Lagu Janji dicapati

Loading...

Wednesday, June 30, 2010

Kesian Mat Monggol Pasal itu 1 Malaysia sudah di"perkosa"



Geng - geng Perkasa mahu Wee Ka Siong di tahan di bawah I.S.A kerana mempersoalkan pemberian biasiswa oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan MARA tetapi Ketua Pemuda UMNO,Khairy memberitahu pemberita bahawa Wee tidak mempersoalkan hak orang Melayu ataupun menyarankan supaya biasiswa Mara diberhentikan, dan menegaskan bahawa Ibrahim yang salahfaham dengan maksud Wee.




Wee pula menjelaskan bahawa pernyataannya tidak mempersoalkan biasiswa Mara kerana jika kerajaan menghentikan pemberiaan biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, maka ianya tidak selaras dengan konsep 1Malaysia yang dipromosi oleh kerajaan APNO.


Tetapi apa yang nak di "hangin"kan dek geng - geng Perkasa.Tetapi apa yang nak di persoalkan di sini kita lihat betapa bangangnya geng - geng Perkasa apabila mula melalut - lalut apabila mahu menuntut supaya Wee Ka Siong di tahan di bawah I.S.A.





Perhatikan betapa Bangangnya kepala Hotak Geng - geng Perkasa



1. Biasiswa adalah bantuan pelajaran untuk insan menimba ilmu di menara gading tanpa mengira perbezaan kaum.Ini jelas menunjukkan Biasiswa tak ada kena mengena dengan dengan hak - hak melayu kerana ia adalah tuntutan semua insan kurang mampu yang perlukan bantuan untuk menimba ilmu.



2. Perkasa cuba mempolitikkan hal biasiswa dengan cuba membabitkan ia dengan perkara perlembagaan seperti Artikel 152 sedangkan mangkuk - mangkuk ayun ini sengaja tutup mata apabila selama ini bantuan pelajaran melalui PTPTN hanya di beri kepada anak - anak geng United MuNkEeE .



3. Sejak bila pulak geng - geng mangkuk ayun ni pandai pulak nak bercakap pasal perlembagaan? sejak bila pulak baru pandai nak buat tuntutan 152?



Macam mana dengan artikel 72(1) ? apabila mahkamah menceroboh hal - hal yang berkaitan dengan Dewan Undangan Negeri seperti yang berlaku di Perak?



Dimana Perkasa?



4. Bagaimana dengan Artikel 10(2) yang menyentuh tentang hak kebebasan berhimpun dan mengadakan tunjuk Perasaan sehingga di nafikan oleh geng - geng bangang ini sebagai "bukan budaya kita"



5. I.S.A tu adalah akta warisan british yang mana sebelum ini nama asalnya adalah "Emergency Ordinance" yang mana pada asalnya ianya di gunakan untuk mengekang pemberontakan komunis dan sepatutnya ia hanya di kuatkuasakan pada masa darurat sahaja.



6. I.S.A telah menghina martabat manusia di muka bumi bak kata Tuan Guru Nik Aziz, macam la dah takde akta lain selain akta yang menjadi tiang gol terakhir United MuNkEeE.



Woitt!!! tak payah cakap hak melayu lahh!!!!!



Bila hartanah melayu di Kampung baru di umumkan untuk di jual kepada jutawan bukan melayu takde pulak mangkuk ayun - mangkuk ayun ni nak bersuara????



Bila orang melayu kampung berembang dan kampung Rimba jaya di usir macam anjing takde pulak mangkuk ayun ni nak bising - bising?



Bila orang melayu kampung berembang dan Rimba Jaya di sepak terajang dek polis,FRU dan SB - SB ada haram jadah - haram jadah ni nak bersuara pasal hak melayu dan artikel 152?

bangang yang tak sudah - sudah

Tergelak lah wahai 1 Malaysia sebelum anda tak boleh tergelak!

KAH KAH KAH - KAH KAH KAH - KETAWALAH KAMU SEBELUM KAMU DI KETAWAKAN

dulu takut kan komunis
sekarang takutkan kartunis

tak lama lagi ketawa akan
di haramkan kah.... kah...... kah.....

budak budak sekolah di haramkan ketawa
kalau hendak ketawa mesti ada lesen......

kalau di dapati ketawa atau tergelak jangankan manusia malah baboon pun kena tembak mati.

atas alasan disyaki kerana ketawa!

kerana ketawa boleh membahayakan keselamatan negara

Nanti mufti akan keluar satu fatwa yang mana ketawa itu saudara syaitan.

kalau nak ketawa beramai ramai melebihi lima orang
mesti ada permit polis......

kalau ketawa bertiga akan di anggap
melawan mat monggol

kalau 1 malaysia ketawa nanti spender MAMA PENGUIN yang baru di basuh taK kering di ampaian.

kalau ketawa melihat MAMA PENGUIN yang gemok gedempol! akan kena sebat mandatorii!!! kah.... kah......... kah..........

kah...kah....kah....kah......kah....kui....kui....kui

Tuesday, June 29, 2010

Apakah Mat Monggol juga akan di heret ke Mahkamah Peranchis?






NORIEGA BEKAS PRESIDENT PANAMA DI BICARAKAN DI PARIS




Manuel Noriega akan di bicarakan di mahkamah Paris - Guardian


Mantan presiden Panama, Manuel Noriega, akan di bicarakan di mahkamah di Paris hari ini di awal persidangan atas tuduhan cuba untuk membersihkan harta hasil dari perdagangan haram di Perancis.Sebelum ini isterinya, felicidad, yang dihukum kerana dakwaan ini secara "in absentia" oleh mahkamah Perancis pada tahun 1999 telah dihukum 10 tahun penjara dan denda sebanyak € 11.2m (£ 9.2m) .



Manuel Noriega diekstradisi dari Miami pada April melalui surat perintah penahanan antarabangsa.sekarang telah terbukti bagai mana beliau cuba untuk membersihkan hartanya dari perdagangan haram apabila hasil penjualan Kartel kokain Medellín yangberharga € 2.3m dari melalui bank BCCI pada tahun 1980-an digunakan untuk membeli tiga apartmen mewah di Paris sebelum di kesan oleh kerajaan Perancis.












APAKAH PERDANA MENTERI MALAYSIA PUN SENASIB SAMA?












Sous-marins français : le malaise malaisien
Enquête


Pour décrocher un contrat en 2002, la Direction des constructions navales aurait versé des pots-de-vin à l’entourage de l’actuel chef du gouvernement. Le parquet de Paris a ouvert une enquête.


Un assassinat en règle perpétré en Asie, à l’ombre d’un marché d’armement français. Le point de départ de l’affaire des sous-marins Scorpène vendus à la Malaisie rappelle le début du scandale des frégates de Taïwan.



Scorpene: Polis Perancis serbu pejabat DCNS



Jun 2, 10 12:29pm

Polis Perancis menyerbu pejabat pengeluar senjata DCNS dan kumpulan industri Thales berhubung siasatan terhadap penjualan kapal selam kepada Malaysia, demikian menurut sumber kehakiman semalam.

Dokumen-dokumen dirampas dalam serbuan tersebut minggu lalu, tambah sumber itu.


Thales enggan mengulas perkara itu, manakala DCNS memberitahu AFP bahawa ia "tidak mengesah atau menafikan maklumat tersebut."

"Satu siasatan sedang dijalankan dan kami tidak boleh memberi sebarang komen."

Mac lalu, Pejabat pendakwaraya Paris memulakan siasatan terhadap penjualan kapal selam tersebut pada tahun 2002 ekoran aduan yang dibuat oleh badan hak asasi manusia dari Malaysia, Suaram.

Suaram mendakwa Armaris - anak syarikat Thales dan DCN - telah membayar komisyen sebanyak 114 juta euro kepada syarikat Malaysia Perimekar, yang dikaitkan dengan individu yang rapat dengan Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Najib Tun Razak .


Najib merupakan merupakan menteri pertahanan pada tahun 2002 dan bertanggungjawab dalam rundingan kontrak tersebut.

Sejak tahun 2000, bayaran komisyen bagi kontrak yang berkaitan dengan pemimpin asing merupakan satu rasuah di bawah undang-undang Perancis.

Pada 2002, The DCN menyertai Thales dan kumpulan pembinaan Navantia dalam kontrak untuk menjual tiga kapal selam kepada Malaysia pada sekitar harga satu bilion euro












Affaire Altantuya, meurtre au sommet de l’Etat



Le Premier ministre malaisien serait impliqué dans l’assassinat, en 2006, d’une jeune femme qui avait pris part aux négociations


A chaque fois qu’un journaliste interroge le Premier ministre malaisien, Najib Razak, sur «l’affaire Altantuya», celui-ci perd son sang-froid. Il se fige et refuse de répondre à ce qu’il qualifie de «questions frivoles». Sa réaction est compréhensible : le meurtre de cette jeune Mongole à Kuala Lumpur en octobre 2006 par deux policiers attachés au service de Razak n’a cessé, depuis, de hanter le chef du gouvernement. Le dernier rebondissement est intervenu en décembre, quand un détective privé local, Balasubramaniam, a refait surface après deux ans de disparition, avec de nouvelles révélations impliquant Najib Razak.


Kidnapping. L’affaire tient du roman d’espionnage : Altantuya Shaaribuu, familière de la jet-set asiatique, a été broyée par des enjeux qui la dépassaient. Jeune et jolie, parlant chinois, russe, coréen et anglais, elle semble avoir joué un rôle dans les négociations d’achat des sous-marins Scorpène par la Malaisie.



Kes Altantuya, Pembunuhan yang perlu di heret ke muka pengadilan


Perdana Menteri Malaysia terlibat dalam kes pembunuhan seorang wanita muda monggolia pada tahun 2006 .

Setiap kali wartawan meminta Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, menjelaskan "kes Altantuya", beliau kelihatan menggelabah . beliau menolak untuk menyahut apa yang disebutnya" masalah sembrono. Beliau semakin rimas apabila enggan menjawab pertanyaan tentang penglibatan dua orang pegawai polis yang melakukan pembunuhan itu pada tahun 2006 . Perkembangan terkini berlaku pada bulan Disember, ketika Balasubramaniam seorang penyiasat persendirian , telah muncul kembali setelah dua tahun menghilang, dengan maklumat terbaru yang melibatkan Najib Razak.


Penculikan. Altantuya Shaariibuu, seorang wanita Muda dan boleh bertutur dalam Bahasa China, Russia, Korea dan Inggeris, ia tampaknya telah memainkan peranan dalam rundingan untuk pembelian kapal selam Scorpene untuk Malaysia.sanggup berdepan dengan risiko demi menuntut haknya.Daripada hal itu wanita ini telah di ugut dan kemudiannya di culik untuk di bunuh.

Undang - undang peranchis yang ketat tak mengira bekas presiden atau bekas agen CIA .Kes kapal selam ini nanti akhirnya akan ke sini juga.Mahkamah peranchis akan mengeluarkan waran Tangkap Antarabangsa melalui InterPol. agaknya nama siapa yang akan diminta oleh makamah peranchis? tunggu dan lihat!!!!!!!

Bila nama telah keluar kita mesti bantu mahkamah peranchis dan InterPol untuk mengesan alamat-alamat beruk - beruk afrika yang dikehendaki ini. bila ini berlaku maka seluruh rakyat 1 malaysia dan rakyat mongolia termasuk rakyat palestin pasti sekali akan bergumbira kah..... kah... kah.....

Mari teka nama yang akan dipanggil:

1. zul nordin

2. razak baginda

3. Mama Penguin

4. suami Mat Monggol

5. isteri Isteri Rosmah

6. Parpu Kari

Tapi apa sangkut paut zul nordin dan Parpu Kari dengan kes ini? tak ada sangkut paut apa - apa pun. tapi kita hantar juga ke paris kerana kes bodoh !!!!!!!

kah..... kah..... kah.....hua...hua...hua.....haw....haw......haw....kui....kui.....kui

Monday, June 28, 2010

PKR yang di rombak apasal UMNO yang terlompat - lompat?



Naib Presiden PKR Azmin Ali dilantik sebagai pengerusi majlis pimpinan negeri Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkuatkuasa serta merta.

Perkara itu diumumkan oleh Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail selepas mempengerusikan mesyuarat pimpinan pusat parti itu di Shah Alam hari ini.

Menurut Wan Azizah, rombakan itu dibuat bagi membolehkan Khalid menumpukan tugaskan kepada usaha pentadbiran kerajaan negeri.

"Ini dimohon oleh Tan Sri Khalid sendiri bagi menumpukan tenaganya untuk disalurkan dalam pentadbiran Selangor," katanya.

Azmin sebelum ini mengetuai PKR Wilayah Persekutuan.

Kekosongan yang ditinggalkannya Azmin di Wilayah Persekutuan itu akan diambil alih oleh penyelaras Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim, umum Wan Azizah lagi.


Rombakan itu dilihat mengejutkan apabila sejak semalam ramai pemimpin kanan parti itu terus menafikan terdapat desakan supaya Khalid berundur dalam pemukiman PKR.


Dalam menjawab segala penipuan yang di gembar - gemburkan oleh Media - media pro - UMNO yang mana Azmin cuba nak gulingkan Menteri Besar adalah satu fitnah dan tohmahan dari UMNO dan Barisan Nasional.


Ini Kerana pada ketika Azmin Diasak oleh wartawan berhubung khabar angin pergeserannya dengan Khalid, Azmin menafikannya tetapi mengakui sesetengah pihak di parti itu mempunyai beberapa isu dengan menteri besar berkenaan.

Namun katanya, beliau bukan seorang sahaja yang menyuarakannya.

"Ini bukan isu saya. Ia luahan ahli dalam parti. Anda lihat pada kongres lalu...kebanyakan perwakilan melahirkan kebimbangan mereka dengan kerajaan negeri, khususnya Selangor yang mesti bergandingan tangan dengan ahli parti dan pemimpin lain kerana mereka mesti melaksankan polisi yang dilulus dan ditauliahkan oleh PKR,” katanya.

Azmin juga menafikan bahawa beliau dalang yang cuba mengulingkan Khalid daripada kerusi menteri besar dan berkata jika beliau berhasrat berbuat demikian ia akan dilakukannya sejak tahun 2008 dan bukan ketika penggal sekarang hampir berakhir

Azmin Ali berkata soal menumbangkan Khalid tidak timbul sama sekali.

Katanya, kritikan ke atas menteri besar itu telah disalahtafsirkan sebagai usaha menjatuhkan Khalid seperti penipuan yang di mainkan oleh Media - Media UMNO.

"Tidak sama sekali. Saya menyokong sepenuhnya kepemimpinan Tan Sri Khalid sebagai menteri besar," katanya yang juga ahli parlimen Gombak.

Bagaimanapun, kritikan daripada pemimpin parti ke atas Khalid menunjukkan kerajaan negeri perlu membuat perubahan bagi memastikan rakyat sentiasa menyokong Pakatan Rakyat.

K

etika ditanya lanjut, beliau turut menafikan kewujudan 15 orang wakil rakyat berkenaan sebagai spekulasi yang ditimbulkan oleh media.

"Siapa kata 15 (orang)? Yang kata 15 itu wartawan. Wartawan yang buat spekulasi. Kenapa 15 (orang) bukan 20, (sedangkan) ada 20 MP dalam PKR.

"Jadi ini adalah nombor yang direka-reka oleh seseorag. Saya tidak bertanggungjawab tentang itu," katanya lagi.

Sementara itu presiden parti Datuk Seri Wan Azizah Ismail (atas, kanan), ketika ditemui wartawan turut menafikan isu itu ditimbulkan dalam permukiman kali ini.

"Tidak, kita telah keluarkan notis bahawa kita akan buat penilaian sebab kita ada pemilihan parti yang akan datang, dan kita bertemu (di permukiman). Apa yang isunya? Tidak ada isu.”

Turut ditemui, ahli parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusof yang berkata beliau langsung tidak mengetahui mengenai wujudnya "komplot" untuk menggulingkan Khalid.

"(Bagi) saya, apa yang dikatakan komplot, saya tidak tahu. Apa yang saya tahu perjumpaan hari ini adalah untuk memantapkan parti," katanya.

Sejak kebelakangan ini, media menimbulkan desas-desus 15 ahli parlimen PKR akan cuba menggulingkan menteri bear Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerna didakwa tidak berpuas hati dengan cara pentadbirannya.

Seperti Biasa UMNO akan membangkitkan perkara - perkara yang langsung tak berhubung - kait dengan dengan rombakan semula PKR oleh itu segala cerita - cerita penipu mahu di hebohkan pada 1 malaysia yang kononnya kita mahu mengguling MB sedangkan ramai di antara kita telah di beritahu dengan jelas kita kongres nasional yang lalu yang mana kelemahan pentadbiran Tan Sri Khalid di kritik oleh ahli - ahli PKR sendiri.

Inilah reformasi yang cuba di bawa oleh PKR yang mana ahli - ahli PKR berhak mengkritik kiranya terdapat kelemahan dalam sesuatu pentadbiran atau kepimpinan.Tidak seperti UMNO dan Barisan Nasional,jika terdapat mana - mana ahli yang cuba mengkritik pentadbiran dan kepimpinan mereka maka ahli itu di cantas dan di cemuh.

Bermula dari itu budaya politik bunuh - membunuh yang ada dalam UMNO mesti di hapuskan dalam PKR.UMNO akan membunuh mana - mana ahlinya yang cuba mengkritik atau cuba tunjuk pandai tetapi KR memberi peluang mana - mana ahli menegur kepimpinan jika ada kelemahan.

Dan kini tindakan di ambil hasil dari teguran itu untuk memperbaiki organisasi dan memperkasa kan parti.Rugi lah rakyat 1 malaysia kalau tak pilih PKR dalam PRU - 13 nanti kerana kami lebih telus dan adil berbanding UMNO.

Sunday, June 27, 2010

40 orang je ker?? ini ulamak atau penyangak???



Selalunya yang biasa kita dengar pada angka 40 orang dalam kisah - kisah penceritaan barat yang di himpun kan dalam "the arabian nights" ataupun kisah - kisah hikayat sastera arab yang yang di karyakan oleh abu nuwas sebagai " hikayat 1001 malam" yang merujuk kepada kisah Ali baba dan 40 penyamun seperti yang di pentas kan oleh Allahyarham Tan Sri P.Ramlee iaitu Ali baba Bujang lapok.

Seperti juga pementasan kisah kerajaan dua butir yang bersidang di bawah pokok kini hadir pula kisah geng 40 penyamun yang di rembat dek ali baba mat monggol.Spereti yang sebelum ini kata mereka ada 100 tapi kali ni angka 40 di pilih sebagai nombor wahid oleh isteri rosmah.

cuba lah pilih nombor lain ke,apa dah takde nombor yang sesuai ke?? amik lah no.39 ke...42 ke? 55 ke?.....kenapa angka 40 yang di pilih????




Kita cukup hairan yang di umumkan adalah Dr.Asri tapi yang datang tapi orang lain pulak yang muncul.Wah ! nampaknya United MuNkEeE punya bermacam - macam warna politik dari MuNkEeE hinggalah ke penyamun ada,penyangak menyamar jadi penyangak pun ada.

Persoalannya di sini apa yang mampu di lakukan oleh geng 40 ni dalam menjadi kan United MuNkEeE sebagai parti yang akan memartabatkan islam? Kerana ini selama nama - nama seperti Ustaz Pirdaus dan Ustaz Ridhwan yang menjadi Ulama dalam berada United MuNkEeE apakah perubahan yang di lakukan dalam UMNO dalam menegak kan syariat islam??

Pada ketika Pemimpin - pemimpin seperti Dr.Abdul Rahman bekas Ahli Parlimen Gombak menjalinkan hubungan sulit dengan ketua wanita UMNO selangor yang masih lagi berstatus suami orang, dimanakah Ustaz - Ustaz United MuNkEeE ini?

Itu tak termasuk Rasuah politik yang terang - terangan berlaku di depan mata dan segala kemungkaran yang di lakukan oleh tangan - tangan geng United MuNkEeE tapi dibiarkan sahaja oleh Ustaz - Ustaz UMNO ini.

Baru - baru ini Dunia politik tanah air di kejutkan dengan Budaya Politik Seks yang di amalkan oleh Puteri - puteri UMNO yang menjadikan batang tubuh mereka sebagai galang ganti untuk menikmati jawatan - jawatan dalam UMNO.


Ini di akui oleh pemimpin - pemimpin Puteri MNO sendiri seperti exco puteri UMNO Datin Ismalina yang menasihatkan mana pemimpin UMNO agar tidak menjadikan gadis - gadis puteri UMNO sebagai tempat untuk melampiaskan Nafsu serakah demi menawarkan sebarang penajaan keatas sesuatu pertandingan atau jawatan kepada Puteri UMNO kedalam Parti.....



dan juga di akui oleh naib ketua puteri UMNO iaitu YB Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin mengingatkan ahli - ahli Puteri agar tidak menjadikan "batang tubuh" mereka sebagai modal untuk mendapatkan mana - mana jawatan dalam Parti...



Ketika kemungkaran demi kemungkaran ini terjadi dimana kah suara Ulama - Ulama UMNO? Mana Ustaz Pirdaus? Mana Ustaz Ridhwan? Mana Dr.Mashitah Ibrahim? Itu belum campur dengan rasuah,salah guna kuasa,rembat duit rakyat.

Dan Isu yang paling terbesar sekali ialah pada ketika UMNO di lihat telah bersengkongkol dengan Musuh - musuh islam seperti Yahudi dan Israel apabila membenarkan syarikat APCO yang menjadi perunding imej negara ini.

Ini ditambah dengan pencerobohan dua agen perisikan israel ke ibu pejabat polis di bukit Aman dan di akui oleh Pengarah Logistik PDRM sendiri.Sehingga Ke tahap itu pun apakah yang mampu di lakukan dan di perkatakan oleh Ulama UMNO?

Sedangkan Kemungkaran tersebut pun di "bisu" kan oleh Ulama - Ulama UMNO seperti Ustaz Pirdaus dan Dr.Mashitah inikan pulak beberapa nama yang tak sampai 4o orang yang kurang di kenali seperti :

Dr Hamid Othman (bekas Prof Madya UKM BA Azhar, Phd UK) , Dr Abdullah Mohd Zin (bekas Prof Universiti Sains Islam Malaysia USIM, BA Madinah, Phd UK), Dr Yusof Nor (bekas Prof Madya UKM, Phd Mesir), Brg Jeneral Hamid Zainal Abidin, Dr Ismail Mat (UKM), Ustaz Nakhaei Haji Ahmad yang baru menyerahkan borang menyertai UMNO mahu mencegah kemungkaran dalam UMNO.

lagi kena tibai dek Mama Penguin adalah.Dan konpom takde yang berani nak tegur kenapa mama penguin tak pakai tudung kan..kan...kan....

Justeru itu kita tidak hairan ketika kapal UMNO hendak tenggelam dan penyakit barah UMNO sudah sampai kepada peringkat keempat untuk ditalqinkan, tiba-tiba ada mereka yang berlatar belakang agama bersama-sama dengan UMNO untuk karam sama.



Sebab itu "bayarlah" walau seribu Ulama sekali pun yang akan menyertai United MuNkEeE,tiada apa yang perlu di gentar kan oleh Pakatan Rakyat.kalau beribu-ribu Ulama menyertai UMNO pun Pakatan tidak hairan, lebih-lebih lagi yang menyerahkan borang semalam adalah mereka yang tidak diketahui langsung dari mana kedudukan mereka di tengah-tengah masyarakat.

sesiapa sahaja yang memimpin UMNO, PAS dan Pakatan akan tentang selagi mempertahankan dasar UMNO yang membawa perkara mungkar dan mengkhianati amanah negara dan rakyat.

PAS dan Pakatan, jelas tidak pernah berundur walau setapak untuk menyatakan UMNO parti yang tidak betul.

Kita yakin mereka yang berlatar belakang agama dalam UMNO tidak ke mana akhirnya kerana hanya akan menjadi kupang tembaga yang digunakan ketika hendak melawan hujah PAS.Itu pun bukan secara berdepan.

Mereka hanya berani bercakap ketika seorang diri tanpa di pihak lawan. Beberapa kali PAS ajak berdebat sampai hari ini tidak pernah disahut Oleh UMNO.Kerana kita yakin bahawa UMNO bukan tempat untuk orang agama berjuang.

Sebab antara fakta yang terbaru tentang ulama - ulama UMNO ialah tentang Fathul Bari Mat Jahya yang baru menyertai UMNO pernah ditangkap oleh sepasukan pegawai penguatkuasa Jabatan Hah Ehwal Agama Islam N.Sembilan dan polis kerana mengajar di N.Sembilan tanpa tauliah.

Woitt!! Ini Ulamak atau Penyangak??

Friday, June 25, 2010

Khairy Bangkit Menyerang Balas ! Jahanam lah Mat Monggol dan Parpu Kari



Pemuda UMNO hari ini secara rasmi membantah cadangan supaya kerajaan mengeluarkan lesen judi pertaruhan bola sepak di negara ini.

Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata, pengeluaran lesen judi seumpamanya akan membawa lebih banyak keburukan daripada kebaikan kepada seluruh lapisan rakyat pelbagai kaum di negara ini.

"Setelah hampir beberapa minggu kita meminta pandangan daripada ahli-ahli akar umbi dan (menyaksikan) usaha yang dijalankan oleh pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang dapat membanteras sedikit sebanyak gejala judi ini melalui penguatkuasaan keras dalam seminggu ini, kita rasa bahawa dalam isu lesen judi pertaruhan perlawanan bola ini,

Pemuda UMNO membuat pendirian bahawa kita membantah sekiranya kerajaan mahu keluarkan lesen tersebut.

Fulamek!!! ini baru betul pemuda berani.................

Nampaknya setelah sekian lama Khairy di "tindas" dan di "buli" barulah nampak sekarang dia berani melawan dan melancarkan serangan keatas Mat Monggol dan Isteri Rosmah.Nampaknya ini satu perkembangan yang amat baik sekali.

Kalau Tak dapat Geng semenanjung kini Khairy berjaya mengumpul geng - geng dari sabah untuk di jadikan sebagai satu lagi puak penentang dalam geng United MuNkEeE.Kini di lihat apa sahaja dasar mat monggol telah di bantah keras oleh khairy.

Bila merasakan diri semakin terpinggir kerana Mat Monggol di lihat lebih suka "memanja" kan "Pahlawan Kotak" (Ezam mat Noor) daripada orang sendiri.Sekarang Khairy dah tahu kelemahan Mat Monggol pasal satu dunia dan satu eropah dah tahu kes Mat Monggol.

Khairy ada duit, apa nak kisah.....Geng - geng puak penentang kini di kumpul dengan lebih ramai untuk menghasil gerakan penentang kepada mat monggol.

Dah Pastinya Khairy akan gasak gilerr...babi.Apakah ada haram jadah yang pasti nya tak senang dengan kebangkita Khairy ini.Kalau ada yang tak senang kita pasti sudah tahu orang itu tak lan tak bukan adalah Salim si Parpu Kari,kerana selama ini dia lah yang paling anti sekali dengan Khairy dan akan menyekat khairy habis - habisan.



Dalam pada masa yang sama satu lagi barua mat monggol yang tak lain tak bukan adalah berahim katak kini melancarkan konfrantasi dengan ketua puak penentang itu,yang mana berahim katak ini melalui PERKOSA telah mengingatkan Pemuda UMNO pimpinan Khairy Jamaluddin supaya jangan menjual bangsa sendiri, dengan mempertahankan ketua Pemuda MCA, Datuk Wee Ka Siong yang didakwanya mempersoalkan pemberian biasiswa oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan MARA.



Semalam Khairy yang juga ahli parlimen Rembau membela Wee selepas 'diserang' oleh presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali berhubung isu biasiswa tersebut.

Ibrahim yang juga ahli parlimen Pasir Mas mendakwa Khairy "tidak faham maksud yang tersirat" dalam kenyataan Wee mengenai perkara itu.

"Pasal tu PERKASA marah. Mana mungkin (biasiswa) MARA hendak disamakan dengan (biasiswa) JPA. MARA khas untuk Melayu. (Biasiswa) JPA untuk semua kaum

"Kalau nak disamakan keduanya, ke mana akan pergi keistimewaan orang Melayu," kata Ibrahim dalam kenyataan yang dikirimkan melalui SMS pagi tadi.

Ibrahim yang juga pengerusi Majlis Perundingan Melayu (MPM) berkata beliau mempunyai bukti berhubung kenyataan Wee itu dalam akhbar The Star yang bertarikh 16 Jun lalu.

Akhbar berbahasa Inggeris itu memetik Wee sebagai berkata jika kerajaan menghentikan pemberiaan biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, maka ia tidak selaras dengan konsep 1Malaysia yang dipromosi oleh kerajaan.

Ibrahim menempelak Khairy yang didakwanya "tidak faham" apabila Wee "cakap berlapik".

"(Universiti) Oxford tak ajar budaya bahasa Melayu yang halus mulus. Mana dia faham makna 'yang tersurat dan tersirat'.

"Kalau macam itu baik berhenti jadi ahli parlimen, sama macam (Wee) Ka Siong. Takkan K (Khairy) sanggup gadai bangsa sendiri...," tegasnya.

Dalam satu sidang media di lobi Parlimen semalam, Ibrahim mengecam Wee berhubung kenyataannya itu.

Berikutan itu, Khairy dan Wee kemudiannya dilapor mengadakan sidang akhbar masing-masing bagi menjawab isu tersebut

Ketika mempertahan Wee, Khairy berkata ketua Pemuda MCA itu tidak mempersoalkan hak orang Melayu ataupun menyarankan supaya biasiswa Mara diberhentikan.

Sebali
knya, kata Khairy, Ibrahim yang salahfaham dengan maksud Wee.

Manakala Wee pula menjelaskan bahawa pernyataannya tidak mempersoalkan biasiswa MARA.

Mengulas lanjut, Ibrahim berkata, beliau tetap "tidak berganjak atas kenyataan terhadap ketua pemuda MCA" itu.

"Siapa yang putar belit kenyataan kalau tidak Wee sendiri. Rujuk (akhbar The) Star pada I6 Jun (pada) muka 2.

"PERKASA wajib sentiasa berdiri di atas kebenaran. Bukan main politik tak tentu arah. Pemimpin perlu ada kredibiliti, amanah dan bermoral.

"(Pemimpin) yang ada masalah kredibiliti, tiada siapa percaya, ada dibayangi konflik dalaman diri....Saya akan terus bersuara tanpa peduli apa orang kata," katanya.

kah...kah...kah...kah......kah

belasah...pukul....hentak.........geng Mat Monggol bersama katak - kataknya,kalau tak cukup power kitorang geng Pakatan boleh hulurkan bantuan...

kah.kah......kah...........kah......................

Kalau Ini pendapat Dr.Asri apakah kita akan percaya kelentong United MuNkEeE??

Ulama Umno bakar kapal
oleh :Dr.Asri Zainul

Saya bukan orang politik. Bukan aktivis mana-mana parti. Saya seorang rakyat yang memerhati perkembangan pemikiran Islam dalam negara ini.

Artikel ini akan menyebut istilah ulama Umno atau ulama pro-Umno. Walaupun istilah ini umum, namun saya mengecualikan mereka yang ikhlas dan tidak bersikap seperti yang disebutkan nanti.

Saya tidak faham mengapakah Umno kebelakangan ini suka berkeras mengambil pandangan-pandangan agama yang bersifat perkauman dan amat konservatif.

Dulu mereka lebelkan PAS demikian. Namun hari ini apabila PAS mula membuka ufuknya, melihat Islam dalam kerangka yang lebih luas, Umno pula yang cuba kembali ke zaman ortodoks tersebut.

Ya, memang masih ada dalam PAS sendiri kelompok yang 'ala ulama Umno' hari ini, yang juga mengurung diri dengan pandangan-pandangan yang agak konservatif dan menolak keluasan ijtihad.

Namun suara pembaharuan dan keterbukaan jelas kedengaran dalam PAS. Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak lagi bersendirian dengan pandangan-pandangan pembaharuannya.

Pelik, sebagai pemerintah mengapa Umno menerima pandangan-pandangan yang sempit itu. Padahal pandangan-pandangan itu hanyalah tafsiran 'kurang luas' golongan konservatif agama, atau satu ijtihad yang boleh untuk dilihat atau dibandingkan dengan ijtihad yang lain.

Apakah kerana Umno merasakan bahawa mereka hanya mampu bernafas dalam iklim yang kurang 'oksigen keluasan ijtihad' atau hanya gas perkauman dan fahaman 'sempit' agama sahaja yang mampu menghidupkan Umno.

Keserasian wajah 1Malaysia

Atau, apakah ulama-ulama pro-Umno hanya mampu bernafas selagi parti itu dikurangkan oksigen keluasan berfikir? Atau, apakah Umno melihat rupa paras Islam dalamnya hanya mampu dilihat jika ia bersifat keras dan sokongan Melayu pun akan datang kepadanya dengan membakar isu-isu tersebut?

Di

manakah keserasian wajah 1 Malaysia Perdana Menteri dengan pendekatan Islam Umno hari ini?

Sebagai pemerintah bagi sebuah negara yang berbilang bangsa dan agama, oksigen keluasan ijtihad diperlukan oleh Umno. Mengapakah Umno menerima pendapat-pendapat yang menajamkan salah faham terhadap Islam di negara ini.

Dulu Umno menolak pihak yang membangkitkan tuduhan 300 ribu orang Melayu murtad serta menuduh individu dan institusi itu dan ini sebagai pusat Kristian.

Hari ini pendapat pihak seperti tersebut diterima pakai. Bahkan beliau dijadikan perlambangan ulama pro-Umno. Atau memang Umno kini berminat dengan perdekatan yang sifatkan media antarabangsa sebagai 'ala-ala Taliban'?

Segala tudingan Umno dahulu kepada PAS sebagai pembawa Islam sempit dan jumud, hari ini PAS hampir dapat membebaskan diri dan imejnya seumpama itu sedangkan sebaliknya Umno pula yang memakai seragam kejumudan dan kesempitan tersebut.

Peguam bukan Islam

Lihat, isu peguam bukan Islam di Mahkamah Syariah. Media-media Umno membesar-besarkan isu ini seakan ia akan memusnah orang Islam.

Diambil pendapat pihak yang menyatakan bahawa itu akan mengelirukan umat Islam dan mengancam Islam. Saya ditanya oleh Utusan Malaysia, namun apabila saya beri pendapat yang berbeza, ia tidak disiarkan.

Isu itu boleh memberikan gambaran salah kepada bukan Islam, dan juga generasi baru Muslim mengenai Islam.

Bagaimanakah mungkin, universiti rasmi kerajaan UIAM memberikan sijil yang sah dalam bidang tersebut kepada peguam berkenaan, tetapi kerajaan yang sama menyatakan ia tidak boleh digunapakai?

Apakah ini secocok dengan keadilan Islam?

Kedua, bayangkan dalam sebuah negara Islam sepenuhnya yang hanya bertunjangkan Mahkamah Ssyariah, tiba-tiba kita beritahu bukan Islam tidak boleh menjadi peguam!

Apakah dalam negara yang berbilang agama ini, mereka akan pandang tinggi tentang konsep keadilan di mahkamah yang bersifat Islam seperti itu?

Peguam ialah pembela. Sesiapa sahaja boleh membela tertuduh di mahkamah Islam. Yahudi pernah menang kes menentang Saidina 'Ali dalam pertikaian baju besi.

Pada zaman Nabi SAW dan al-Khulafa al-Rasyidin, tiada sistem guaman secara rasmi. Seseorang boleh menuntut keadilan dengan hujah-hujahnya di hadapan hakim. Untuk membela atau berhujah, sesiapa pun boleh berhujah.

Penentunya, sistem kehakiman itu sendiri, bukan peguam. Di zaman kini lebih jelas. Undang-undang telah dienakmenkan. Ia bertulis dan setiap pihak terikat dengan undang-undang bertulis itu.

Sesiapa sahaja yang berhujah, sama ada Islam atau bukan Islam, mereka terikat dengan hal tersebut. Hakim akan menentukannya secara adil. Keadilan sebenar dapat diperolehi jika hakim adil.

Setiap pihak berhak membela diri, dan berhak meminta sesiapa sahaja yang mampu membelanya. Keadilan itu buta warna kulit dan jenis agama.

Islam yang seperti itulah patut digambarkan jika kita ingin menuju kepada Islamisasi negara yang sebenar. Jika ada beberapa peruntukan undang-undang yang kurang sesuai dalam masyarakat yang rencam ini maka ia perlu diubah.

Cara Umno mengendalikan isu tersebut, mengelirukan bukan Islam!

Jika tidak mahu benarkan, mengapa dia diizinkan melalui pengajian dan menghabiskan masa untuk itu, kemudian dimaklumkan 'sijil awak tidak laku'.

Ulama pro-Umno bising. Menariknya, apabila ada orang yang ditahan tanpa diberikan hak perbicaraan, mereka diam! Tidakkah ini mengelirukan Islam dan bukan Islam?

Jika ini tidak diubah, Islam di negara ini terus menjadi defensive, takut pada bayang-bayang sendiri dan gagal memahamkan bukan Islam tentang keindahan Islam.

Lebih 50 tahun Umno memerintah, generasi baru bukan Islam bertambah prejudis dengan Islam yang dibawa oleh Umno. Golongan muda Islam juga demikian.

Agama dijadikan senjata permusuhan, bukan lagi rahmat yang menimbulkan kedamaian dan keyakinan rakyat kepada keindahan Islam.

Jika tanpa pendakwah-pendakwah dan tokoh-tokoh yang ikhlas menjelaskan tentang hakikat Islam sebenar, tentu bukan Islam bertambah prejudis kepada Islam.

Generasi Islam yang terpelajar juga akan mula mempersoalkan Islam seperti ini.

Isu kalimah Allah

Isu kalimah Allah juga demikian. Ulama pro-Umno, termasuk 'ala Umno' yang berada dalam PAS membakar rakyat awam dengan isu ini.

Sehingga ada ulama pro-Umno yang cuba mengkafirkan orang lain dalam isu nama Allah tersebut. Tidak cukup dengan 300 ribu yang dimurtadkan dulu, ditambah pula ahli politik yang cuba dijadikan murtad baru.

Semuanya kerana tafsiran yang sempit. Padahal, isu itu boleh diselesaikan dengan adil dan saksama. Diraikan hak agama lain dan dibuat beberapa peraturan untuk ketenteraman awam. Saya sendiri telah menggaris panduan dalam media. Bukan Islam ramai yang setuju.

Namun, ada yang cuba bermain sentimen rakyat yang kurang faham.

Media Umno pula hanya menerang pendapat sebelah pihak. Namun sekarang apabila melihat kekalahan di Sibu yang membabitkan penduduk Kristian, Umno mula gelisah. Apakah Umno akan meminta fatwa baru dari 'mufti' yang setia berkhidmat itu?

Isu masuk masjid

Isu bukan Islam tidak boleh masuk ke dalam masjid juga dipopularkan oleh media Umno. Padahal larangan bukan Islam masuk masjid hanya salah satu pendapat dalam kalangan ulama.

Ulama hadis ramai berpendapat sebaliknya. Ini disebabkan hadis-hadis menunjukkan bukan Islam pada zaman Nabi SAW masuk ke dalam masjid dan mempelajari Islam.

Jsuteru, di zaman kini yang banyak salahfaham terhadap Islam, mereka lebih patut dibenarkan masuk.

Cumanya, letakkan beberapa peraturan atas asas siyasah syar'iyyah (islamic administration). Namun, jika apabila dikemukakan pendapat bahawa bukan Islam boleh masuk ke masjid, bangkitlah ulama-ulama pro-Umno dengan fatwa-fatwa ketat dan seakan hendak berjihad mempertahankannya.

Malang sekali, apabila timbul isu judi bolasepak, tidak pula mereka berani lantang dan tegas. Tidakkah ini mengelirukan? Apa tidaknya, apabila bukan Islam hendak masuk masjid dihalang, tapi apabila diberikan keizinan berjudi didiamkan!

Isu Sebat

Isu sebat tiba-tiba muncul. Dulu Umno sensitif dengan hudud. Dalam persekitaran yang ada, saya juga fikir PAS tidak perlu menegaskan isu hudud. PAS sejak dulu patut angkat isu keadilan seperti mereka lakukan sekarang.

Keadilan itulah objektif. Hudud adalah mekanisma yang boleh diselaraskan apabila keadaan wajar.

Hukum yang baik untuk tempat yang sesuai. Sama seperti wanita yang baik untuk lelaki yang baik. Jika wanita yang baik dikahwinkan dengan lelaki yang jahat, kepincangan akan berlaku.

Demikianlah hudud. Saya telah beri pandangan dalam masalah ini.

Tapi kini, tidak semena-mena tanpa mukadimah yang jelas agar rakyat faham, Umno mencanangkan isu sebat Kartika dan tiga wanita di Wilayah Persekutuan.

Menurut laporan media, mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria kata sesiapa hina hukum sebat murtad kerana ia hukum Allah. Namun, apabila Sultan Pahang batalkan hukuman, beliau berkata itu hak Sultan.

Saya telah beri pandangan dalam kes ini, boleh rujuk laman web saya. Keajaiban ulama dalam media Umno!

Perarakan Maulid

Apabila Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat kata perarakan maulid bukan galakan agama, media Umno dan ulama pro-Umno membuat ulasan.

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng diserang. Walaupun saya ketika itu menulis dalam Mingguan Malaysia, saya memberikan pandangan yang berbeza.

Artikel saya 'Melayu dan Mamak Penang' boleh dirujuk. Media Umno jadikan seakan isu itu benteng Melayu-Islam di Malaysia.

Di Kelantan, lebai entah dari mana datangnya, pun menulis di Mingguan Malaysia kononnya Nik Aziz - Wahabi disebabkan isu-isu seperti ini.

Bisinglah mereka. Malangnya, media dan ulama pro-Umno tidak pula bising keruntuhan moral muda-muda Melayu-Islam saban tahun disebabkan perhimpunan pesta sambutan tahun baru yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin politik!

Inilah ulama yang pro-Umno sekarang. Apakah mereka ini dapat menarik perhatian generasi baharu Islam dan bukan Islam kepada Islam?

Barah

Banyak lagi isu lain jika hendak disebutkan yang membabitkan ulama dalam Umno.

Saya bukan anti-Umno tetapi inilah realitinya. Saya ramai sahabat dalam Umno. Kepimpinan Umno bermula dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sehingga ke lapisan bawah, ramai yang baik dengan saya. Tapi ini realiti. Kritikan saya untuk semua. Kali ini khas untuk Umno.

1 Malaysia yang dicanangkan oleh Najib akan tenggelam dibakar oleh pemikiran sempit dan berkepentingan oleh sesetengah ulama Umno ini.

Malang sekali, di kala rakyat Malaysia mula bersikap terbuka, memahami Islam dari kerangkanya yang luas, menelaah ijtihad yang berbagai dan bersedia untuk berhujah secara matang, Umno memilih fatwa atau pandangan yang kian sempit dan berkepentingan.

Dunia sudah terbuka disebabkan media baru, Umno cuba kembali ke zaman selepas kemerdekaan.

PAS yang dahulunya dilihat kolot, mula dipenuhi dengan tokoh-tokoh politik Islam yang kian matang dan mampu mengadaptasi Islam dalam lakarannya yang luas. Pada masa yang sama Umno sedang kerumuni oleh sesetengah mereka yang 'narrow-minded' dan melihat Islam dalam kerangka perkauman.

Bolehkah 1 Malaysia tajaan Perdana Menteri berjaya jika ini terus berlaku. Generasi muda Islam dan bukan Islam telah jauh ke hadapan meninggalkan kesempitan ini. Islam dalam kerangkanya yang lebih universal akan mengambil tempat.

Ulama Umno sebenarnya sedang membakar kapal sendiri dan menenggelamkannya. Perdana Menteri, patut menilai semula agenda 1 Malaysia!

LSS: Woitt!!! 1 malaysia ! sampai tahap macam ni pun korang boleh percaya ke kelentong geng beruk afrika yang mengatakan Dr.Asri dan ratusan ribu Ulama lagi akan join United MuNkEeE????

kah...kah...kah...kah....kah

YA! BETUL.......MEMANG KONPOMLAH!!!! PAS TAK BOLEH TIDUR LENA SETIAP MALAM PASAL SAKIT PERUT KERANA TERGELAK TAK BERENTI - RENTI BILA DOK PERATI GENG BERUK AFRIKA TAK HABIS - HABIS BUAT KELENTONG LAWAK BANGANGNYA!!!!!

kah....kah.....kah.....kah.....kah.....

Wednesday, June 23, 2010

Dr.Asri dan 100 ulama adalah kelentong United MuNkEeE yang terbangang di abad ke - 21



Sehingga ke saat ini ada berapa ramai lagi di antara kita yang nak mempercayai segala kelentong - kelejntong geng United MuNkEeE.Tak cukup dengan segala benda yang cuba nak di bangangkan kepada orang melayu kini United MuNkEeE menjadi kan Dr.Asri dan rakan - rakannya sebagai kelentong terbarunya yag paling bangang di abad ke-21.


Sebelum Dr.Asri mengeluarkan kenyataannya lagi kami dan rakan - rakan di Pakatan Blogger Pembela Rakyat langsung tak percaya walau satu sen pun.Malah perkata "a" dan Perkatan "i" tu pun kami tak percaya.


Kerana sebelum kita sendiri boleh menilai kelentong si United MuNkEeE kita kena fikir secara logik akal apa relevannya Dr.asri bersama 100 ulama lagi mahu berjuang bersama United MuNkEeE kerana secara terang - terangan United MuNkEeE telah acap kali menghina bukan sahaja agama islam malah agama - agama lain yang ada negara ini.


United MuNkEeE juga adalah punca yang menyebabkan arang yang terconteng di wajah Dr.Asri sendiri apabila dia tuduh memberi ceramah tanpa tauliah dan menyebarkan fahami wahabi yang di dakwa oleh United MuNkEeE adalah ajaran yang sesat.


Secara terang - terangan United MuNkEeE menyokong dan menjadi punca segala kemungkaran dalam Masyarakat malaysia tidak kira yang ada sekarang atau yang terjadi sebelum ini.Jelas sekali apabila United MuNkEeE menyokong kezaliman I.S.A


Itu tak termasuk dengan Keruntuhan moral dan gejala rasuah yang di amalkan oleh pemimpin - pemimpin United MuNkEeE serta amalan politik seks yang di jadikan sebagai satu budaya politik oleh Puteri UMNO.


Apakah Dr.Asri mampu membersihkan semua kemungkaran ini kerana ianya telah jelas menjadi darah daging dalam budaya politik United MuNkEeE.Ia nya hanya akan dapat di bersih hanya dengan menguburkan United MuNkEeE Nervous Oldies 7 kaki kedalam perut bumi.


Kini semakin terbongkar segala kelentong - kelentong bangang si MuNkEeE apabila Dr.asri dan Mufti negeri Perlis iaitu dr.Juanda Jaya sendiri membuat pengakuan yang mana Dakwaan ini dibuat kedua-duanya dalam satu kenyataan bersama yang diberikan tajuk "Mengapa Kerajaan Be End Berbohong?" bagi mengulas langkah kerajaan "Be End" yang cuba mengaitkan isu ancaman pengganas di negara ini dengan mereka berdua.


United MuNkEeE mendakwa yang Dr.Asri dan 100 ulama lagi akan menyertai United MuNkEeE dan dalam pada masa yang sama United MuNkEeE juga menuduh Dr.Asri bersama 1oo ulama yang lain terlibat dengan rangkaian kumpulan pengganas.


sekarang ni,ini kelentong ni bangangnya tahap berapa?


Nilai lah sendiri wahai msatu malaysia kerana andai Dr.Asri akan menyertai United MuNkEeE adakah ini akan di restui oleh Mursyidul Awam UMNO iaitu Tun Madey al-Mahafiraun? Kalau ini terjadi dah tentu Al- Mahafiraun akan mengerakkan semula progran tibai - menibai yang mana sebelum ini mangsanya adalah Pak Lah tapi kali kali ini isteri Rosmah pula yang terpaksa menghadapi nya.


Tapi bagus jugak kalau Dr.Asri masuk UMNO pasal dah lama tak tengok Adengan isteri rosmah kena tibai dengan Mahafiraun ka....kah.....kah....


Jahanam la...Malaysia di tangan Suami Mat Monggol!



Apa! rupa - rupanya selama ni United MuNkEeE hanyalah di MuNkEeE - MuNkEeE kan dek "Rosmah and the Geng Badaknya".Sekali pandang ini cerita dah macam serupa dalam itu cerita "Alice and The Wonderland" yang mana geng - geng United MuNkEeE yang mahu mengampu mestilah "Menyerupai anak badak" macam Mama Penguin.

Kalau tak takkan lah Mama Penguin boleh sedap - sedap mulut pergi arah - arah mana - mana kementerian untuk buat kerja.sekarang ni siapa yang keluarkan dasar?



PROGRAM PERMATA DIAMBIL ALIH DUA KEMENTERIAN MULAI 2012 :ROSMAH



Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat akan hanya mengambil alih pelaksanaan Program Permata Negara mulai 2012 iaitu selepas dua akta berkaitan dipinda di Dewan Rakyat, kata Rosmah Mansor.

Rosmah yang juga Penaung Program Permata Negara berkata, mengikut perancangan awal, pengambilalihan itu dilaksanakan pada Mac tahun depan, tetapi pindaan kepada Akta Pelajaran 1996 dan Akta Taman Asuhan Kanak-Kanak 1984 memerlukan masa untuk diperhalusi.



Ini menunjukkan sekarang pentadbiran Malaysia menjadi pentadbiran yang terpaling unik dalam dunia apabila suami kepada perdana menteri yang penya kuasa untuk bercakap dan mengawal dua kementerian sekaligus.

Apa sudah jadi kepada dua kementerian ini?

Mana pergi menteri - menteri ini? kenapa menteri - menteri ini tak bersuara bagi menafikan kenyataan isteri rosmah.Apakah menteri menteri - menteri ini sudah di" remote contol" kan dek Mama Penguin supaya tak boleh bercakap?

Ini baru dua kementerian,tak termasuk lain - lain kementerian termasuk kementerian pertahanan,kewangan,penerangan dan industri lagi maka nya semua terpaksa menurut kata mama penguin.

sedarlah...bukak lah mata wahai satu malaysia,UMNO kini bukan melayu lagi,UMNO kini di kenali sebagai United MuNkEeE yang mana tali nya di pegang dek mama penguin.Negara Bernama Malaysia ini sedang menuju kehancuran di bawah kawalan mama penguin.

Mama penguin rembat dan gadai semua kekayaan negara lebih rakus lagi berbanding Mahafiraun.Bayangkanlah lapangan TUDM sungai besi,
tanah di jalan peel da cochrane, tanah penjara pudu,tanah di tanjung pagar,
semua akan dirembat secepat mungkin sebelum United MuNkEeE dikuburkan.

Pakatan Rakyat wajib mengeluarakan kenyataan bahawa semua urus niaga dizaman perdana menteri Rosmah Mansor akan di bekukan sebaik sahaja pakatan mengambil alih pentabiran. jika pakatan mengeluarkan kenyataan ini – jamin satu malaysia akan bersetuju.

Dijamin semua hutang - hutang negara akan selesai kalau seluruh harta benda bekas perdana menteri isteri rosmah di rampas dan di sita.

Monday, June 21, 2010

UMNO semakin Bangang dan Bangang dan Bangang Lagiee...


Semenjak Bila United MuNkEeE suka bikin lawak bangang? sejak bila United MuNkEeE suka buat cerita Bangang? dan sejak bila United MuNkEeE sukan perkara yang Bangang - Bangang? Tapi kita percaya Rakyat 1 Malaysia yang Bijak dan tak bangang macam MuNkEeE pasti tahu Jawapannya.



Telah berdekad dekad Lamanya United MuNkEeE yang kononnya berjuang demi " Hidup Melayu" hari tiba - tiba je nak ubah "laungan" keramatnya yang di laung sejak 1946 lagi.Tiba - tiba pada hari ini United MuNkEeE secara tiba - tiba mencadangkan Slogan United MuNkEeE 'Hidup Melayu' dicadang diubah kepada 'Melayu Cemerlang' agar relevan dengan suasana dan perkembangan negara masakini.


Kerana Jelas ni Di sini di lihat Projek "bangang" United MuNkEeE hanya akan menggambarkan kesangsian terhadap dasar Parti mula wujud apabila slogan nya mula di ubah.Yang paling Bangangnya Lagi Slogan nya di Ubah tapi bagaimana dengan nama United MuNkEeE Nervous Oldies?

Kenapa Tak di ubah kepada Pertubuhan Beruk - Beruk Afrika Bersatu?



PERSEPSI POLITIK UMNO HARUS IKUT TREND :NAJIB



Mat Monggol kata persepsi terhadap politik United MuNkEeE harus berubah mengikut trend terkini dan tidak boleh mengikut cara lama dalam usaha untuk menawan kembali hati rakyat menyokong Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata, United MuNkEeE perlu sentiasa dalam keadaan segar melalui pembaharuan yang mengikut persekitaran politik yang berbeza dan sentiasa berubah-ubah mengikut kehendak rakyat.

Katanya, trend perubahan perlu dilakukan untuk menangkis segala tohmahan daripada pembangkang yang sentiasa mengelirukan rakyat dengan persepsi yang munasabah.


Woitt...Ini persepsi apa? Bagi la tau apa persepsi rakyat 1 Malaysia apabila dapat tahu siapa yang bagi arahan supaya "Aminah Bte Abdullah" di letupkan menggunakan c4.


Cuba la tanya pada 1 Malaysia apakah adakah Perdana Menteri yang di kontrol dek Mama Penguin untuk mentadbir Malaysia ini dengan menjadikan suaminya sebagai Proksi adalah satu trend baru?


Cuba tanya apa persepsi rakyat malaysia Apakah Ibrahim Ali dan geng - geng Perkosanya boleh di jadikan Trend baru dalam sistem politik Malaysia.




Dalam pada itu Mama Penguin, hari ini menyarankan Skuad Sayang yang ditubuhkan Pergerakan Wanita Barisan Nasional (BN) bertindak sebagai penangkis fitnah dan tohmahan yang dilemparkan pihak pembangkang kepada kerajaan.

Mama Penguin berkata, Skuad Sayang boleh dijadikan medium untuk mengubah minda rakyat agar BN dilihat sebagai parti yang sentiasa mendekati rakyat berdasarkan transformasi yang dirancang isterinya Mat Monggol.


Tapi.........


Fitnah yang bagaimana di maksudkan dek Mama Penguin? takkan lah nak kata Fitnah kalau dalam rekod Nikah - Cerai akan ada tercatat yang mana Mama Penguin pernah jadi janda dulu.Bagaimanakah yang di maksudkan Fitnah sedangkan adik kandung sendiri di halau macam anjing.


Fitnah kah kalau terbukti syarikat DCNS telah di serbu oleh pasukan polis Perancis dan terbongkar skandal pembelian Kapal Selam yang berada pada tahap kualiti"besi buruk".


Yang mana satu yang di katakan Fitnah dan Tohmah?(macam nama Rosmah je)


Sudah lah! cukuplah - cukuplah jadi bangang,Rakyat 1 malaysia ni rela nak di bangangkan,cukuplah kenyataan ini sekadar untuk Mem"bangang"kan geng United MuNkEeE yang dah siap - sedia untuk di bangangkan,kerana Rakyat 1 malaysia ni semunya cerdik bukan bangang macam United MuNkEeE.


MELAYU PERLU "BANGANG" UNTUK UBAH CARA PEMIKIRAN



Orang Melayu perlu di "bangang"kan untuk mengubah cara pemikiran mereka supaya selari dengan matlamat Wawasan 2020 yang merangkumi kemajuan dalam pendidikan, perniagaan, perpaduan, politik dan kepimpinan.

Ketua Penerangan United MuNkEeE Ahmad Maslan berkata mereka juga harus tajam pemikiran dan mempunyai daya saing tinggi dalam merebut peluang untuk mencapai kejayaan.

"Cara pemikiran dan perubahan sikap harus dilakukan orang Melayu supaya mereka lebih berfikiran terbuka dan berdaya saing," katanya.


Tapi dalam banyak - banyak kenyataan,ini lah satu - satunya kenyataan yang lebih bangang dari yang bangang.....Selama 52 tahun kita sendiri nampak depan mata kepala sendiri dah berapa banyak United MuNkEeE kelentong Orang Melayu.


Kampung Baru yang mahu dibangunkan dan seterusnya di gadaikan pada towkey - towkey bukan melayu,apakah ini yang dimaksudkan dek beruk afrika ni sebagai usaha untuk "cerdik"kan melayu?

Pasal Melayu yang cerdik takkan jual hak melayu pada towkey - towkey besar cina.Melayu yang cerdik,berakal dan memiliki tahap minda dan pemikiran yang progresif akan menghalau dan mengusir agen Israel macam APCO WORLDWIDE.

Melayu yang cerdik dan berakal tak akan merelakan Agen - Agen perisikan Israel dari mencerobohi Bukit Aman dan sistem keselamatan yang boleh mengangu - gugat keselamatan orang melayu dan bangsa 1 malaysia.

Melayu yang cerdik,berakal dan memiliki tahap minda serta pemikiran yang progresif akan Lawan I.S.A sedar penahanan tanpa bicara itu satu Kezaliman.

Melayu yang cerdik,berakal dan memiliki tahap minda serta pemikiran yang progresif akan Melawan Kezaliman yang di lakukan di kampung Berembang,Chu Badak dan Rimba Jaya.

Melayu yang cerdik,berakal dan memiliki tahap minda serta pemikiran yang progresif akan bersama - sama Orang melayu untuk mempertahankan kampung berembang,chu badak dan Rimba Jaya dari dirampas dan di robohkan.

Beruk afrika ni buat malu melayu je, tu pasal di bukan melayu,dia beruk afrika.Bila kepala hotak tu bangang dia pergi tunjukkan kat orang.kalau dah kepala hotak tu bangang tak payah lah nak ajar orang lain.

Kalau dah tau bangang buat - buat lah bangang tak payah lah nak tunjuk cerdik pasal beruk afrika pun ada yang cerdik dari yang bangang.Apa lah salah beruk afrika hingga di sama kan dengan beruk afrika yang seko ni.

Friday, June 18, 2010

Lawak Haram jadah Mat Monggol dan barua - baruanya





Ini lah kucing Parsi yang baru di beli Mat Monggol


Mat Monggol kali ini meneruskan lawak bangang pertengahan tahun dengan mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing yang dibelinya semalam.Masalahnya ini lawak bangang stail apa pulak? yang Isteri Rosmah dah takde kerja lain ke pergi tanya Rakyat 1 malaysia apa nama yang di beri pada kucingnya.


Cuba la tanya kat rakyat 1 malaysia ni macam mana nak halau Agen Perisik israel yang menceroboh masuk ke bukit aman ?


Cuba la tanya macam mana nak halau APCO Worlwide?


Cuba la tanya Judi bola tu haram ke tidak?


Cuba la tanya macam mana nak halang kapal - kapal Israel dari memasuki pelabuhan Klang.


"Saya dan keluarga saya dalam proses memilih nama baginya, tapi saya mengalu-alukan cadangan daripada anda," kata Mat Monggol dalam laman blognya www.1malaysia.com.my hari ini.Mat Monggol berkata beliau pernah membela kucing sebagai binatang manjaan.

Kah...Kah...Kah...Kah.....Kah.....

Bila tergelak Rasanya sampai nak terberak - berak pulak bila dengar Mat Monggol pernah bela "the Cats" apa yang di Manjakan kucing tu? Tapi rasanya "Mama penguin" yang lebih garang dari kucing kot? Tu pasal la Mat Monggol nak manja - manja ngan kucing berbanding "penguin"





Mat Monggol pilih kucing dengan berhati - hati takut ada di antara kucing tersebut yang mempunyai baka dari Kota Ulan Bator.Kalau tak nanti teruk kena tibai ngan mama penguin

Kah...Kah....Kah....kah....Kah....Kah....Kah

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini."katanya Mat Monggol berkata semasa berada di majlis pelancaran kempen 'Beli Barangan Malaysia', Isteri Rosmah berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian tanpa dirancang seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih.


Tapi Kucing Monggolia pun ada bulu jingga dan putih gak! lagi comel apa dari kucing Parsi! siap ada ropol - ropol lagieee...............

Wargghhh!!!! Kah...Kah....Kah....Kah........Kah


Woittt...Rakyat 1 Malaysia, kalau korang nak tahu ini lah yang di katakan,




Kucing kat Rumah Di Beri Makan,
Yahudi di bukit aman di manja - manjakan,








Dalam satu perkembangan lain datang lagi sekor beruk afrika yang yang mungkin jenis belajar "tak reti bahasa"."Bangang" ni tak paham - paham bila di kata dek orang tu yang mana kenyataan Anwar berhubung dengan sogokan RM2 juta dan juga ditawarkan kontrak kepada wakil rakyat Pakatan supaya berpaling tadah akan di keluarkan apabila tiba masa yang sesuai.



Beruk Afrika ni sebenarnya adalah wartawan dari RTM adalah dari jenis Barua United MuNkEeE yang "tak reti bahasa" kononnya dengan cara mengasak Anwar dan memaksa dengan soalan yang bertubi -tubi tu maka orang boleh nampak lah yang anwar ni jenis berdolak - dalik


Poraahh!!!!!!!!


Pasal melalui rakaman video jelas menunjukkan mangkuk ayun ni tanya soalan macam "gengster" yang "tak paham bahasa".


Bertanya lebih dari Menteri ,bah kan Rais Yatim pun tak pernah tanya macam tu,berlebih - lebih sangat! apa hal yang di persoal kan apa hak dia bertanya kerana yang menjawab soalan juga punya Hak!

Tapi apa yang lawaknya di sini apakah Saluran MuNkEeE macam RTM ni akan melaporkan pendedahan yang akan hebahkan oleh Anwar di Kaca TV? LSS percaya Mat Monggol tak sebangang Beruk Afrika tu!

Thursday, June 17, 2010

Tian Chua tetap jatuh hukum tetapi kekal sebagai ahli Parlimen





Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak rayuan ahli parlimen Batu, Tian Chua kerana menghalang tugas polis dengan menggigit seorang anggotanya di luar bangunan parlimen tiga tahun lalu tetapi mengurangkan denda kepada RM2,000 atau penjara dua bulan.

Berikut keputusan itu, Tian yang nama sebenarnya Chua Tian Chang, akan kekal sebagai ahli parlimen Batu kerana hukuman yang dijatuhkan itu tidak mempengaruhi kedudukannya sebagai ahli parlimen.


Pada 22 Oktober lalu, Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 ke atas Tian Chua, selepas mendapatinya bersalah.


Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.

Tian Chua, 46, didakwa mencederakan konstabel Rosyaidi Anuar, 21, di depan bangunan Parlimen pada jam 10.45 pagi 11 Disember 2007.

Rosyaidi kini bertugas dengan Bahagian Narkotik Ibupejabat Kontijen Polis Kuala Lumpur.

Beruk - beruk afrika yang lari meninggalkan Fiesta!


KESIAN TOK PA ...APA JADI DENGAN ALAT PEMBESAR SUARA ! SIAPA SABOTAJ?



Di sebalik pemulauan kepimpinan kerajaan negeri termasuk Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada perasmian Kelantan Fiesta 2010 malam ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Isteri Rosmah juga tidak hadir pada majlis itu.

Walaupun mengikut jadual asal, majlis itu akan dirasmikan oleh Mat Monggol, tetapi beliau digantikan oleh Menteri United MuNkEeE iatu Tok' pa Mohamed.


Lebih mengecewakan penganjur bersama program itu, Red Carpet Worldwide, apabila hanya kira-kira 300 sahaja yang hadir dalam suasana hujan lebat yang turun mencurah-curah selepas Maghrib.

Bahkan, ada di kalangan pengunjung yang berpatah balik kerana tidak selesa berada pada majlis itu, ditambah pula bekalan elektrik turut terputus.


Ini menyebabkan sistem pembesar suara gagal berfungsi yang memaksa Mustapa yang juga Pengerusi Perhubungan United MuNkEeE negeri berucap menggunakan loud hailer.

Konpom ada bunyi Siamang Punya! Kah...kah....Kah...Kah

Petang tadi, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan Negeri, Datuk Takiyuddin Hassan memberitahu, kerajaan negeri akan memulau majlis perasmian itu yang sepatutnya disempurnakan oleh Pemangku Raja Kelantan dan dihadiri Najib Tun Razak di pekarangan Stadium Sultan Mohammed Ke-IV.

Ini kerana, katanya pihak penganjur mungkir janji dengan tidak membenarkan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat berucap.

Tambahnya, penganjur bersama majlis itu, Red Carpet Worldwide Sdn Bhd telah melanggar syarat-syarat perjanjiannya dengan kerajaan negeri sebelum ini.

Beliau yang juga Adun Bunut Payong berkata, mengikut perjanjian asal, Pemangku Raja, Tengku Muhammad Faris Petra akan merasmikan fiesta itu dan Menteri Besar turut berucap, tetapi keputusan terbaru tidak membenarkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz berucap di samping tidak dirasmikan oleh Pemangku Raja.

Ekoran itu, jelasnya semua acara melibatkan kerajaan negeri seperti persembahan 1,001 pesilat dan pembuatan gendang terbesar turut dibatalkan.

Sementara itu, Isteri Rosmah yang membatalkan untuk merasmikan Kelantan Fiesta itu bergegas pulang ke Kuala Lumpur dengan penerbangan pada 10.30 malam.

Ekoran itu, RTM turut membatalkan untuk mengadakan siaran langsung.

Namun, RTM dalam Berita Jam 8 masih lagi mewar-warkan keberangkatan Yang Maha Mulia Pemangku Raja Kelantan untuk merasmikan program Kelantan Fiesta 2010 di samping menyatakan akan menyiarkan program itu secara langsung melalui TV1.

Tindakan terus menghebahkan keberangkatan Pemangku Raja sebagai strategi untuk menarik rakyat Kelantan ke majlis tersebut dan dilihat sebagai tindakan terdesak serta tidak menghormati institusi istana yang jelas melalui surat memaklumkan ‘atas sebab-sebab tertentu’ di mana Pemangku Raja membatalkan hasrat untuk merasmikan karnival itu.

Tindakan United MuNkEeE negeri yang menaikkan banner dan bunting gambar Mat Monggol dan 1Malaysia sebenarnya suatu tindakan menderhaka walapun merasakan itu perancangan terbaik mereka, sebenarnya lebih memualkan rakyat Kelantan yang sememangnya tidak menyahut seruan 1Malaysia.

tapi aa yang pasti program hancuss ini telah memberi "malu" kepada geng - geng MuNkEeE yang telah mencanak - canak lari meninggalkan negeri kelantan kerana takut nak bagi royalti...

kah...kah...kah...kah

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: