifatkan wakil rakyat yang bertindak melompat parti itu "dijangkiti" amalan daripada pemimpin Umno dan BN.

Katanya, "pekung busuk" itu kini telah terhidu dan parti itu akan mendedahkan fakta berhubung upah sebanyak RM2 juta ringgit dan jua imbuhan kontrak sebagai upah bagi ahli parlimen yang yang lompat parti.

"Demikian telatah pengkhianat – bicara soal prinsip tetapi isi tembolok sendiri," katanya.

Dalam soal itu, katanya, pimpinan parti itu juga sewajarnya mendengar pandangan daripada parti manakala rakyat pula harus membuat penilaian.

Sehubungan itu juga ahli majlis kerajaan di negeri-negeri yang dikuasai Pakatan ini perlu meningkatkan prestasi mereka.

Tumpuan perlu diberikan dalam soal "pembangunan dan pengagihan kekayaan kepada rakyat serta kepedulian terhadap permasalahan."

Wan Azizah turut menggariskan lima fokus utama yang perlu ditumpukan oleh kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan.

Katanya, ia termasuk pelaksanaan keputusan kerajaan yang perlu dipercepatkan, di samping memastikan kelicinan pentadbiran.

"Kenal pasti undang-undang, dasar dan arahan pekeliling yang menjadi punca kepada kelewatan dan birokrasi remeh untuk disemak, dipinda mahupun dibatalkan," katanya.

Selain itu, perkhidmatan dan bantuan daripada kerajaan negeri juga perlu dipastikan supaya sampai ke peringkat terbawah, katanya lagi.

Tambahnya, pelan pembangunan ekonomi negeri juga perlu berlandaskan Agenda Ekonomi Malaysia, selain memenuhi kehendak masyarakat dalam perkhidmatan kerajaan tempatan.

"Penghulu, JKKK, ahli majlis dan pemimpin setempat perlu memainkan peranan penting kerana anda adalah wakil kita dengan rakyat.

"Program-program untuk meningkatkan keberkesanan mereka perlu dilaksanakan dengan segera," katanya lagi.

Tambahnya, jentera penerangan kerajaan negeri juga perlu digembleng bagi memastikan polisi dan maklumat kerajaan sampai ke golongan sasaran.

"Harus diingat, politik adalah persoalan persepsi," tegasnya.

Wan Azizah juga yakin, pentadbiran negeri Pakatan berasaskan prinsip urustadir yang baik mampu memastikan pentadbiran yang "cekap, telus dan amanah."

Beliau seterusnya mencadangkan supaya Selangor mengadakan Indeks Tadbiran Baik setiap tahun bagi membolehkan masyarakat menilai pencapaian kerajaan negeri itu.

Katanya, cadangan tersebut berdasarkan laporan Ketua Audit Negara pada dua tahun lalu yang mencatat rekod bersih bagi kerajaan Selangor, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Perak.

Friday, May 28, 2010

EZAM PUN `MAIN BELAKANG' JUGA

MAKA, berdegar-degarlah Senatak (Senator Katak) Ezam Sesumpah menjaja betapa beliau amat yakin dengan tuduhan liwat ke atas DS Anwar itu adalah benar. Keyakinannya itu diulang dengan lebih tegas sebaik sahaja beliau dilantik menjadi Senatak. Sebab yakinnya beliau terhadap si Saiful yang Saiful sendiri tidak mengenali rapat Ezam Sesumpah melebihi yakinnya beliau terhadap DS Anwar yang berpuluh tahun beliau kenali, maka Ezam Sesumpah pun menjadi penjaja cerita fitnah tersebut.

Beliau percaya DS Anwar peliwat hanya dengar cerita dari mulut Saiful tanpa bukti atau jika ada pun hanya sekadar melihat atau membelek dubur Saiful yang mungkin menonggeng di depannya. Kita punyai bukti bahawa Ezam Sesumpah juga `peliwat' dan kita ada bukti terang dan nyata. Maksud saya, Ezam Sesumpah adalah `peliwat politik' yang terang-terang `main belakang'. Beliau tiada jawatan penting di dalam parti sekutu Apco itu, tidak bertanding malah tidak dicalonkan langsung di dalam Pilihanraya Umum yang lalu. Beliau memasuki `pintu belakang' seterusnya menjadi Senatak. Permainan `pintu belakang' ini lah yang dikata `liwat politik' yang terbukti Ezam Sesumpah ceburi.

Di mana maruah dan kehebatan Ezam Sesumpah di mata Umno? Beliau seharusnya malu bila ditawarkan jawatan secara `liwat' begitu kerana mana mungkin kununnya selaku Pahlawan Melayu masuk gelanggang secara demikian. Dahulunya beliau pernah menggelarkan Hishamuddin sebagai `lembut', tetapi setidak-tidaknya Hishamuddin masuk Parlimen secara bertarung anak jantan.


Ini Bukan Ezam!!! Woitt!! Mana Gambar Ezam???

woitt!! yang mana satu Ezam Ni??? Kompiuus aku!




Maka, jelaslah bahawa apa yang Ezam Sesumpah pernah katakan dulu, "Tunjukkan pada saya siapa yang masuk Umno itu ikhlas ?", adalah benar, tiada yang tidak benar melainkan benar belaka. Nas dan dalilnya, lihat Senatak Ezam Sesumpah

Jika cerita karut seperti ini kita anggap satu fitnah terbesar yang amat jijik dan jahat, tentunya perbuatan Ezam sesumpah juga tidak kurang jahat dan jijiknya dari Saiful. Beliau adalah orang yang akan bersama Saiful menanggung segala risiko samada di dunia mahupun di Akhirat akibat perbuatan jahatnya. Ezam sesumpah kini sudah berbelit-belit di dalam percakapannya apabila menyerang DS Anwar dan serangan itu berlanjutan pula ke atas keluarga bekas boss yang dipuja dan dipujinya dulu. Ini jenis manusia paling Munafik yang pernah wujud di dalam dunia politik negara kita.



Apabila Ezam sesumpah baru-baru ini membuat fitnah dengan menuduh DS Wan Azizah sendiri pernah memberitahunya tentang kununnya perangai buruk DS Anwar, kita sudah dapat meneka apakah tujuan Ezam berbuat demikian. Sebelum ini beliau banyak kali membuat tuduhan peribadi ke atas DS Anwar tetapi tidak berhasil untuk meyakinkan rakyat. Kelakuan buruk mamat Munafik ini tidak akan terhenti akibat dendam yang membara, maka diseretnya keluarga DS Anwar di dalam kes tersebut. Setelah bertahun beliau keluar dari KeADILan, baru kini muncul cerita DS Wan Azizah pula.




Ingatkah kita, lidah Ezam sesumpah ini banyak kali terbelit? Pada awal beliau keluar dari KeADILan, ditanya apa pandangannya tentang isu liwat, beliau berkata beliau tidak tahu dan biarlah mahkamah yang mengadilinya. Kemudian, apabila kes ini dibicarakan Ezam sesumpah berkata beliau yakin DS Anwar melakukan perbuatan tersebut setelah mendengar sendiri dari Saiful. Apabila semua cakap-cakap Ezam sesumpah ini dijadikan bangkai oleh rakyat, muncul pula idea mamat Munafik ini untuk menuduh DS Wan Azizah sendiri yang memberitahunya tentang kelakuan DS Anwar. Jika benar, bodoh benarkah DS Wan Azizah untuk bercerita masalah aib itu kepada Ezam. Dan, peliknya ketika itu mengapa Ezam tidak keluar dari parti segera? Mengapa DS Wan Azizah tidak berjumpa mana-mana ustaz atau Alim Ulamak yang ramai bersama parti KeADILan atau PAS untuk meminta nasihat jika benar DS Anwar berkelakuan buruk sedemikian? Mengapa perlu DS Wan Azizah bercerita dengan Ezam sesumpah?

Memang sudah jadi stail Ezam sesumpah, bila dia yang mulakan tuduhan dan fitnah ke atas sesiapa, dia akan minta orang yang dia fitnah itu saman atau bersumpah sepertinya untuk menjadi `sesumpah'. Untuk dia laporkan kepada pihak berkuasa, Ezam sesumpah tidak akan lakukan kerana dia bukan pejuang seperti dulu lagi. Dia kini hanya pencacai Umno sahaja yang diberi upah Senatak. Bukan Ezam tidak tahu syarat-syarat untuk bersumpah mengikut cara Islam, tetapi beliau sengaja mencabar orang lain untuk menjadi jahil sepertinya asalkan dia kelihatan sebagai hero Umno. Pernah anda dengar Ezam suruh Najib bersumpah junjung Al-Quran menyatakan tidak terlibat dengan rasuah atau komisyen kapal selam, APCO, dan berbagai lagi kemungkaran Najib? Pernah kita dengar Ezam sesumpah mencabar Khir Toyo menjunjung Al-Quran tidak terlibat dengan rasuah? Mungkin kita tidak akan mendengar Ezam sesumpah ini mencabar Hishamuddin menjunjung Al-Quran kerana tidak minum arak? Ezam sesumpah tidak akan berbuat demikian. Kerana apa? Kerana jiwanya kini terlalu lemah akibat badi Umno yang disertainya.

Perjuangan Ezam sesumpah kini hanya satu iaitu tentukan DS Anwar terpenjara dan keluarganya diaibkan walaupun DS Anwar tidak pernah mengaibkan keluarga Ezam sesumpah. Bagi saya yang pernah menderma sedikit wang untuk membela keluarga Ezam sesumpah sewaktu beliau terpenjara dahulu, Wallahi, saya tidak akan halalkan. Mudah-mudahan Allah akan selamatkan kita dan masyarakat dari manusia yang diutuskan oleh Iblis untuk merosakkan kita semua. Suatu hari nanti, Allah akan balas perbuatan manusia durjana ini dan tidak mustahil keluarga atau anak cucu mereka akan menerima kesan dari perbuatan insan terkutuk ini

Thursday, May 27, 2010

Luahan nenek kepada Gadis yang dirogol Bekas Ketua Menteri Melaka

"Kenyataan Sabri bin Mohamed Yasin Bagi Pihak Ibunya Pendek binti Ahmad, Nenek Kepada Noryati Binti Mohamad Yusop, Mangsa Rogol Yang Terlibat Dengan Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik Di Hotel Belmount, Melaka Pada 3hb November 1999 .



Saya tidak faham mengapa cucu saya hanya menyatakan sekarang tidak mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim bila dia telah mengakui selama 5 tahun kebelakangan ini sejak 1994 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim, termasuk membuat keterangan bersumpah di mahkamah di depan tuan hakim

Cucu saya, , telah membuat satu kenyataan pada 2hb November 1999 menafikan keterangan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 29hb Oktober 1999 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik pada tahun 1994.

Saya amat terkejut dengan kenyataan cucu saya ini kerana sepanjang 5 tahun ini, cucu saya telah mengakui mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim semasa cucu saya masih berumur 15 tahun. Cucu saya juga memberitahu ahli keluarga dan saya bahawa Tan Sri Rahim merupakan orang lelaki pertama yang melakukan hubungan sulit dengannya.

Oleh kerana cucu terlibat dengan Tan Sri Rahim, dia ditahan oleh pihak polis pada akhir bulan Ogos 1994 sehingga saya sebagai nenek yang membesarkannya tidak dapat berjumpa dengannya. Saya hairan mengapa pihak polis dan kerajaan BN boleh membenarkan seorang mangsa rogol ditahan sedangkan mereka yang merogolnya bebas tanpa dipenjarakan. Ini boleh dilihat selepas 14 lelaki, kecuali Tan Sri Rahim, mengakui merogol gadis bawah umur di mahkamah tetapi tidak dipenjarakan sebaliknya dibebaskan. Akibat peristiwa hitam itu, cucu saya telah melahirkan seorang anak perempuan pada 1995.




Oleh kerana tidak dapat menjumpai cucu saya, saya telah meminta bantuan daripada Ahli Parlimen Kawasan Kota Melaka YB Lim Guan Eng yang berjaya memaksa pihak polis membenarkan saya melawat cucu saya. Saya amat kesal dan sedih bahawa YB Lim dalam usaha membantu mendapat keadilan untuk cucu saya telahpun dipenjarakan di Penjara Kajang pada 25hb Ogos 1998 dan kehilangan statusnya sebagai Ahli Parlimen.

Dalam kes mahkamah Lim Guan Eng yang mulai pada 20hb Jun 1995, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Mok Siew Hoong menyatakan bahawa cucu saya telah mengakui mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim. Pada 27hb Februari 1997, cucu saya pula memberikan keterangan sebagai seorang saksi kepada hakim Mahkamah Tinggi dalam kes YB Lim Guan Eng bahawa Tan Sri Rahim mempunyai hubungan sulit dengannya.

Selepas itu cucu saya, semasa berjumpa dengan saya, masih mengakui bahawa Tan Sri Rahim ada hubungan sulit dengannya. Malah, cucu saya telah membuat satu ucapan di depan kami di Hotel Federal, Kuala Lumpur pada 27hb Januari 1999 menyokong YB Lim Guan Eng yang dipenjarakan seperti berikut:-



"Saya merasa sungguh kesal atas apa yang telah berlaku di masa lampau, dan merasa sungguh sedih sekali kerana YB Lim Guan Eng kini telah dipenjarakan. Apa yang beliau cuba lakukan hanyalah untuk membantu saya. Tetapi beliau sendiri pula menjadi mangsa. Semua ini sungguh tidak adil. Saya berdoa semoga keadilan akan dikembalikan kepada YB. Malam ini, saya telah membawa dua surat rayuan, satu kepada Yang Di Pertuan Agong dan satu lagi kepada Yang Di Pertua Negeri Melaka, meminta supaya YB Lim Guan Eng diampunkan dan dibebaskan segera supaya meneruskan tanggungjawab sebagai seorang Ahli Parlimen sejati Malaysia. Saya meminta supaya YB Lim Kit Siang selaku Ketua Pembangkang Parlimen boleh membantu sampaikan surat-surat rayuan saya ini kepada kedua-dua pihak itu."

Saya tidak faham mengapa cucu saya hanya menyatakan sekarang tidak mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim bila dia telah mengakui selama 5 tahun kebelakangan ini sejak 1994 bahawa dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim, termasuk membuat keterangan bersumpah di mahkamah di depan tuan hakim.

Saya berasa hampa, malu dan marah atas kejadian rogol yang menimpa cucu saya. Tetapi saya berasa lebih hampa, malu dan marah bila cucu saya boleh membelakangkan kebenaran dan keadilan dengan melupai jasa baik YB Lim sehingga bersedia bohong dengan menafikan dia mempunyai hubungan sulit dengan Tan Sri Rahim. Nyata sekali, ini adalah satu lagi konspirasi kerajaan BN menutup kebenaran demi kepentingan politik.

Saya masih mengingati cucu saya begitu tersiksa semasa ditahan di Pusat Pemulihan Rembau sehingga cuba melarikan diri banyak kali. Dia memberikan keterangan di mahkamah bahawa dia berjaya melarikan diri daripada tahanan sekali sebelum ditangkap balik. Jelas, kasih sayang keluarga kami kepadanya tidak dibalas.

Apa yang dilakukan oleh cucu saya adalah tidak adil kepada YB Lim Guan Eng yang telah kehilangan begitu banyak, termasuk dipenjarakan kerana cuba mempertahankan hak cucu saya ini. Saya tidak boleh lupa betapa susah anak-anak dan isterinya yang sering menangis merindui bapa mereka semasa dipenjara. Oleh itu, saya ingin meminta maaf kepada YB Lim atas apa yang cucu saya telah lakukan.

Saya juga berhasrat memberikan jaminan kepada YB Lim bahawa keluarga kami sentiasa mengenang pengorbanan beliau dan mengingati kesediaan beliau menanggung segala penderitaan dan kerugian kewangan demi membantu sebuah keluarga Melayu miskin yang dianiayai oleh kezaliman kerajaan BN. Kami tidak akan lupai YB Lim adalah satu-satunya orang yang bersedia menegakkan keadilan untuk kami bila tidak ada seorang pun yang berani tolong sama kami.

Semoga Allah S.A.W. boleh memaafkan cucu saya.

Pendek binti Ahmad
Sabri bin Mohamad Yasin
Alamat: Batu 13, Kampung Sungai Petai, 78000 Alor Gajah, Melaka .



LSS : Persoalannya di mana kah Haram jadah nie? dengar cerita dia dah jadi pengerusi Badan Bertindak Perpaduan Melayu! halamak ! ini sudah bahaya ! kalau PR berjaya tawan PutraJaya pada PRU ke-13 esok tak tahu lah berapa ratus keping penerajang la hinggap ke muka mangkuk ayun ni yek!!! tapi lagi bagus kalau kita ikat dia kat tiang, pas tu bogel kan .....habis semayang jumaat

Saksi Kes Tembak mati aminulrasyid ditangkap polis

Hari ini Bukan sahaja MP Shah Alam malah seluruh rakyat satu malaysia mempertikaikan mengapa Azamuddin Omar saksi Utama kes tembak mati seorang remaja di seksyen 11 aminulrasyid iaitu azamuddin Omar di tahan oleh polis.Apa kah muslihat di sebalik semua ini,alasannya ialah untuk membantu siasatan pihak polis tetapi kini di lihat Azamuddin telah di tahan selama berhari - hari.

Adakah ini semua sekadar untuk mengubah keterangan dan membebas kan mereka yang bersalah? persoalannya mengapa Azamuddin yang di tahan sedangkan pihak polis boleh datang ke rumah dan mengambil kerterangan dan juga menjalankan soal - siasat di rumah mangsa.

Tambahan pula Azamuddin yang pada ketika ini akan berdepan dengan Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah(PMR) pada hujung tahun ini jadi penahanan tersebut akan menyebab kan penumpuan remaja terbabit terhadap pelajaran nya agak terjejas.

Keadaan ini semua agak membingungkan kerana baru beberapa hari lepas Azamuddin telah menerima ugutan bunuh dari beberapa individu yang tak di kenali(Mungkin Polis Kot..) dan kemudiannya dia terus di tahan di balai polis selama berhari - hari.

Apakah makna ini semua?

Kalau sekadar nak menjelaskan bahawa parang dalam kereta kakak allahyarham dan persoalan mengapa dia melarikan diri itu semua boleh si soal - siasat di rumah tapi kini timbul tanda tanya adakah Azamuddin kini menjadi mangsa ugutan untuk mengubah keterangan kerana hal ini telah kerap kali terjadi.

Setiap Mangsa atau saksi yang di tahan di balai akhirnya di lihat telah mengubah keterangan,andai saksi enggan maka drama ugut - mengugut pun terjadi dan akhirnya berakhir dengan kejadian saksi mati dalam tahanan.Ini telah kerap kali terjadi dalam banyak kes sebelum ini dan di laporkan seramai 1805 orang mati dalam tahanan dan ketika di soal siasat.

antaranya ialah;

Persoalannya apakah ini yang terpaksa di lakukan terhadap Azamuddin semata - mata untuk melindungi kezaliman pihak polis.Semata - mata mahu menukar keterangan maka angka kematian semasa dalam soal - siasat mesti tambah.

1805
R GUNASEGARAN
(31)
16/7/09

1804
TEOH BENG HOCK
(30)
16/7/09

1803
Unknown
2009

1802
A Ghana Pragasam A/L Anthony
(53)
14/06/09

1801
Unknown
2009

1800
Unknown
2009

1799
Unknown
2009

1798
Unknown
2009

1797
Unknown
2009

1796
Unknown
2009

1795
Unknown
2009

1794
Unknown
2009

1793
Unknown
2009

1792
Unknown
2009

1791
Unknown
2009


1790
Kugan Ananthan
(23)
20/01/2009

1789
Unknown
2009

1788
Unknown
2009

1787
Unknown
2009

1786
Unknown
2008

1785
Unknown
2008

1784
Unknown
2008

1783
Unknown

2008


1782
Unknown
2008

1781
Unknown
2008

1780
Unknown
2008

1779
Unknown
2008

1778
Unknown

2008


1777
Unknown
2008

1776
Unknown
2008

1775
Unknown
2008

1774
Unknown
2008

1773
Unknown
2008

1772
Unknown
2008

1771
Unknown
2008

1770
Unknown
2008

1769
Unknown
2008

1768
Suria Ramesh
(29)
22/11/2008

1767
Unknown
2008

1766
Unknown
2008

1765
Unknown
2008

1764
Unknown
2008

1763
Unknown
2008

1762
Unknown
2008

1761
Unknown
2008

1760
Unknown
2008

1759
Unknown
2008

1758
Unknown
2008

1757
Unknown
2008

1756
Unknown
2008

1755
Unknown
2008

1754
Unknown
2008

1753
Unknown
2008

1752
Unknown
2008

1751
Unknown
2008

1750
Unknown
2008

1749
Unknown
2008

1748
Unknown
2008

1747
Unknown
2008

1746
Unknown
2008

1745
Unknown
2008

1744
Unknown
2008

1743
Unknown
2008

1742
Unknown
2008

1741
Unknown
2008

1740
Unknown
2008

1739
Burhanuddin Sulaiman
(57)
1/09/2008

1738-1650
Unknown
2008

1649
Kamarul Ariffin
(24)
13/07/2008

1648-1632
Unknown
2008

1631
Chai Hong Yik
(35)
3/6/2008

1630-1617
Unknown
2008

1618
Kee Lian Kok
(29)
19/05/2008

1617
Uthayachandran a/l Chandran
(23)
18/05/2008

1616-1545
Unknown
2008

1544
Ong Chee Leong
(29)
18/01/2008

1543-1534
Unknown
2008

1533
Letchumanan Kathan (30)
18/12/2007

1532-1481
Unknown
2007

1482
Fong Kok Seng
(32)
19/09/2007

1483-1476
Unknown
2007

1474-1428
Unknown
2007

1427
Lai Yick King
(31)
12/06/2007

1426-1406
Unknown
2007

1405
Norazmi Azman
17/05/2007

1404-1361
Unknown
2007

1360
Mohamad Arrifin
07/02/2007

1359-1331
Unknown
2007

1330
Liziana binti Mohd Kamal
30/12/2006

1329-1299
Unknown
2006

1298
Masri Omar
04/11/2006

1297-1275
Unknown
2006

1274
Suresh Kunasekaran
27/10/2006

1273-1250
Unknown
2006

1249
Unknown
3 October 2006

1249-1238
Unknown
2006

1237
Samiyati Indrayani Zulkarnain Putra
12/9/2006

1236-1129
Unknown
2006

1128
M.Nadarajan
05/07/2006

1127-1049
Unknown
2006

1048
Illias Othman
21/03/2006

1047
Sarawanan Meyalagan
20/03/2006

1046-1045
Unknown
2006

1044
Mohamad Hafizal Hanafi
17/03/2006

1043-1021
Unknown
2006

1020
Chua Ah Ming
07/02/2006

1019-981
Unknown
2006

980-979
Unknown
2005

978
Kasirajah A/L Rajoo
29/12/2005

977-943
Unknown
2005

942
M. Ayadurai
25/11/2005

941-930
Unknown
2005

929
Ravindran Alaigiry
19/11/2005

928
S.Hendry
19/11/2005

927-848
Unknown
2005

847
Azhar Ahmad
28/07/2005

846
Roszaidi Othman
July 2005

845-809
Unknown
2005

808
Nor Haziman Mansor
Jun 2005

807-782
Unknown
2005

781
Jiwa Ramamorthy
18/05/2005

780
Ali Sudin
19/04/2005

779-756
Unknown
2005

755
Rastam Bin Talib
(19)
06/03/2005

754
S.Manimaran
(33)
03/03/2005

753-672
Unknown
2005

671
Unknown
Jan 2005

670-566
Unknown
2004

567
R.Mahesvaran
17/7/2004

566-499
Unknown
2004

498
Francis Udayapan
24/05/2004

497
Subramanian Manikam
22/5/2004

496-490
Unknown
2004

489
Tan Chor Liang / Philip Tan
13/5/2004

488-449
Unknown
2004

448
Nadarajah A/L M.Krishnappan
8/4/2004

447-369
Unknown
2003

368
Yoges Rao A/L Letchmiah
11/12/2003

367-344
Unknown
2003

343
Ho Kwai See
28/11/2003

342
Veerasamy Gopal
28/11/2003

341-270
Unknown
2003

269
Ho Kwai See
4/08/2003

268-219
Unknown
2003

218
Ulagathan Muniandy
21/07/2003

217-163
Unknown
2003

162
Ahmad Salled
6/6/2003

161-73
Unknown
2003

72
Subramaniam A/L Arumugam
20/3/2003

71-53
Unknown
2003

52
Kannan Kanthan
28/2/2003

51-40
Unknown
2003

39
Prakash Moses
18/2/2003

38-29
Unknown
2003

28
Hasrizal Hamzah
09/2/2003

27-7
Unknown
2003

6
Syed Fadzil Syed Hamzah
09/01/2003

1-5
Unknown
2003

adakah itu yang di mahukan.

Oleh itu rakyat harus sedar dan faham polis selangor tak seharusnya bersikap Yahudi Zionis dan terus menerus menyiksa rakyat hanya kerana mahu menutup malu mereka.Kalau ini lah yang terjadi maka hidup kita rakyat 1 malaysia di hantui oleh 2 ketakutan.Ketakutan yang pertama ialah di ancam oleh Penjenayah dan ketakutan yang kedua di ancam oleh Polis.

Jadi hanya satu sahaja Pesanan Buat Rakyat 1 malaysia,

Tiada apa yang dapat di lakukan oleh kita untuk mengatasi masalah ini melain kan menyepak - terajang haram jadah - haram jadah yang sedang duduk bersenang lenang di putrajaya lantas menukar dengan kepimpinan yang yang baru dan terus menyusun semula pasukan polis dan sistem perundangan kita.

Tapi!

Sekiranya anda tetap berdiam diri dan berkeras mahu memangkah Dacing Karat,ingat ! Anda dan keluarga anda kini hidup dalam bahaya !fikirlah sebaik - baiknya

Wednesday, May 26, 2010

Samy Vellu Bersilambam melawan Keris Telanjang United MuNkEeE

Hiyarkhhh!!! inilah pukulan tepat kepada Mat Monggol



S. Vell Paari yang merupakan anak Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu menuduh UMNO menggunakan 'pembunuhan politik' (political assassin) untuk memecahbelahkan parti komponen Barisan Nasional (BN) itu. Sambil merujuk kepada desas-desus mengenai kewujudan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS) mendapat restu daripada pemimpin tertinggi UMNO, Vell Paari yang juga Anggota Jawatankuasa Kerja Pusat MIC menyelar UMNO kerana memulakan satu tindakan yang berbahaya. Menurutnya UMNO lah yang akan menentukan siapa yang patut menjadi presiden, timbalan presiden dan sebagainya.

Anak Samy Vellu pertahan dakwaan terhadap United MuNkEeE

KUALA LUMPUR, 26 Mei — S. Vell Paari, anak Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu mempertahankan tuduhannya kelmarin bahawa Umno menjadi punca kepada masalah dalam MIC termasukApa yang saya perkatakan adalah isi hati bukan Melayu... untuk itu, jika Tan Sri Muhyiddin mengatakan saya biadap, saya dilabelkan biadap, biarkan, kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider di Australia.



Saya masih berpegang kepada apa yang saya cakap,” kata beliau ringkas.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tuduhan yang dilemparkan oleh Vell Paari kononnya Umno menjadi punca kepada masalah dalam MIC, sebagai sesuatu yang biadap.

Timbalan Perdana Menteri menafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu dan meminta Vell Paari, anggota terbaru yang dilantik menyertai Jawatankuasa Kerja Pusat MIC supaya menghentikan tindakan tidak bertanggungjawabnya itu.

Umno ingin menafikan sekeras-kerasnya tuduhan oleh anak Samy Vellu itu. Ia adalah sesuatu yang biadap, katanya.

Vell Paari mendakwa Umno menggunakan pendekatan pembunuhan politik untuk memecahbelahkan MIC.

Wak Din Freddie Krueger : Anak Samy Vellu jangan biadab

PAGOH - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegur anak Presiden MIC, S Samy Vellu iaitu, S Vell Paari agar tidak bertindak biadab dengan menuduh UMNO sebagai ‘pembunuh politik’ yang memecahbelahkan parti komponen Barisan Nasional itu.

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata, tindakan Vell Paari itu perbuatan yang tidak adil dan tidak bertanggungjawab.

“Saya percaya Samy Vellu boleh menasihatkan anak beliau agar tidak mengeluarkan kenyataan seperti ini dengan mudah dan terlepas cakap yang menyentuh perasaan kepimpinan parti-parti yang lain” katanya pada sidang media selepas Majlis Ramah Mesra bersama warga pendidik Daerah Muar dan Ledang sempena Hari Guru 2010, di sini.

Muhyiddin turut menafikan sekeras-kerasnya bahawa UMNO terlibat dalam menggulingkan Presiden MIC itu seperti yang didakwa Vell Paari yang juga Ahli Jawatankuasa Pusat MIC.

Beliau melihat kenyataan Vell Paari itu mempunyai ‘kepentingan’ kerana jawatan yang disandang bapanya.

Beliau, kepimpinan BN sedaya upaya menjaga kepentingan semua pihak dengan mencari jalan penyelesaian bukannya menambah lebih banyak masalah.

Vell Paari yang mengeluarkan kenyataan ketidakpuasan mengenai kewujudan desas desus Gerakan Anti Samy Vellu mendapat restu dari kepimpinan Tertinggi UMNO dalam wawancara di laman Free Malaysia Today, kelmarin

Muhyiddin bagaimanapun tidak mahu memberi komen mengenai kepincangan yang berlaku dalam MIC, kerana ia membabitkan hal dalaman parti dan mengingatkan pucuk pimpinan parti itu membuat keputusan berlandaskan keadilan dan perlembagaan parti.




Vell Paari turut mempersoalkan adakah benar tindakan masyarakat Cina dan India tidak memilih BN dalam pilihan raya umum lalu disebabkan kepimpinan MIC dan MCA. ''Ia tiada kena-mengena dengan soal kepimpinan dua parti ini (MIC dan MCA). Ketidaksamarataan yang berlaku hari ini merupakan penyebab kepada perkara itu,'' katanya. Dengan menggunakan metafora BN sebagai sebuah bas, Vell Paari berkata, parti-parti komponen hanya penumpang dalam bas yang dipandu oleh UMNO itu. ''Parti-parti komponen hanya penumpang. Bas itu dipandu oleh UMNO,'' katanya yang membayangkan tindak-tanduk dan polisi UMNO menjadi punca masalah berkenaan.
Pada minggu lepas, bekas Timbalan Ketua Pemuda MIC, V. Mugilan menubuhkan GAS yang akan dilancarkan pada 30 Mei ini selepas dipecat daripada parti berikutan desakannya supaya Samy Vellu segera berundur. Pelancaran GAS dijangka dihadiri kira-kira 7,000 orang yang mempunyai hasrat sama mendesak Presiden MIC itu segera meletak jawatan.

Bekas Timbalan Presiden MIC, Datuk S Subramaniam, berkata beliau bersimpati dengan timbalan ketua Pemuda MIC Malaysia yang baru dipecat, V Mugilan tetapi menafikan mereka bekerjasama menubuhkan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS). Subramaniam mendakwa, Samy Vellu telah memecat kira-kira 100,000 ahli parti selama lebih 30 tahun beliau menjadi presiden."Lagi cepat pertukaran kuasa berlaku lagi baik untuk MIC," katanya.
Lama mana Samy Vellu mampu bertahan sebagai presiden MIC? Sekarang musuh dah keliling pinggang. Berapa orang lagi nak kena pecat atau Samy Vellu akan terpecat. Kita harap Samy mampu bertahan sehingga pilihanraya depan. Semakin orang india meluat kepada MIC semakin cepat BN bungkus.
Sejauhmana pula UMNO-BN membuat pemulihan dan perubahan kepimpinan dalam komponen BN. Hasrat UMNO untuk merubah kepimpinan dalam MCA gagal apabila Chua Soi Lek dipilih sebagai pemimpin recycle tidak digemari oleh pimpinan UMNO. Sejauhmana UMNO-BN menghormati piliham ahli-ahli MCA. Puas berkung-fu kepimpinan MCA tetapi nampaknya ia tidak lagi mampu menarik dan memberi kepercayaan kepada orang cina. Sejauhmana pula UMNO-BN mampu campur-tangan kepimpinan MIC yang dianggap Samy Vellu sudah tidak releven untuk menarik orang-orang India meskipun ia dipilih oleh ahli.

Bagaimana pula dengan Dr Koh Tsu Koon dengan Gerakan, takkan nak kekalkan untuk lebih berdaya saing bagi menghadapi DAP di P.Pinang. Perlukah Gerakan pula bermain pedang dan wushu selepas ini? Rasa-rasanya PPP pun tunggu masa je tu?
Tapi apa yang lebih mudah hendak di perkatakan di sini ialah sama seperti yang di perkatakan oleh Rakan Tukar Tiub(Isham Rais) "Kalau MuNkEeE dengan MuNkEeE bergaduh ! Jangan leraikan...Ada Baik, simbah lagi banyak minyak Petrol" pasal dua - dua pun 2x5 je, satu selalu kelentong melayu satu lagi selalu kelentong India.....
apabila penyamun dengan penyangak bergaduh,meh la kita gelak kat tengah - tengah!
Kah...Kah...Kah...Kah...Kah..Kah

Tuesday, May 25, 2010

Lagi satu keje Bangang yang di buat dek Wak Din

Sebangang - bangang Menteri selama 52 tahun malaysia ni merdeka baru lah jumpa menteri bangang macam Wak Din ,hari ni kata Wak din dalam melalok....

PUTRAJAYA 24 Mei-MELALOK - Kerajaan akan memberi semula kemudahan transit tanpa visa kepada warga India, Sri Lanka, Pakistan dan Bangladesh mulai 1 Julai depan, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata keputusan memberi semula kemudahan tersebut adalah kerana kerajaan mendapati ia memberi faedah kepada industri pelancongan negara.

"Satu ketika dulu, pernah diadakan (kemudahan transit tanpa visa ini) tetapi atas sebab-sebab tertentu, ia ditarik balik.

"(Perkara ini) kita bincang semula kerana daripada segi faedah pelancongan, kita dapati adanya faedah,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pelancongan di sini hari ini-Utusan MELALOK

Apa punya bangang lah Wak Din,Bangang tahap parpu kari atau bangang tahap tapir,siamang ataupun Beruk afrika? ada ke boleh bagi Visa transit percuma kat Kat orang India,Sri Lanka,Pakistan dan Bangla.Ini bukan negara kaya pun.

Apa... kepala bangang Wak Din boleh pikir ke yang diorang ni aka datang malaysia sekadar untuk bercuti? takkan Wak in tak perasan yang berlonggok punya ramai kat kedai - kedai mamak tu warga negara siapa?Yang berlonggok kat pam - pam minyak dan kilang - kilang tu Warga negara siapa?.Apa ini semua Wak Din Nak tambah Masalah ke?

Lepas tu dah gerenti Rasuah Imegresen beli kad pengenalan, tak lama lagi kes minah kene bawak lari dek mat bangla pun berulang.

Apa Wak Din pikir Rakyat 1 malaysia tak tahu ke.. yang bangla berduyun - duyun ni akan di gunakan oleh Geng United MuNkEeE Nervous OlDieS untuk memanipulasi undi mereka pada PRU ke 13.

Sudah lah Wak Din tak payah nak kelentong melayu,kesian makcik - makcik Felda tuhh..Kah..Kah..Kah

Lain Kali Wak Din kena "trim" sikit lemak kat kepala dan kat muka tu kasi ringan sikit kepala macam Freddie Krueger,barulah boleh berpikir sikit, tak lah bangang sangat ..kah..kah...kah

Monday, May 24, 2010

Sarawak: BN bakal dihukum

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin bertolak dengan jet dari Kuantan sesudah merasmikan Hari Guru Peringkat Kebangsaan menjelang senja, ke bandar 270,000 penduduk itu.

Tetapi beliau tidak pun menjejakkan kaki ke Dewan Suarah, tempat undi dijumlahkan dan pemenangnya diisytiharkan. Hasrat beliau tentu untuk meraikan kemenangan BN yang benar-benar ingin membuktikan bahawa kepemimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang turun berkempen tiga kali, diterima oleh rakyat.

RM400 juta ditaburkan

Namun, Muhyiddin difahamkan bertolak balik ke Kuala Lumpur sebelum jam 9 malam sesudah mengetahui bahawa calon DAP, Wong Ho Leng mendahului calon Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Robert Lau Hew Yiew.

Keyakinan BN untuk memenangi kerusi itu bukan tidak berasas, mengambil kira jumlah wang yang disalurkan dan janji yang ditaburkan kepada pengundi. Dikatakan lebih RM400 juta dijanjikan untuk pelbagai projek pembangunan bagi menakluki minda dan jiwa pengundi.

Pada hari terakhir sebelum hari mengundi 16 Mei lalu, pemimpin BN mendapat maklumat daripada risikan dan instrumennya bahawa calon mereka masih mendahulu DAP sekitar satu peratus.

Presiden S

UPP Tan Sri George Chan Hong Nam dan pemimpin BN Sarawak menyifatkan kekalahan itu sebagai kekalahan kecil. Bagi mereka, seekor ayam yang berkokok tidak semestinya menandakan hari akan siang.

Mereka menasihati DAP supaya tidak terlalu yakin dan angkuh dengan kemenangan itu. Bagi BN, itu bukan bermakna bahawa kunci ke Petrajaya dan Putrajaya akan terlepas daripada tangan mereka.

Bagi DAP kemenangan itu memberi keyakinan dan semangat tinggi untuk melebarkan pengaruhnya dalam pilihan raya negeri nanti. Dalam pilihan raya lalu DAP mememenangi kerusi di bandar Kuching, Meradong dan Bukit Assek, Sibu.

Seterusnya, Miri?

DAP menyimpan azam tinggi untuk menakluki kerusi negeri dan Parlimen di Miri yang sejak sekian lama menjadi kubu kuat BN. Tetapi dengan trend dan pola pengundian yang diperlihatkan di Sibu, terutama dalam kalangan pengundi Cina, dapatkah SUPP, parti tertua Sarawak itu terus dengan keyakinan bahawa Miri akan terus dikuasainya?

Dari segi pecahan undi, pengundi Cina menyumbang sebanyak 66.7 peratus daripada jumlah pengundi berdaftar di Sibu. Dalam pilihan raya kecil lalu, terdapat peningkatan yang ketara, daripada 62 peratus pada pilihan raya umum 2008 kepada 69 peratus menyokong DAP.

Mati-matian pemimpin SUPP dan pemimpin negeri mengatakan bahawa trend di Hulu Selangor dan di Semenanjung tidak mungkin berlaku di Sibu dan Sarawak. Kekalahan di Sibu merupakan tamparan hebat kepada SUPP dan pimpinan Ketua Menteri. Bagi SUPP, ia merupakan pil pahit yang perlu ditelannya menjelang pilihan raya negeri.

Mereka lupa bahawa pengundi Cina di Sarawak sebenarnya mendahului pengundi Cina di Semenanjung apabila enam kerusi bandar dikuasai SUPP terlepas ke tangan DAP pada 2006.

Mereka bagai tersentak apabila pengundi Cina langsung tidak mempedulikan rayuan dan gula-gula yang dihulurkan oleh Najib menjelang pilihan raya, termasuk bantuan RM18 juta kepada sekolah Cina dan sekolah menengah bantuan Methodist.

Mac, April 2011 - Pilihan Raya Sarawak?

Bagi mereka, bantuan itu adalah hak mereka, dan datang terlalu lewat ketika banyak lagi sekolah serupa tidak menerima bantuan di seluruh Sarawak.

Peningkatan sebanyak 4 peratus undi di kalangan orang Iban juga bukanlah sesuatu yang signifikan dan dapat dibanggakan sangat jika diambil kira jumlah menteri dan pemimpin politik BN yang turun ke bawah dan jumlah peruntukan yang disalurkan di kalangan penghuni rumah panjang ketika tempoh berkempen.

Kemenangan DAP menyebabkan SUPP semakin risau akan nasibnya dalam pilihan raya negeri yang kini perlu dianjakkan.

Besar kemungkinan pilihan raya Sarawak diadakan sekitar bulan Mac atau April tahun depan. Tan Sri Abdul Taib Mahmud yang menjadi Ketua Menteri sejak 29 tahun lalu, dan baru meraikan hari jadi ke-74 pada 21 Mei lalu, tidak akan berani mengambil risiko parti BN itu terus dilibas oleh DAP.

Ketua Menteri paling lama memerintah di Malaysia itu ingin membuktikan bahawa kepemimpinan beliau terus diterima oleh 2.5 juta rakyat Sarawak, dan kegagalan BN memenangi sebarang kerusi bukan petanda bahawa rakyat benci kepada beliau biarpun terdapat kain rentang di Sibu yang berteriak 'Undi SUPP=Undi Taib' dan 'Bye-bye to Taib's Dynasty'.

Mungkinkah SUPP akan dicampakkan oleh masyarakat Cina sama seperti MCA dan Gerakan di Semenanjung? Jika parti yang ditubuhkan pada 1959 itu gagal mmembaiki kelemahannya dan gagal memenuhi aspirasi masyarakat Cina, jangan hairan ia akan menerima padah.

SUPP bakal menghadapi tentangan sengit di kerusi bandar dan berdepan dengan kekalahan di beberapa kerusi lain termasuk di Pelawan, Sarikei dan Dudong. Dalam pilihan raya negeri 2006, SUPP hanya menang tipis di kerusi terbabit.

Jika perkara ini berlaku, DAP dapat menambahkan jumlah kerusi kepada sembilan dalam pilihan raya negeri yang dijangka semakin sengit berbanding 2006.

Dalam pilihan raya itu nanti, BN berdepan dengan pati komponan Pakatan Rakyat yang bersatu, terdiri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) dan PAS.

Semua kerusi pasti ditandingi, berbeza daripada sebelumnya apabila sebahagian kerusi dimenangi tanpa bertanding. Dengan kerjasama dan persefahaman parti komponen Pakatan Rakyat, BN tidak mungkin diberi laluan mudah. SUPP yang dibelenggu masalah kepemimpinan dan intrig dalaman dijangka gagal menyelesaikan masalah itu dan membaiki imejnya dalam tempoh singkat.

Kini, Pakatan Rakyat semakin mendapat momentum sesudah wakil rakyatnya, Dominique Ng (PKR-Padungan) dan Chong Chien Jen (DAP-Kota Sentosa) digantung selama 12 bulan daripada Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak minggu lalu. Seorang lagi ADUN Ting Tze Fui (DAP- Meradong) bakal menerima nasib yang sama.

Meskipun Wong Ho Leng pengerusi DAP negeri menyifatkan tindakan itu sebagai balas dendam terhadap keupayaan DAP memenangi kerusi Sibu, namun ia tidak lebih sebagai percubaan untuk menyekat suara lantang pemimpin pembangkang daripada mengkritik dasar kerajaan di bawah pimpinan Taib.

Dengan tindakan keras diambil terhadap wakil pembangkang itu, ia sebenarnya hanya menguntungkan DAP kerana masyarakat Cina tidak suka wakil mereka diperlakukan sedemikian. Isu itu hanya akan menyemarakkan kemarahan pengundi Cina yang tentu akan terus menyokong calon DAP. Justeru, jangan hairan, sekali lagi SUPP akan dihukum keras oleh pengundi Cina di bandar dalam pilihan raya negeri nanti.

Wednesday, May 19, 2010

MP Kinabatangan didesak letak jawatan

Kumpulan bertindak untuk kesetaraan gender (JAG) mendesak supaya Bung Moktar Radin mengosongkan kerusi parlimennya kerana melanggar undang-undang ekoran berpoligami tanpa kebenaran.

Seorang jurucakapnya Maria Chin Abdullah (kanan) berkata ahli parlimen Kinabatangan itu tidak sepatutnya melanggar undang-undang kerana ia memberi mesej yang tidak baik kepada masyarakat.

"Bung Moktar perlu meletak jawatan, dan tidak sepatutnya mewakili rakyat Malaysia lagi.

"Itu langkah terbaik," katanya ketika bercakap kepada wartawan di perkarangan Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur hari ini.

Katanya lagi, poligami tanpa kebenaran juga merupakan satu bentuk penghinaan kepada golongan wanita.

Tambahnya, Bung Moktar juga mempunyai reputasi tidak baik kerana sering menjadikan golongan wanita sebagai sasaran dalam ucapannya di Dewan Rakyat.

Bung Moktar sebelum ini mengaku bersalah kerana mengahwini isteri keduanya Zizie Ezette A Samad tanpa kebenaran mahkamah pada Disember 2009.

Ahli parlimen Kinabatangan Bung Moktar Radin hari ini dijatuhi hukuman penjara selama sebulan atas kesalahan poligami tanpa kebenaran.

Beliau
juga didenda RM1,000 bagi satu lagi kesalahan bernikah tanpa kebenaran dan berhadapan dengan hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal menjelaskan denda tersebut hari ini.


Isteri keduanya, Zizie Ezette Abd Samad pula didenda RM1,000 bagi setiap dua kesalahan.

Pelakon terkenal itu bersalah atas tuduhan bersubahat bagi kesalahan poligami tersebut dan juga kesalahan pernikahan tanpa kebenaran.


Zizie juga menghadapi hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal menjelaskan denda tersebut hari ini.

Jurunikah bagi perkahwinan itu pula, Ahmad Shahazami, yang juga abang kepada Zizie dihukum denda RM1,000 bagi kesalahan itu.

Dua orang adiknya, Samzy Fuzette dan Shaheizy Sam juga masing-masing didenda RM1,000 kerana bersubahat atas kesalahan itu.

Selain itu, ketiga-tiga adik beradik lelaki itu juga didenda RM1,000 bagi kesalahan bersubahat bagi kesalahan poligami tanpa kebenaran.

Dua yang lain, dipercayai rakan Bung Moktar -- Sahari Ahmad dan Titing Putang, didenda RM1,000 bagi satu kesalahan bersubahat bagi kesalahan tersebut.

Mohon tangguh hukuman

Semua tertuduh memfailkan permohonan untuk menangguhkan hukuman melalui peguam Amli Embong.

Hakim Wan Mahyuddin Wan Muhammad dalam pada itu berkata, penghakiman hari ini dibuat dengan mengambil kira hujah mitigasi daripada peguam dan juga pendakwa.

Bagaimanapun, mahkamah bersetuju dengan pandangan supaya hukuman dibuat dengan mengambil kira kedudukan Bung Moktar dan Zizie sebagai tokoh yang dikenali masyarakat.

Tambahnya, hukuman yang dikenakan kepada wali dan saksi itu juga bertujuan mendidik masyarakat mengenai peraturan perkahwinan.

Katanya, hukuman juga diberikan dengan setimpal dan seadilnya memandangkan perkahwinan itu didaftarkan secara tidak sah.

"Jika wali dan saksi tidak mengikut peraturan, boleh dianggap menjalankan pernikahan sindiket," katanya.

Tambahnya, pembelaan juga gagal membuktikan sama ada perkahwinan kedua Bung Moktar merupakan sesuatu yang patut dan perlu.

Katanya lagi, hukuman di mahkamah syariah perlu dinaikkan, memandangkan had hukuman denda maksimum sebanyak RM1,000 menyebabkab masyarakat tidak menghormati undang-undang syariah.

Mahkamah kemudiannya membenarkan permohonan Bung Moktar untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman penjara sebulan yang dijatuhkan ke atas dirinya itu.

Awal pagi tadi, beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang hadir untuk mengikuti perbicaraan itu turut membuat kecoh apabila mereka tidak dibenarkan masuk sehingga ahli keluarga tertuduh dan wartawan masuk dahulu ke kamar mahkamah berikutan tempat duduk yang terhad.

Pada perbicaraan semalam NGO yang diterajui oleh kumpulan bertindak untuk kesetaraan gender (JAG) mendesak supaya Bung Moktar mengosongkan kerusi parlimennya kerana melanggar undang-undang ekoran berpoligami tanpa kebenaran.

Sementara itu, JAG menafikan tindakan mereka itu disebabkan dendam mereka terhadap ahli parlimen Kinabatangan itu.

"Tidak. Bukan disebabkan dendam. Kami sudah lama memerhatikan (gelagat beliau). Kami pantau (kenyataan-kenyataan) dia," kata Maria ketika ditanya mengenainya.

Bung Moktar yang memakai sut berwarna perak dan baju berwarna ungu ke mahkamah hari ini bagaimanapun kelihatan tidak endah dengan kehadiran kira-kira 10 orang aktivis JAG di situ.

Beliau juga sekadar ketawa kecil selepas meneliti kenyataan akhbar oleh JAG, yang diedarkan kepada wartawan sebelum itu.

Ketika ditanya Malaysiakini, Bung Muktar berkata beliau tidak melanggar peraturan.

"Saya sememangnya seorang pembuat undang-undang, bukannya (seorang yang) melanggar undang-undang," katanya.

Tambahnya, beliau tidak perlu memberi reaksi kepada kenyataan kumpulan wanita tersebut.

"Jika mereka inginkan jawapan, mereka perlu tanya di Dewan Rakyat. Saya tidak perlu jawab kepada mereka di sini," tegasnya.

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: