Lagu Janji dicapati

Loading...

Thursday, September 30, 2010

Liku - Liku dalam mengembalikan Demokrasi








Hidup tak semudah yang di sangka,

Khabar tak seindah yang di Rupa,





Begitu lah seadanya madah - madah buat sang pejuang yang yang punya nurani untuk mengembalikan hak - hak dan lunas - lunas demokrasi yang menjadi Impian buat semua Insan.Hari demi hari Sebuah Parti yang memperjuangkan keadilan dan demokrasi menghadapi Liku - liku yang penuh pahit untuk di telan.



Tetapi apa kan daya, kalau mahukan sagu ruyung mesti di pecahkan.

Namun bukan mudah untuk merealisasikan Demokrasi yang telah di punah - ranahkan dek UMNO dan Barisan Nasional.Dalam jalan pasti ada kemuncup,duri,onak dan ranjau yang setia menemani para pejuang di sepanjang perjalanan.



Demokrasi yang selama ini yang selama ini yang nafikan oleh UMNO dan barisan Nasional harus di kembalikan dengan apa jua cara sekalipun.Buat pertama kali dalam sejarah PKR merintis jalan ke arah Demokrasi yang telus dan Adil.Pemilihan di jalankan laksana Pilihanraya yang sebenar,satu ahli punya hak ke atas satu undi.



Demokrasi yang yang masih "bertatih" untuk menuju kesempurnaan pasti akan di temui jua akan kecacatan dan kelemahannya.Itu semua adalah rahmat untuk PKR terus memperbaiki segala ketidaksempurnaan.Pemilihan yang memberi peluang kepada semua ahli menggunakan hak sebagai "satu undi" membuktikan PKR begitu telus dalam menjalankan proses Demokrasi.



Lumrah bagi demokrasi yang telah di punahkan oleh UMNO untuk kembali pulih dengan sempurna.Demokrasi yang mahu di kembalikan harus melalui proses - proses kematangan.Pasti di kala ini tukang canang - canang UMNO sedang terpekik terlolong menuduh PKR sedang menemui perpecahan.



Tapi tak terfikir oleh sang penipu - penipu bangsa ini bahawa Pemilihan yang berasaskan Demokrasi sebenar ini membawa kepada ketelusan dan kebertanggungjawaban kepada satu - satu pemimpin dalam PKR.



Setiap pemimpin yang bertanding pastikan mahukan undi - undi dari ahli akar umbi.Oleh itu itu kepekaan untuk menjenguk ahli - ahli akar umbi adalah satu tanggungjawab yang wajib di ambil oleh tiap - tiap calon yang bertanding.



Dari sini seluruh pimpinan akan di ajar erti tanggungjawab dan kebajikan ke atas ahli akar umbi.Oleh itu dari situ Seluruh akar Umbi dapat menilai siapakah pemimpin dalam PKR ini yang benar - benar "pemimpin".Yang sering menjaga dan mengambil tahu dan menjaga kebajikan ahli - ahli di bawah akan di pilih sebagai pemimpin.Manakala yang yang hanya pandai bercakap dan hanya tahu duduk di atas singgahsana akan di tolak sehabis - habisnya.

Ini akan menjadi satu pengajaran buat pemimpin - pemimpin dalam PKR untuk menjaga ahli mereka sebaik mungkin dan memberikan Khidmat yang terbaik.Buat ahli - ahli dan Petugas PKR pada pemilihan pula,ini akan menjadi satu latihan tidak formal dalam menghadapi pilihanraya yang akan di umumkan oleh Najib pada bila - bila masa sahaja.

Namun Pemilihan atau Pilihanraya Parti ini masih baru lagi,masih banyak kelemahan yang perlu di atasi.Masih banyak peraturan yang perlu di perbetulkan.Soal keselamatan dan Peraturan Pencalonan pemilihan perlu di titik berat.Biasalah, peringkat pertama memang segalanya tak sempurna,ada banyak yang perlu di pelajari dan di perbaiki

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: