Lagu Janji dicapati

Loading...

Wednesday, September 30, 2009

-Calonkan ISA : BN dan algojo Masuk perangkap PR



http://1.bp.blogspot.com/_0Fb6DSzBQUI/SrSUpQVBQpI/AAAAAAAAGzo/qHt1x55IYjg/s400/isa+samad.jpg


Setelah lama mencari barulah algojo N.Sembilan setuju dengan pencalonan ISA sebagai calon PRK bagan pinang apakah mereka rasakan itu keputusan yang yang betul atau ia tindakan sengaja menempah kekalahan yang ke-8 dengan tidak mengendah amaran Tun Madey yang mana adey mengatakan bahawa pencalonan ISA akan membuatkan rakyat satu malaysia akan melihat imej algojo United Monkey of National Oldies di bawah pimpinan Najib Al-Tantuya al-Monggoli - Bik Mama sebagai sebuah parti yang menyokong Rasuah.Oleh itu sudah pastinya kekalahan kali ini takkan dapat di elak lagi bukan sahaja kerana Faktor latarbelakang Tok Mat I.S.A yang pernah terlibat politik rasuah dan pernah di gantung keahlian dari Algojo selama 3 tahun tetapi Algojo N.Sembilan juga terlibat dalam "pertempuran dalaman" di antara kem Mat Isa dan Kem Mat Hasan.Isa digantung selama tiga tahun mulai 24 Jun 2005 kerana rasuah politik melanggar etika pemilihan pucuk pimpinan Algojo 2004.BN cuba meletakan calon yang dilihat bersih, namun geng algojo tempatan tetap mahukan pemimpin seperti tok mat Isa , seorang yang tidak amanah kerana melanggar etika parti.

Walaupun beliau telahpun menjalani hukuman penggantungan keahliannya dalam Algojo, beliau tidak pernah dihadapkan ke SPRM.


[Isa.jpg]

Pertempuran geng algojo yang pro-tok mat isa dan pro-tok mat hasan pula akan menjadikan PRK kali ini tetap akan di sabotaj oleh geng - geng algojo sendiri khususnya dari kem tok mat hasan kerana apa? kalau Tok Mat Isa menang dalam pilihanraya sudah pastinya Tok Mat Hasan akan menghadapi tentangan dalam Dewan Undangan Negeri Sembilan dari bekas Menteri Besar sendiri kerana sudah pastinya Tok Mat Isa akan mengatur strategi barunya bagaimana untuk merampas kembali kedudukan nya dalam Algojo dan Kerajaan Khususnya jawatan nya sebagai Menteri,oleh itu Tok Mat Hasan adalah Sasaran Tok Mat Isa untuk mengembalikan semula kepentingannya dalan United Monkey of National Oldies.Bagaimana? sekiranya Tok Mat Isa menang sudah pastinya Tok Mat Isa akan melebarkan semula pengaruh - pengaruh lamanya kedalam Al-gojo N.Sembilan sekali gus mengatur kembali strategi politiknya dengan menyerang Tok Mat Hasan dan menyalahkan Tok Mat Hasan adalah punca algojo kehilangan majoriti 2/3 dalam DUN Negeri Sembilan ,sekaligus dengan menjatuhkan Tok Mat Hasan, Tok Mat Isa berharap akan dapat merampas semula kerusi Jawatan Menteri Besar negeri sembilan dengan desakan Adun - Adun yang terdiri dari Penyokong Tok Mat Isa.Hal ini takkan di biarkan begitu sahaja oleh Tok Mat Hasan oleh itu rancangan men'sabotage kemenangan Tok Mat Isa harus di gerak kan untuk menghalang Tok Mat Isa dari menang dalam PRK kerana Tok Mat Hasan lebih rela berdepan kekalahan dari di libas oleh geng - geng Tok Mat Isa.Jadi ia boleh lah di samakan dengan kata pepatah"

"Algojo dengan algojo berembat,Pakatan tepuk tangan tepi gelanggang"

"Algojo dongan algojo berbanting Pakatan Hobin duo - duo"

Monday, September 28, 2009

-Ibrahim Ali dah mula mengarut



http://1.bp.blogspot.com/_6ipzT2dKaWI/SaSbz8M_IEI/AAAAAAAAAEw/NbomLOT2DRY/s320/katak+Ibrahim+Ali+2.jpg


Seingat saya pada ketika mula - mula Orang tua gemuk ni merayu untuk bertanding atas tiket PAS dia banyak menghentam UMNO dari kiri dan kanan namun setelah memiliki apa yang telah di hajati dia mula "menikam tangan yang pernah membantunya ketika hampir mati lemas" Pada ketika PAS mula bergolak dan menghadapi goncangan yang kuat pada tahun 1975 hingga berpecahnya PAS yang terbahagi kepada BERJASA(Barisan Jemaah Islamiah) dan HAMIM (Hizbul Muslimin) antara orang yang kononya menjadi pahalawan pemuda Hamim ketika itu adalah orang tua gemuk ini. Namun pun begitu PAS memaafkan segala sumpah seranahnya terhadap PAS selama berdekad - dekad namun selepas gelombang reformasi 98 orang tua gemuk ini bermuka - muka tapi hari ini setelah gagal meminta algojo supaya melamarnya semula Ibrahim Ali mula menikan Tuan Guru yang di sanjung dan di rayu ketika mahu bertanding atas tiket PAS pada PRU yang lalu

Setelah saranan busuknya yang meminta Tuan Guru meletak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan Ia bermula dengan desakan Menteri Besar itu supaya BK melepaskan jawatan ekoran tindak tanduknya yang semakin bertentangan dengan PAS - parti yang mengangkatnya menjadi Ahli Parlimen dalam PRU 12. Ini bukan pertama kali BK diminta oleh Tok Guru mahu pun pihak-pihak lain untuk meletak jawatan. Tapi seperti katak puru di bawah tempurung, BK hanya tersengih setiap kali dicabar kerana dalam hatinya dia sedar jika pilihanraya diadakan dan dia bertanding dengan memakai baju bebas atau BN, dia bukan saja pasti tewas, malah mungkin hilang wang pertaruhan. Sebagai MB yang memegang kepada kewajaran prinsip, cabaran Tok Guru itu memang patut dibuat. Yang menjadi tak wajar ialah pihak yang dicabar cuma seekor katak yang menyerupai manusia. Malangnya mana ada katak di dalam sejarah planet bumi yang memahami bahasa manusia, kecuali cerita dongeng Barat tentang putera Raja yang disumpah menjadi katak?

Yang lebih memilukan mengenai orang tua gemok ini ialah apabila cabaran Tok Guru dijawabnya dengan meminta Nik Aziz meletak jawatan kerana kononnya gagal melaksanakan tugas sebagai MB dan juga atas alasan beliau sudah tua dan wajar memberi laluan kepada pemimpin yang lebih muda. Saya tidak faham mengapa Tok Guru dikatakan gagal melaksanakan tugas sebagai MB. Kalau gagal, mengapa beliau masih diberi kepercayaan untuk menjawat jawatan MB sejak 19 tahun yang lalu?

Mengenai faktor usia, ia juga agak melucukan apabila yang mengucapkannya ialah BK. Jika yang mengucapkannya KJ, tidak heranlah, sebab dia masih berusia awal 30an. Berahim Katakbukan orang muda lagi. Usianya yang telah mencecahi 60 tahun itu boleh digelar sebagai warga emas yang bila-bila masa sahaja boleh dipanggil Illahi mengadapNya. Oleh itu apabila BK menyatakan Tok Guru sudah tua, dia seperti meludah ke langit, akhirnya terkena batang hidung tuanya sendiri!!

Tok Guru dalam jawapan kepada Orang Tua Gemok mengenai isu tua ini berkata faktor usia yang tua bukan menjadi penghalang seseorang daripada menjadi pemimpin politik. "Tua apa salahnya, kalau muda pun hanya sampah apa guna?" katanya.

Benar kata Tok Guru, tua apa salahnya, kerana muda juga bukan satu kelebihan. Yang salahnya ialah apabila menjadi orang sepert Berahim Katak yang sudahlah tua, tapi masih berlagak seperti sampah tegar yang enggan berundur, walau sudah cuba diusir berpuluh kali!



.Sudah jelas lagi pada sesiapa pun akan meluat mendengar kenyataan yang keluar dari katak gemok ini...jadi biarkan lah mangkuk ayun ni melalut sendirian dan kita akan tengok dimana tempatnya bagi katak bobok macam ibrahim ali sebab kita masih pelik kenapa Tok Guru yang mesti di suruh letak jawatan bukan Mat Monggol

-MANSUH UNDI POS!!!

AMK Gesa SPR Mansuh Undi Pos

AMK konsisten dengan pendirian Pakatan Rakyat sebelum ini dalam memorandum yang dianjurkan bersih kepada Yang Dipertuan Agong untuk menghapuskan undi pos. Itu menunjukkan bahawa undi pos ini adalah kaedah undi yang tidak lagi boleh digunapakai kerana sudah lapuk, jadi ianya perlu dikaji semula.AMK melihat kerajaan UBN telah mengambil kelebihan daripada undian pos ini dimana sistem pengundiannya adalah tidak telus dan akan meletakkan sesiapa sahaja yang terlibat dengan undi pos dalam keadaan serba salah. Ini adalah kerana undi yang diberi oleh mereka adalah tidak telus dan boleh ditentukan oleh kerajaan.Kerahsiaan undi adalah satu faktor asasi dalam proses pemilihan ini dan tujuan diwujudkan peruntukan untuk pengundi tidak hadir adalah bagi membolehkan rakyat yang tidak bermastautin di dalam satu-satu bahagian pilihanraya menjalankan hak dan tanggungjawab mereka sebagai pemilih.Ini kerana soal seperti nombor siri yang berada di kertas undi dan menyebabkan mereka yang memilih undi diketahui oleh pihak lawan dan pihak SPR. Itu menunjukkan undi itu tidak lagi menjadi undi yang rahsia dan bebanan kepada mana-mana pihak yang terlibat dengan undi pos.



Perkara keduanya ialah reputasi pengundi pos di mana yang termaktub dalam undang-undang bagi pengundi yang hadir dalam sesuatlu pilihan raya, dalam keadaan negara sekarang keadaan aman dan tidak ada peperangan dan sebagainya sepertimana yang berlaku sewaktu zaman kita memerangi komunis dahulu, itu menunjukkan mereka yang berada dalam pengundi pos berada dalam keadaan kawasan kem dan kawasan-kawasan pengundi tidak perlu sebenarnya kepada pengundi pos ini.Dengan sebab itu kita menuntut kepada SPR yang mendesak sebenarnya kepada perubahan politik dan juga undang-undang kerana dari segi asasnya perlembagaan memperuntukkan bahawa setiap orang berhak mengundi tanpa rasa takut dan fobia dan undi mereka dijamin dari segi kerahsiaan.Antara mereka yang tidak bermastautin ini ialah anggota keselamatan yang bertugas di perbatasan atau di medan pertempuran atau mereka yang menjalankan tugas-tugas kritikal lain semasa hari mengundi.Sudah tentu anggota tentera yang bermastautin di dalam kem atau di dalam sesuatu bahagian pilihanraya sesama keadaan aman, apatah lagi suami atau isteri mereka tidak dimaksudkan sebagai pengundi tidak hadir oleh penggubal Perlembagaan dan undang-undang.



Kita kembali kepada rakyat kerana kita melihat SPR tidak bersungguh-sungguh untuk membuat perubahan dalam sistem undi pos ini. Dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang contoh, SPR didesak supaya mengkaji semula prosedur undi pos.Ini termasuklah memorandum yang dihantar oleh Pakatan Rakyat kepada pihak SPR supaya mengkaji aspek-aspek teknikal kepada pengundi pos. Sebagai contoh, esok kita ada pertemuan yang kedua dengan SPR dalam hal pengundian pos ini. Dengan itu saya melihat kenyataan dan keterangan Timbalan Pengerusi SPR baru-baru ini yang mengambil mudah pendekatan dan juga keyakinan kita terhadap undi pos ini apabila beliau menyatakan SPR tidak kiralah sama ada semua pihak akan meneruskan dengan sistem undi ini.AMK memandang berat kegagalan atau mungkin keengganan untuk memahami niat penggubal undang-undang ini. Prinsip yang harus dipatuhi ialah ‘the intention of the legislator is law'.Tindakan memaksa pengundi dari kalangan anggota tentera dan suami atau isteri mereka menjadi pengundi tidak hadir dan menafikan hak mereka untuk mengundi sama seperti rakyat Malaysia yang lain dan ini telah mencabul Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan bahawa setiap rakyat adalah samarata dan tidak boleh didiskriminasi atas sebarang faktor termasuk profesion mereka.



Selan itu, AMK mengajak semua pihak yang terlibat agar prihatin dengan pelaksanaan demokrasi tulen di Malaysia dengan mengadakan Forum Rakyat bagi membincangkan secara khusus persoalan undi pos atau pengundi tidak hadir ini.Forum Rakyat ini adalah penting bagi merungkai segala permasalahan dan kelemahan yang wujud serta bagi memastikan setiap undi adalah benar-benar bebas dan berkesan dalam menzahirkan kehendak sebenar rakyat.AMK akan mengambil inisiatif untuk menganjurkan Forum Rakyat tersebut dengan menjemput semua pihak yang terlibat, termasuk wakil SPR, parti-parti politik, wakil Angkatan Tentera Malaysia, wakil Polis DiRaja Malaysia, organisasi masyarakat (NGO) dan rakyat yang prihatin.Biarlah rakyat yang tentukan apabila mereka mendapat maklumat yang jelas bagaimana undi pos ini boleh terdedah kepada sebarang penipuan yang memberi kelebihan kepada parti pemerintah.



Sudah tiba masanya proses dan sistem pilihanraya berkenaan pengundi pos atau pengundi tidak hadir ini dikaji semula dengan jujur dan dilakukan pindaan sekiranya perlu. Ini untuk mengelakkan anggota tentera, polis dan semua pengundi tidak hadir daripada berada dalam keadaan serba salah dan tidak ada kebebasan untuk membuat pilihan.Keengganan untuk membuat pindaan-pindaan tersebut akan menyebabkan semua pihak terus dengan persepsi bahawa pihak pemerintah UBN mempunyai agenda tersembunyi. Malah selama ini rakyat menganggap pengundi tidak hadir ini adalah faktor penentu yang memberikan kemenangan kepada BN di dalam pilihanraya secara tidak adil.



Sebab itu saya yakin kalau kita pulangkan kepada rakyat, biarlah rakyat membuat keputusan. BN akan menyatakan dengan penuh yakin bahawa ini merupakan bekas kubu kuat mereka kerana mereka mempunyai kelebihan dari segi pengundi pos dan bukan meraih kekuatan dari sokongan rakyat biasa.Persepsi wujud penipuan di dalam proses pilihanraya ini akan menjejaskan kewibawaan kerajaan, merosakkan amalan demokrasi sehingga boleh menyebabkan demokrasi di Malaysia menjadi demokrasi tempang, malah akan menghilangkan keyakinan rakyat terhadap demokrasi dalam negara ini sendiri.Jika keadaan ini dibiarkan berterusan, ianya merupakan satu pengkhianatan terhadap negara, pengkhianatan terhadap usaha gigih dan pengorbanan pengasas negara ini serta para pejuang kemerdekaan, pengkhianatan terhadap anggota keselamatan yang sanggup menggadaikan nyawa demi menjamin keselamatan negara dan pengkhianatan kepada rakyat sendiri.



Oleh: Shamsul Iskandar Mohd. Akin - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK)

Saturday, September 26, 2009

-Bagan Pinang: Saya Isytihar Sokongan Kepada Umno!!










UNDILAH BN dengan memangkah PR!!

Saya jarang-jarang sokong pendirian Umno dalam apa hal sekali pun. Tapi jika pendirian Umno itu menguntungkan rakyat, apa salahnya kita sokong. Petang ini ada satu berita baik yang dipetik dari Malaysiakini yang wajar kita sokong kerana ia menguntungan rakyat. Ia mengenai kata dua Umno Telok Kemang yang tetap tidak berganjak daripada pendirian mereka untuk terus menamakan Tan Sri Isa Samad dalam pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang, ketika hari penamaan calon hanya tinggal seminggu saja lagi.


Ketua Wanitanya Rohani Yaakob berkata, "Kita sudah ada kata putus. Seluruh bahagian Teluk Kemang sebulat suara mahu Tan Sri Isa diletakkan sebagai calon (tapi) terpulanglah (kepada presiden) hendak letak siapa,".

Mengapa saya sokong pendirian Umno Teluk Kemang? Mengapa saya sokong orang yang tidak bersih menjadi calon Umno, calon BN, dalam pilihanraya kecil yang sangat penting itu? Ini kerana saya ingin melihat tahap kecerdasan minda pengundi Bagan Pinang. Jika perwakilan Umno tidak kisah untuk mengundi dan memenangkan Isa Samad dan banyak lagi tokoh-tokoh tidak bersih dalam pemilihan parti itu sebelum ini, adakah pengundi Bagan Pinang berkongsi kepandiran yang sama dengan ketololan perwakilan Umno? Jika ditakdirkan Isa bertanding dalam pilihanraya itu dan menang, ia bermakna tahap pemikiran pengundi Bagan Pinang 2x5 saja dengan pemikiran perwakilan Umno. Tapi jika mereka menolak Isa, ia bermakna mereka lebih cerdik dari perwakilan Umno. Namun, dalam hati kecil saya, saya percaya jika Isa dicalonkan, peluang PR untuk merebut kawasan itu dari BN agak cerah. Ini kerana tahap pemikiran pengundi kita sudah jauh berubah, bukan lagi seperti zaman 10 hingga 50 tahun dulu di mana jika katak puru dicalonkan sebagai calon BN pun, dia akan menang. Saya yakin jika Isa dicalonkan, banyak undi BN akan mengalir masuk ke peti undi PR.

Jadi jika suara Umno Telok Kemang itu didengari oleh presiden UMNO, saya sangat suka. Saya ingin menyatakan dan mengisytiharkan sokongan penuh terhadap pendirian Umno Teluk Kemang yang tetap tidak berganjak menyokong Isa Samad sebagai calon Bagan Pinang. Saya suka Isa Samad bertanding, saya suka tengok dia hulur wang dua tiga guni kepada pengundi yang akan menukar nilai maruah mereka dengan memangkah parti lain dalam pilihanraya itu.

Hidup Isa Samad...Calonkan I.S.A kah..kah..kah.. Pastu Mansuhkan I.S.A, Pastu Usulkan Undi tak Percaya pada tok mat hasan....Pastu algojo N.Sembilan pun melingkupp!!!

kah...kah...kah


Tuesday, September 22, 2009

-Siapa Perdana Menteri Selepas Teori R.A.H.M.A.N? : Posting Khas Di Aidilfitri

Mat Monggol dan geng algojo United Monkey of National Oldies nya sudah pasti akan melingkup selepas teori R.A.H.M.A.N kerana mat Monggol adalah huruf terakhir dalam teori tersebut, dan bak kata Tun Madey pun Algojo United Monkey of National Oldies(UMNO) dan Barisan Kepimpinan Bini Najib (BN) tidak dapat di selamatkan lagi dari menerima nasib seperti LDP di jepun...oleh itu selepas melingkupnya algojo adakah teori ini pula yang akan muncul????

[Pakatan+Rakyat.jpg]

Jadi siapakah yang bakal menyusul selepas kematian teori R.A.H.M.A.N?

jeng...jeng...jeng kita nantikan kemunculan nya!!!!

Sunday, September 20, 2009

-Selamat Hari Raya...

AMK Shah Alam mengucapkan Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin.. Terima Kasih diatas sokongan para pembaca..

Saturday, September 19, 2009

-KETUANAN MELAYU ke KELANUNAN MELAYU? - Posting khas di Aidildilfitri

YA! ANTARA 'KETUANAN MELAYU' & 'KELANUNAN MELAYU'akaLANUN MELAYUlah tu- tiada beza nya dgn ...... dalam lain perkataan

- NO DIFFERENCE between 'MALAY PATRIOT' & 'MALAY PIRATE' or EVEN ...... between 'MALAY SUPREMACY' & 'MALAY PIRACY' .......... ALL ARE EQUALLY THE SAME.

NO DIFFERENCE AT ALL.



Sudin berkata...

kah,kah,kah......apalah nasib ketuanan melayu ni.....

woit.....Nadzimuddin ! bukankah lu pun ada pistol ?
Apa susah.....lu tembak itu Raja Muda Johor selesai cerita......

Lepas tu lu pi cari itu patail,musa hassan,madey, mat monggol kasi tembak dia orang punya kepala.....mesti kes selesai......


Kah,kah,kah......apalah nasib ketuanan melayu ni !

Ada Raja, keturunan lanun.....
pekak pulak tu.....
Hari-hari duduk celah kangkang bini......

Ada PM,pembunuh pulak.......
Kekal dalam ingatan keturunan PM pembunuh.......anak cucu tanggung malu......eh,eh...keturunan ni tahu bahasa malu kah ?

Ada Ketua Polis,kepala penyangak,kepala judi,kepala rumah sundal,kepala samseng dan along.....bukan mahu tolong tapi mahu potong.....kah,kah,kah....
Bapa dikatakan pakar baca Quran,tetapi sendiri tidak tahu yang mula masuk neraka ialah ahli baca kitab......kah,kah,kah...nasib lu lah hasssan azhari....lu lah orang pertama yang masuk neraka seperti digambarkan oleh hadis...pakar kitab !!!!!!

Ada peguam negara,asyik nak makan je kerjanya.....sapu kiri kanan..

Ada ulamak,dah jadi ular.....itu tak boleh ini tak boleh.....kah,kah,kah .....harussani namanya....ulamak pilih kasih..


Kah,kah,kah....semuanya dari keturunan ketuanan melayu UMNO/BN pukimak setan.....

Kah,kah,kah.....rakyat nak cari 30ringgit pun susah.....ini orang gaduh pasal duit dan burit kepala jubor.........kah,kah,kah......

Woit.....isham ! ini hali laya gua ada sedih.......


pinggang pun sudah tarak berapa kuat untuk cari buluh lemang.........

Gua ada ingat mahu main mercun jenis C4 kat putrajaya....kasi letup itu kepala lanun semua bangsa setan ahli Algojo setan UMNO/BN.....!!!!

Sebab ini ketua semua kasi susah sama gua dan orang lain.....nak beli beras pulut satu gantang sudah dekat sebelas ringgit..... Tak duhulukan Rakyat Mat Monggol ni.

Friday, September 18, 2009

-Dah tiga tahun, barulah Utusan naik angin

Tiga tahun lalu, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kata, ada geng algojo yang panggil beliau beruk dan iblis.

Dalam berita Utusan Melalok 28/8/06 bertajuk "‘Usaha sekat jadi perwakilan satu penghinaan’," bekas Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu berkata:
"Cara Nazri mengkritik saya bukan budaya Algojo, itu budaya kurang ajar. Ada yang panggil saya beruk, ada panggil iblis, ini budaya Algojo yang baru".
Beliau juga berkata:
"Yang itu (sekatan) lebih pelik, lebih menghina saya bahkan jadikan saya pariah dalam UMNO. Saya bekas Presiden jadi pariah dalam UMNO".
Akhirnya, maknanya setelah tiga tahun, barulah Utusan Malaysia melenting marah dan angin satu badan apabila akhbar itu menyiarkan berita muka depan yang bertajuk "Jangan biadab" hari ini.

Barulah saya tahu, cari makan rupa-rupanya menyebabkan kita sangat sabar dan lambat marah. Bayangkan la, dah tiga tahun dah, baru berasa nak marah.

Woiitt....ini berita kalau dah lalok ...lalaok lah jugak.......kalau dah hairan ....hairan jugak,kalau dalam satu surat khabar utusan melalok atau pun berita hairan tu yang betul cuma laporan nombor ekor...jerkk....yang lain kelentong abesss..........
kalau korang nak baca kena ikut petua hishammudin rais..kena baca terbalik, baru betulll

Wednesday, September 16, 2009

-SELAMAT HARI MALAYSIA WAK BOTOX !





SANG SAKA MERAH PUTEH ADALAH HADIAH UNTUK WAK BOTOX





KIBARKAN SANG SAKA MERAH PUTEH


khir-toyo-dan-tempe.jpg KHIR TOYO TEMPE image by efaisalz


MAHKAMAH GANTUNG PEMBUBARAN BALKIS - malaysiakini

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini memerintahkan penggantungan perlaksanaan keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membubarkan Badan Kebajikan Isteri-isteri Wakil Rakyat Selangor (Balkis).

Bagaimanapun Pesuruhjaya Kehakiman Mohamad Ariff Md Yusof yang membuat keputusan itu di dalam kamar memutuskan Kompleks Wawasan Balkis boleh diuruskan Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri (Bakti) sehingga tamat kes tersebut.

Peguam Derek J Fernandez yang mewakili kerajaan negeri Selangor (pemohon) memberitahu pemberita bahawa pengurusan aset-aset lain seperti wang tabungan turut digantung dan ia tidak boleh digunakan.

"Kami berpuas hati dengan keputusan ini dan ia menjamin aset tidak terjejas.

"Mengenai Kompleks Wawasan, kami tiada masalah dengan perkara itu, lagipun ia adalah tempat untuk kanak-kanak belajar dan bermain," katanya.


Tanda tanda sudah sampai bahawa hari hari akhir telah semakin dekat kepada wak botox. SPRM telah memulakan Wayangnya . enam jam Wak Botox membuat ketuk - ketampi hinggakan berpeluh-peluh.

kes balkis akan dibuka pula. inilah tanda tanda tali gantung nak sampai. Mat Monggol tak boleh tahan dengan Wak Botox ini.
selamat jalan Wak botox ku sayang kita jumpa lagi di disney bersama mickey mouse dan mr.bean kah... kah.... kah

-SETELAH TUJUH TUJUH TAHUN DI KAMUNTING DAN SETELAH DEMO DEMI DEMO



BEBAS JUA AKHIRNYA.............



Mat Sah Mat Satray suami kepada aktivis Gerakan Mansuh Isa
puan Norlaila Othman telah dibebaskan petang ini
bersama 4 orang lagi tahanan ISA.


Mat Sah pada awalnya di tuduh sebagai Mujahideen kemudian
beralih ke KKM dan akhirnya JI.


Dari apa yang difahamkan kawasan semuanya telah berubah.


NOTA :


Berikut senarai lima anggota Jemaah Islamiah (JI) yang dibebaskan dari Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) petang ini.

1. Abdullah Daud

2. Mat Sah Mohd. Satray

3. Ahmad Kamil Md. Hanapiah

4. Mohd. Nasir Ismail

5. Muhammad Amir Md. Hanafiah.

Antara lima yang dibebaskan itu, Abdullah Daud merupakan tahanan yang paling lama ditahan iaitu selama tujuh tahun enam bulan.

Syabas Kepada Para Demostran,Syabas kepada anak muda dan mahasisiwa yang cool dan berani akhirnya demonstrasi berjaya memberi tekanan demi tekanan kepada kerajaan pimpinan Bini Najib (BN) untuk membebaskan tahanan I.S.A yang di tahan tanpa bicara.

Hanya yang belum di Mansuhkan ialah akta Zalim yang penuh dengan drakonian .Oleh itu jangan berhenti berjuang,kita akan terus mara hingga nasib rakyat terus terbela dari di zalimi oleh geng algojo.







Inilah Barisan anak Muda yang cool dan berani menentang kezaliman I.S.A....Syabas di ucapkan pada anda semua semoga perjuangan tetap akan di teruskan.

Tuesday, September 15, 2009

-Oiit ! Melayu Tak kenang Jasa dan masuk DAP pasal dah kena kelentong dek UMNO selama 52 tahun lah Booodooh!!



Apa nak kisah Wahai Datuk Noh Omar oii...aperrr...nak heran Orang melayu masuk D.A.P bukan haram pun di sisi Islam,bukan nya orang melayu buat Bom c4 pun,bukan nya orang melayu buat rumah pelacur import dari monggolia pun,jadi apa nak heran,apa nak marah, nak di kesalkan orang melayu nak masuk D.A.P kalau ada yang berpangkat ustaz lagi bagus,boleh lah nasihatkan atau beri penerangan lebih jelas kepada pemimpin - pemimpin DAP untuk terima hukum hudud dan yang paling jelas ialah strategi dakwah akan jadi lebih berkesan,Yang ketua geng algojo selangor nak bising - bising ape hal?


"Brader...gua nak bagi tau lu satu benda ! ada baik ORANG MELAYU SOKONG DAP DARI SOKONG GENG ALGOJO KERANA ALGOJO HANYA TAHU NAK MENYEMBELIH DAN MENIPU ORANG MELAYU SAJE...BUKANNYA NAK BELA ORANG MELAYU..."


ini terbukti jelas orang melayu dah naik menyampah dengan Algojo United Malays National Oraganisation.Apa buktinya lihatlah sendiri kepondanan geng - geng algojo terus mengkritik rakan sebantal mereka yang memerintah Pulau Pinang sebelum Tsunami politik 8 March khususnya Parti Gerakan yang terus - menerus meminggirkan Orang melayu di pulau pinang sehinggakan orangmelayu terus terpinggir tanpa di beri pembelaan.Walau sampai ke tahap itu pun algojo masih belum mahu menghulurkan sebarang usaha untuk mengembalikan hak orang melayu di pulau pinang tapi setelah Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk pemerintahan barulah kita lihat berapa ramai beruk - beruk afrika terlompat - lompat memaki Lim Guan Eng yang di tuduh cuba menghapuskan DEB(Dasar Ekonomi Baru) di Pulau Pinang dan megerahkan sebilagan gengalgojo untuk berkelakuan seperti "Chimpanzee" sambil melaungkan hidup melayu! sedangkan sebilangan orang melayu Pulau Pinang memandang jijik akan perbuatan si Algojo itu...


kerana apa? kerana mereka tahu,mereka sedar selama 50 tahun DEB ini lah yang telah membunuh masa depan ekonomi orang melayu,akibatnya orang melayu terpinggir umpama merempat di negeri sendiri.Lihatlah di Pulau Pinang sebelum Tsunami politik 8 march khususnya kawasan penempatan orang - orang melayu yang begitu daif sekali.Kawasan perkampungan orang melayu di lupuskan begitu sahaja(Kampung Buah Pala bukan lah yang pertama) dan kalau ada pun hanyalah Perkampungan Melayu yang mempunyai kediaman mewah yang di miliki oleh ketua geng - geng algojo United Malays National Organisation.Geng Melayu algojo yang hidup penuh sombong dan bongkak dan bila tiba masa "Kuasa Demokrasi" berpihak kepada keputusan rakyat lalu mereka meronta - ronta yang mana kononnya orang cina telah merampas hak mereka padahal mereka lupa bahawa kebencian orang melayu Pulau Pinang telah sampai hadnya.
adakah di Pulau Pinang sahaja? Malah algojo menipu dan mengkelentong orang melayu dengan mendakwa DEB lah yang akan membawa masa depan pada orang melayu,lalu orang melayu percaya dengan kelentong demi kelentong yang telah di putar alam oleh geng - geng algojo khususnya Di Kuala Lumpur dan Di negeri Selangor.Lihatlah apa yang terjadi pada kampung - kampung melayu yang ada di sekitar Kuala Lumpur dan di negeri selangor.Lihatlah Kampung Chu badak,Kampung Melayu Ampang,Kampung Hidayah,kampung Berembang dan Rimba Jaya....apa kah yang terjadi? bangsa apakah yang mendiami kampung - kampung ini? bukankah mereka bangsa yang mana rata - ratanya terdiri dari orang melayu yang dah mula sedar diri telah tertipu dan terpedaya dengan kelentong - kelentong dan janji - janji penipu si algojo United Malays National Organisation.Berpuluh - puluh tahun mereka meletakkan kepercayaan pada algojo yang mana mereka yakin algojo akan menunaikan janji membela nasib mereka sebagai orang melayu,yang percaya yang algojo akan akan "membelai" mereka dengan penuh baik seperti bisikan membuai "Ketuanan Melayu", "Hak - hak keistimewaan Orang Melayu" dalam artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.


Tapi pada keesokan paginya setelah mereka bangun dari tidur sambil mengesat - ngesat mata baru mereka sedar jentolak,penguatkuasan dan sejumlah besar Anjing - anjing FRU dan SB(Siput Babi) sedang mengelilingi teratak buruk tempat mereka berlindung hujan dan Panas dan bersedia untuk merampas dan memusnahkan tempat tinggal yang telah mereka di diami bersama anak isteri dari generasi ke generasi.Bermula dari itu baru Melayu sedar,melayu sedar dari mimpi "Ketuanan Melayu" sedar dari Mimpi "hak - hak istimewa orang melayu" sedar dari mimpi "Artikel 153" yang di buai lena dek sang algojo yang rakus,buas,tamak dan penipu besar.Baru mereka sedar siapa Pembela dan siapa Penipu,malah tak cukup dengan itu mereka canang pula dalam Media - media Kaki Pembohong Mereka seperti Utusan Melayau,Berita Hairan,The Star Wars,Guan Ming Daily Fan Kian Swa Lan Soii dan TV3 suku yang mana apa yang mereka lakukan itu adalah pembangunan demi kebaikan rakyat.Pembangunan Kondo yang akhirnya didiami orang asing dan bukannya orang melayu.


Pada ketika mereka merampas,memukul anak - anak melayu,algojo dengan kekuatan FRU dan SB - SB mengusir dan menghalau mereka dari kampung yang telah mereka diami selama berpuluh -puluh tahun tak ubah seperti ANJING ! manakala ketua - ketua algojo seperti Aziz Shamsudin dan Wak Botox sedang enak menikmati hidangan mewah tanpa menghiraukan tangisan dan penderitaan Rakyat yang telah mereka usir seperti anjing demi memenuhi kehendak mereka yang tamak haloba.







Sehingga kan mereka akhirnya mereka mengeluh dengan nada yang kesal seraya berkata dengan dada yang sebak "selama 50 tahun kita angkat dia(UMNO),kita Junjung dia,kita sangkakan dia akan bela kita? tapi ini yang kita terima" luah makcik tua sambil menitiskan airmata seraya memandang teratak buruknya yang telah di robohkan oleh MPAJ,FRU dan Polis .Akhirnya mereka percaya algojo yang selama ini mereka lihat sebagai ntan rupanya kaca yang menikam dada.Selama mana orang melayu telah tersayat dan tersiat hingga algojo sanggup mengeluarkan kenyataan dalam Media Penipu mereka seperti Utusan Melayau dan Berita Hairan yang mana Rakyat dah tak mengenang jasa pemimpin,bukan kerana tak tak mengenang tapi tak tahan lagi bila sang algojo sudah menipu,sudah merompak,dan mencuri hak rakyat.Apa lagi yang orang Melayu mahu percaya pada Algojo United Malays National Organisation apabila udah terang - terang di depan mata orang melayu Sang Algojo "Memotong Lidahnya" sendiri,memijak "slogan" nya sendiri dan "meludah" perjuangannya sendiri apa lagi yang orang melayu mahu percaya. Pada ketika algojo United Malays National Organisation menjual kuota ekuiti melayu dalam sektor awam,memansuhkan Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang menjadi tulang belakang kepada kemajuan usahawan - usahawan muda Melayu dan hanya berdiam diri apabila pejuang - pejuang bahasa seperti Sasterawan Negara A.Samad Said dan Datuk Dr.Hasan Ahmad di label kan sebagai "perosak negara" oleh pemimpin melayu seperti Bung Mokhtar Radin apabila tetap bertegas mahu mempertahankan bahasa melayu dalam subjek pembelajaran sains dan matematik.

Apabila terbongkar penipuan demi penipuan,skandal demi skandal yang telah di selindungkan dari rakyat melayu contohnya pembunuhan altantuya,pemecatan Ketua Hakim Tun Salleh Abbas,skandal perlantikan hakim yang di atur oleh V.K Linggam dan pengakuan Dr. Mahathir tetang penganiayaan keatas Anwar Ibrahim.Apakah Orang melayu akan percaya lagi ? apakah mereka akan percaya lagi setelah betapa busuknya taik - taik yang telah BN lemparkan pada orang melayu setelah di depan mata sendiri mereka lihat Algojo United Malays National Organisation tumbang buat kali ke -7 dalam setiap pertempuran politik.Tambahan pula baru - baru ini Tun Madey sendiri mengakui yang mana UMNO dan Barisan Nasional sudah tidak boleh di selamatkan lagi dari "Melingkup" kerana Tun Madey meramalkan UMNO dan Barisan Nasional akan menerima nasib yang sama dengan parti LDP di jepun,Parti buruh di U.K dan Parti Republikan di United States yang telah "penangan rakyat" yang menolak kepimpinan yang Rasis dan korup.Oleh itu jangan hairan,sedih atau pedih kerana ada orang melayu hari ini memilih DAP sebagai saluran politik pilihan selepas Parti keADILan Rakyat(PKR) dan Parti Islam Se-Malaysia(PAS) dan menjejaki pemimpin melayu dalam DAP seperti Ahmad Ton,Dr.Dzulkifli dan Allahyarham Ahmad Noor(Timbalan Pengerusi DAP),dan janganlah di tanya mengapa orang melayu tak kenang jasa tapi tanya diri algojo United Malays National Organisation sendiri apa yang korang kelentongkan pada melayu, apa yang telah korang rompak dari orang melayu dan cermin diri sendiri dengan keadaan yang tunggang langgang adakah melayu percaya akan selamat lagi bernaung di bawah payung United Malays National Organisation yang bocor lagi rabak.Jadi Algojo kena ingat ! bahawa mereka tak layak nak halang apa bangsa sekali pun dalam negara ini untuk menyertai walau apa jua jenis parti politik.Jadi Pada Datuk Noh Omar yang tak sedar diri tolong cermin muka tu balik.



"Hidung tak mancung,pipi pula tersorong - sorong"


"Pinggan tak retak,Nasi pula yang dingin"
"Orang dah tak Nak ,dia pula yang teringin"

Katakan Tidak ada Parti Yang Rasis

PERGI MAMPOS LAH UMNO !

Monday, September 14, 2009

-MAJLIS MELAWAT TAPAK KUIL DAN BERBUKA PUASA ANJURAN PARPUKARI BERJAYA - ZAMBRY samy vello


Lawatan sambil belajar anjuran blogger upahan UMNO (Parpukari) berjaya disempurnakan Sabtu tadi. Dianggarkan kira-kira mencecah 5000 orang yang menghadiri majlis yang julung kali diadakan. Sempena lawatan ke tapak kuil semalam, parpukari mungkin akan mendapat ilham baru dimana mungkin akan mengadakan pula lawatan ke tokong pula. Sambutan hebat itu dijangka akan menjadi acara tahunan oleh blogger Parpukari.


Parpukari (berbaju kuning) sedang berbincang dengan beberapa rakan blogger, akan mengadakan acara lawatan ini dengan lebih kerap lagi pada masa-masa akan datang.



Sunday, September 13, 2009

-Mahafiraun kata UMNO Bakal Melingkup !


SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat UMNO dan Barisan Nasional (BN) mungkin akan mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang ditolak rakyat negara itu.
Beliau berkata, situasi politik yang berlaku dalam UMNO dan BN dilihat seakan-akan mengikut jejak langkah negara Jepun dan tidak mustahil pilihan raya akan datang, fenomena yang sama turut berlaku.
Menurutnya, parti-parti yang berjuang dan mencapai kemerdekaan di beberapa negara lain, telah hilang begitu saja seolah-olah rakyat di negara itu tidak tahu berterima kasih dan tidak peduli ‘perjuangan dan pengorbanan’ parti-parti itu dan pemimpinnya.

“Saya begitu hairan, tidakkah mereka tahu mengucapkan terima kasih? Apa yang saya lihat, ada kebenaran dan kesahihannya kerana mendapati sikap pejuang kemerdekaan itu dan mereka yang menggantikan pejuang kelihatan berubah hampir sepenuhnya,” katanya dipetik dalam blognya, semalam.

Tsunami revolusi pilihan raya di Jepun 30 Ogos lalu, menyaksikan kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) menyingkirkan pemerintahan Parti Liberal Demokratik (LDP) di negara itu sejak Perang Dunia Kedua.

Kehancuran kuasa LDP itu menyaksikan DPJ memenangi 308 dari 480 kerusi parlimen negara itu.

Dr Mahathir berkata, mereka menjadi tamak dan angkuh serta tidak lagi mempedulikan negara dan rakyat.

Walaupun menyatakan bahawa pengundi Melayu begitu setia kepada BN, Dr Mahathir mengingatkan bahawa wujudnya bukti pada pilihan raya umum tahun lalu pengundi setia memberikan undi kepada pembangkang.

Sementara itu, Dr Mahathir berkata, gejala yang melanda parti itu tidak boleh dinafikan lagi.

“Rasuah semakin menjadi-jadi dalam UMNO dan parti-parti komponen (BN) yang lain.

“Dengan adanya pemimpin sedemikian, negara dan rakyat diabaikan. Pada dekad lepas, walaupun berdegar-degar dengan cakap-cakap bahawa berbilion ringgit diperuntukkan kepada koridor dan sebagainya, tidak ada bukti yang ketara dan boleh dilihat.


SATU MALAYSIA SOKONG YANG BN BAKAL MELINGKUP




PENGUNDI INDIA MENYAMPAH DENGAN BARISAN NASIONAL ,BUKAN SAYA
- malaysiakini

Presiden MIC, S Samy Vellu berkata masyarakat tidak mengundi BN kerana mereka menyampah dengan gabungan tersebut, dan bukan menyampah dengan beliau.

Sebaliknya, ahli politik berusia 73 tahun itu berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

"Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

"Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN," katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

-KALAU MACAM TU BUKAN SAJA MAT MONGGOL MALAH WAK BOTOX PUN BAKAL MELINGKUP JUGAKLAH TAK GITU SAMY....ELOK LAH MIC JOIN PAKATAN KALAU TIDAK TAMBAH MELINGKUPLAH JADINYA...KAH..KAH..KAH

Berkenaan parti komponen BN, Dr Mahathir berpendapat, BN hanya boleh diselamatkan jika prestasi pembangkang lemah tapi apa yang "real madridnya" BN memang tak boleh di selamatkan lagi dengan erti kata yang lebih ialah algojo bakal melingkup.......

-MEMANG TEPAT SEKALI APA YANG DI KATAKAN OLEH MADEY ITU...MAKA DENGAN ITU SUDAH TERANG LAGI BERSULUH,DIA PUNYA TERANG BUKAN NYA LAMPU TORCHLIGHT TAPI LEBIH KEPADA LAMPU SUPER SPORTLIGHT.MEMANG UMNO/BN KONPOM AKAN MELINGKUP SO....OLEH ITU PADA GENG - GENG ALGOJO YANG MANA RASA PATUT LOMPAT DAN SELAMATKAN DIRI DARI KAPAL YANG DAH NAK KARAM NI SILAKAN LAH LAKUKAN DEMIKIAN YE....KEH..KEH..KEH......




Betul la kata Madey..memang algojo dah nak melingkup !!!

Pakatan anggap pandangan Tun Mahathir logik

SHAH ALAM – Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyifatkan kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) pada pilihan raya umum negara itu 30 Ogos lalu sebagai petanda awal Pakatan Rakyat (PR) menawan Malaysia.
Naib Presiden PKR, Mustaffa Kamil Ayub berkata, kemenangan DPJ jelas membuktikan rakyat negara itu menaruh keyakinan dan kepercayaan pada parti yang dipilih.
Menurutnya, sebagai parti pembangkang, DPJ membuktikan parti itu mampu mentadbir Jepun dengan baik sama seperti PR yang kini semakin diterima rakyat. Buktinya, berjaya mentadbir beberapa negeri di negara ini.

“Saya juga berpendapat, kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya adalah satu tanggapan munasabah iaitu UMNO dan Barisan Nasional mungkin akan mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang di tolak rakyat negara itu,” katanya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa UMNO dan BN mungkin mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang ditolak rakyat negara itu.

Mustaffa berkata, bukan mudah PR menawan Malaysia pada masa sekarang.

“Amalan politik Jepun dan Malaysia jauh berbeza. Di Malaysia, penggunaan media dikawal ketat oleh UMNO dan BN dan jelas tiada keseimbangan untuk pihak lain menegakkan keadilan.

“Bagaimanapun, PR akan tetap teruskan gerak kerja dalam memastikan kejayaan lebih baik pada Pilihan Raya Umum ke-13 kelak,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Organisasi DAP Malaysia, Teresa Kok Suh Sim berpendapat, jika UMNO dan BN terus memainkan sentimen isu menyakitkan hati rakyat dan mengamalkan dasar tidak adil, tidak mustahil parti itu mengalami nasib sama dengan LDP.

SELAMAT TINGGAL PEKIDA,BADAN BERTINDAK PERPADUAN MELAYU,PERIBUMI PERKASA....PARPU KARI......GOMO DAN BLOGGER PENIPU NEGARA(BPN) DENGAN UCAPAN SELAMAT SAYONARA SELAMAT HARI RAYA OF SAYONARAA!!!!....KEH..KEH...KEH....

Saturday, September 12, 2009

-Wak Botox Kantoi lagiee...........



Sungai Panjang assemblyman Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo is expected to give his statement today

Suruhan Jaya Pencegahan Rasuah Malaysia mula menyiasat semula penyelewengan yang pernah di lakukan oleh Wak botox sewaktu wak botox menjadi Taiko besar negeri selangor dulu.Ada sumber mengatakan SPRM telah membuka semula kertas siasatan berkenanaan ahli politik itu,adakah SPRM ikhlas kali ini kita pun tak tau.Sumber itu juga memberitahu yang mana Wak Botox telah menyonglap wang Permodalan Negeri Selangor Berhad sebanyak 1 juta ringgit telah di keluarkan. Peruntukan tersebut di gunakan untuk membiayai kos perlancongan anak dan isteri nya ke Perancis,Morocco dan Amerika Syarikat diantara 2004 ke 2007.

Peruntukan itu turut di gunakan untuk membiayai dua lawatan sambil belajar ke disneyland di Paris dan Orlando dan di Amerika.Ini termasuk melibatkan peruntukan yang telah di keluarkan oleh PNSB sebanyak RM110,000.00 kos perbelanjaan Wak Botox sekeluarga ke Disneyland.

Dalam kertas siasatan tersebuat ak Botox turut di siasat berhubung kontroversi "Istananya" di seksyen 7 yang di laporkan berharga 24 juta yang lengkap dengan Taman Bali yang mana kos tersebut telah di persoalkan oleh ADUN Sekinchan iaitu Ng Sue Lim yang mana tanah tapak istana tersebut yang berukuran 4645 meter persegi yang mana ia memiliki dua plot tanah yang di perolehi opleh Wak Botox semasa Wak Botox menjadi MB.

Manalakala pada masa yang sama pulak Wak Botox telah mengkelentong dengan mengata bnahawa istana nya itu di bina melalui pinjaman bank yang di buat sebanyak 3.5 juta dan amun yang selebihnya di perolehi dari pendapatannya sebagai ahli perniagaan yang membuka sebuah klinik.Persoalannya di sini SPRM bukan sahaja harus menyiasat penyelewengan yang di lakukan oleh Wak Botox tetapi kes rasuah politik nya ketika pemilihan algojo yang lalu yang mana Wak Botox di dapati bersalah oelh lembaga Displin algojo.

Sepanjang pagi itu semua kenyataan dari Adun sungai panjang itu telah di rekod kan dan pastinya lepas ni Wak Botox tak senang tidur.

-BAGAN PINANG : Negeri Sembilan akan Dapat MB baru





Dalam politik macam-macam boleh berlaku. Dulu kawan kini lawan. Dulu lawan kini kawan. Dulu UMNO kini PAS. Dulu PAS kini UMNO.

Politik di Negeri Sembilan mutakhir ini menarik perhatian orang Melayu seluruh dunia.

Ramai akar umbi ahli UMNO di Negeri Sembilan mengharapkan Tan Sri Isa Samad kembali menerajui politik di Negeri Sembilan. Mereka kata Tan Sri Isa Samad , gaya politik orang kampung, mudah untuk berjumpa. Berlainan dengan Dato Seri Mohamad Hasan , gaya politik orang korporat , sukar untuk buat temu janji.

[7424_125567404716_620869716_2275316_4101452_n.jpg]



Ada orang kata kalau Tan Sri Isa Samad bertanding di Bagan Pinang dan menang , mudah untuk menyingkirkan Mohamad Hasan dari kerusi Menteri Besar.

Undi tidak percaya dalam Sidang Dewan Undangan Negeri dari 4 ADUN BN , 10 ADUN DAP , 4 ADUN PKR dan 1 ADUN PAS sudah cukup untuk Negeri Sembilan mendapat seorang Menteri Besar yang baru.

Tidak semestinya Menteri Besar tersebut Tan Sri Isa Samad sendiri , asalkan ianya dipersetujui oleh majoriti ADUN.

Salah seorang calon yang dinamakan oleh PAS untuk bertanding di Bagan Pinang ialah Ustaz Kassim Tahir yang sebelum ini memang rapat dengan Tan Sri Isa Samad. Agak-agak apa yang dibincangkan oleh Ustaz Kassim dan Tan Sri Isa Samad dalam gambar di atas.


Siapakah calon yang paling ideal untuk bertanding di Bagan Pinang?


Calon yang paling tepat dan ideal untuk bertanding di kawasan tersebut ialah Ust Hj Kasim bin Tahir bekas Ketua Dewan Ulama PAS Negeri Sembilan. Ini kerana Ust Hj Kasim bin Tahir adalah orang tempatan, beliau lama tinggal di Port Dickson, mempunyai ramai kenalan dan saudara mara di sana. beliau juga mempunyai sekolah Tahfiz di Bagan Pinang yang di selia oleh Ust Hasan Alias al-Hafiz (Bekas calon dalam pilihanraya 2004). Beliau juga pernah mengajar di kem askar Port Dickson.

Walaupun Ust Hj Kasim bin Tahir sekarang tinggal di Desa Permai Sikamat Seremban, namun kawasan Bagan Pinang dan daerah Port Dickson sentiasa berada dalam ingatannya.

Pernah dijemput menyampaikan tazkirah Ramadhan di Surau Taman Jujur dua tahun lepas, namun beliau menolak kerana masanya sudah penuh menghadiri jemputan berbuka puasa dan tazkirah Ramadhan yang sebahagian besarnya di Port Dickson.

Tanyalah jemaah-jemaah masjid dan surau di sekitar Port Dickson, semua mengenali Ust Hj Kasim bin Tahir. Malah bekas Menteri Besar Tan Sri Isa Samad (juga orang Bagan Pinang) amat rapat dengan beliau sehingga menjadikan beliau sebagai pengkuliah tetap di kediaman Menteri Besar satu ketika dahulu.

Namun semenjak kes pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri Dato' Seri Anwar Ibrahim, nama Ust Hj Kasim bin Tahir seolah-olah hilang dalam ingatan Tan Sri Isa Samad.


Manakala pada hari ini ketua algojo United Malays National Organisation N.Sembilan Ahmad Maslan pula dengan bangangnya memberikan komentar bodoh yang mana Pakatan Rakyat akan menggunakan kes penggantungan keahlian Tan Sri Isa Samad dari geng algojo sebagai bahan kempen kerana mangkuk ni mendakwa kes penggantungan keahlian itu hanya masalah peribadi,adakah itu masalah peribadi? sedangkan kes itu terang - terangan bersangkut - paut dengan politik,agaknya mana beruk afrika ni dapat degree dapat jadi ketua algojo?adakah mangkuk ni dah kecut perut? yang mana rakyat sekarang secara terang - terangan menolak calon dan parti yang korup lagi Rasis.Nampaknya geng algojo akan berdepan dengan satu lagi referendum rakyat negeri yang akan menggoyangkan lagi situasi geng algojo di negeri sembilan.

Friday, September 11, 2009

-Polis lambat bertindak.

YB Rodziah buat laporan Polis berkenaan ganguan seksual.



SHAH ALAM, 11.September- Laporan polis dibuat, hari ini, berhubung kenyataan berunsur gangguan seksual yang dilemparkan terhadap Exco Hal Ehwal Wanita, Kebajikan, Sains Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail .Beliau berkata, kata-kata kesat berbaur ancaman yang dilemparkan kepadanya semasa Sesi Majlis Dialog Awam bersama penduduk Seksyen 23, 5 September lalu dikhuatiri mengancam keselamatannya.

“Bukanlah hasrat saya, untuk memenjangkan isu ini, kerana isu sebenar ialah isu sebeanr ialah pemindahan kuil sek19 namun keputusan ini dibuat setelah hampir seminggu berlalu kerana tentang keselamatan diri saya, keluarga serta pegawai saya semakin hari semakin bertambah memandangakan pihak polis belum lagi mengambil sebarang tindakan dalam perkara ini,” katanya.Beliau berkata kepada media sebelum membuat rakaman percakapan di Ibu Pejabat Polis, Shah Alam, tengahari tadi.

Beliau yang juga ahli penal Dialog tersebut dicemari perbuatan tidak bertanggungjawab kumpulan tertentu yang mencetuskan kekecohan dengat kata-kata seperti “ Aku akan rogol kau, Rodziah!” yang boleh memburukan nama beliau.“Dialog yang lepas begitu jelas perkara itu berlaku, begitu jelas hamburan kata-kata tetapi setelah semingu yang berlalu tiada apa-apa tindakan yang dibuat oleh pihak tertentu,“saya telah hadir bagi wakil rakyat daerah itu bagi menyelesaikan masalah itu tapi apa yang saya dapati dalam dialog itu, beberapa perkataan yang menuju kepada saya iatu perkataan jalang, “Rodziah mengalahkan pelacur”, “babi” dan “sundal” dan satu kata yang menyentuh kepada keselamatan saya ialah, “Aku akan rogol kau Rodziah!, intimedasi ini jelas untuk memburukan nama dan menghina saya.” Katanya.

Selain itu, katanya, tindakan melaporkan perkara ini juga bagi mewakili dan memperjuangkan melindungi hak kaum wanita diluar sana yang diancam dengan kenyataan berunsur ganguan seksual seperti itu.“Saya akan bekalkan klip video yang menunjukan jelas perlakuan tersebut, saya tuntut pihak polis untuk menyiasat perkara ini sama-ada lemparkan kepada saya atau sesiapa yang yang dilamparkan, siasat mereka ini bawa kemuka pengadilan dan demi keselamatan semua individu terutamanya mereka tidak boleh menghina maruah wanita,” katanya. KEMALIA OTHMAN

Slogan Polis Tegas , Adil dan Berhemah..
Tekanan dan didikan oleh BN maka Polis gagal menjalankan tugas seperti diharapkan oleh seluruh Rakyat Malaysia..

-Seronoknya YB Kulim, Dapat Masuk Paper Utusan Muka Depan...


YB Zul,

Nak pertahankan Islam tak salah malah menjadi kewajipan setiap umat Islam. Tetapi, biarlah sesuatu isu itu ditangani dengan akal bersama timbang-tara yang waras, ambil kira segala aspek yang berkaitan. Bukan hanya menggunakan kekerasan semata-mata, bukan hanya secara terus menuduh, mencerca malah menyindir ahli parlimen yang bertanggungjawab dengan perkataan 'pak janggut'.

Adakah ini sifat seorang YB yang disanjung tinggi? Sepatutnya YB Zul dengan platform terbaik yang dimiliki, boleh bersemuka dengan YB 'pak janggut'. Itu jauh lebih baik daripada melempar kata-kata sindiran yang akhirnya mendapat publisiti daripada Utusan Malaysia. Atau mungkin publisiti begini yang YB mahukan?

Saya masih tak lupa, sewaktu DSAI bercadang untuk mengambil alih kerusi Kulim-BandaBaharu, YB Zul dengan rela hati bersedia berkorban untuk melepaskan kerusi tersebut. Ini diumumkan sendiri oleh YB Zul dalam satu majlis ceramah, atau adakah DSAI memaksa YB Zul pada masa itu? Boleh lihat di sini betapa YB Zul sedia berkorban.

Namun dalam masa yang sama YB Zul sedia berkorban untuk DSAI, di blognya sendiri YB Zul menggunakan pedang orang lain (bak kata pak bakaq) untuk menyatakan betapa YB Zul sebenarnya sayang nak tinggalkan pekerjaan sebagai YB. Boleh refer di sini. Macam tak ikhlas nak berkorban. Depan cakap ok, belakang menangis melalak tak sanggup lepas jawatan.

Kalau tidak, YB Zul pasti tak sepolular hari nie. Kalau tidak, pasti kenyataan atau artikel YB Zul takkan masuk muka depan akhbar utusan.

dunia dunia... orang serupa ini memang ramai... Bukan tak boleh jadi 'hero' wahai YB Zul, tapi biarlah jadi hero yang rasional, bukan hero yang membabibuta. Jumpa la dulu orang berkenaan, bawak berbincang dan ambik tahu cerita dari semua angle. ok

Berikutan posting Zulkifli Nordin yang bertajuk "Al-Baqarah: Alahai sang lembu," Utusan Malaysia hari ini menyiarkan berita bertajuk "Zulkifli bidas 'Pak Janggut'".

Dalam postingnya itu, Mamat tu kata:
Yang paling jelik, ada dikalangan Pak Janggut sanggup memutarbelit ayat Al Quran untuk mempertahankan pembinaan kuil. Malah umat Islam Seksyen 23 dipersalahkan kerana tidak bersikap "adil" dalam membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka. Umat Islam dipaksa menerima perintah untuk kuil dibina dikawasan kediaman mereka, dan perintah itu dikatakan dibenarkan oleh Al Quran. Malahan umat Islam dikatakan berdosa kerana tidak mengikut Al Quran untuk membenarkan pembinaan kuil.
Tu dia aih! Sampai lagu tu sekali Pak Janggut tu putaq!

Kalau minum arak boleh disebat dengan enam sebatan kerana beratnya kesalahan tersebut, memutarbelitkan ayat Al Quran tentulah lebih besar lagi kesalahannya. Saya cadangkan mana-mana warga Selangor membuat laporan polis sebagai jalan untuk mendakwa si Pak Janggut itu di Mahkamah Syari'ah negeri itu. Saya dok di Wilayah Persekutuan.

Ada orang beritahu saya, Zulkifli juga seorang peguam syar'ie. Bolehlah khidmat beliau diambil untuk mendakwa Pak Janggut yang memutarbelitkan ayat Al Quran itu.

Bercakap fasal Zulkifli, ada orang tanya saya, kenapa Umno dan Barisan Nasional (BN) tak tarik dia menyertai parti itu? Saya kata, "Bangang sangat la Umno kalau dia tarik Zul tu. Biar dia jadi rebel dalam Pakatan Rakyat (PR) jauh lebih menguntungkan Umno".

Ditanya pula kepada saya, mengapa PKR tak ambil tindakan ke atas beliau berikutan beberapa karenahnya sebelum ini. Nak kena jawab lagi. Saya pun kata, "Bangang sangat la PKR kalau dia buat gitu. Apa ke bodohnya tak fasal-fasal nak jadikan dia hero!"

Yang saya tertanya-tanya, adakah PKR tak tahu, ketika Zulkifli berada dalam PAS dahulu, beliau ditolak dari menjadi calon PAS dalam satu mesyuarat Majlis Syura PAS sebelum pilihan raya umum 2004?

Kalau PKR tahu dan depa ambik juga Zulkifli jadi calon, saya hanya nak kata: Padan muka hampa!!

-Anjing Bulldog BN bikin kelentong

[zakhir.jpg]

Anjing Gemok ni patut kena tembak je.......




Zakhir Mohamed , pengendali laman web Bigdog.com , bulan lepas telah membuat fitnah kepada rakyat Malaysia bahawa calon PAS di Permatang Pasir menyonglap wang RM600,000.(kemudian dinyatakan RM60,000 saja melalui update) dalam blognya, anjing gemok gedempol ini menyatakan sumber maklumatnya adalah dari Naib Pesuruh Jaya Pas Pulau Pinang , Mujahid Yusuf Rawa dan Zulkifly Lazim.[Klik Sini] Mujahid Yusof Rawa kemudiannya bertanya Anjing Gemok Gedempol itu supaya menonjolkan dirinya dan membukrtikan dakwaan tersebut. Sudah tentu anjing gemok gedempol itu tidak dapat membuktikan apa-apa tentang dakwaannya itu sekadar menampilkan pengakuan ahli PAS Pulau Pinang. Nampak sangat kalut .Terang-terang bangang punya tukang fitnah si Anjing Gemok Gedempol ini walaupun ianya seorang peguam.
Ah!Mana boleh diamkan isu itu begitu sahaja.Mujahid tidak boleh biarkan perkara fitnah macam itu yang melibatkan namanya sendiri dengan terang-terangan. Ini bukan perkara kecil kerana ianya juga turut melibatkan marwah jemaah.PAS bukan tidak ada peguam yang hebat-hebat.Kita tidak mahu perkara seumpama ini berulang lagi dimasa hadapan.

-Sekadar Memperingati Tragedi Hitam PERAK..

PENGASINGAN KUASA..


............................................Speaker Sivakumar diseret

Konsep pengasingan kuasa adalah satu prinsip dalam amalan demokrasi di mana-mana negara yang mempraktikkan sistem tersebut. Bertujuan bagi memastikan tidak ada pemusatan kuasa atau otoriti dalam satu-satu cabang sistem pemerintahan konsep ini telah berjaya mengekang penyalahananguna kuasa sama ada oleh cabang eksekutif, legislatif mahupun kehakiman.

Namun Malaysia di bawah pemerintahan Barisan Nasional sejak lebih lima dekad telah memperlihatkan bagaimana konsep pengasingan kuasa ini telah diperkotak-katikkan mengikut selera dan adunan politik kerajaan demi kelangsungan agenda politiknya walaupun prinsip-prinsip demokrasi dikorbankan.Artikel berikut menerangkan secara jelas konsep tersebut dan had serta batasan setiap cabang kekuasaan dalam sesuatu sistem kerajaan dalam konteks kemelut politik Perak.

Kita masih lagi membincangkan isu di Perak. Kali ini saya akan menyentuh satu isu besar iaitu 'pembunuhan' doktrin pengasingan kuasa (separation of powers) oleh siapa lagi kalau bukan Umno.Bagi mereka yang terdedah dengan undang-undang Perlembagaan atau sains politik istilah pengasingan kuasa bukanlah suatu yang benda yang baru.Bagi sarjana undang-undang Barat mereka menganggap istilah pengasingan kuasa dicipta oleh ahli falsafah politik Perancis iaitu Baron de Monstequieu. Doktrin pengasingan kuasa adalah satu model kepada sebuah kerajaan yang demokratik. Ianya juga dikenali di dalam bahasa Perancis sebagai trias politica.Secara mudahnya doktrin pengasingan kuasa bermaksud pembahagian kuasa politik sebuah negara yang diasingkan kepada tiga cabang iaitu kuasa legislatif (penggubal undang-undang seperti Parlimen atau DUN), kuasa eksekutif (pelaksana dasar) dan kuasa kehakiman (penafsir undang-undang).Ketiga-tiga cabang ini sengaja diasingkan bagi memastikan kelicinan pentadbiran sesebuah kerajaan. Dengan pengasingan kuasa tersebut maka dapat dielakkan satu pertembungan kuasa di antara ketiga-tiga cabang penting tersebut.Setakat ini negara kita masih mengiktiraf doktrin pengasingan kuasa ini meskipun berlaku juga kadangkala pertembungan di sana di sini.

Dari segi Islam doktrin pengasingan kuasa ini juga bukanlah suatu yang baru. Sebab itu bagi mereka yang mempelajari Islam khususnya siyasah syar?iyyah mereka akan biasa mendengar istilah seperti sulthotun tasyri'iyyah (kuasa legislative), sulthotun tanfiziyyah (kuasa eksekutif) dan sulthotun qada?iyyah (kuasa kehakiman/judiciary).Sehingga sebelum berlakunya krisis di Perak nampaknya Umno masih boleh dikatakan sedikit sebanyak menerima doktrin pengasingan kuasa tersebut. Tetapi apabila Umno mula mencetuskan krisis di Perak, demi mempertahankan kuasa yang mereka rampas dari kerajaan pilihan rakyat, Umno mula sanggup bermatian-matian cuba menghapuskan doktrin tersebut.

Pada 18 Februari lalu Speaker Perak, V Sivakumar yang juga bertindak sebagai Pengerusi Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan (Rights and Privileges Committee) telah menggantung Zambry selama 18 bulan dan enam exco BN yang lain selama 12 bulan.Mengikut doktrin pengasingan kuasa yang diterima pakai di negara ini, keputusan Speaker tersebut adalah satu keputusan dari satu cabang kuasa politik iaitu badan legislatif. Oleh yang demikian berdasarkan doktrin tersebut keputusan speaker tersebut tidak boleh dicabar oleh satu lagi kuasa politik iaitu badan kehakiman.Isu sama ada keputusan speaker tersebut betul atau sebaliknya tidak berbangkit kerana mengikut doktrin pengasingan kuasa, pihak Mahkamah tidak dibenarkan campur tangan urusan badan legislatif yang antara anggota pentingnya adalah Speaker Dun.Apabila Mahkamah tidak boleh campur tangan tidak bermakna sesuatu keputusan speaker tidak boleh dicabar sama sekali. Boleh tapi bukan di Mahkamah. Doktrin pengasingan kuasa membenarkan badan legislatif iaitu dalam konteks kes di Perak, Dun Perak menyelesaikan masalah dalaman tersebut.

Terdapat banyak keputusan Mahkamah sama ada di negara ini atau di negara Komanwel yang secara jelas memutuskan bahawa pihak Mahkamah tidak boleh campur tangan sebarang urusan yang melibatkan urusan dalaman badan legistatif. Keengganan mahkamah untuk campur tangan adalah kerana menghormati doktrin pengasingan kuasa tersebut.Sekarang ini saya akan mengemukakan tiga dari lima kes yang diputuskan oleh Mahkamah Malaysia yang secara terang dan nyata mempertahankan doktrin pengasingan kuasa tersebut.Kes pertama adalah kes Lim Cho Hock lwn Speaker Dun Perak (1979) 2 MLJ 85. Di dalam kes ini secara ringkasnya pemohon iaitu Adun Bukit Kepayang mencabar di mahkamah berkaitan isu sama ada kerusi speaker dikira kosong kerana speaker didakwa telah gagal mengangkat sumpah sebagaimana Adun-Adun yang lain. Hakim Abdoolcader memutuskan Dun mempunyai kata pemutus sama ada speaker telah hilang kelayakan atau tidak dan perkara tersebut hendaklah diputuskan di dalam Dun dan tidak di Mahkamah.

Kes kedua adalah kes Tun Datu Haji Mustapha bin Datu Harun lwn Dun Sabah & yang lain (1986) 2 MLJ 388. Di dalam kes tersebut pihak pemohon cuba mendapatkan perintah halangan (injunksi) ke atas Dun Sabah agar tidak bersidang kerana menurutnya Yang Di Pertua Negeri ketika memanggil sidang Dun telah mendapat nasihat dari Ketua Menteri yang bagi pemohon bukan orang yang layak menjadi Ketua Menteri.Mahkamah menolak permohonan injunksi tersebut dan memutuskan bahawa keesahan (validity) sesuatu sidang Dun tidak boleh dicabar di Mahkamah.Kes ketiga adalah kes Fan Yew Teng lwn Kerajaan Malaysia (1976) 2 MLJ 262. Di dalam kes tersebut pihak Plaintif (Fan Yew Teng) telah memohon agar Jawatankuasa Hak Keistimewaan (Committee of Privileges) di Parlimen tidak membincangkan ketidaklayakan beliau sebagai Ahli Parlimen sehingga proses rayuan beliau di atas keputusan Mahkamah menyabitkan beliau bersalah di atas tuduhan hasutan ditentukan atau dimuktamadkan oleh Mahkamah yang paling tinggi.Sekali lagi Mahkamah melalui Hakim Chang Min Tat memutuskan bahawa sebarang keputusan sama ada oleh Parlimen sendiri atau Jawatankuasa yang dibentuk oleh Parlimen tidak boleh dicabar di Mahkamah.Dua kes yang lain adalah kes Tun Datu Mustapha bin Datu Harun lwn Tun Datuk Hj Mohamed Adnan Robert (1986) 2 MLJ 391 dan kes Hj Salleh bin Jafaruddin lwn Datuk Celestine Ujang (1986) 2 MLJ 412.

Meskipun Umno tahu dan sedar kesemua keputusan kes-kes di atas memihak kepada Sivakumar yang sekaligus mengesahkan bahawa Zambry dan enam exconya yang lain tidak boleh mencabar keputusan Sivakumar, Umno nampaknya mempersetankan kes-kes tersebut dan masih mahu meminta Mahkamah Persekutuan untuk membatalkan keputusan Sivakumar.

"Hakim hendaklah memutuskan sesuatu kes mengikut undang-undang. Ingatlah para hakim jika kamu sedang duduk untuk menghakimi sesuatu kes kamu pada hakikatnya sedang dihakimi oleh Rakyat dan Allah SWT atau (Tuhan Mengikut kepercayaan masing2)."

Thursday, September 10, 2009

-Daya Saing Global Malaysia Anjlok Tiga Peringkat.

-1MALAYSIA AKU PUNYA : NAJIB RAZAK.
-1MELAYU AKU PUNYA : MUHYIDDIN YASSIN.
-1DUNIA AKU PUNYA : ROSMAH MANSOR.



TEMPO Interaktif, Jakarta - Peringkat daya saing global Malaysia jatuh tiga titik ke posisi ke-24, demikian menurut Laporan Daya Saing Global Forum Ekonomi Dunia (WEF) untuk 2009-2010 yang diumumkan pada Selasa (8/9) waktu setempat.Penurunan itu pada dasarnya disebabkan penilaian kerangka kerja institusinya yang lebih buruk, kata laporan itu, yang dikeluarkan menjelang pertemuan tahunan New Champion 2009 WEF di Dalian, Cina.

Menurut laporan tersebut, setiap petunjuk dalam bagian itu menunjukkan aliran menurun sejak 2007 yang menyebabkan Malaysia tergelincir dari tempat ke-17 ke tempat ke-43 pada dimensi ini hanya dalam waktu dua tahun.Swiss memimpin secara keseluruhan peringkat yang berisikan 133 negara itu, dengan AS jatuh satu tangga ke tempat kedua dan Asia terus memamerkan kekokohannya dengan Singapura di tempat ketiga dan Jepang kedelapan, sedangkan Hong Kong, Korea Selatan, dan Taiwan semuanya berada dalam posisi 20 besar.

Laporan itu juga menyatakan keamanan merupakan faktor pertimbangan utama di Malaysia dengan rangkingnya jatuh 25 titik ke posisi 85. Menurut komunitas perniagaan, potensi kejahatan (berada di posisi ke-97) dan kriminalitas (peringkat ke-95) yang keduanya membawa kenaikan biaya perdagangan yang signifikan.


TAK HEBOH PUN KAT TV DAN PAPER PRO BN??

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: