Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, October 31, 2010

Chegu Bard Mendahului Jumlah Undian


Chegu Bard …..459 undi

SAM ……….....328 undi

Dari keputusan kelmarin amat jelas bahawa rata-rata anak muda dalam Parti Keadilan Rakyat telah memilih Chegu sebagai ketua mereka walaupun pada pengundian semalam Chegu Bard hanya ketinggalan hanya 9 undi di belakang SAM.

Sentimen memihak kepada Chegu Bard ini lahir kerana Shamsul Iskandar dilihat sebagai Mat Turun Naik. Ini berikutan dengan cita - cita Shamsul Iskandar yang pada awalnya menawarkan diri sebagai Naib Presiden kemudian menarik diri.


SHAMSUL ISKANDAR MANGSA ABA(Asalkan Bukan Azmin)

Oleh: Tukar Tiub

Shamsul Iskandar dilihat oleh anak - anak muda
sebagai orang yang ‘disponsor’ oleh Azmin Ali.

Sama ada Shamsul Iskandar ini dalam chai Azmin Ali
atau tidak adalah perbincangan akademik.

Dalam politik yang penting ialah persepsi.

Sentimen Aba yang sedang merebak ini telah turut sama
membakar Shamsul Iskandar a.k.a Mat Turun Naik.

Wednesday, October 20, 2010

Mari Raikan Demokrasi Bersama Chegu Bard!

BERITA BAIK DARI SELURUH DUNIA

Kaum buruh dan anak muda di Peranchis meneruskan perjuangan mereka. hari ini masuk hario ke 6 dimana seluruh peranchis telah lumpuh oleh mogok dan tunjuk perasaan.

Hari Rabu ini dewan Senate Peranchis akan membincangkan pemanjangan dua tahun umur pancen – dari 60 ke 62 tahun.

Mogok dan tunjuk perasaan ini adalah untuk menentang pemanjangan umur boleh pencen.

Hari ini :
- beratus ratus stesen jual minyak tutup. semua kehabisan minyak
- perlabuhan marseille telah ditutup
- pemungut sampah telah turut sama – sampah mula menimbun
- anak anak muda tingakatan enam telah mula turun ke jalan raya.
dua ratus sekolah menengah ditutup. anak muda mula bertempur dengan polis
- laluan jalan keretapi dari selatan – monpellier ke nimes di tutup
- pemandu truk dan lori melintangkan kereta dilebuh raya sebagai tanda sokongan
- kesatuan buruh GST meminta lapangan terbang ditutup[

NANTERRE : diwilayah inilah bermulanya gerakan mei 68

NOTA:
harga minyak telah naik ke 82 dolar untuk satu tong. minggu lalu ianya
mencecah 87 dolar. musim sejum akan sampai. harga bahan bakar minyak akan naik lagi. semua ini membantu kaum buruh untuk terus menekan kerajaan pro kaum pemodal di eropah.

DI GERMAN:
Untuk pertama kalinya kerajaan german telah menerima hakikat bahawa dasar multicuturalism tekah GAGAL. ini akan memberi nafas baru untuk gulungan kanan yang anti warga turki dan anti islam.

DARI AKHBAR GUARDIAN LONDON

"The vote is of no importance," said Didier Caron, a 51-year-old Renault employee. "It's the street. If the street works well, it could still win."

(Mengundi itu tidak penting, kata Didier 51 tahun yang bekerja di Syarikat Renault. Jawabnya jalan raya. Kalau dijalan raya berjaya, pasti kami menang )

As the familiar chants rang out and students and children rubbed shoulders with pensioners and postmen, the manifestation drew 3.5 million people on to the streets, according to the unions, and 1.1 million, according to the interior ministry. Some shouted their calls for an intensified grève générale (general strike). Others took a quieter approach. One man's sticker read: "rêve générale" – general dream.

"I am here to show my discontentment with this government's politics in general," said one hospital worker, Armelle, who like many protesters was expressing her rage with the Sarkozy agenda as a whole, rather than just the pension reform. "This is my fifth time. I am mobilising for myself and for all French people. I feel as though our public services, which are so important to us in France, are disappearing."

ADUKA TARUNA SOKONG Chegu Bard!

Sumber Gambar : FB Madness Mohd Zuhairi Khamis's
(Gilo buruk gambo nih. Hua3... tersedak jenazah brader tu dalam kubur)


Ramai yang menjangkakan debat calon Ketua AMK akan panas. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya, dan ada yang mengatakan hambar.
Aku tak tau apakah kriteria yang digunakan untuk menilai sama ada ianya panas, sejuk, hebat atau hambar. Tapi aku yakin, mereka yang merasakan ianya hambar kerana tidak ada tuduh menuduh, hujah-menghujah ala Presidential Debate Amerika…atau pun macam debat Anwar-Shabery Cheek.

Tetapi.. apabila Presidential Debate diantara Obama dan Hillary juga dikatakan hambar oleh CNN. tidak ada tuduh menuduh, tidak ada kontradiksi kerana mereka dari parti yang sama. Dasar yang sama, misi yang sama dan visi yang sama. Mungkin hanya pendekatan yang berbeda.

Itu sebab aku tak pernah menyebut debat itu debat ala-Presidential, sebaliknya hanya menyebut Debat 4 penjuru. Mungkin kalau Shamsul Iskandar ada pada malam tu, mungkin panas sikit. Tetapi oleh kerana Sam tak ada, nak kutuk sapa?

Persiapan malam tu pun ada kekurangannya. Aku ingatkan, bila buat kat tempat best macam Taiping Golf Resort, peralatan pun bagus, tapi sound-system kaput. PA system ceramah aku pun tak buat kacau macam tu. Aku rasa macam nak baling mikrofon.
(Memasing kaber emo tu bro... takdo batu api. Patut panggil Batu Api blogger PAS Terengganu tu. Baru boleh bikin semua bertumbuk. Ngee..)


Internet connection pun teruk…so sapa yang tengok live malam tu sori la. Anaz dah buat apa yang terdaya.

Itu kelemahan..tapi aku juga minta hangpa faham. Program itu dibuat dengan zero budget. Team UREKA main terjun saja…kalau jadi..jadilah. Kami mahu menjadi perintis. Lepas ni, aku dengar dah ada orang lain nak buat. IKD nak buat, MyDemocracy Watch pun nak buat. Aku kata..bagus.
(Apa pun gua tabik lu bro.. untuk tajuk kerja yang lu jalankan. Walau lepas ni, akan ada pihak yang buat lebih bagus dari lu orang, tapi lu lah yang tukang tebas lalang masa mula2.. takda honda bulat, takda Honda CBR bro.)

Dalam sessi pertama, sessi pidato..aku tak dapat memahami apa yang cuba disampaikan oleh Hasmi. Aku rasa macam mengikuti kelas sejarah untuk menaikkan semangat. Tak ada blueprint, perancangan dan wawasan yang disampaikan oleh Hasmi. Kalau ada pun, mungkin aku tak faham.

Ini diikuti denga Rafizi. Memang bagus. Cara penyampaian yang jelas dan dia dapat menerangkan visi dan misinya dengan jelas dalam masa 20 minit yang diberikan. Kalau nak berbahas, aku rasa dia menang.
(Gua tak kenal Rafizi.. maybe sebab gua orang luar. Nora Danish gua kenal.)

Kemudian Chegu Bard. Kelebihan Chegu Bard ialah memukau penonton. Aku cuma pernah dengar ceramah Chegu Bard mungkin dua kali. Tapi mungkin kerana kelebihan dia berceramah yang menyebabkan orang Pas selalu sangat panggil dia. Dan Chegu Bard juga berjaya merangkumi semua yang aku nak dengar. Tentang macam mana nak perkukuhkan AMK, macam mana nak cari duit…dan yang paling penting, Chegu Bard menetapkan kepentingan iaitu bagaimana nak memenangi pilihanraya.

Kalaulah debat tersebut dijalankan secara format Akademi Fantasia, Hasmi out dipusingan pertama.
(Cakap semua orang boleh cakap bro. Tulis semua orang boleh tulis. Tapi, CheguBard dah ikat janji bahawa perjuangan adalah perlaksana an kata-kata, membuatkan kita boleh pegang dia bro. Cakap boleh, tulis boleh, kita pegang time buat tuh plak. Kalau gua, dah lama out dah. Hua3)

Sessi kedua ialah dialog dengan penonton.

Sebelum program ini dijalankan, kami telah berbincang tentang segala kemungkinan. Mungkin ada yang provokatif…mungkin ada yang membangkitkan persoalan peribadi. Dan mungkin juga ada yang akan menanyakan soalan budak darjah satu.

Akhirnya kami bersetuju bahawa apa saja yang akan terjadi akan menampakkan imej AMK itu sendiri. Biar saja.

Kalau ada penonton tunjuk gambar Chegu Bard berpeluk dengan Maya Karin…mampuih pi la. Kalau ada yang nak kutuk Rafizi pun…kutuk la.
(Seb baik Maya karin.. kalau Nora Danish tadi, terus jer gua isytihar perang dengan CheguBard. Jangan memain lu bro dengan gua.)

Tapi itu semua tidak terjadi. Cuma ada soalan provokatif dari Juwaini dan Dawai Kokot. Yang tu aku suka.

Semua soalan yang lain dapat dirungkai oleh Chegu Bard dan Rafizi dengan baik, tapi bila soalan provokatif dari Juwaini yang bertanyakan kepada Rafizi tentang punca dia meninggalkan AMK dulu menyebabkan aku sudah kurang berminat dengan Rafizi.
(Lepas ni, kalau dia kalah, dia tinggalkan AMK tak bro? Aduss.... dah nampak dah gua..)

Rafizi meninggalkan AMk kerana tidak bersetuju dengan Ezam berkenaan dengan kemasukan wanita muda dalam AMK. Benar..itu soal prinsip. Tapi kalau tak bersetuju…terus ambil keputusan letak jawatan, aku jadi fobia.

Macam mana kalau dah jadi Ahli Parlimen, kemudian tak setuju dengan Ketua Whip atau tak setuju dengan Presiden…Rafizi letak jawatan kerana prinsip?

Sorry la. Zulkifli Nordin, Jamal, Osman, Zahrain, Wee Choo Keong…semuanya letak jawatan dan keluar parti kerana prinsip. Yang naya…tukang gantung bendera, tukang tampal poster.

Oleh kerana dia kata dia yang cari duit untuk parti…aku rasa dia patut teruskan bidang kemahiran dia. Aku tak nampak Rafizi boleh memimpin Generasi Reformasi. Apa yang aku nampak, Rafizi lebih banyak menceritakan tentang apa yang dia buat…berlainan dengan Chegu Bard yang lebih banyak mengiktiraf peranan orang lain. Mungkin itu sebabnya Chegu Bard lebih diminati.

Apabila Dawai kokot memberikan label ‘elitist’ kepada Rafizi, Rafizi cuba memberikan analogi Aung San Su Kyi. Lagi la aku pissed-off. Aung San Su Kyi diangkat oleh rakyat Burma, tetapi Rafizi diturunkan oleh Anwar Ibrahim. Gone!!

Dan sesuatu yang janggal dan mungkin ditertawakan oleh Hishamuddin Rais ialah apabila Generasi Reformasi memakai baju batik. Nasib baik perut tak boroi.
(Kalau pakai baju batik sambil pakai serban bro?)

Aku lebih suka pendekatan Chegu Bard. Walaupun tak ditawarkan apa-apa jawatan oleh Sam, dia terus buat kerja. Dan apabila dia mengutamakan pemerkasaan AMK untuk menghadapi pilihanraya, yang tu aku setuju. AMK cuma hidup atas nama saja. Nak menghadapi pilihanraya, jentera pilihanraya kena kuat.

Duit belum tentu menguatkan jentera. Yang perlu ialah semangat dan kerja kuat dari ahli-ahli yang komited. Betul duit itu perlu, tapi itu bukan yang utama. Sebaliknya, yang tinggal dalam parti adalah mereka yang tak berduit. Mereka yang nak cari duit, keluar parti.

Satu lagi kesilapan Generasi Reformasi ialah apabila mengumumkan barisan kepimpinan bayangannya. Dah la tak ada sorang pun wanita muda didalamnya, ditambah pula dengan sejarah Rafizi yang bertindak meletak jawatan kerana menentang percantuman wanita muda dalam AMK. Apa pun alasan yang diberi, persepsinya ialah Generasi Reformasi anti-wanita.

Lebih teruk..apabila Rafizi mengumumkan mereka yang didalam barisannya tanpa persetujuan mereka yang terbabit. Salah seorang darinya ialah Chang Lih Kang yang dikatakan termasuk didalam barisan kepimpinan Generasi Reformasi. Sedangkan Chang Lih Kang ialah running-mate Chegu Bard. Sebiji stail Azmin.

Masih banyak ruang yang boleh diperbaiki tapi aku lebih berkeyakinan terhadap Chegu Bard untuk memperkasakan AMK.

Untuk pemilihan kali ini, aku sokong Chegu Bard.

Tuesday, October 19, 2010

SAM DI ARAH OLEH AZMIN UNTUK MENENTANG KEBANGKITAN CHEGU BARD !!



Oleh: Mat Saman Kati


Ketika hari masih lagi panas…awan hitam masih belum kelihatan, hujan pun entah bila akan datang….tiba-tiba langit berdentum!!! Pasai apa?


Tiba-tiba Pemilihan PKR menjadi riuh rendah apabila Rafizi mengumumkan barisan Generasi Reformasi untuk menerajui Angkatan Muda Keadilan.



Rafizi mengumumkan akan bertanding jawatan Ketua AMK, Timbalan: Amirudin Shari. Naib Ketua: Sim Tze Tzin, Kesavan dan Chang Lih Kang. Manakala jawatan EXCO ditandingi oleh Halimey Abu Bakar, MA Tinagaran, Saifullah Zulkifli dan Jafery Jomion.


Memang hebat. Selain daripada barisan yang mengandungi profesional muda, Team Generasi Reformasi juga dikenali dengan Team Wahyu..kononnya diwujudkan dengan restu Anwar.


Sehari selepas pengumuman tersebut, aku perli Lih Kang, ADUN Teja…”whoa!! lu pun sokong Rafizi aaa?”





Lih Kang dengan selamba menjawab..”Astagfirullah…saya sendiri tak tau macam mana dia orang bubuh nama saya!!” kah..kah..kah. Aku cuba confirm dengan Chegu Bard. Chegu Bard bagi tau aku…”jangan tulis Bang Mat. Nanti Lih Kang pulak kena pancung.” Aku diam.


Tapi aku tau..Generasi Reformasi hanyalah gimik. Show of power yang tak menjadi. Yang lain aku tak tau, tapi kalau orang Perak macam Kesavan dan Lih Kang, aku boleh korek rahsia depa.


Lih Kang memang dari mulanya sudah ngam dengan Chegu Bard. Dan nama Lih Kang sengaja dimasukkan kedalam Team Generasi Reformasi untuk menghancurkan perancangan Chegu Bard. Itu sebabnya, selepas itu, Lih Kang hilang dari tanah air buat beberapa ketika supaya dia tidak ditekan untuk menyertai Team Generasi Reformasi. Lih Kang pergi ke US.


Kesavan aku kenal sangat. Anak muda ini memang bagus dan bersemangat tetapi menghadapi masalah fulus. Aku pernah tulis macam mana ansuran Camry dia pun tertunggak…jadi dia akan ikut sapa saja yang boleh bantu dia. Kesavan dulunya anak didik Gobalakrishnan. Tapi Gobala pun tak larat nak tanggung dia. Bila Mus lantik dia sebagai Naib Pengerusi MPN, dia bodek Mus kow-kow. Masa retreat di Port Dickson, Anwar ada bertanya kepada seorang yang sekarang bertanding MPP…”macam mana dengan prestasi Mus di Perak?” Member ni pun jawab…” ada masalah sikit Bos. Mus ada slack sikit kat Perak.”


Tapi bila turn Kesavan berucap, dia puji Mus kow-kow. Semuanya bagus. Mus membawa perubahan di Perak. Naya member kita ni.


Tapi bila nak pilih Calon Timbalan Presiden, Kesavan buat U-turn. Mus tak bagus…dia pilih Azmin. Bila dia ciao dari team Generasi Reformasi…aku tak heran.


Yang aku heran…kemana perginya Team Generasi Reformasi pada hari pencalonan? Muncul dengan bergaya..tiba-tiba hilang tanpa berita!!!


Sapa yang tak tau Anwar tak suka Chegu Bard? Serupa macam Anwar tak suka Zaid. Sebabnya, tak ada orang yang berani lawan cakap Anwar macam Chegu Bard dan Zaid. Anwar hanya mahu orang-orang yang menurut cakap dia. Kalau nak ikut cakap Anwar, yang tu tak ada masalah. Tapi kalau Anwar ikut cakap Azmin, yang tu susah la.


Anwar tau, Shamsul Iskandar akan kalah kalau bertanding dengan Chegu Bard. Jadi dia suruh Rafizi masuk. Dan Rafizi diback-up oleh Azmin. Dimana ada Azmin…disitu ada Rafizi. Rafizi diminta oleh Anwar berjumpa Chegu Bard untuk berbincang. Tetapi syarat perbincangan utama ialah..Rafizi Ketua, Chegu Bard Timbalan.


Bila Chegu Bard kata “boleh blah”..Rafizi balik mengadu kat Anwar. Tapi Anwar kata…”kalau tak boleh deal..lawan la!” Itu sebab Rafizi masuk untuk bertanding. Dan dia kaut semua mereka yang pernah bekerja dengan pejabat Anwar. Sim, Amir, malah Nik Nazmi pun tumpang tui.


Bukan itu saja, Rafizi dijanjikan akan mendapat sokongan dari Shamsul Iskandar. Sam diminta untuk melepaskan jawatan Ketua AMK dan bertanding Naib Presiden. Tapi apa yang berlaku tak mengikut perancangan. Orang-orang Sam tak ikut Rafizi, tapi lari kat Chegu Bard. Mana yang kutuk Chegu Bard pun..dah mula puji chegu Bard.


Bila pencalonan bermula…Rafizi ketinggalan. Dan diminggu terakhir pencalonan, Anwar tau Rafizi tak boleh cari makan dan dengan cepat strategi dipinda. Sam perlu balik untuk bertanding Ketua AMK.


Isyarat pertama untuk menyuruh Sam bertanding Ketua AMK datang dari Cabang Gombak. Azmin mencalonkan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK..dan bermulalah era malap Rafizi. Sejak itu, Team Generasi Reformasi semakin malap.


Sam juga sedar, kalau dia lawan Chegu Bard, peluang dia tipis. Tapi kalau dia lawan Anwar dan Azmin…lagi teruk. Dan oleh kerana Sam juga seorang Anwaristas yang wala kepada Anwar, maka dia menurut kehendak Azmin. Aku sebut Azmin sebab dalam PKR, Anwar yang dengar cakap Azmin…bukan Azmin yang dengar cakap Anwar.


Semalam hari pencalonan. Aku ingatkan Rafizi sorang yang sakit perut dan tak dapat hadir menghantar borang pencalonan…rupanya hampir keseluruhan Team Generasi Reformasi sakit perut!!


Macam mana nak jadi reformis? tu belum kena simbah air asid, belum kena cota FRU. Baru kena gertak dengan Anwar sikit…dah cari pil Chi Kit Teck Aun.







Oleh:EDYES





Sokongan terhadap Sam telah menjunam ketika Sam mengumumkan untuk bertanding naib presiden. Pada waktu itu, banyak penyokong Sam mula mencari networking dengan chegubard malah sudah ada yang berjanji akan setia dengan chegubard kerana yakin beliau akan menerajui AMK penggal 2010-2013. Mereka telah menemui chegubard dan berjanji akan memberikan sokongan yang solid.




Apabila Sam U-TURN, mereka yang sudah terlajak menyokong Chegubard ini tiada pilihan selain daripada terus menyokong chegubard kerana tindakkan U-TURN dalam perjuangan itu tiada dalam kamus hidup mereka. Apatah lagi yang hendak digambarkan jika yang U-TURN itu adalah seorang Ketua. Penyokong Sam yang telah menyokong Chegubard sekali lagi menemui Chegubard untuk menyatakan setia dan tidak kurang juga yang memanggil chegubard untuk sama-sama berkempen sedangkan sebelum ini hanya membantu Sam.




AMK memerlukan seorang ketua yang boleh bergerak sendiri dan boleh mobilisasi sejumlah anak muda untuk sama-sama berjuang. Sebagai Ikon REVOLUSI, kemenangan Chegubard akan membuka lembaran baru kepada AMK dan pastinya akan lebih ramai anak muda menyertai PKR. Penyertaan mereka yang non-partisan juga akan bertambah kerana semangat dan aura 'rebelion' yang dibawa oleh Chegubard mudah dicenderungi dan akan menjadi ikutan semua anak muda yang tinggi semangat melawan.







Shamsul Iskandar pula telah diberi ruang yang cukup banyak untuk membawa AMK ke aras yang sepatutnya - sebuah sayap pemuda yang digeruni lawan. Sam bukan hanya memegang AMK selama satu penggal tetapi sebenarnya lebih dari sepenggal kerana sebelum itu Sam telah memangku jawatan ketua AMK yang telah dilepaskan oleh arwah Ezam.




Sam mula memegang jawatan pemangku ketua sejak dari tahun 2006 hingga pemilihan tahun 2007. Pada pemilihan 2007, Sam tidak ditentang oleh Chegubard Walaupun Chegubard mendapat banyak pencalonan kerana ketika itu beliau sedang menumpukan pengajian di Korea. Apakah yang dilakukan oleh Shamsul Iskandar setelah diberi peluang selama lebih dari satu penggal atau lebih dari 4 tahun sebagai ketua AMK selain daripada memancung ketua-ketua AMK negeri sedia ada ketika itu?




Selepas diberi laluan oleh Chegubard pada pemilihan 2007 dengan harapan Sam memperkuatkan AMK sedia ada, Sam telah mengkhianati peluang yang diberi dengan melemahkan jaringan AMK sedia ada apabila mengenepikan ketua AMK negeri yang telah establish dengan segenap kekuatan. Akhirnya Sam gagal dalam misi memperkasakan AMK di kebanyakan negeri.




Sam tidak berjaya membina kekuatan utuh walaupun 4 tahun lamanya masa telah dihabiskan. Daripada 222 parlimen, AMK cuma ada 163 cabang sahaja. Daripada 163 cabang, hanya 50 cabang sahaja yang lengkap sepenuhnya iaitu yang lengkap carta organisasi daripada ketua hingga semua jawatankuasa termasuklah 25 exco.




Selama 4 tahun menerajui AMK, Sam tidak menitik-beratkan data entry senarai nama keahlian apabila ia juga tidak dikemaskini dengan baik. Ini mencerminkan pengurusan yang tidak teratur dan corong-corong pengkadiran juga mengecil kerana terdapat kelewatan dalam menguruskan senarai keahlian. AMK yang dipimpin oleh Sam banyak mencetus kontrovesi apabila ada tangan-tangan ghaib yang menyebabkan pertukaran suka sama suka mahupun sebaliknya, senarai ahli bertukar cabang mengikut kepentingan individu tertentu.




Terdapat juga satu kes di mana seorang pimpinan AMK negeri yang telah dilucutkan jawatan timbalan AMK negeri dengan hanya menggunakan teks sistem pesanan ringkas (SMS). Kecelaruan serba cacamerba ini berlaku sewaktu Sam menjadi Ketua AMK. Mengapa perlu mengekalkan Shamsul Iskandar sedangkan lebih satu penggal setengah telah diperuntukkan kepada dia dan hasilnya tidak memberangsangkan malah AMK dianggap lembab bak kura-kura. AMK di era Sam juga dilihat sebagai tukang lapor kepada pihak polis dan hanya tahu menyatakan kecaman demi kecaman terhadap kerajaan tanpa tindakkan berstrategi yang boleh memberi gentar terhadap kerajaan pemerintah.




Saya tidak mahu menyentuh berkenaan mengapa Sam bertindak U-Turn walaupun inilah lauk paling sedap untuk digoreng oleh mana-mana penulis. Bagi saya, biarlah Sam U-Turn kerana kita semua telah kenal betapa Shamsul Iskandar ini tidak mempunyai keberanian sebagai seorang pemimpin, tetapi hanya menurut perintah. Oleh itu, membuat pusingan U itu tidaklah diherankan, apatah lagi kiranya ia adalah arahan dari Azmin - Individu yang tidak mahu melihat AMK diterajui oleh skuad rebelion. Peristiwa Shamsul Iskandar mengelak debat di antara semua calon yang bertanding adalah susuatu yang memalukan. Ia pasti bertujuan untuk menutup segala kelemahan dan kudis-kudis yang takut dibongkar secara live serta ditonton oleh semua pemerhati, media dan pengundi.




Perkara mengapa Sam U-Turn telah dijelaskan dalam petikan Mat Saman Kati di atas tetapi perkara yang tidak dijelaskan ialah peristiwa di mana seorang ketua AMK yang melarikan diri dengan bersembunyi di dalam ibupejabat PAS di Jalan Raja Laut, ketika anak-anak buahnya yang lain termasuklah Chegubard sedang bertempur dengan FRU. Ketika itu demonstrasi anti-ISA sedang rancak berlangsung dan ketika FRU mengganas, Ketua AMK ini dapat dilihat mengambil nafas di dalam bangunan ibupejabat PAS.




Cuba saudara semua fikir, apakah yang mampu dilakukan oleh Shamsul Iskandar sekiranya Anwar Ibrahim disumbatkan semula ke dalam penjara kelak? Bolehkah Shamsul Iskandar menggerakkan pemuda untuk menggertak kerajaan? Hanya Chegubard sahaja yang mampu membawa kebangkitan anak muda di atas faktor ikon yang ada dalam semangat juangnya.


Ada lagi perkara yang boleh saya sentuh tetapi saya juga cuba mengambil sikap mengelakkan politik selak kain. Apa yang ditulis di atas adalah faktor-faktor kelemahan Shamsul Iskandar dalam mentadbir sebuah organisasi penting dan sedikit mengenai faktor keberanian seorang pemimpin.



Saya mohon semua ahli agar tidak mensia-siakan penggal terpenting dalam sejarah reformasi iaitu tahun 2010-2013 sebagai tahun yang paling mencabar apabila DSAI berkemungkinan besar dihumban ke penjara. Pilihlah 'Penerus Momentum Reformasi', supaya perjuangan ini akan menjadi lebih hidup dan lebih mekar di selekoh terakhir sebelum mencecah Putrajaya. Janganlah tersilap pilih kerana andai calon kura-kura yang terpilih, mungkin kita hanya sampai ke sekitar tasik Putrajaya sahaja - resam si kura-kura apabila berjumpa tasik.


Kemenangan Chegubard akan membawa perubahan total dalam organisasi AMK yang popularitinya menjunam ketika ini, lantas memberi harapan baru untuk AMK dan seterusnya melangkah gagah menembusi Putrajaya.


Penerus Momentum Reformasi - Ke Arah Perlaksanaan Deklarasi Permatang Pauh 1998 !

BAKAL PEMIMPIN ANAK MUDA




CHEGU BARD




nota:
berani
lantang tapi orang rembau










SHAMSUL ISKANDAR



nota:
terduduk
selesa tapi gemok








CALON AMK TERBAIK BILA ANWAR MASUK PENJARA

Perjuangan, perjuangan dan perjuangan. Untuk menewaskan Barisan Nasional, Angkatan Muda Keadilan memerlukan seorang pemimpin yang berkaliber untuk membawa perubahan total sebuah organisasi suram menjadi sebuah organisasi yang lebih tersusun dan penuh strategi perlawanan.

Ia terutamanya, ketika anak muda semakin bosan dengan politik sempit, AMK seharusnya mempunyai pemimpin yang paling layak untuk membangkitkan revolusi politik bijak dengan menjadikan Parti Keadilan Rakyat sebagai pilihan utama untuk anak muda mengambil bahagian dalam wadah memperjuangkan nasib mereka.

Realiti yang dihadapi anak muda hari ini perlu diterjemah dengan jelas, kerana anak muda itu adalah pewaris kepada negara ini. Realiti keperitan hidup setiap anak muda yang bangkit dan jatuh dan kemudiannya cuba bangkit kembali, adalah menjadi tanggungjawab AMK untuk mengenalpasti segala keperluan mereka demi menjadikan AMK itu satu-satunya wadah untuk anak muda terus berjuang demi keadilan semua.

Siapakah pemimpin yang mempunyai kebolehan untuk menjadikan AMK sebuah sayap pemuda yang paling relevan?

Reformasi dalam sayap pemuda keadilan perlu dilaksanakan secepat mungkin. Jaringan padu di antara AMK negeri dan pusat perlu diperkemas. Hanya calon yang kerap turun ke padang sahaja layak untuk dipilih sebagai Ketua AMK kerana calon ini sentiasa bergerak dalam perjuangan melumpuhkan propa-propa musuh selain daripada mempunyai jaringan kuat di kalangan pemuda AMK yang lain.

Seorang pemimpin sejati tidak memerlukan barisan bayangan demi melaksanakan tanggungjawab sebagai ketua. Walau siapapun timbalannya, kerjasama utuh tetap akan terlaksana. Adalah jauh lebih baik dari menamakan timbalan dan keseluruhan barisan exco, dikhuatiri sekiranya timbalan pilihan tidak menang, ia pasti menyukarkan lantas menimbulkan masalah perhubungan.

Calon berjiwa rakyat yang sanggup mendepani segala permasalahan rakyat, yang sanggup bermatian untuk rakyat, yang sanggup diheret di atas tar jalanraya demi nasib rakyat.

Perlukah seorang calon yang kaya raya untuk menjadi ketua AMK?


Ingatlah, PKR bukan UMNO! PKR juga bukan parti serpihan UMNO!


Hanya yang dangkal sahaja berfikiran begitu. Hanya mereka yang masih berjiwa UMNO sahaja akan melakukan pemilihan berdasarkan latar belakang kewangan seseorang. Pejuang sebenar ialah pejuang yang berusaha untuk menjadikan rakyat hidup senang. Pemimpin sejati ialah menjadikan rakyat jauh lebih kaya dari dirinya sendiri. Jadi fikirlah, adakah kita serupa dengan regim UMNO ?

Perwakilan, telitilah dengan bijak bahawa siapa pejuang sebenar di dalam AMK. Hebatnya seseorang itu bukan dari pangkatnya, tetapi dari amanah yang dijaga rapi.

Hanya pemimpin berjiwa pejuang, berhati rakyat wajar dipilih menjadi ketua. Pemimpin celik suasana dan peka terhadap situasi wajar diberi laluan. Pemimpin yang bijak dalam perlawanan dan tegak dalam istiqomah, wajib ditolak ke hadapan.

( di petik dari dari tulisan edyesdotcom.blogspot.com dan tukartiub )

Jom tibai Madey!!!!!



Ekhh!!! Ikhh...Lupe larrr!!! Terluperr!!!





DOLAH: HERET MADEY KE MAHKAMAH ADALAH TEPAT - melalok

Abdullah Badawi mengheret Mahathir Muhamad ke Mahkamah sebagai salah seorang yang bertanggung jawab dalam kes korek korek korek adalah tepat.

Mahathir Muhamad yang pada satu ketika dahulu pernah gagal untuk menjadi perwakilan Umno Kubang Pasu dikatakan bertanggungjawab merancang meletakkan hakim hakim yang senang di rasuah.

Orang ramai yang datang awal pagi ke mahkamah Jalan Duta kelihatan ceria dan bertepuk apabila melihat Mahathir akhirnya di bawa ke hadapan hakim.


Mari Ketawakan Madey!!!!!!!!! Kah...Kah...Kah...Kah....

Monday, October 18, 2010

Chegu Bard Penerus Kebangkitan REVOLUSI !





Baru sahaja meneliti pandangan Blogger di luar PKR seperti Penarek Beca a.k.a Pak Bakar memberikan sedikit komentar tentang Chegu Bard katanya Kata nya dia tak kenal siapa Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard.

Pak Bakar pun tak berani nak kempen untuk dia(Chegu Bard). Namun, yang Pak Bakar tertarik ialah apabila beliau(Chegu Bard) menekankan dalam Sidang media bahawa "Saya tidak ditaja atau dibayangi oleh sesiapa kerana saya berpegang kepada kebebasan dan ketelusan yang dilakukan oleh parti. Saya adalah calon yang bebas dari tajaan mana-mana pihak"

Berdiri di atas Suara Revolusi Anak Muda Chegu Bard adalah pembawa Suara Revolusi Anak Muda di jalan - jalan raya.Ada suara tengkorak sumbang yang mengatakan Chegu Bard harus kekal di jalan - jalan raya.Sedangkan mangkuk ayun ni lupa Gerakan Reformasi ini juga bermula di jalan raya, begitu juga UMNO kalau tak percaya cuba "try" tanya Encik Google.


Selama 10 tahun Gerakan Reformasi berjuang di jalan - jalan raya akhirnya berjaya menawan beberapa buah negeri dalam pilihanraya umum yang lalu.Lalu PKR yang sinonim dengan Gerakan Anak Muda di jalan - jalan raya kini di lingkari oleh puak - puak kapitalis dan opportunis dan akhirnya mereka memandang hina pada pejuang - pejuang "pilihan Jalan raya".

Begitu jua sejarah membangkitkan akan Revolusi Bolsheviks di Russia yang menumbangkan Kekuatan Maharaja Tsar Nicholas II sehingga terbina Republik Sosialis Soviet yang amat di geruni di seluruh dunia.Seluruh kekuatan anak muda di gembleng untuk menyedarkan kaum buruh dan petani dalam menumbang Maharaja Tsar.





Akhirnya Anak - anak muda berjaya membawa golongan pekerja biasa, petani dan askar di Rusia mengambil alih pemerintahan di Rusia dan mengusir kerajaan Kerensky dan Maharaja Tsar yang pro-kapitalis dengan perjuangan berhari - hari mengepung Bandar Moscow.

Manakala Pada 23 Februari 1917, satu demonstrasi tercetus di ibu kota Petrograd yang dilakukan oleh penduduk yang beratur untuk makanan. Tindakan mereka ini diikuti oleh beribu-ribu pekerja wanita di kilang tekstil yang keluar dari kilang mereka sebagai memperingati Hari Wanita Antarabangsa tetapi sebenarnya mahu memprotes kekurangan bekalan roti. Mereka memanggil pekerja-pekerja lain untuk bersama mereka. Gerombolan wanita dan lelaki ini menuju ke jalan-jalan dan berteriak "Roti" dan "Beri kami roti!". Dua hari selepasnya, mogok ini merebak ke kilang-kilang dan kedai-kedai di seluruh negara.

Sabit Mewakili golongan petani dan Ketuk Besi Mewakili Golongan Buruh Kasar

Pada 25 Februari, hampir semua industri dan perniagaan di Petrograd terpaksa ditutup. Pelajar, pekerja kolar putih dan guru juga menuju ke jalan-jalan dan perjumpaan awam untuk menunjukkan ketidakpuasan hati mereka. Ahli-ahli politik sedar akan masalah yang bakal menimpa. Mereka mengutuk kerajaan dan menuntut menteri bertanggungjawab. Duma, yang dianggotai golongan bangsawan, meminta Maharaja Tsar melepaskan kuasa .

Begitu lah sebuah kerajaan yang zalim di tumbangkan oleh Kuasa Anak - anak Muda di jalan - jalan raya.

Revolusi Islam Iran

Shah Mohammad Reza Pahlavi

Terdapat beberapa peristiwa pada tahun 1970-an yang menyebabkan tercetusnya revolusi. Antaranya ialah layanan mewah kerajaan kepada rakyat asing sedangkan ramai rakyat tempatan hidup melarat, kadar inflasi yang melonjak tinggi diikuti dengan jurang antara kaya dan miskin yang semakin besar, sikap sekularisme Shah Mohammad Reza dan juga dakwaan bahawa SAVAK merupakan punca kematian pemimpin Islam yang berfikiran moden, Ali Shariati dan juga penglibatan SAVAK dalam kematian putra Khomeini, Mostafa (di Tehran).

Pada Oktober 1971, terdapat sebuah sambutan untuk ke 2500 bagi meraikan pengasasan negara Parsi. Sambutan ini diadakan selama tiga hari di Persepolis dan tetamu-tetamunya hanyalah warga-warga asing. Ini merupakan sebuah pesta yang menelan belanja yang tinggi (dianggarkan menelan belanja sekurang-kurangnya $100 juta) Hidangan untuk pesta itu pula disediakan oleh tukang masak yang dibawa dari Paris. Pada masa yang sama, kawasan sekitar Persepolis iaitu wilayah Sistan dan Baluchestan mengalami kemarau yang teruk dan ramai penduduk di kawasan itu dan Iran umumnya hidup kelaparan.

Pada lewat 1974, berlaku peningkatan harga minyak di pasaran dunia. Namun begitu, kesannya kepada Iran adalah sebaliknya. Tahap inflasi melonjak naik dan jurang antara yang kaya dan miskin dan juga antara penduduk bandar dan luar bandar semakin besar. Lebih memburukkan keadaan, kerajaan Iran menghabiskan ratusan juta bagi membiayai pekerja-pekerja pakar asing dan juga membeli pelengkapan tentera daripada Amerika yang ternyata tidak berguna ketika itu dan ia satu pembaziran.

Pada tahun 1976, jentera kerajaan Shah menaikkan kemarahan penduduk Islam Iran kerana mengubah kalender Iran daripada kalender Hijrah kepada kalender solar Iran yang pernah digunakan ketika zaman Cyrus Agung. Pada tahun yang sama, Shah mengumumkan rancangan penjimatan ekonomi yang bertujuan untuk mengurangkan tahap inflasi. Kesannya, ramai rakyat Iran yang hilang pekerjaan dan ramai yang jatuh miskin dan bermigrasi ke kota besar meningkat.

Jimmy Carter, presiden Amerika pada tahun 1977 mengutuskan sebuah peringatan kepada Shah Mohammad mengenai betapa mustahaknya hak kebebasan dan kebebasan berpolitik. Shah kemudiannya membalas peringatan ini dengan mengampuni 357 tahanan politik pada bulan Februari tahun yang sama. Beliau juga turut membenarkan Persatuan Palang Merah untuk melawat penjara tahanan politik. Ini merupakan permulaan liberalisasi oleh Shah. Pihak liberal kemudiannya mengeluarkan seutus surat mengecam rejim beliau.

Tahun yang sama juga turut menyaksikan kematian seorang ahli politik yang penting iaitu Ali Shariati. Beliau adalah seorang pemimpin Islam moden dan kematian beliau didakwa didalangi SAVAK. Pada Oktober pula, putra Khomeini, Mostafa meninggal dunia. Walaupun punca kematian adalah serangan sakit jantung, tetapi terdapat desas desus mengatakan kematian beliau juga merupakan antara rancangan SAVAK

1978: Tercetusnya Revolusi

Bangkangan terhadap pemerintahan Shah dimulai dengan kumpulan-kumpulan liberal daripada kelas pertengahan dan berpusat di kawasan-kawasan bandar. Golongan ini lebih sekular dan mempraktikan Islam secara sederhana. Namun begitu tujuan protes mereka hanyalah supaya kerajaan Shah Mohammad berpegang kepada Perlembagaan Iran 1906, dan bukannya kepada undang-undang Sharia. Mehdi Bazargan adalah antara pemimpin yang paling aktif dalam bangkangan ini. Beliau memimpin Gerakan Iran Merdeka yang berkait rapat dengan bekas perdana menteri Iran, Mohammed Mossadegh. Gerakan ini mendapat sokongan padu dari dalam dan luar Iran.

Ulama-ulama Iran pula terbahagi kepada dua kumpulan iaitu ulama-ulama yang menyokong kumpulan sekular liberal dan kumpulan kedua menyokong gerakan komunis Marxists. Khomeini pula yang ketika itu sedang didalam buangan berkerja keras untuk menyatukan golongan ulama, golongan sekular, liberal dan pembangkang dan meletakkan mereka semua dibawah pimpinan beliau.

Januari 1978: Demonstrasi Pertama

Demonstrasi pertama menentang Shah dimulakan dengan kumpulan mahasiswa Islam dan Anak - Muda pada Januari 1978. Kerajaan Shah mengutuskan pihak tentera untuk menguraikan demonstrasi dan keputusan ini menyebabkan begitu ramai mahasiswa dan Anak - Anak Muda dibunuh dan Mati Bergelimpangan.

Mengikut tradisi Shia, sebuah majlis peringatan dilakukan setelah 40 hari kejadian itu berlaku dan ia dilakukan di masjid-masjid di seluruh Iran. Pada 18 Februari, beberapa demonstrasi dilakukan di seluruh Iran bagi memberi penghormatan kepada korban mahasiswa-mahasiswa itu dan juga untuk memprotes kekejaman Shah. Akhirnya, pergeseran tercetus di Tabriz dan ratusan penunjuk perasaan terbunuh. Perkara yang sama turut terjadi pada 29 Mac dan kali ini di seluruh Iran. Kebanyakan bangunan-bangunan dan pejabat-pejabat milik rejim Shah dirobohkan dan dimusnahkan, dan sekali lagi, ratusan nyawa terkorban.

Mei 1978: Ayatollah Shariatmadari Menyertai Kumpulan Pembangkang

Pada bulan Mei, beberapa pegawai kerajaan menceroboh masuk rumah Ayatollah Kazem Shariatmadari, salah seorang ulama Iran yang cukup berpengaruh. Pegawai kerajaan itu menembak mati salah seorang daripada pengikut Ayatollah Shariatmadari. Sebagai tindak balas, beliau menyertai barisan pembangkang menentang Shah.

Dalam masa yang sama, Shah Mohammad cuba menenangkan kumpulan pembangkang dengan merendahkan kadar inflasi, memohon maaf kepada para ulama dan memecat ketua SAVAK juga menjanjikan pilihan raya umum bebas pada bulan Jun. Tetapi rancangan inflasi yang mengurangkan belanja kerajaan menyebabkan ramai perkerja-pekerja awam terutamanya daripada golongan muda dan kurang mahir dipecat. Pada musim panas 1978, warga buruh ini berarak di jalanan memprotes polisi ini. Pada bulan November berikutnya, pekerja-pekerja lain pula melancarkan mogok dan ini menyebabkan ekonomi iran ketika itu lumpuh.

Shah Meminta Bantuan Amerika

Shah Mohammad Reza Pahlavi kini berhadapan dengan situasi revolusi. Lantas, beliau meminta bantuan daripada Amerika untuk menyokong beliau. Amerika pula ketika ini memerlukan Iran kerana ia terletak di Teluk Parsi dan kaya dengan sumber minyak. Malahan, Iran bersempadan dengan Kesatuan Soviet menjadikannya sebuah lokasi yang strategik bagi Amerika kerana ia dapat menolong Amerika dalam Perang Dingin. Namun begitu, imej Shah Iran telah tercemar dengan polisi kerajaan beliau yang mencabuli hak asasi manusia. Duta Amerika ke Iran, William H. Sullivan, menyatakan bahawa Penasihat Keselamatan Amerika, Zbigniew Brzezinski "telah berulang kali menyakinkan Shah Mohammad Reza yang Amerika akan membantu beliau". Presiden Amerika ketika itu,

Jimmy Carter didakwa telah gagal mengotakan janji Amerika ini. Pada masa yang sama, beberapa pegawai tinggi Amerika menyuarakan cadangan bahawa kepimpinan Iran haruslah digantikan bagi meredakan revolusi dan Shah Mohammad Reza haruslah turun takhtah. Tetapi rencana ini terbantut setelah Ayatollah Khomeini mengambil alih kuasa memerintah Iran.

Ogos 1978: Serangan Pembakaran Abadan

Ketika keadaan Iran di dalam kekabutan, sebuah panggung wayang di Abadan, Panggung Wayang Cinema Rex Fire, dibakar menyebabkan 400 nyawa terkorban. Para revolusi menyalahkan SAVAK dan mendakwa badan itu bertanggungjawab terhadap kejadian ini. Mereka mendakwa kebakaran ini sengaja dilakukan untuk menjerat kumpulan revolusi Islam.Keesokannya, seramai 10,000 saudara mara mangsa korban berkumpul di majlis pengebumian sambil melaungkan bantahan mereka terhadap Shah Mohammad.

September 1978: Jumaat Hitam (Black Friday)

Pada bulan September, seluruh negara kini mengalami ketidakstabilan. Protes terhadap Shah menjadi rutin setiap hari. Shah Mohammad pula menguatkuasakan pemerintahan tentera dan melarang semua demonstrasi.

Pada hari Jumaat 8 September, sebuah rusuhan tercetus di Tehran. Kumpulan ulama mendakwa bahawa "ribuan nyawa dibunuh oleh kumpulan zionis". Kumpulan tersebut sebenarnya adalah etnik Kurdi dan jumlah korban pula adalah sekitar 700 nyawa.Sebuah mogok umum dilaksanakan pada bulan Oktober yang terus melumpuhkan ekonomi Iran dan menyebabkan banyak industri utama terpaksa diberhentikan. Pada tahap ini, "takdir Shah Mohammad Reza telah pun ditentukan"

Disember 1978: Protes Muharram

Protes Muharram 1978 terjadi pada bulan Disember tahun yang sama. Pada 2 Disember, seramai dua juta rakyat Iran memenuhi jalan-jalan di Tehran, sekitar Dataran Azadi. Protes adalah untuk mendesak Shah Mohammad turun takhta dan membenarkan Khomeini kembali semula ke Iran.

1979: Shah Melarikan Diri Dan Kejayaan Revolusi

Pada 16 Januari, 1979, Shah Mohammad dan permaisuri beliau meninggalkan Iran atas nasihat perdana menteri beliau, Dr. Shapour Bakhtiar dan beberapa jam kemudian, semua simbol Shah Mohammad dirobohkan oleh penduduk awam. Dr. Shapour kemudiannya membubarkan SAVAK, membebaskan tahanan politik, menjanjikan pilihan raya umum bebas dan membenarkan demonstrasi awam semula.Beberapa hari selepas itu, beliau membenarkan Ayatollah untuk pulang ke Iran. Beliau turut meminta agar kumpulan revolusi lain untuk memelihara semula perlembagaan Iran.

Oleh itu siapakah yang akan meneruskan kesemua gerakan Revolusi ini kalau bukan Chegu Bard! Chegu Bard telah mencetuskan semua Semangat ini di negara kita sedang golongan - golongan Elit di dalam PKR sedang duduk bersenang lenang.Andai PKR ini tewas suatu hari nanti gurkah - gurkah politik ini akan lari meninggalkan perjuangan ini dan Menyertai United Malays National Organisation.

Tetapi yang cuma tegas dan Cekal Berdiri hanya lah Chegu Bard, Dia percaya pada Kepada Fikrah Revolusi ilan Jalan Raya berbanding Pilihan Raya kerana sejarah telah membuktikan hanya ini sahaja cara untuk menumbangkan kerajaan yang zalim.

Masih ingat lagi!!!!!!

LA JEUNESSE DAN LA RUE – ANAK MUDA NAK MUDA DI JALAN RAYA

Sekali lagi Peranchis dilanggar oleh kekuatan anak anak muda. Kali akhir tahun Mei 1968 dahulu. Mei 68 di panggil - revolusi yang hampir – the almost revolution. Ketika itu berjuta anak muda, mahasiswa , kaum buruh, kaum proletar bangun memberontak di seluruh Peranchis.

Kerajaan de Gaulle hampir runtuh. Nixon di Amerika. Mao di Tiongkok. Perang Dingin turun ke jalan raya.

Kali ini (2010 )sejarah berulang lagi. Kerajaan kanan Sarkozy atau nama Jahanamnya Sarko sedang di dobrak di jalan-jalan raya di seluruh kota kota besar Peranchis.

Sarko dilawan kerana memperkenal agenda anti kaum buruh, anti golongan kiri, anti kaum imigran dan anti anak muda.

Tarikh umur pencen di panjangkan. Kini buruh dan kaum pekerja hanya boleh pencen apabila umur mereka 62 tahun – di tambah dua tahun lagi. Ini menjadikan kaum buruh naik angin dan keluar ke jalan raya.

Semenjak menjadi Presiden – Sarko telah membuat dasar-dasar pro kapitalis,melahirkan dasar dan polisi untuk menyokong kaum pemodal dan menindas kaum buruh. Langkah-langkah yang di perkenalkan oleh EU dan Sarko semuanya tidak meringankan beban kaum pekerja.

Peranchis masih kukuh dengan tradisi kesatuan buruh kiri dan kesatuan kaum buruh komunis merasa di cabar, lalu kaum buruh turun ke jalan raya.

Apa yang berlaku di Peranchis ini akan mengombak ke Eropah. Keadaan ekonomi Eropah semakin meruncing. Greece, Iceland, Ireland pada hakikatnya telah bangkrap. Ini akan diikuti oleh Italy, Sepanyol dan Portugal.

Ekonomi EU kedua terbesar sesudah Amerika sedang menguncup. Jika Eropah tidak membeli dan memakai barangan buatan negara dunia ke tiga maka pasaran jual beli dunia akan merundum.

Malaysia adalah rakan niaga EU yang penting.

Justeru krisis ekonomi Erolah ini akan datang melanda kita.

Anak muda dan kaum buruh di Malaysia juga tidak ada pilihan melainkan turun ke jalan raya.

OLEH ITU MARI KITA BERSAMA - SAMA MELETAKKAN CHEGU BARD DI DEPAN DENGAN MENGUNDI NYA SEBAGAI KETUA ANAK MUDA YANG BARU SEBAGAI USAHA DALAM MENGGERAKKAN SATU REVOLUSI DI TENGAH - TENGAH ASIA TENGGARA INI'.

PASTIKAN UNDI CHEGU BARD!

Sunday, October 17, 2010

Chegu Bard adalah Calon Yang tidak di"bayangi sesiapa!

PETALING JAYA: Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Badrul Hisham Shaharin yang mengumumkan bertanding merebut Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) menerima baik tindakan penyandang Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin yang memutuskan untuk mengekalkan jawatan beliau.

"Saya raikan penyertaan Shamsul," jelas ringkas beliau ketika dihubung FMT.

"Seperti yang pihak saya ucapkan ketika sidang media sebelum ini kami menerima dan menyokong semua calon Timbalan Presiden sama ada Zaid Ibrahim, Mustafa Kamil Ayub atau pun Azmin Ali.

"Saya tidak ditaja atau dibayangi oleh sesiapa kerana saya berpegang kepada kebebasan dan ketelusan yang dilakukan oleh parti.

Saya adalah calon yang bebas dari tajaan mana-mana pihak," ujar beliau lagi.

Menurut Badrul yang lebih dikenali dengan Chegu Bard berkata AMK perlukan haluan baru dalam usaha membantu parti memenangi lebih banyak kerusi dalam pilihan raya akan datang.

Hampir 70% pengundi muda

Katanya, walaupun sekarang sebanyak 204 cabang PKR di seluruh negara tetapi hanya 163 sahaja cabang berdaftar yang mempunyai AMK.

Manakala tidak sampai 50 cabang yang berjaya membuat pencalonan lengkap ketika pemilihan pencalonan yang berakhir 3 Oktober lalu.

"Kelemahan ini perlu di atasi segera kerana dalam pilihan raya umum akan datang hampir 70 peratus pengundi merupakan pengundi muda dibawah umur 40 tahun."

"Kita tak mahu pemimpin yang terlalu banyak berpolitik sedangkan hak-hak asas untuk memperkukuhkan AMK di semua peringkat kurang di beri tumpuan," kata beliau lagi.

Dalam pada itu, Shamsul yang menerima 65 pencalonan untuk jawatan Naib Presiden dan 38 pencalonan Ketua AMK memilih untuk mempertahankan jawatan beliau walaupun sasaran beliau sebelum ini untuk jawatan Naib Presiden.

Shamsul yang sebelumnya dijangka akan mengadakan sidang media hari ini berhubung keputusan mempertahankan jawatan beliau menangguhkannya pada hari esok.

LSS:-

Begitulah Cekalnya seorang Pemimpin Anak Muda yang bernama Chegu Bard.Sebelum Ini Chegu Bard di fitnah kononnya telah menerima wang sebanyak RM400,00.00 dari Datuk Zaid Ibrahim.Siapakah yang telah menfitnah Chegu Bard? Sama lah nasib Chegu Bard seperti LSS yang di fitnah Kononnya LSS ini seorang Anggota Polis Cawangan Khas(SB) yang telah menyelinap masuk ke dalam Angkatan Muda Keadilan ini.

Siapakah yang telah menfitnah LSS? Orang itu terus mencanangkan kepada seluruh pimpinan AMK supaya nama LSS di Senarai hitamkan dalam AMK ini,persoalannya apa dosa LSS sehingga di fitnah sebegitu rupa oleh Hamba Allah ini? .LSS tak pernah menfitnah sesiapa di dalam AMK ini Kecuali Geng United Malays National Organisation.

Tapi LSS tak mahu menyerang "orang itu" kerna biarlah Tuhan sahaja yang membalasnya,kerana doa insan yang di aniaya sentiasa akan makbul.Begitu juga Seperti Chegu Bard yang di fitnah tanpa bukti oleh beberapa hamba allah yang mana Chegu Bard menerima Habuan sebanyak RM400,000.00.

Kita telah di didik oleh agama untuk membuktikan kesalahan seseorang itu dengan bukti yang nyata dan bukannya fitna semata - mata.Seperti juga LSS yang di tuduh oleh Hamba Allah ini sebagai "SB" dan Chegu Bard dituduh menerima wang sebanyak RM400,000.00 dari Zaid Ibrahim. Mana Buktinya?????

Kepada yang suka membawa fitnah, insaflah..jangan ada pula yang menyambung fitnah ini kepada orang lain sedangkan dia sendiri pun tidak pernah melihat bukti dan menyiasat terlebih dahulu berita tersebut. Berkempenlah secara sihat..terangkan apa agenda yang mahu dibawa serta visi dan misi bukannya memfitnah orang lain. Bukankah fitnah itu lebih teruk dari membunuh?

Kalau lah Chegu Bard hanya Seorang yang pentingkan diri lebih baik Chegu Bard Menuruti langkah Ezam Sesumpah untuk masuk UMNO.Sudah tentu di Kala ini Chegu Bard sudah bergelar Senator dan punya rumah besar serta pemandu peribadi.Tapi Chegu Bard bukan seorang yang Opportunis sama seperti Mangkuk Ayun dari Padang Jawa yang kalah dalam Pemilihan AMK Cabang Shah Alam baru - baru ini dengan 30 undi.Dah Kalah boleh lagi mengendeng - ngendeng kat sebelah SAM.

Matlamat utamanya menyertai wadah perjuangan ini hanyalah semata - mata mahu mengenyangkan perutnya sendiri.Tapi Chegu Bard lebih pentingkan anak bangsanya dari diri sendiri.Revolusi ke arah Perjuangan Anak Muda menjadi sasarannya,Mahu maju dari semua segi aspek kehidupan sebab itu andai kata Chegu Bard di pilih menjadi ketua maka tuntutan untuk mengadakan Kongres AMK Negeri akan tercapai.

Oleh itu wajib lah kita Menyokong dengan memberikan undi kepada Chegu Bard! satu undi dari anda cukup bermakna ke arah Perjuangan Revolusi Anak Muda!

UNDILAH CHEGU BARD DAN CHANG LIH KANG!

Saturday, October 16, 2010

Jom Pakat - pakat sokong Chegu Bard





Chegu Bard, satu nama dimana personalitinya menggerunkan ramai. Sebut nama Chegu Bard, semua orang tahu, ini orang tak takut pada siapa-siapa pun dalam 'circle' politik di-Malaysia. Kalau kita lawat blog "perjuangan adalah perlaksanaan kata-kata" nya disini: http://chegubard.blogspot.com/ , blog itu dipenuhi dengan gambar-gambar dia turun berdemonstrasi mewakili rakyat-rakyat marhein bagi menunjukan rasa tidak puas hati terhadap satu-satu benda, gambar-gambar dia bakar seseorang (gambar bakar patung yang menyerupai seseorang), bantah sana-sini. Gambar kena 'katok', gambar kena gari, gambar kena usung dengan polis, macam-macam lagi lah gambar-gambar yang menunjukan dia seorang 'fighter'. Gurkah-gurkah politik di'port' kata, kalau tanya dia siapa hero atau idola dia, gerenti dia jawab Che Guevara.

Chegu Bard adalah anak-anak muda 'GENERASI REFORMASI'

Gurkah-gurkah politik di'port' tak kan lupa peranan Chegu Bard pada satu tunjuk perasaan beberapa tahun lepas, dimana dia telah mengusung tilam untuk dihadiahkan kepada Dollah Badawi kerana sikap Perdana Menteri Dollah Badawi yang didakwa suka tidor. Begitu juga dengan perhimpunan untuk dia hadiahkan 'kek harijadi Altantunya' kepada Najib.

"Tak ada hal kalau saya tidak mendapat restu dari Anwar Ibrahim. Banyak calon-calon yang dok jual nama Anwar pun, tapi bila bertanding, keputusan dalam pemilihan tak bagus juga," Chegu Bard memulangkan paku buah keras kepada gurkah-gurkah yang bekerja untuk sesiapa juga pada mana-mana pemilihan parti PKR 2010.


CHEGU BARD akhirnya menetapkan pendirian untuk bertanding merebut jawatan Ketua AMK di dalam pemilihan PKR kali ini. Tahniah diucapkan kepada Chegu Bard kerana akur akhirnya dengan kehendak akar umbi, khususnya dari golongan yang tidak mahu semangat atau roh reformasi disemadikan.

Satu aspek yang saya cukup hormati dengan Chegu Bard adalah sepanjang tempoh kempen kali ini, beliau berjaya menjarakkan dirinya dari kontroversi. Tidak seperti YB Azmin dan Dato Zaid, Chegu Bard berjaya menempuhi kempen beliau dengan suasana yang sihat. Namun demikian, dalam politik ini jika kita tidak `mengusik', orang lain pula `mengusik'. Itulah adat berpolitik terutamanya di dalam sebuah parti yang boleh dikatakan masih ramai pemimpin dan ahlinya yang belum suci dirinya dari `berbau UMNO'.

Lihatlah, YB Azmin mulanya sepi tetapi apabila Dato Zaid `mengusik', maka YB Azmin pun membalasnya. Bahkan, usikan Dato Zaid merata-rata sehingga ke Ketua Umum, Presiden, Timbalan Presiden habis diusiknya. Arahan parti agar memboikot akhbar Utusan pun dipersendakan oleh Dato Zaid. Inilah hebatnya Dato Zaid yang Chegu Bard tidak boleh nak ikut.

Ada pendapat yang menyebut Chegu Bard mendapat `sokongan' kuat dari DS Anwar kerana beliau adalah di antara `ahli keluarga' terdekat dengan Ketua Umum PKR itu. Ada juga yang menyebut Sdr Rafizi pun mendapat sokongan dari DS Anwar kerana beliau berada di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor itu. Setakat ini calon Ketua AMK yang popular adalah Chegu Bard dan Sdr Rafizi. Mustahil DS Anwar mahu kedua-duanya serentak menjadi Ketua AMK. Jelas pada kita, banyak yang tidak betul persepsi orang ramai terhadap sokongan DS Anwar kepada calon-calon Ketua AMK ini.

Setahu kita, Chegu Bard tidak pernah menggunakan pengaruh DS Anwar sepanjang kerjaya beliau di dalam politik. Lihatlah Chegu Bard sekarang, apa yang ada pada beliau selain dari Ketua Cabang PKR Rembau yang dipilih oleh orang Rembau sendiri. Jika beliau mahu gunakan pengaruh DS Anwar, sudah tentu sekarang Chegu Bard menjadi YB kerana DS Anwar akan letakkan beliau di kawasan yang selamat semasa Pilihanraya Umum yang lalu. Chegu Bard tidak kisah apabila beliau tewas di Parlimen Rembau. Beliau juga tidak mengkhianati parti untuk mengikut bekas bosnya di dalam Gerak iaitu Ezam Sesumpah. Mungkin jika beliau ikut Ezam sesumpah, sekarang ini kita panggil Chegu Bard Senator Badrul Hisham. Tidak mustahil kan?

Kita tahu Chegu Bard tidak pernah `usik' sesiapa sepanjang kempen beliau untuk menjadi Ketua AMK. Bahkan, secara terbuka Chegu Bard menyokong sesiapa sahaja yang dipilih oleh ahli-ahli di dalam pemilihan kali ini. Baca di sini. Namun, ada yang tergamak buat fitnah kepada beliau. Baru-baru ini ada cerita tentang Chegu Bard `dapat jutaan' duit dari satu pihak untuk menyokongnya. Kalau begitu kayalah Chegu Bard, tetapi mengapa handphone Chegu Bard pun jenis `cokia' bukan Nokia canggih ? Dengar ceritanya handphone pun ada yang tolong belikan kerana katanya beliau pernah kehilangan handphone `Blackberry' buatan China. Kalau berjuta Chegu Bard dapat, jomlah kita tengok rumah banglo atau kereta mewah Chegu Bard.

Kesimpulannya, keputusan Chegu Bard untuk bertanding kerusi Ketua AMK amat dialu-alukan dan mesti kita beri sokongan. Roh atau semangat reformasi tidak akan mati sekiranya Chegu Bard menjadi ketua kepada golongan muda di dalam PKR. Ketokohan dan keberanian beliau tidak perlu diulas lagi, Umno pun tahu siapa Chegu Bard malahan mana pegawai-pegawai Polis yang tidak kenal anak muda Rembau ini? Aktiviti anak-anak muda di dalam berdemontrasi tidak lengkap tanpa kehadiran Chegu Bard. Chegu Bard tidak muncul sewaktu pemilihan ini saja, beliau sentiasa muncul selagi ke tidakadilan masih berlaku di negara ini.

Steadylah Chegu Bard!
Jom kita pakat-pakat undi Chegu Bard untuk Ketua AMK.

Monday, October 11, 2010

Chegubard Mendahului Pencalonan Ketua AMK




Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR, Badrul Hisham Shaharin mendahului pencalonan untuk pertandingan jawatan ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) pusat.

Sehingga ini, beliau mendapat 35 pencalonan, manakala penyandang jawatan tersebut, Shamsul Iskandar Md Akin memperolehi 29 pencalonan.

Shamsul telahpun mengumumkan akan bertanding jawatan naib presiden PKR. Sehingga ini, beliau mendapat pencalonan kedua tertinggi (43) bagi jawatan naib presiden, di belakang ahli parlimen Kuantan, Fuziah Salleh (108).

Seorang lagi yang menawarkan diri bertanding jawatan tersebut - Rafizi Ramli yang juga bekas exco AMK - mendapat lapan undi.

Sumber-sumber parti memberitahu Malaysiakini, kedudukan tersebut berdasarkan keputusan mesyuarat agung 72 cabang AMK yang diserahkan secara kepada parti.

Sementara itu, empat orang calon menawarkan bertanding bagi jawatan timbalan ketua AMK pusat.

Setakat ini, ketua AMK Selangor Khairul Annuar Ahmad Zainuddin mendahului dengan 43 pencalonan.

Ini diikuti oleh ADUN Teja, Chang Lih Kang yang mendapat 20 pencalonan; naib ketua AMK pusat, Amiruddin Shari (8); dan ADUN Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad (1). -Laporan Malaysiakin




Daripada MATC 72 cabang, Chegubard mendahului dengan 35 pencalonan manakala penyandang ketua AMK, Sam pula memperolehi 29 pencalonan.

Sam telah membuat pengumuman untuk bertanding jawatan naib presiden dan dengan langkah beliau ini, Sam mendapat jumlah kedua tertinggi bagi kedudukan pencalonan naib presiden dengan 43 undi - jauh lebih tinggi daripada pencalonan untuk ketua AMK. Ini bermakna hasrat akar umbi KEADILAN yang jelas mahukan Sam sebagai salah seorang naib presiden yang terpilih.



Telah diberitakan oleh Mat Saman Kati yang berkadar khabar angin bahawa Sam akan membuat pusingan u-turn bagi mempertahankan jawatan ketua AMK. Andainya keputusan Sam berpatah balik ini menjadi kenyataan, ia sama sekali akan mencalarkan imej seorang ketua pemuda yang seharusnya punya sifat berani berjuang dalam apa jua perlawanan, malah sikap gohead gostan tidak mungkin membawa Sam ke hadapan pada pemilihan akan datang.


Kalah di medan pertembungan naib presiden adalah lebih disanjung daripada tewas di gelanggang ketua AMK. Sam harus tekad dengan keputusannya untuk bertanding jawatan naib presiden kerana ia adalah langkahan terbaik apabila jumlah pencalonannya setakat ini adalah kedua terbaik dibelakang YB Kuantan. Sam harus yakin untuk meneruskan perjalanan untuk memenuhi kuota naib presiden sepertimana kita yakin Sam akan menang dengan bantuan anak-anak muda yang dipeloporinya sebagai ketua AMK, dan paling utama apabila Sam mendapat support yang solid dari komrad Chegubard.

Gandingan Chegubard dan Shamsul Iskandar adalah satu gandingan yang mantap, yang mampu menyaingi pasukan dream team yang gah pada nama-nama besar. Siapapun tidak boleh menafikan betapa gandingan Chegubard dan Shamsul Iskandar mampu membawa PKR menjadi kuasa baru parti politik tanah air menggantikan parti berteras assobiyah melayu UMNO. Chegubard menggalas cabaran hebat dalam menjadikan Angkatan Muda Keadilan sebagai satu gerakkan yang paling digeruni lawan, manakala Sam dengan kapasiti naib presedin akan memberi tekanan kepada kepimpinan utama supaya sentiasa hebat dalam landasan perjuangan yang tepat.

Walaubagaimanapun, calon underdog jangan sekali-kali dipandang enteng. Walaupun baru diperkenalkan dan menawarkan diri dalam jawatan ketua AMK di atas arahan Anwar Ibrahim, Calon elit juga mampu menjadi pesaing. Dalam pada itu, kita sentiasa mengharapkan perlawanan itu dilangsungkan di atas padang yang sama rata, tidaklah membukit di sebelah sana.


Seorang lagi calon ketua AMK yang menjadi salah seorang dari 'dream team' Anwar-Azmin iaitu Rafizi Ramli, hanya menjadi pilihan daripada 8 cabang sahaja. Ternyata anak-anak muda PKR lebih menghormati Anwar Ibrahim sebagai 'bapak' yang menerajui PKR dan juga Pakatan Rakyat, tetapi memilih untuk lebih berdemokrasi dalam menentukan siapakah calon yang paling ideal untuk jawatan ketua AMK.

Rafizi harus mengambil peluang untuk belajar mendekati akar umbi bagi memperolehi lebih sokongan dan menimba lebih pengalaman dalam perjuangan PKR sebelum benar-benar bersedia untuk menawarkan diri sebagai seorang calon yang berdaya saing atas kekuatan sendiri.



Kebergantungan Rafizi terhadap kempen 'dream team' Anwar-Azmin menjadikan Rafizi sebagai calon yang tidak popular di kalangan ahli PKR yang rata-ratanya tidak mudah terpengaruh dengan tekanan seumpama 'yes boss'. Situasi sihat seperti ini menjadikan PKR sebuah parti rentas kaum yang memntapkan erti sebenar demokrasi.




Calon yang masuk gelanggang untuk kali kedua iaitu Hasmi Hashim tidak pula diberitakan sebarang pencalonan. Pencerahan yang cuba dibawa oleh Hasmi ditunjukkan jalan buntu oleh para ahli setiap cabang yang setakat ini 72 telah bersidang. Pencerahan yang dicari agak merundum kerana cuaca selalu mendung dan gelap di kebanyakkan tempat sejak akhir-akhir ini.

Jawatan ketua AMK kali ini adalah yang terpenting lagi kritikal bagi memastikan gerak-kerja pemuda dapat dimobilisasi dengan penuh tersusun dan bergerak sebagai batalion-batalion berani mati bagi menumbangkan sebuah kerajaan legasi penjajah! Justeru, pilihlah yang terbaik dari kalangan terbaik .

Sam Ulang Pendirian Tanding Naib Presiden KEADILAN !!





Detik bermakna ini disaksikan oleh Azmin Ali, YB Zuraidah dan Datuk Chua Jui Meng, Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin mengulangi pendirian untuk meneruskan perjalanan politiknya dengan memasuki gelanggang Naib Presiden KEADILAN sebagai seorang calon heavyweight.


Shamsul Iskandar atau nama mesranya Sam, membuat pengumuman untuk kekal bertanding jawatan naib presiden tepat jam 8.45 malam tadi di dalam satu majlis jamuan hari raya di Kulai, Johor yang juga menyaksikan serbuan pihak polis merosakkan sebuah majlis jamuan raya. Syukurlah kerana tiada di antara pemimpin kita yang ditangkap malam tadi. Belum pun perhitungan Galas bermula, di Kulai ini mereka mengganas - Menggganggu majlis rumah terbuka Aidilfitri. Kita tinggalkan dulu ceritera polis yang menyibuk ini dan berbalik kepada soal pemilihan parti.


Di depan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat dan lebih empat ratus pengunjung, Sam melaungkan sebuah pendirian tegas untuk meneruskan karier politiknya setapak melangkah ke hadapan dengan menyertai barisan naib presiden parti, ketika ramai yang membuat spekulasi bahawa Sam akan u-turn ke jawatan Ketua AMK. Ramai yang menjangka Sam akan kembali menyertai perebutan jawatan ketua AMK kerana faktor Mustafa Kamil yang tewas di cabang dan Mus dilihat goyah untuk berhadapan dengan Azmin. Apabila Mus menarik diri dari jawatan timbalan, pastinya beliau berhasrat mempertahankan jawatan naib presiden yang disandangnya. Perkembangan ini membuatkan penyokong kuat Sam resah lalu mendesak Sam kembali ke kancah AMK untuk mengambil kesempatan round terakhir AMK sebelum dikuatkuasakan umur 35 tahun kelak.

Dengan pencalonan kedua terbanyak untuk jawatan setinggi Naib Presiden KEADILAN, Sam seharusnya tidak lagi menoleh ke belakang untuk meneruskan perjuangannya dalam kancah politik dalaman kerana jawatan naib presiden akan memberi ruang yang lebih besar untuk seorang anak muda meneruskan agendanya dalam parti. Malam ini juga menyaksikan Azmin Ali dan seluruh kekuatan KEADILAN Johor akan memberi sokongan kepada susuk Shamsul Iskandar. Azmin juga galak menyokong pendirian tegas Sam.


Melepaskan jawatan AMK untuk direbut oleh anak muda lebih berkaliber seperti Chegubard, Hasmi dan Rafizi adalah satu langkah yang dipandang mulia dan pasti Sam akan diangkat oleh anak muda di atas sedikit keberanian dan pengorbanan yang dilakukan oleh Sam. Saya percaya Sam berkaliber untuk jawatan naib presiden dan untuk ketua AMK pula memerlukan seorang pencetus revolusi. Sudah tiba masanya AMK diangkat menjadi sebuah organisasi serba tersusun dan bersedia menghadapi kancah perlawanan yang lebih hebat. Sudah sampai masanya, Angkatan Muda Keadilan bergerak sebagai satu organisasi yang lincah berstrategi dan fully utilize serta fokus kepada betapa kemungkinan Anwar Ibrahim disumbatkan ke hotel besi adalah tidak dapat dielakkan!

Kepada penyokong Sam yang bermati-matian ingin Sam kekal di AMK, hormatilah pendirian Sam sebagai seorang ketua yang akan juga akan bermati-matian membuktikan segala apa yang diungkap, akan dikotakan dengan perlaksanaan - Sam akan tetap lawan di VP. Sam akan mendapat sokongan padu seluruh warga AMK untuk dinobatkan sebagai naib presiden wakil anak muda, membawa suara anak muda ke persada parti. Seterusnya kita fokus kepada memperkuatkan parti, memantapkan parti dan mengukuhkan perpaduan antara parti.

Saya percaya penyokong Chegubard tidak punya masalah untuk menyokong habis-habisan perjuangan Sam di medan naib presiden, dan dalam masa yang sama saya berharap agar penyokong Sam juga akan melakukan perkara yang sama iaitu memberi sokongan kepada Che'gubard. Shamsul Iskandar dan Chegubard adalah satu gandingan tidak rasmi yang mantap dan saling memerlukan. Semoga kedua-dua pemimpin ini mencapai kejayaan dan akhirnya bersama membawa KEADILAN tepat dengan definisinya serta tepat di tempatnya.

Di kesempatan ini juga, ingin saya mengucapkan tahniah kepada pemimpin berkaliber Shamsul Iskandar kerana mengotakan janji bersama keberanian yang tidak akan dipandang enteng. Selesaikan pemilihan ini dan seterusnya visi dan misi akan dilaksanakan penuh dedikasi.


SATU UNDI SATU AHLI, RAIKAN DEMOKRASI SEBENAR !!

Saturday, October 9, 2010

PADAN MUKA: Hari ni baru lah mangkuk ni nampak langit tu Tinggi



MUSA DAN BAKRI DIPERINTAH KE MAHMAKAH – berita hairan

Mahkamah Tinggi memerintahkan bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan dan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Mohd Bakri Mohd Zinin hadir di mahkamah pada 28 Oktober ini, pada hari keputusan prosiding menghina mahkamah dibuat dua lelaki berhubung penahanan semula mereka mengikut Ordinan Darurat 1967.

Hakim Mohd Sofian Abd Razak bersetuju dengan peguam bela N Sivananthan bahawa Musa dan Mohd Bakri perlu hadir seperti responden lain.

Saya tidak mahu memberikan mesej salah kepada orang awam, tidak kira apa pun keputusan, mereka perlu berada di sini jam 8.30 pagi 28 Oktober ini,” katanya.

Sekarang baru lah nampak bila kena batang hidung sendiri,dan sekarang baru lah nampak dengan jelas lagi nyata yang langit tu tinggi.Jangan la fikir diri tu boleh selama - lamanya jadi Barua.Sekarang jangan la fikir diri tu boleh Jadi "Anjing" buat selama - lamanya.

Lepas tu baru sekarang nak nasihat orang lain supaya jangan jadi anjing macam dia.Selama diri di Per"Hanjing" kan sendiri tak sedar macam mana mereka perlaku kan tak ubah macam Anjing Kurap.Masa sihat di suruh gigit orang tapi bila dah sakit dan tak di perlukan di sepak - terajang begitu sahaja.

Kasihan bagi mereka yang telah di"Perhanjing" kan, bila dah tak berguna bukan sahaja akan di sepak dan di usir begitu sahaja malah kita pun masih ingat dengan Kenyataan akuan bersumpah dari tiga orang pegawai polis.

Masih ingat lagi???????

Kewujudan kenyataan Akuan bersumpah dari tiga anggota PDRM iaitu ASP Hong Kin Hock, ASP Md. Yusof Ahmad dan Sarjan Mohd Yasin Malik yang mengaitkan Musa Hassan dengan Ah Long.Ketika membuat akuan bersumpah itu pada tahun 2007, Hong adalah seorang pegawai di Cawangan Operasi/Bantuan Teknik Jabatan Siasatan Jenayah Komersil.

Beliau dikatakan mengesan pembabitan Musa dalam kegiatan kongsi gelap apabila diarah oleh pegawai atasan untuk mengumpul maklumat mengenai kegiatan Ah Long di Johor dan Melaka.Menurut Hong, sindiket Ah Long berkenaan dikatakan mengguna Musa Hassan untuk melindungi mereka daripada tindakan polis.

Hong berkata Musa telah mengarahkan tindakan tata tertib diambil terhadapnya apabila beliau mula menyiasat seorang pemimpin sindiket berkenaan yang digelar Tengku.Alasan Musa padaketika itu yang masih menjawat jawatan sebagai IGP ialah Hong kononnya telah membuat rakaman risikan secara tidak sah ketika menjalankan siasatan berkenaan.

Saya merasa tertekan kerana tindakan saya mematuhi arahan pegawai atasan saya dalam menjalankan risikan terhadap kegiatan ceti haram yang membabitkan nama Tengku, boleh menyebabkan saya dikenakan siasatan oleh Bahagian Tatatertib,” kata Hong dalam kenyataan bersumpahnya.

Lepas ni kita akan saksikan Baru - barua yang telah di Per"Hanjing" kan ini di perlakukan tak ubah macam selipar jamban.Bila Dah nipis di buang begitu sahaja.Yang paling sedih sekali tu dengan segala bukti dan akuan bersumpah yang ada maka mudah lah Barua - barua yang telah Diperhanjing"kan ini di campak masuk ke dalam lubang taik jamban tu.

Sunggu sedih.......

Kepada yang belum jadi anjing, terus berusaha agar diri tak di Per"hanjing kan

MANA KEBEBASAN?

Perancis haramkan pemakaian Burqa dan Niqab..

Majlis Perlembagaan Perancis, semalam meluluskan undang-undang mengharamkan pemakaian burqa dan niqab di tempat awam di negara ini, selepas Dewan Senat dan Dewan Perhimpunan Kebangsaan sebelum ini meluluskan undang-undang tersebut, yang dikatakan bertujuan melindungi hak wanita.Ia merupakan peringkat akhir pelaksanaan undang-undang kontroversi itu yang dijangka dikuatkuasakan pada awal tahun depan.

Kajian Kementerian Dalam Negeri Perancis menyatakan, seramai 1900 orang wanita yang mengenakan burqa di negara yang mempunyai penganut agama Islam seramai 5 juta ini dan merupakan yang tertinggi dalam Kesatuan Eropah. Alasan utama ialah untuk memberikan keselamatan kepada warga Perancis dan juga menjamin hak-hak wanita.Rasanya negara eropah yang sering mempunyai masalah dengan masyarakat Islam ialah Perancis. Beberapa tahun sebelum ni kecoh dengan arahan kerajaan supaya pelajar sekolah diharamkan daripada memakai tudung. Kali ini wanita pulak diharamkan memakai burqa di tempat-tempat awam. Tapi secara mudahnya, undang-undang baru ini disasarkan kepada wanita muslim yang memakai burqa walaupun tak dinyatakan secara jelas Siapa lagi yang pakai burqa kalau bukan wanita muslim ye tak? Tak faham dengan dunia barat ni?

Mereka yang melaungkan slogan kebebasan beragama serta hak wanita sebelum ini. Namun kini mereka juga yang mencemarkannya. Satu persatu undang-undang cuba diwujudkan. Tak tahu apa motif sebenar. Atau pun semata-mata untuk menyekat perkembangan pesat agama Islam di sana. Sebab makin ramai tau yang peluk Islam sekarang.Jika itu kehendak mereka, biarkan sahaja. Mungkin ia dah menjadi satu budaya kepada mereka untuk mengenakan burqa. Lagipun kebanyakan orang Islam Perancis mungkin berasal daripada timur tengah dan pemakaian burqa memang sinonim dengan orang sana. Dengan terlaksananya undang-undang ini, ia pasti akan menaikkan kemarahan umat Islam seluruh dunia..

BANTAH TETAP BANTAH.. LAWAN TETAP AWAN..


ALLAHUAKBAR.. ALLAHUAKBAR.. ALLAHUAKBAR..

ALLAHUAKBAR.. ALLAHUAKBAR.. ALLAHUAKBAR..

Thursday, October 7, 2010

Akhirnya Rahimi Berjaya Di Tangkap oleh Agen BN!



Baru sahaja Semalam Rahimi telah pun membuat satu laporan polis yang kononnya mendakwa akuan bersumpah yang di tulis telah di paksa Anwar Ibrahim.LSS juga mengenali Sosok tubuh si Rahimi tak kira Dalam AIC ataupun di luar pejabat Anwar.Empat tahun dulu Rahimi antara orang yang bertanggungjawab membawa Saiful Bukhari Masuk ke dalam AIC.

Dan selepas itu Rahimi juga menjadikan Saiful sebagai pembantunya di pejabat Anwar untuk membantu kerja - kerjanya.Sebenarnya Rahimi bukan Setiausaha Sulit kepada Anwar tetapi Rahimi hanya lah sekadar pembantu kepada Nurul Izzah.Kerana tugas yang terlalu banyak Rahimi mengambil saiful sebagai pembantu hanya kerana " Kawan" dan simpati.

Kita tidak tahu siapa yang membawa Saiful pergi bertemu dengan TPM Najib pada tahun 2008 tapi apa yang jelas setelah Saiful membuat laporan polis dengan mendakwa di liwat oleh Anwar Rahimi terus membuat satu kenyataan yang memaklumkan bahawa Saiful bukan Pembantu Anwar Ibrahim.

Rahimi juga membuat pengakuan bahawa Saiful adalah pembantu kepadanya dan Dia(Rahimi) adalah pembantu Kepada Nuru Izzah.Tak lama selepas itu Anwar di tangkap oleh polis - polis Gestapo.Dalam keadaan yang tegang Rahimi meminggirkan diri dari kes Anwar.

Selama 2 tahun Rahimi menghilangkan diri dengan harapan agar tak di babitkan dengan Kes Anwar tapi sikap rakus puak - puak UMNO dan Barisan Nasional yang mengatur strategi untuk "memulang" Kan Anwar ke Penjara sungai berusaha untuk memburu Rahimi.

Selama 2 tahun juga Si"jahanam" - "jahanam" ini memburu Rahimi dan akhirnya semalam Rahimi berjaya di tangkap oleh agen - agen Najib dan Rosmah.Seperti yang berlaku pada Balasubramaniam dan Raja Petra yang di ugut dan di ancam dengan pelbagai ancaman seperti itu juga lah yang berlaku pada Rahimi.

Rahimi di paksa membuat laporan polis yang kononnya dia di ugut untuk menulis akuan bersumpah pada 2 tahun lalu.Tetapi kenapa baru hari ini Rahimi buat laporan polis sedangkan tidak pada 2 tahun dulu.Selepas Saiful mengaku di liwat Nama Rahimi tak di "highlight" kan sangat.

Nama yang selalu menjadi "publisiti" pada ketika itu adalah uncle pet dan bukanya Rahimi.Kerana difikirkan Rahimi adalah "alat" untuk membunuh Anwar maka Rahimi di buru sehingga ke lubang cacing.Seperti juga Rahimi yang LSS Kenali adalah sahabat lama bagi saiful.

Segala - galanya bermula seminggu sebelum Pilihan Raya. Waktu itu sejumlah anak muda yang sebahagiannya bernaung di bawah Anwar Ibrahim Club giat mengikut rombongan Anwar berkempen.

Tiba-tiba muncul Saiful Bukhari dalam kelompok ini.

Ya, Saiful Bukhari berjaya menyusup masuk bersama kelompok ini melalui sahabat lamanya Rahimi yang bekerja sebagai pembantu di pejabat Anwar Ibrahim.

Kehadiran Saiful Bukhari tidak disenangi mereka yang kenal dengan beliau, khususnya bekas pelajar Universiti Tenaga Nasional. Salah seorang daripadanya ialah saudara Najwan Halimi yang menulis siri Musang Berbulu Ayam di blognya (najwanhalimi.com).

Najwan ialah bekas rakan sebilik Saiful semasa di tahun pertama. Saiful dalam kenyataan kepada rakan-rakannya sering memaklumkan bahawa “Ibunya sedang menderita barah dan telah mati”. Ya, khabarnya Saiful tidak begitu gembira dengan ayahnya pada waktu itu.

Blog lama beliau www.saifulbukhari15.blogspot.com (LSS tidak ingat alamat sebenar tapi ingat no. 15 itu kerana ia nombor calon ketika beliau bertanding dalam Pilihan Raya kampus) memuatkan retorika palsu dan cercaan dari rakan-rakan di UNITEN akibat ‘kehilangan’ beliau selepas terpilih menjadi anggota Majlis Perwakilan Pelajar di sana.

Sejak di kampus, beliau memang dikenal sebagai pro-kerajaan dan anti-Anwar Ibrahim.

Tidakkah Anwar Ibrahim mendengar kritikan Najwan Halimi kepada Saiful Bukhari?

Tidak, beliau mendengar.

Tapi bagi mereka yang kenal dengan Anwar Ibrahim, malah bagi siapa saja yang biasa dalam dunia dakwah, sangka baik dan beri peluang adalah kata yang lekas keluar dari akal-fikir, hati dan mulut. Apatah lagi bila yang dicurigai beria-ria mengatakan dirinya insaf.

Saiful terus kekal menyibukkan diri di pejabat Anwar Ibrahim – di Petaling Jaya dulunya – selepas Pilihan Raya. Beliau sendiri mengakui tidak ada surat dikeluarkan kepada beliau berkaitan pekerjaan.

Rahimi dan Saiful menghidu peluang untuk bekerja sebagai Setiausaha Anwar Ibrahim bila Nik Nazmi, Sim Tze Min dan Nurul Izzah (semua mantan Setiausaha Anwar) menang dalam Pilihan Raya. Ya, selepas Pilihan Raya Anwar memang ‘patah tangan’ kerana banyak urusannya tidak ada staf yang membantu. Dato’ Salehuddin juga telah diangkat sebagai Setiausaha Agong parti, justeru pentadbiran pejabat Anwar Ibrahim jadi tidak terurus.

Waktu itu terdengar khabar perebutan jawatan “pemegang diari merah” (Setiausaha Sulit) Anwar Ibrahim.

Hakikatnya, Anwar pernah menyarankan kepada Rahimi dan Saiful agar “pergi sambung belajar” sebagai satu kaedah sopan untuk mengatakan “anda tidak mampu menggalas kerja-kerja yang memerlukan kualiti kepakaran lebih tinggi”. Apa yang berlaku ialah mereka buat pekak badak!

Mereka jadi amat tidak selesa apabila Anwar memanggil balik orang kanannya dari United Kingdom untuk berkhidmat. Beberapa kali dalam mesyuarat diarahkan agar “diari merah” diserahkan kepada orang kanan ini (Siapa tu?? Braderr "R" kot??) namun tidak diendahkan oleh Rahimi dan Saiful.

Memandangkan keterangan di mahkamah agak sensitif, LSS tidak bercadang menulis semua perkara di sini. Bukan kerana sub-judice, tapi ia mungkin melibatkan banyak isu lain yang sedang bergerak sama selain isu ini. Tapi saya yakin kisah sebenarnya lambat laun akan sampai ke pengetahuan umum.

Untuk LSS, Anwar memang berlaku silap saat “memberi peluang” kepada Saiful Bukhari masuk ke pejabatnya. Paling tidak jika mahu bersangka baik pun, bukan di pejabat beliau Saiful harus bekerja.

Namun sebagai orang yang pernah dilatih di medan dakwah, LSS faham benar sikap bersangka baik yang tebal dalam diri Anwar.

LSS berharap para peguam Anwar akan menyelongkar bahagian waktu sebelum Saiful benar-benar bertapak di pejabat Anwar dengan penuh kegusaran.

LSS juga pernah mendengar bahawa memang ramai mengakui bahawa Saiful “boleh bekerja” dalam pengertian membuat panggilan dan menguruskan fail bagi pihak Anwar. Saya hanya mahu katakan bahawa untuk kerja-kerja yang telah selesai dan hanya perlu menjadi tukang ambil, tukang buat panggilan dan sebagainya, ia kerja yang biasa dan bukanlah hebat sangat sebagaimana yang cuba digambarkan oleh Saiful dan juak-juak UMNO-BN.

Saiful hanyalah penggemar Syed Hussein al-Attas, penulis buku politik di Janda Baik itu dan bukan Profesor Syed Hussein al-Attas!

Sebagai sahabat baik kepada saiful, Rahimi mestilah memberi sokongan se adanya kepada sahabatnya tapi apabila berlaku keadaan begini Rahimi akhirnya mengambil keputusan untuk melarikan diri.Tapi apa boleh buat,bak kata rakan saya Nik Bin Jidan apa - apa hal pus pas ti kena LLPK(Lari - Lari Pun Kena) Tangkap juga akhirnya.

Akhir kata buat Rahimi,

"berpegang lah pada kebenaran, LSS tahu kamu(Rahimi) tahu segala - galanya dari A sampai Z, di dunia kita terlepas. tapi di-SANA siapa tahu?, di sini cuma Kemewahan sementara tapi Di-SANA adalah Siksaan yang Abadi, Ingat lah wahai Rahimi"

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: