Lagu Janji dicapati

Loading...

Saturday, October 31, 2009

KITA HARUS BERUBAH !



Seperti yang telah saya saya kata sebelum ini,telah saya nyatakan sebelum ini pada Posting yang terdahulu 2 hari sebelum "orang gila " Perlabuhan Kelang melompat Keluar dari Parti.Kini kita harus berubah....

Apalah gunanya Perkasakan Parti kalau Ahli sendiri tak berdisplin dan Kredibel

Impian Mungkin akan bersepai kiranya Kita tidak mendisplin ahli kita,Khususnya AMK,bukan sejak akhir - akhir ini malah sejak bermula pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri - negeri ini.Kita tak tahu dari mana datangnya mereka,mungkin biasa lah bak kata pepatah "di mana ada gula di situ ada semut", ada yang keringatnya tak pernah jatuh dalam menggerak kan Reformasi pun mengaku jugak walaupun dengan keadaan berkenaan akan membuat mereka di cap sebagai seorang yang anti - Kerajaan.

Golongan - golongan opportunis ini mula wujud apabila selangor menjadi negeri yang paling kaya di malaysia di kuasai oleh Barisan Alternatif,mengekori YB,mengelilingi YB itu sahaja kerja mereka,dan ada yang tak terkecuali dari mereka ada yang asalnya menjunjung perjuangan algojo tak kurang ada di antara mereka yang pernah "menyembelih" reformis "hidup - hidup.Kini mereka m"mengoyak" kan kulit algojo dan mengaku reformis semata - mata kerana kontrek dan projek.Lihat lah jika suatu hari nanti kiranya Pakatan ini mula di "ranggah" mereka - mereka ini akan "menjelma" semula sebagai Algojo.Tak perlu lah di beritahu siapa mereka kerana dengan anasir - anasir ini lah yang akan merosakkan Pakatan.

Sebenarnya saki - baki orang seperti Badrul ada Ramai lagi di kalangan Organisasi kita yang harus kita bersihkan.Seperti Badrul bukan baru lagi di kesan malah sebelum ini ada juga blogger - blogger kita.Raja Petra Kamaruddin (RPK) yang turun padang untuk berkempen di DUN Pelabuhan Klang pun dah amaran supaya tak naik orang gila tu tapi akhirnya ini yang terjadi.

Seperti jua Zulkifli Nordin,kerana ada juga rakan yang menyifatkan Zulkifli Nordin jujur dalam memberi kenyataan,persoalannya di mana jujurnya? jujur atas sebab apa? atas sebab dia menyokong Md.Razhi supaya keluar dari Parti hanya kerana rakan - rakan menegur md.Razhi yang semakin merudum prestasinya dalam memberi Khidmat pada rakyat,kadang kala ADUN jiran pula yang kadang - kadang terpaksa mengalas tugas untuk menjaga DUN md. Razhi.

Atas sebab Md.Razhi yang menuntut semula kos perjalanan ulang - alik dari DUNnya ke tempat tinggalnya yang berpuluh ribu ringgit ? untuk apa ?

Lainlah kalau Zulkifli Nordin menyokong tindakan Manickavasagam pada suatu ketika dulu membantah pembinanaan Klang Sentral yang memberi kesulitan pengangkutan kepada penduduk - penduduk yang tingal di Kampung Kuantan Ataupun Kampung Sijangkang kerana itu melibatkan kebajikan penduduk maka saya akan setuju dan berikan sokongan tapi menyokong seseorang yang bertindak atas kepentingan peribadi untuk apa?

Zulkifli menggunakan Media "mainstream" untuk menghentam Pakatan Rakyat semula,semua ini bermula apabila Berita penarikan balik petisyen pilihan Parlimen Kulim - Bandar Baru oleh calon BN Abdul Aziz Fadzir hari ini mungkin berita baik untuk penyokong, ahli dan parti gabungan Pakatan Rakyat. Penarikan balik itu mengekalkan Zulkifli Nordin dari PKR sebagai ahli Parlimen di situ.

Sebelum ini pembangkang begitu bimbang dengan petisyen berkenaan yang boleh menyebabkan kerusi berkenaan dikosongkan. Belum tahu kalau diadakan pilihan raya kerusi itu kekal kepada PKR. Jadi apabila petisyen itu ditarik ia melegakan hati gabungan parti pembangkang.

Petisyen itu juga khabarnya ditarik tanpa dikenakan sebarang bayaran. Kedua pihak tidak perlu membayar apa-apa kos perbicaraan.

Abdul Aziz memberi alasan penarikan balik itu kerana beliau ingin menumpukan kepada masalah ekonomi. Beliau juga berpandangan kerusi berkenaan tidak boleh menjejas atau merubahkan status quo yang ada kini.

Yang menghairankan kenapa sebelum ini Aziz tidak berfikir demikian dan beriya untuk membuat petisyen. Beliau dikatakan mempunyai alasan dan hujah kemas untuk membuat petisyen itu. Zulkifli dikatakan tidak menyerah atau gagal menyerahkan penyataan perbelanjaan pilihan raya yang disertainya tahun 2004.

Aziz dikatakan mempunyai peluang cerah untuk menang dalam perbicaraan itu.

Ada sesuatu yang tidak kena dengan penarikan balik petisyen ini secara tiba-tiba. Ada desas desus mengatakan ada perundingan antara Zulkifli Nordin dengan pemimpin tertinggi Umno mengenai hal ini. Sejauh mana benar atau tidak walahualam? Dan kalau benar alangkah dayusnya Zulkifli.

Di sini saya ingin membawa penjenguk merujuk apa yang dituliskan oleh orang Tun Paduka Tuan dalam blognya,katanya ;

Apa cerita dan apa dah jadi dengan ahli Parlimen Kulim - Bandar Baru, Zulkifli Nordin. Senyap saja? Kenapa beliau menyepi ghaib tanpa berita? Melari dan menyembunyikan diri lagikah? Apa yang ditakut dan dibimbangi?

Berita terakhir tentang beliau, beliau diberikan surat tunjuk oleh Jawatan Displin PKR ekoran tindakannya 'menyerang' majlis Peguam sewaktu majlis itu mengadakan forum mengenai keluar Islam tidak lama dulu. Tindakan Zulkifli tidak disenangi oleh partinya lantas memberi surat tunjuk sebab kerana bertindak diluar arahan dan 'kesukaan' parti.

Zulkifli Nordin mempertahankan tindakannya atas prinsip dan atas nama jihad Islamnya. Dalam blognya beliau mencatat beliau bukan Islam yang baik tetapi akan melakukan terbaik untuk Islam. Tegas, berani dan iltizamnya tinggi kepada Islam. Baguslah, setiap insan Islam harus bersikap begitu meletakkan kepentingan agama dari atas segala-galanya. Berani mati untuk mempertahankan kesucian dan keagungan agama.

PKR sendiri tidak elok kalau bertindak kepada Zulkifli Nordin kerana kesalahan itu. Nampak sangat songsangnya PKR kalau mengambil tindakan itu. PKR tidak boleh bertolak ansur dengan mana-mana jua pihak yang cuba mengusik dan menganggu Islam. Apa lagi kalau meletakkan kepentingan politik melebihi tanggungjawab kepada agama.

Pada saya tindakan Zulkifli menganggu majlis peguam itu bukan alasan tepat dan besar. Sebaliknya ada alasan lain yang lebih besar untuk bertindak ke atas ahli Parlimen berbadan kecil ini. Dari maklumat dalaman mengatakan beliau kini sedang berura-ura untuk menyelamatkan kerusi Kulim - Bandar Baru. Beliau dikatakan sayang kepada kerusi berkenaan dan bercadang untuk menjadikannya sebagai mata pencarian!

Kerana itu apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim minta agar beliau kosongkan kerusi berkenaan (surrender) dengan petisyen dibuat Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzil, Zulkifli berhelah dengan macam-macam cara. Tenguklah petisyen itu ditangguh beberapa kali sehingga kini. Akhirnya kerana Anwar sudah terdesak terpaksa meminta isterinya mengosongkan kerusi Permatang Pauh.

Penangguhan perbicaraan petisyen itu ada ceritanya. Khabarnya untuk menyelamatkan kerusi itu Zulkifli sudah berunding dengan pemimpin tertinggi Umno. Katanya beliau telah sekurang-kurang dua kali menemui Datuk Seri Mohd Najib Razak.

Ada logik dan benarnya cerita ini. Kerana sampai kini petisyen untuk kerusi itu ditangguh dan tidak bergerak langsung sedang petisyen untuk kerusi lain sudah selesai. Selain itu Zulkifli juga tidak rancak seperti dulu turun berceramah atau menghadiri majlis-majlis anjuran PKR atau Pakatan Rakyat. Menyepi saja.

Semasa majlis terbuka Hari Raya, Datuk Seri Anwar dan Datuk Seri Dr Wan Azizah bersama pemimpin PKR di Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru semalam kelibat Zulkifli tidak nampak langsung. Biasanya dalam majlis seumpama itu beliaulah yang menyibuk dan ke depan.

Kawan seprofesyennya, Pak Wan Cik Marican ketika ditanya juga menggeleng kepala lebih daripada 10 kali. "Tak tahu ke mana menghilangnya si Zul... dia ni anih dan ganjil sikit," begitulah kata Pak Wan.

Kalau Zulkifli benar bercadang nak tinggalkan PKR demi menyelamatkan kerusinya elok juga beliau percepatkan agendanya itu. Tidaklah pula orang ternanti-nanti mengenai tindakannya itu. Dan tindakan paling baik dan bermaruah ialah kosongkan kerusi berkenaan kalau sudah tidak berminat jadi wakil rakyat. Masih banyak orang lain yang layak untuk mengisi kerusi berkenaan.

Dengan cara dilakukan sekarang ini menyusahkan banyak orang. Khabarnya pengundi di Kulim juga sudah mula bertanya dan mengeluh kesal dengan sikap dan karektor wakil rakyat mereka. Ada yang dikatakan sedang menunggu kepulangan Zulkifli dengan batang kayu!

Dan jika Zulkifli tidak bersama Pakatan Rakyat ini bermakna Pakatan Rakyat hilang satu lagi kerusi setelah tidak dapat mempercayai kerusi Bebas di Pasir Mas berpihak kepadanya. Angka 30 untuk menumbangkan kerajaan BN terpaksa ditanbah menjadi 32

Sekiranya apa yang dibimbangkan oleh bloger itu menjadi kenyataan alangkah malangnya nasib pembangkang. Sudahlah mereka telah kekurangan satu kersusi apabila seorang wakil Bebas tidak menyatakan kesediaan untuk menyokong mereka, kini mungkin kehilangan kerusinya pula secara tidak bertanggungjawab dan tidak bermoral.

Kalau benarlah Zulkifli Nordin akan menyertai Algojo apakah beliau dapat meneruskan perjuangannya membela Islam menerusi parti berkenaan? Apakah beliau begitu tolol dan tidak nampak sejauh mana Algojo memperjuangkan Islam menerusi parti berkenaan.

Jika benar Zulkifli Nordin akan menyertai Algojo jelas beliau tersalah pilih jalan. Dan benarlah andaian Tun Paduka Tuan itu yang beliau ingin menyelamatkan elaun RM12,000 sebulan daripada memperjuangkan rakyat!

selama ini saya melihat Zulkifli Noordin ini kadang kala tak ubah sebagai Kemuncup dalam perjuangan menegak keADILan,sebelum ini pun dia hanya menumpang Tuah "nama" sebagai Peguambela Anwar ketika gelombang 1998 sedangkan pada realitinya Zul cuma tak lebih dari sekadar "pengangkat beg" kepada Haji Sulayman,Raja Addruse dan Mendiang Christhoper Fernando sahaja .

Sebab itu di kala Zulkifli di dalam PAS dahulu pemimpin - peminmpin PAS bimbang untuk beri Zulkifli akses untuk bertanding dalam pilihanraya.

Seorang lagi yang harus di displinkan ialah Mustafa Kamil Ayub.

Tahun 2004, Mustafa Kamil Ayub bertanding di DUN Bukit Chandan dan Parlimen Lumut. Selepas itu menjadi Ketua Bahagian PKR Bukit Kuala Kangsar. Tapi tak ada yang mampu ditunjukkan. PKR Kuala semakin lembap. Mustafa hanya turun untuk majlis rasmi parti. Mesyuarat ataupun apabila dijemput. Tak pernah turun padang berjumpa rakyat.

Tahun 2008, Mustafa Kamil Ayub lari ke Pasir Salak. Bertanding Parlimen Pasir Salak
dan DUN Sungai Manik. Tewas. Lepas kalah, tak pernah balik kawasan.

Mustafa Kamil Ayub tak pernah terlibat dalam meningkatkan prestasi PKR Perak. Tak ada jasa-jasa Mustafa Kamil Ayub dalam PKR Perak walaupun sebagai Naib Presiden PKR. Masa jadi Ketua Bahagian Kuala Kangsar ataupun Ketua Bahagian Pasir Salak, tak pernah hadir mesyuarat Perhubungan Negeri. Hanya hadir di Perak kalau dijemput berceramah.

Mustafa Kamil Ayub dianggap pemimpin elit…hanya bergayut diketiak Anwar. Tak ada track record yang boleh dibanggakan kecuali membodek Anwar.

Pernah dilantik jadi Ketua Perhubungan Negeri Terengganu, tapi PKR Terengganu lingkup. PKR Trengganu tolak dia. Kemudian dilantik jadi Ketua PKR Sarawak…apa jadi kat PKR Sarawak? Gabriel Adit keluar parti dan nak tubuh Pakatan Rakyat Sarawak. PKR Sarawak tak mahu Mustafa Kamil, dan Mustafa merayu kat Anwar suruh bagi kat dia PKR Perak.

Makin teruk la Pakatan Rakyat Perak. dah la PAS lantik Hj. Bakaq. La ni PKR pulak lantik Mustafa Kamil Ayub. Naib Presiden yang tak pernah turun padang. Tok sah kata nak jumpa rakyat. Nak jumpa ahli parti pun tak pernah.

Oleh itu jika kita mahu melangkah ke takhta singgahsana di Putrajaya harus kita Displin,kredibel dan ubah sikap kita kalau tidak maka impian PRU - ke 13 bersepai lah jawabnya.

Friday, October 30, 2009

-Kenyataan Media AMK Selangor berhubung Pengkhianatan ADUN Pelabuhan Klang..

Kenyataan Media

ANGKATAN MUDA KEADILAN SELANGORPARTI KEADILAN RAKYAT

30hb Oktober 2009

AMK Selangor Desak ADUN Pelabuhan Klang Letak Jawatan ADUN Segera

Angkatan Muda Keadilan Selangor mendesak agar ADUN Pelabuhan Klang,YB Badrul Hisham Abdullah untuk meletakkan jawatannya sebagai ADUN dengan kadar segera. Ini adalah untuk membolehkan seorang wakil rakyat baru dipilih setelah beliau gagal melaksanakan tugas dan amanah yang diberi rakyat dengan baik.

AMK Selangor amat menghargai ketegasan Dato’ Menteri Besar Selangor,Tan Sri Dato’ Abdul Khalid Ibrahim dalam isu YB Badrul Hisham di mana ADUN Pelabuhan Klang ini telah gagal menjalankan amanah rakyat yang diberi dan pelbagai masalah dan kerenah yang ditimbulkannya. Tindakan dan ketegasan Menteri Besar Selangor ini jelas mendahulukan kepentingan dan kebajikan rakyat adalah amat penting dan terutama daripada kepentingan politik semata-mata.

AMK Selangor membuat desakan kuat ini agar ADUN Pelabuhan Klang yang menang dalam Pilihanraya Umum ke-12 menggunakan tiket Parti Keadilan Rakyat apabila mengistiharkan dirinya keluar daripada PKR perlu melepaskan jawatan ADUN tersebut segera. Tindakan beliau tidak melepaskan jawatan ADUN tersebut dan menyokong pembangkang Barisan Nasional di Selangor seolah-olah beliau sudah tidak mempunyai harga dan maruah yang tinggi lagi.

AMK Selangor merasakan tindakan beliau semasa mengistiharkan keluar daripada PKR dan memilih untuk menjadi ADUN Bebas dengan menyerang kepimpinan tinggi PKR dan kerajaan Selangor, jelas membuktikan agenda perancangan busuk dan keji pihak tertentu untuk menjejaskan keutuhan dan kekuatan Pakatan Rakyat di Selangor. Malahan tindakan beliau seperti ‘kacang lupakan kulit’ yang sebelum ini memenangi jawatan ADUN Pelabuhan Klang menggunakan platform Parti Keadilan Rakyat.

Rakyat keseluruhannya dan pengundi di DUN Pelabuhan Klang sendiri sudah mengetahui segala-galanya berkenaan kegagalan total YB Badrul Hisham dalam melaksanakan tugas dan amanah yang diberi rakyat sejak sekian lama. Malahan kepimpinan parti dan juga negeri sudah beberapa kali memberikan teguran dan nasihat agar melaksanakan tugas dengan baik namun beliau sehingga kini gagal menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat seperti yang diharap-harapkan.

AMK Selangor berpandangan pemimpin yang mendatangkan terlalu banyak bermasalah,karenah dan menimbulkan rasa tidak puas hati rakyat dan pengundi dalam melaksanakan tugas dan amanah perlu dihumban jauh-jauh daripada menjadi liabiliti kepada parti dan kerajaan. Dengan keluarnya YB Badrul Hisham daripada kerajaan Pakatan Rakyat Selangor membuktikan bahawa Pakatan Rakyat amat mementingkan dan mutu kerja yang cemerlang,bertanggungjawab dan bersih. Tindakan beliau keluar dan menyokong UMNO/BN membuktikan dan menjelaskan lagi itulah wadah politik yang amat sesuai dengan imej kini UMNO/BN yang penuh dan terpalit dengan pelbagai skandal,penyelewengan,rasuah dan jenayah politik.

AMK Selangor yakin bahawa imej positif Pakatan Rakyat di Selangor semakin meningkat mendadak pada pandangan rakyat yang berharap pemimpin yang menerajui Selangor adalah kalangan yang bersih,bertanggungjawab dan melaksanakan tugas dan amanah yang diberi dengan penuh berhemah dan komitmen. Isu ini juga sebenarnya memberikan gambaran bahawa menjelang PRU-13 ini,Pakatan Rakyat akan diwakili oleh pemimpin yang lebih berkredibiliti dan mempunyai rasa amanah dan integriti yang amat tinggi kepada rakyat untuk memimpin arus perubahan besar negara kelak.

AMK Selangor berpandangan pemimpin yang berhak memimpin perubahan perlu mempunyai jatidiri,integriti dan komitmen yang kuat untuk memimpin rakyat dan perubahan. Pemimpin yang lemah,rasuah,mempunyai pelbagai masalah serta kerenah, tidak mempunyai jatidiri dan perjuangan yang kuat sepatutnya tidak layak untuk bersama-sama dengan arus perjuangan rakyat semuanya.

AMK Selangor melihat pelbagai ‘kemelut politik kecil’ yang disensasikan oleh media yang melanda khususnya Parti Keadilan Rakyat akan mematangkan lagi proses pengalaman politik PKR yang baru berusia 10 tahun. Sebuah parti yang langsung tidak diberi harapan langsung dalam PRU-12 tetapi membuat kejutan dan tsunami politik besar bersama-sama rakan Pakatan Rakyat daripada PAS dan DAP atas semangat dan kesedaran memuncak rakyat.

AMK Selangor berharap agar rakyat terus memberikan keyakinan dan sokongan kepada Pakatan Rakyat untuk terus memimpin dan membawa perubahan. Kejayaan parti baru seperti Democratic Parti of Japan (DPJ) yang menumbangkan seteru kuat politik daripada Liberal Democratic Parti (LDP) yang memerintah selama 50 tahun di Jepun membakar semangat dan iltizam baru seluruh rakyat dan pendukung Pakatan Rakyat untuk menerajui Putrajaya dalam PRU-13 ini.

AMK Selangor menaruh harapan yang amat tinggi bahawa semangat dan dokongan rakyat di Selangor akan terus meningkat kerana terbukti kini bahawa Pakatan Rakyat amat mementingkan individu pemimpin yang mampu menjalankan tugas, amanah, mempunyai integriti dan jatidiri unggul untuk memimpin arus perubahan dan kepimpinan negeri.

Ini jelas berbeza dengan dasar pemilihan kepimpinan UMNO/BN yang akan terus mendambakan pemimpin yang rasuah, menyeleweng kuasa dan penuh dengan pelbagai skandal keji dan jijik. Memang layak YB Badrul Hisham untuk menghuni parti seperti ini yang hanya menunggu masa sahaja untuk karam dan pupus daripada kamus politik negara.

Akhirnya,AMK Selangor mengulangi pendirian tegas mencabar YB Badrul Hisham jika masih mempunyai harga diri dan maruah yang tinggi untuk segera melepaskan jawatan ADUN Pelabuhan Klang dan bertanding semula atas tiket sendiri dalam pilihanraya kecil yang diadakan kelak.


Mohd Ezli Mashut
Ketua Penerangan
AMK Selangor

-Kenyataan AMK Klang berhubung ADUN Pelabuhan Klang..

AMK Klang berasa sangat kecewa dan berduka cita dengan kenyataan YB Badrul diatas sebab alasan perletakan keahlian PKR serta pengistiharaannya menjadi ADUN Bebas yang 'mesra BN'. Beliau secara jelas telah 'dipengaruhi' oleh 'orang ezam' dlm setiap bait kenyataan berkenaan yg juga turut dihadiri oleh mereka. Fakta sebenarnya adalah ; Yb badrul secara nyata semenjak dari mac 2008, tidak menjalankan tanggung jawab & amanahnya sebagai wakil rakyat yg baik di Pelabuhan Klang. Beliau tidak turun padang & kurang mesra dgn rakyat.

Peruntukan beliau utk tahun 2008 sehingga pertengahan 2009 dihabiskan secara meragukan, dengan tiada program & sumbangan kepada yg layak menerimanya. Beliau tidak hadir dlm pelbagai program rasmi kerajaan negeri yg diadakan di kawasan sendiri. Beliau terlalu sukar untuk dihubungi & ditemui rakyat, hatta oleh pucuk pimpinan negeri. Bahkan, banyak masalah rakyat yg tidak dibantu & diselesaikannya. Sebenarnya, jentera negeri & amk cabang telah berusaha keras utk membantu beliau dlm urusan pentadbiran DUN P Klang. Dimana semua program & perkembangan dimaklum serta cuba utk berhubung dgn beliau, namun semuanya menemui jalan buntu dan beliau gagal dihubungi. Beliau harus sedar bahawa, kegagalan kepimpinan dan sikapnya sendirilah yg menjadi sebab utama punca masalah di DUN P Klang & sangat tidak wajar serta matang, menyalahkan pihak lain khususnya YAB MB Selangor, DSAI & DSWA. AMK Klang menyeru agar seluruh rakyat di P Klang agar bertenang & tidak terpedaya dengan putar belit beliau.

Insyaallah, pelbagai usaha telah, sedang & akan dijalankan bagi memastikan hak & kepentingan rakyat khususnya di P Klang, utk terus dibela. Kami sangat menghargai semua sokongan & dokongan dari semua pihak. Akhir kata; AMK Klang juga mengucapkan, 'selamat berjaya' kpd YB Badrul & berharap, dpt 'meneruskan rekod perkhidmatan cemerlang' dimasa mendatang disamping wadah baru yg beliau pilih.


Irwan Ismail, Ketua AMK Cabang Klang.
019-3456192/017-8874900

-Jaga anak - anak anda satu malaysia






KEMATIAN BERGANDA UNTUK MANGSA KEM 1 MALAYSIA – harakah daily

Sedih akibat kematian anaknya, N Dina Deve yang mati akibat jambatan runtuh dalam promram 1 Malaysia, bapa kanak-kanak malang itu, T Nathan, 45 meninggal dunia pagi tadi.

Akibat kematian anaknya, Nathan yang terlalu sedih tidak lalu makan atau minum sehingga terpaksa menerima kemasukan air melalui drip dilengannya.

Pagi tadi, Nathan meninggal di rumahnya di Mambang Diawan, dekat sini selepas beberapa hari menanggung kesedihan.



[PLKN.jpg]

ROGOL: PELATIH PLKN DESAK RAYUAN - malaysiakini

Pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang mendakwa dirogol jurulatihnya pada 2004 mendesak agar pihak pendakwaan memfailkan segera rayuan kesnya ke Mahkamah Rayuan.

Mangsa menerusi peguamnya Mohd Fadzli Mohd Ramly berkata ia berikutan keputusan Mahkamah Tinggi pada Selasa lalu yang melepas dan membebaskan bekas jurulatih PLKN Zuki Mohd dari tuduhan merogol.

"Kami mendapat arahan dari anak guam kami (mangsa) untuk memohon dan mendesak pendakwaraya negeri Terengganu memfailkan rayuan segera ke Mahkamah Rayuan memandangkan terdapat isu-isu penting dan asas yang perlu diselesaikan oleh mahkamah yang lebih tinggi," katanya dalam satu kenyataan di Kuantan hari ini.

LAPORAN AWAL KES BUMBUNG STADIUM RUNTUH DALAM SEBULAN: SHAHZIMAN - Utusan Merapu

KUALA LUMPUR: Satu jawatankuasa penyiasat bebas yang ditubuhkan bagi menyiasat kejadian bumbung runtuh di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, Terengganu, Selasa lalu, akan mengeluarkan laporan awal kes itu dalam masa sebulan.

Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor, berkata laporan lengkap mengenai insiden itu akan dikemukakan kepada Kabinet dalam masa enam bulan.

"Tujuan penubuhan jawatankuasa ini ialah mengenal pasti punca-punca runtuhan, bukannya nak mencari siapa yang bersalah dalam hal ini.




Yang menjadi persoalan di sini memanglah bukan nak cari siapa yang salah tapi masalah di sini ialah untuk mencari siapa yang bertanggungjawab memasang bumbung stadium berkenaan,takkan satu projek stadium satu Kontraktor sahaja yang di pertanggungjawabkan untuk menjalankan pembinaan,mesti ada sub-kontrakor yang dilantik untuk memasang bahagian - bahagian bangunan dalam stadium berkenaan.Masalahnya nak buat JawatanKuasa apa lagi yang semata - mata nak cari punca bumbung tu boleh runtuh, kalau dah tahu bumbung tu pakai besi murah tak pun "besi buruk" mana tah dia pergi rembat lepas tu pasang kat stadium baru ni...

"halamak ini kes tak payah nak chong la !! member baik aku yang rambut flat top ada ekor belakang,pakai handset i-phone dan bawak Honda Civic tu pun kontraktor la !!! ini "trick" sume dalam poket spender dia lagi nak buat jawatan kuasa ke ? tak payah nak kelentong pasal satu malaysia pun tahu bumbung tu runtuh pasal budget nak beli bumbung "ori" dah kena songlap"

ibu bapa wajib berjaga jaga,

dijalan raya mati di langgar kereta,

di sekolah – sekolah runtuh,

bermain di stadium – stadium runtuh

masuk PLKN – mati kena belasah

kalau cun – kena rogol

camping 1 malaysia – mati tenggelam

oleh itu Jagalah anak - anak anda baik - baik dari Program yang membunuh satu malaysia..kah..kah..kah...ehh sapa punya Projek tu haa????

Thursday, October 29, 2009

-Keadilan bersama PR dalam proses memantapkan organisasi..

ROMBAKAN KEPIMPINAN KEADILAN DAN MASA DEPAN PARTI.



Rombakan kepimpinan Keadilan telah menimbulkan kekeliruan dan keresahan di kalangan tertentu. Saya sepenuhnya menyedari bahawa tidak semua akan berpuas hati dengan keputusan yang dibuat kepimpinan parti serta menghargai betapa sukarnya kami untuk membuat keputusan dengan meneliti setiap pandangan yang disampaikan, termasuk dari cabang-cabang yang menjadi tulang belakang parti, di samping memastikan parti mencapai matlamatnya.

Tatkala parti kita mulai berkembang dan menjelma menjadi sebuah organisasi yang disegani dan dihormati, sememangnya kita akan menempuh saat sukar untuk mencipta kesimbangan kepimpinan yang terbaik dan strategi yang ampuh untuk mengangkat kita ke tahap perjuangan seterusnya. Sepanjang itu kita telah menempuh pelbagai cabaran serta menemui bakat-bakat baru yang komited dengan perjuangan parti. Kita perlu bekerja kuat untuk mencapai apa yang dicita-citakan dan keputusan yang dibuat minggu ini dibuat selepas mendapat mandat dan berdasarkan semangat musyawarah dalam parti.

Keadilan ditubuhkan untuk menjadi wadah penyatu kepada semua Rakyat Malaysia merentasi batas agama dan kaum serta mengembalikan keutuhan keluhuran Perlembagaan Persekutuan. Perjuangan ini ternyata bukan tugas mudah dan merupakan satu tanggungjawab serta cabaran kepada semua pendokong Keadilan. Beberapa tahun lalu ramai yang mencemuh kita kerana kesungguhan perjuangan Keadilan yang berhasrat untuk menamatkan politik perkauman sempit dan membanteras amalan rasuah. Namun bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, kita telah melakarkan kejayaan bersejarah demi memulihkan demokrasi, kebebasan dan kedaulatan undang-undang. Kejayaan tersebut kita kecapi walaupun tidak mendapat sokongan media arus perdana dan berhadapan dengan segala kekuatan serta serangan bertali arus institusi kerajaan yang dikongkong pimpinan Umno-Barisan Nasional.

Sememangnya kita terpaksa berhadapan dengan pelbagai masalah yang mengecewakan selepas pilihanraya umum Mac lalu. Perjuangan politik kepartian terbukti berhadapan dengan jalan berliku, dan permuafakatan politik tidaklah menjelma sekelip mata. Kekecewaan yang diluahkan oleh sebilangan rakan dan ahli parti ada asasnya. Walau bagaimanapun saya sedia berbincang dengan semua pihak didasari rasa hormat, persefahaman dan iltizam menegakkan keadilan. Masa hadapan negara ini, perjuangan kita serta Pakatan Rakyat tidak bergantung kepada mana-mana individu. Saya menyeru agar semua berpegang teguh dan tetap bersabar memastikan kejayaan perjuangan kita demi Rakyat Malaysia.


WAN AZIZAH WAN ISMAIL
Presiden
Parti Keadilan Rakyat

-ADUN Pelabuhan Kelang dah Cabut lari terjun masuk Longkang

ADUN PELABUHAN KLANG CABUT LARI



ADUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah dijangka akan membuat pengumuman untuk menyertai sebuah parti politik lain hari ini.

Beliau adalah wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR).


[orang-gila.jpg]Beliau mengambil keputusan tersebut berikutan perkembangan terbaru hari ini yang memperlihatkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengeluarkan kenyataan rasmi meminta adun berkenaan meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat.Hisham juga di dakwa mempunyai masalah Mental telah di laporkan oleh Media Tukang Canang telah keluar Dari keADILan dan Pakatan Rakyat dan menjadi Wakil Rakyat Bebas yang yang menyokong Algojo.

Hah...memang Patut pun dia bersama dengan Algojo sebab selama ni pun dia dah tak boleh bagi Khidmat pada rakyat,Nak buat macam mana YB Badrul sebelum ini kelihatan dalam sebuah majlis Hari Raya bersama pemimpin - pemimpin Algojo sudang memang di jangka yang beliau akan menyertai Algojo. Dah memang tepat dah...Algojo gila menyembelih,kutip pulak orang gila Pelabuhan Klang untuk di letak kan sebagai Barisan Pimpinan Algojo yang akan Datang Kah..Kah..kah

-MUKA TEBAL KAWAH DAN MUKE JOBO SI MONKEY ALGOJO

[muhyiddin-yasin-8.jpg]




TERSERAH KEPADA MASYARAKAT ISALAM NILAI PAS : MUHYIDDIN
-melayau

Muhyiddin Yassin menyerahkan kepada masyarakat Islam untuk menilai sikap pemimpin PAS yang tidak mahu bekerjasama dengan Umno demi perpaduan ummah.

Dia berkata Umno sebagai parti yang memperjuangkan bangsa Melayu dan umat Islam, bersedia bekerjasama dengan parti pembangkang itu ke arah tersebut.

"Kita sudah nyatakan kesediaan, Najib pun sudah nyatakan kesediaan tetapi kalau mereka (PAS) kata tidak mahu, okay. Setidak-tidaknya kita menunjukkan hasrat baik dan niat yang ikhlas.

[muhyiddin-yasin-5.jpg]

MUKE JOBOOO........TAK MALU
KAH KAH KAH…

woit… ORANG SUDAH CAKAP PERGI JAHANAM… kah kah kah..

woit…. ORANG SUDAH CAKAP GO TO HELL… kah kah kah..

woit… TAK FAHAM FAHAM… kah kah kah..

kah kah kah… DAGING BANYAK SANGAT BALUT KEPALA…PATUT JADI PEKAK…kah kah kah..

nota:
sebenarnya undi melayu lebih banyak didapati
oleh PAS dan pakatan berbanding dengan algojo.
Algojo hanya dapat lebih kerusi kerana kawasan luar bandar
luas tapi kurang pengundi. kawasan bandar macam ampang
bandar tun razak lembah pantai padat berpuluh kali ganda jumlah pengundi
melaayu berbanding dengan pagoh pekan atau rembau.

woit… janganlah tipu melayu lagi. berhentilah. jangan buat
kerja membodohkan orang melayu lagi.

-PAS retak, tetapi PKR lebih teruk! Woitt!!!! Apa nak Jadi nie?? C'mon Wake - up

LAGI! 11.30mlm
Malaysiakini ada laporan Jeffrey Kitingan dah resign dari jawatan naib presiden PKR, dan parti itu berkecamuk di Sabah. Kejap lagi agak Jefrrey pun kata dia tak resign, cuma hantar surat saja. Tapi dia tak maklumkan lagi mungkin ini semua gara - gara Ketua Umum mengambil Ahmad Tamrin Jaini sebagai Pengerusi Pimpinan Negeri Sabah.

BEBERAPA pemimpin akar umbi Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kawasan Pedalaman terkejut terhadap keputusan pucuk pimpinan parti itu dengan mengenepikan suara akar umbi yang sebelum ini mencadangkan supaya Naib Presiden PKR Datuk Dr Jeffrey dilantik disebagai Ketua Perhubungan yang baru menggantikan MP Gombak Azmin Ali, sebaliknya pucuk pimpinan melantik Setiausaha Perhubungan PKR Sabah Thamrin Zaini selaku Pengerusi baru.

Meskipun majoriti daripada 25 bahagian dikatakan telah memihak kepada Naib Presiden PKR Datuk Dr Jeffrey Kitingan supaya dilantik ke jawatan tersebut namun jangkaan mereka terhadap keputusan itu telah ‘meleset’ setelah mendapat tahu pusat telah melantik Thamrin selaku Perhubungan PKR Sabah yang baru.

Sukar dapat dibayangkan betapa peritnya kekecewaan mereka yang rata rata mengharapkan agar suatu perubahan kepimpinan PKR negeri akan berlaku daripada kepimpinan ‘lesu dan kurang menyengat’ kepada suatu kepimpinan yang ‘bertenaga, berani dan konsisten dalam semua isu terutamanya memerangi RASUAH’.

KECEWA…alamak bah kuroyon poh boh!!!

Namun persoalan yang lebih pokok adalah proses perlantikkan itu tidak mematuhi kehendak ‘suara majoriti’ daripada pemimpin akar umbi yang mempunyai hak untuk menentukan bakal pemimpin pilihan mereka.

Ada yang menyifatkan sistem yang diamalkan PKR dalam menentukan peneraju kepimpinan diSabah, seiras dengan amalan yang dilakukan oleh Umno sepertimana yang berlaku ketika ini, dalam menentukan pemimpin mereka diSabah terutamanya perlantikkan ‘Ketua Menteri’ yang semua itu ditentukan oleh Kuala Lumpur dan bukan ‘Rakyat Sabah’.

Ketua Bahagian PKR Tenom Gonsubin Yosundang 57, kecewa dengan keputusan itu dan menyifatkannya sebagai tidak menghormati suara akar umbi sekaligus mengenepikan lunas lunas demokrasi yang diamalkan dinegara ini.

Gonsubin berkata, sebelum ini rakyat Sabah memperkecil kecilkan sistem yang diamalkan oleh UMNO

kerana semua ‘kuasa penentu’ berada ditangan Kuala Lumpur. Lantaran itu ramai yang beralih sokongan kepada PKR yang beranggapan bahawa sistem PKR lebih baik daripada Umno.Bagaimana pun tanggapan rakyat itu kini sudah terserlah semuanya telah ‘meleset’.

“ Kita juga ada maruah…dan kalau juga orang lain tidak mengharagai dan menghormati perjuangan yang berlandaskan ketelusan kerana inginkan keadilan..apa yang harus kita lakukan dan terpulang sahajalah kepada TUHAN yang MAHAKUASA untuk menentukan nasib kita,” tegas Gonsubin dengan nada yang penuh kekecewaan.

LALALA…nambuyuk vaiii…

Seorang ahli Mohammad Yuzaini 42, turut meluahkan nada yang sama sambil menggesa PKR pusat agar segera membetulkan sistem yang PKR pusat gunakan sekarang, kerana menurut beliau lagi, sistem yang digunapakai ketika ini ibarat makanan yang sudah basi dan tidak relevan lagi dihati rakyat pada keseluruhannya kerana rakyat inginkan kebebasan bersuara dan kebebasan untuk memilih pemimpin.

“ Pemimpin PKR pusat jangan ikut telunjuk sekerat dua pemimpin PKR Sabah yang sudah kena reject rakyat…lebih lebih lagi pemimpin yang tidak pernah menang dalam pilihanraya sejak tahun 70an lagi…jenis pemimpin itu tidak kena guna diSabah…tetapi kalau PKR pusat teringin sangat mendengar telunjuknya…alamatlah PKR tak boleh menang PRU ke-13,” tegas Yuzaini.

Manakala Affendy Angindih@ Tukang 56, Timbalan Ketua Bahagian PKR Pensiangan turut berpendapat bahawa sudah tiba masanya PKR pusat mengkaji semula sistem yang digunapakai ketika memutuskan perlantikkan Pengerusi Perhubungan yang baru dan mereka harus turun padang menjelaskan kepada akar umbi khususnya ahli ahli PKR.

“ Rakyat akar umbi khususnya ahli ahli PKR sangat marah dengan keputusan itu kerana harapan mereka telah diketepikan, dimana ahli ahli PKR terutamanya diParlimen Pensiangan mengharap sangat agar kepimpinan PKR negeri Sabah memihak kepada pilihan utama mereka Naib Presiden PKR Datuk Dr Jeffrey Kitingan,” jelas Affendy.Ends

Apa ni? Apa dah jadi??? Bangun lah..bangun Mantapkan Organisasi kita,Berubah!!! Pegang lah pada Slogan kita "Reformasi"

-Hasan Ali bakal berdepan Tindakan Displin!



[sk1.jpg]

Pada Jam 11.50 pagi tamat sudah mesyuarat khas antara pepemimpin - pemimpin tertinggi PAS yang bermesyuarah selama 4 jam.Dalam Mesyuarat yang berlangsung dalam masa agak lama itu di lihat Ahli Jawatan Kuasa Kerja PAS pusat dan pimipinan tertinggi PAS secara Majoriti bersetuju agar tindakan Displin di kenakan keatasa Dato' Dr. Hasan Ali atas kenyataan beliau yang telah di rakam secara audio dalam pertemuan antara blogger.

Manakala Rakaman yang di miliki oleh wak banjar telah di minta untuk di serah kan kepada Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man selaku Pengerusi Jawatan Kuasa Diplin PAS yang mana di dalam Rakaman Terkandung 3 kenyataan Kontroversi yang di buat 2 malam lepas di kediaman Hasan Ali di TTDI Jaya.Dalam pada itu JawatanKuasa Diplin PAS akan menjalankan Siasatan terhadap Rakaman itu yang mengandungi pengakuan kenyataan Ustaz Nasha dan Hasan Ali.

[sk4.jpg]

Tetapi pada pagi Pucuk Pimpinan PAS dan Pengerusi Jawatankuasa Displin PAS belum mengumumkan apakah bentuk Tindakan yang akan di kenakan ke atas Hasan Ali kerana belum ada apa - apa sidang akhbar lagi .Sebaliknya apa yang menjadi dalam mesyuarat ini yang menjadi tumpuan dan dianggap panas ialah kepada Dr Hasan Ali.

Ada cadangan meminta Hasan Ali dipecat daripada menjadi Pesuruhjaya PAS Selangor dan juga Exco Selangor. Alasannya kerana terlibat untuk mengadakan pakatan dengan Algojo. Bagaimana pun Abdul Hadi dikatakan telah mempertahankan Hasan dengan meminta agar tuduhan itu disiasat.

[sk3.jpg]


Alasan Abdul Hadi kalau ada tuduhan penyiasatan perlu dilakukan. Sehubungan itu Jawatankuasa Disiplin PAS yang diketuai Tuan Ibrahim Tuan Man akan menjalankan siasatan ke atas Hasan bersama ahli jawatankuasanya.

Dalam pada itu mesyuarat itu juga bersetuju agar PAS mengadakan Seminar Politik. Tujuan seminar ini ialah untuk mendidik ahli Pas dan secara tidak langsung mengeratkan perhubungan sesama pemimpin. Seminar itu dijangka akan diadakan pada 7 November depan sebagai ganti EGM.

[sk2.jpg]


Prof Abdul Aziz Bari dicadangkan dipanggil untuk memberi pandangannya dalam seminar berkenaan. Selain itu isu Unity Goverment juga telah dimuktamadkan di mana selepas ini tidak ada timbulkan oleh sesiapa lagi.

-Syabas PAS.. PR vs BN pada PRU-13..

PAS adakan seminar ganti muktamar khas.



KUALA LUMPUR, 29 Okt: PAS akan mengadakan satu seminar khas bagi membincangkan halatuju parti itu bagi menggantikann muktamar khas yang dicadangkan oleh Mursyidul Amnya.
Seminar yang bakal disertai oleh lebih 1000 perwakilan dari seluruh negara itu akan diadakan 7 Disember ini di Dewan Datuk Fadzil Noor, Markas Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melewar, Kuala Lumpur.

Antara yang akan dijemput memberikan pandangan nanti adalah Profesor Dr Abdul Aziz Bari.
Demikian beritahu Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam sidang medianya jam 1.00 pagi tadi. Sidang media itu diadakan selepas mesyuarat khas Jawatankuasa Pusat yang diadakan di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.
Selain itu, mesyuarat khas itu juga mengambil ketetapan agar Lembaga Disiplin PAS yang dipimpin oleh Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyiasat semua dakwaan terhadap PAS Selangor.

Lembaga ini akan mencadangkan tindakan disiplin kepada mana-mana pihak yang didapati bersalah melanggar disiplin parti. Dalam sidang media itu juga, Abdul Hadi memaklumkan, isu Kerajaan Perpaduan ditutup sepenuhnya dan tidak akan berbangkit lagi.
Turut serta dalam sidang media selepas mesyuarat berjalan mulai jam 9.00 malam hingga 1.00 pagi itu adalah Naib Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahudin Ayub, Mahfuz Omar dan Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali serta Ketua Pemuda, Nasrudin Hassan Tantawi.

Wednesday, October 28, 2009

-BERITA PALING SEDIH – SURAT BANK AKAN SAMPAI



DAH MIMPI DAPAT JONGKONG EMAS





PAS SUDAH TUTUP PINTU RUNDING KERAJAAN PERPADUAN
–melayau

Presiden Pas, Abdul Hadi Awang hari ini berkata, parti itu telah menutup pintu rundingan dengan UMNO untuk membentuk satu kerajaan perpaduan.

Katanya, pucuk pimpinan negara juga sudah berubah dan Pas belum mengetahui apakah sikap yang diamalkan oleh pemimpin negara sedia ada.

"Kerajaan perpaduan tidak ada lagi. Itu dah tutup buku. Perdana Menteri itu (sebelum ini) pun sudah berhenti.

"Pemimpin yang ada kita tidak tahu bagaimana sikapnya dan kedudukannya dan keadaan juga sudah berubah,” katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen di sini hari ini mengenai cadangannya pada Muktamar Pas ke-55 mengenai pembentukan kerajaan perpaduan.

Beliau berkata, UMNO juga tidak lagi membangkitkan isu kerajaan perpaduan sebaliknya UMNO dan Barisan Nasional (BN) buat masa ini sedang menguruskan krisis yang dihadapi oleh parti komponen mereka.

KAH KAH KAH…


kah kah kah…. SEDIH… PERIT… PILU…. kah kah kah…

woit….. PASAL APA TUTUP PINTU GUA?.... kah kah kah…

[9529_104346852911123_100000074267039_120771_558461_n.jpg]
Nyak..nying sooong...mate kajiiin...semarengisengg..tu dia Gua Harta penyamun
woit….. ADA MUNKEEE SUDAH PESAN KERETA BARU…. kah kah kah…

woit…. ADA MUNKEEE SUDAH TEMPAH BAJU MELAYU HITAM…. kah kah kah…

woit…. ADA MUNKEEE SUDAH TEMPAT COAT DAN TALI LEHER… kah kah kah…

kah kah kah… ADA MUNKEE DAH HAFAL AYAT NAK ANGKAT SUMPAH DENGAN RAJA GOPAL…. kah kah kah..

nota:

cisss… durhaka kamu
kalau surat dari bank datang
siapa nak bayar? kah... kah... kah..

betul betul potong stim
ingat nak jadi menteri kah kah kah

-Kenyataan Media Sivakumar dan MB Nizar


Pihak polis menahan kami beberapa kali sebelum boleh masuk dewan, tidak pernah berlaku Adun dilayan seperti penjenayah.

Apabila kami tidak mahu menyerahkan jubah dan kekerasan digunakan untuk merampas songkok dan jubah. Mereka menekan dan mencekik saya supaya saya tidak bernafas dan lemah. Walaupun Adun PR cuba menyelamatkan tetapi mereka menghadapi ramai polis.

Sivakumar menunjukkan sekali lagi cebisan jubah yang masih tinggal sebagai simbol demokrasi.

Sivakumar mempersoalkan tindakan kami dilarang membawa masuk kamera. Juga beliau mendakwa semacam dirancang tidak ada anggota media dalam ruang legar SUK semacam hendak mengelak media melihat apa yang berlaku.

Speaker Sivakumar mengesahkan sidang pada hari ini dengan meluluskan tiga usul iaitu usul berkaitan tragedi di Kuala Dipang, tahniah dengan prestasi Kerajaan PR dan pencalonan seorang calon untuk menjadi Ahli Dewan Negara yang baru.


Sementara itu Datuk Seri Nizar Jamaludin pula berkata, rombongan Adun PR telah dihalang oleh 5 sekatan dan ini bercanggah dengan demokrasi. Terbukti kekecohan bermula dari arahan defekto BN.

"Saya rakamkan disini atas arahan BN kepada pihak polis menghalang kami."

"Jika Speaker itu haram maka usul, bajet adalah tidak sah dan semuanya tidak mengikuti peraturan."

"Saya mendesak Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Hishamuddin wajib meletakkan jawatan kerana tindakan polis yang memalukan," ujarnya lagi.


Pihak Polis mengarahkan Ustaz Noor Azli Musa
agar segera bangun dan bersurai semasa beliau
selepas beliau menunaikan solat hajat.
Ustaz Noor Azli menjadi Imam pada solat Hajat

Para prmimpinan PR dikerumuni wartawan sewaktu
mereka keluar meninggalkan Dewan

Suasana kecoh apabila anggota polis meminta orang ramai
bersurai meninggalkan kawasan di luar SUK Perak.


Inilah Lambang "Kejakunan BN"..Mungkin itu yang dikatakan
oleh Sivakumar apabila menunjukkan cebisan jubah
speaker Dewan yang mampu di selamatkannya
setelah ditarik oleh bentara dewan.

Para Adun PR sedang melayan pertanyaan para
wartawan selepas sahaja selesai didang DUN
di bangunan DAP Perak.

-Kronologi Sidang Dewan Haram yang di gerak kan oleh Algojo

[28102009354.jpg]


9.55 am :Siva dihalang, kami pertahan.Semua ADUN PR dan Speaker Sivakumar mundur ke belakang apabila di halang oleh polis

9.56 am : Kami mundur ke pintu utama.YB Siva cuba dihalang oleh polis termasuk semua Adun PR yang cuba dihalang. Berlaku tolak menolak.

9.58 am : Kami bergerak kembali.Kami cuba sekali lagi ke lif untuk masuk ke dalam dewan dan sekali lagi dihalang oleh Polis, berlaku perlawanan cakap, mereka benarkan semua Adun masuk kecuali YB Speaker.

10.00 am : Kami terus dihalang, undur ke bel;akang. Ada yang ditolak sampai jatuh dan Speaker cuba ditangkap dan dihalang, kami pertahan sehingga ada Adun yang jatuh.

10.01 am : Kami keluar dari pagar SUK.Setelah berlaku pergelutan tadi kami mundur dan terus keluar dari Bangunan dan pagar SUK.Polis halang kami berkumpul di luar pagar dan adakan sidang akhbar MB Pakatan bercakap kepada wartawan swasta bahawa kami ditahan oleh Polis dan halang Adun PR dan Speaker masuk, dia juga Adun Tronoh.Beliau mengecam tindakan polis itu yang melanggar undang-undang.

10.05 am : Suasana kecoh kembali. Polis terus menghalang kami dan kami bergerak ke pintu masuk untuk masuk ke dalam dewan dengan dikawal ketat oleh ratusan polis.

10.07 am :Kami berada dalam pagar SUK sekarang. Kami mempertanyakan songkok YB Siva yang dirampas oleh seorang SB bernama Bala.

10.08 am : Kami dihalang di kawasan bawah bangunan letak kereta.Sekali lagi kami dihalang untuk masuk oleh puluhan polis di bawah kawasan letak kereta

10.15 am : Kami keluar ke kawasan lapang, YB Sivakumar dihalang. Kami sekarang berehat setelah berlaku pergelutan yang melampau sehingga jubah YB Siva dirampas dan YB Siva sudah ada bersama kami sekarang dan akan masuk ke dewan.

10.16 am : Kami mengecam tindakan polis yang melakukan tindakan sebentar tadi.

10.17 am : Kami menaiki tangga. Kami menaiki lif , tetapi lif tidak berfungsi dan semua Adun menggunakan tangga menuju dewan.

10.20 am : Polis pukul Adun? Laungan pada polis yang pukul Adun bergema dalam keadaan kami cuba melepasi halangan pemeriksaan akhir untuk masuk ke dewan

10.21 am : Polis halang kami masuk. Semua Adun masih bertahan dan tidak dibenarkan masuk ke dewan. Berlaku kekecohan.


10.32 am : Saya di larang masuk dengan kamera.Polis membantah tindakan saya untuk membawa masuk kamera ke dalam dewan. Pihak polis tidak dapat menunjukkan dokumen yang dikatakan ada larangan itu

10.35 am : Kami sudah di dalam dewan.Kami sekarang sudah berada didalam dewan dan dewan nampaknya berehat, kami diperhatikan oleh Adun BN lain dan Speaker haram.

10.38 am :Sidang dikendalikan oleh Sivakumar. Saya menghabiskan bacaan doa menggantikan SU Dewan yang dihalang masuk.

10.40 am : Adun Buntong berucap tanpa diganggu. Usul mengecam Speaker haram yang disampaikan oleh YB. Sivasubramaniam disampaikan dan sidang yang kami jalankan tidak diganggu oleh Speaker haram.


10.41 am : Sidang terus berjalan. YB. Buntong terus menyampaikan ucapan tanpa diganggu dengan hujah Ganesan tidak layak jadi Speaker.

10.48 am : Hujah PR langsung tidak dijawab Ganesan dan dia terus berada ditempatnya.Ganesan diminta untuk mengosongkan tempat duduknya oleh YB. Buntong tetapi dia masih enggan.YB Speaker mengumumkan akan mengendalikan sidang di tempat duduk biasa kerana Ganesan tidak mahu mengosongkan tempat duduk sebentar.

10.51 am : Adun BN Cuma memerhatikan sidang yang dikendalikan Speaker yang sah. Usul kedua yang dibentangkan oleh YAB MB Nizar mengenai takziah dan simpati kepada anak-anak sekolah di Kuala Dipang yang mengorbankan tidak kurang 3 orang.Beliau memohon dewan mengucapkan takziah dan usulkan semula program yang melibatkan anak-anak sekolah dihentikan sama sekali untuk memenuhi kehendak PM sendiri supaya program dihentikan.Dewan mengusulkan ucapan takziah.

10.53 am : Usul disokong oleh Adun Setiawan. Usul yang disampaikan dibahas dan disokong oleh Adun Setiawan Dato' Ngeh. Pembesar suara sudah ditutup.


10.56 am : Sidang berhenti sebentar. Sidang ditangguhkan oleh Speaker Sivakumar. Kami Adun PR masih berada di tempat duduk masing-masing dengan tertib sehingga YB Siva menyambung balik sidang.

11.06 am : Usul di bahas oleh MB Pakatan RakyatUsul sedang dibahas oleh YAB MB Pakatan Rakyat dengan mengemukakan data tentang prestasi tersebut. Beliau juga merakamkan penghargaan kepada penjawat awam sehingga prestasi itu dicapai.Usul diterima.


11.07 am : Titi Serong mengusulkan tahniah dan penghargaan dengan prestasi kewangan Kerajaan PR 2008ADUN Titi Serong membentangkan usul tahniah dan terima kasih atas prestasi kewangan Kerajaan Perak tahun 2008 di bawah kerajaan PR seperti yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara

11.08 am : Sidang ditangguh oleh Speaker Sivakuma.Sidang yang dikendalikan oleh Speaker sah Sivakumar nampaknya tidak diganggu oleh Speaker haram dan Adun BN.Ianya ditangguhkan sebentar tadi

11.29 am : Dua sidang dalam satu dewan sedang berjalan Sekarang ini dua sedang berjalan iaitu sidang yang dikendalikan oleh Speaker yang sah V.Sivakumar, dan Speaker haram Ganesan

11.31 am : BN cuba lulus bajet haram .Laungan Speaker haram bergema Sidang BN yang cuba meluluskan bajet haram oleh Speaker Haram Ganesan.

11.35 am : Sidang Speaker sah YB. Sivakumar, sahkan usul Hj. Osman b. Abdul Rahman sebagai Ahli Dewan Negara baru.

Hj. Osman telah diusulkan oleh Adun Kuala Kurau menggantikan seorang Ahli Dewan Negara yang telah tamat tempoh perkhidmatan, dan disokong oleh Adun Kuala Sepetang. Usul diterima
oleh dewan


11.38 am : Bajet haram oleh sidang haram yang dikendalikan Speaker Haram.BN akhirnya melanggar undang-undang dengan membentang dan mengesahkan bajet haram sebentar tadi.


Sumber: Khalil Idham Lim(ADUN Titi Serong)

-Pakatan Rakyat Ganti BN sebagai 'Front Goverment' di Malaysia dan Negeri2 di Malaysia..

PAS SUDAH TUTUP PINTU RUNDING KERAJAAN PERPADUAN –melayau





Presiden Pas, Abdul Hadi Awang hari ini berkata, parti itu telah menutup pintu rundingan dengan UMNO untuk membentuk satu kerajaan perpaduan.Katanya, pucuk pimpinan negara juga sudah berubah dan Pas belum mengetahui apakah sikap yang diamalkan oleh pemimpin negara sedia ada.

"Kerajaan perpaduan tidak ada lagi. Itu dah tutup buku. Perdana Menteri itu (sebelum ini) pun sudah berhenti."Pemimpin yang ada kita tidak tahu bagaimana sikapnya dan kedudukannya dan keadaan juga sudah berubah,” katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen di sini hari ini mengenai cadangannya pada Muktamar Pas ke-55 mengenai pembentukan kerajaan perpaduan.Beliau berkata, UMNO juga tidak lagi membangkitkan isu kerajaan perpaduan sebaliknya UMNO dan Barisan Nasional (BN) buat masa ini sedang menguruskan krisis yang dihadapi oleh parti komponen mereka.



Mengimbas cadangan TGHH pada 2008 :
'Unity Government' ini adalah Kerajaan Perpaduan yang melibatkan semua parti politik yang ada di Malaysia dan tidak ada pembangkang langsung. Semua parti duduk dalam kerajaan dan semua parti ini ada identiti, ada syakhsiyyah, ada kepelbagaian..

Diputaralam oleh UMNO :
Kononnya PAS mahu bekerjasama dengan UMNO seterusnya meninggalkan PR membentuk kerajaan bersama BN.. Mereka tidak faham apa itu Kerajaan Perpaduan (Tanpa Pembangkang).. PAS bukan nak buat Coalition Government iaitu kerajaan campuran PAS-BN atau Front National iaitu PAS masuk Barisan Nasional (BN) dan ada pembangkang..

Ketetapan yang PAS perlu buat :
Keluarkan seberapa banyak pendirian PAS berkenaan pembatalan cadangan Kerajaan Perpaduan lantaran UMNO yang mengambil kesempatan memutarkan belit fakta dan niat PAS dalam maksud sebenar Kerajaan Perpaduan yang hanya dalam peringkat cadangan perlu dipersetujui oleh semua parti yang ada di Malaysia.. PAS perlu tegas nyatakan pendirian komited dalam memperkukuhkan Pakatan Rakyat sebagai Front Goverment menggantikan BN pada PRU-13.. AMIN.. Dengan Izin Allah..



HIDUP PR!!!..

-Dulu masa PAS tak ramai MP dan ADUN, Mengapa UMNO tak nak bekerjasama dengan PAS?? Otak Penipu!! Pembelit!! Putar Alam!!

Rundingan Umno-PAS hanya umpan Muhyiddin.

KUALA LUMPUR, 27 Okt: PAS menyifatkan Tan Sri Muhyiddin Yasin umpama 'hidung tidak mancung, pipi tersorong- sorong' apabila mengambil kesempatan dengan cuba sekali lagi menawarkan rundingan Umno-PAS. Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataan mengingatkan Timbalan Presiden Umno itu agar tidak cuba mengeluarkan kenyataan memecah belahkan perpaduan antara PAS dan Pakatan Rakyat.
"Pas mengingatkan kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin jangan cuba mencari kesempatan untuk memecah belahkan perpaduan parti Pas dan Pakatan Rakyat, seperti yang dilaporkan dalam Utusan Malaysia 26/10/2009.

"Muhyiddin jangan jadi hidung tidak mancung pipi tersorong-sorong," kenyataannya dipetik.
Katanya Pas berpendapat tindakan Muhyidin itu akibat berasa gelisah dengan perkembangan politik PAS di mana orang bukan Islam semakin menolak Umno dan menerima parti Islam itu.
Orang bukan Islam yang dahulunya ibarat 'tongkat sakti' dan 'balang oksigen' Umno kini katanya sudah hilang sakti dan kehabisan oksigennya.
Talian hayat Umno itu katanya kini sudah berpindah kepada Pas dan Pakatan Rakyat.
"Pas tidak lagi dipandang sebagai parti yang cauvanis perkauman, sebaliknya mereka melihat pas sebagai wadah baru mereka untuk mendapat keadilan di negara ini.
"Umno sedar bahawa tongkat sakti mereka sudah patah (iaitu pengundi bukan Islam), kerana selama ini umno hanya boleh bernafas dengan bantuan oksigen daripada balang oksigen pengundi bukan Islam," beritahunya lagi.

Umno kian bimbang katanya apabila menyedari generasi muda juga menyebelahi PAS.
Gabungan generasi muda, orang bukan Islam dan orang melayu menyokong PAS akan memberi kesan amat parah kepada parti pemerintah itu kerana jika Umno tumbang, penggantinya adalah PAS. Oleh kerana ketakuitan itu katanya, Umno kini sedang memanipulasi isu Melayu Islam seolah olah Umno adalah harapan pembela Melayu Islam.
"Pas menyedari bahawa Umno sedang manipulasi isu melayu dan Islam, kononnya kalau Umno kalah melayu dan Islam akan hancur. "Sedangkan apa yang berlaku kemusnahan kepada Melayu dan Islam adalah angkara Umno. "Umno tidak boleh tudung bangkai gajah dengan tudung saji yang kecil, kerana yang menjahanamkan melayu dan Islam ialah angkara umno, bukannya perbuatan Pas," katanya lagi.

Muhyiddin seperti dilaporkan media arus perdana Isnin lalu membuat kenyataan bahawa 'rundingan Umno-PAS masih terbuka'. Ianya sebagai memberi tekanan kepada PAS berhubung persoalan terbaru Muktamar Khas sepeti yang dicadang Mursyidul Am, Tuan Guru datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat minggu lalu. PAS sebelum ini pernah terpalit isu kerajaan perpaduan apabila dimanipulasi Umno BN. Namun ianya diselesaikan dengan baik oleh PAS dan mengumumkan untuk terus memperkukuh hubungan bersama Pakatan Rakyat.
Manakala terbaru, PAS sekali lagi berdepan isu hampir sama apabila Nik Aziz mengeluarkan cadangan supaya PAS mengadakan Muktamar Khas bagi menyelesai masalah kepimpinan parti.
Nik Aziz bagaimanapun bersetuju untuk hanya diadakan mesyuarat khas mengantikan muktamar seperti yang dicadangkan.

Manakala Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali semalam mengumumkan akan mengadakan Mesyuarat Khas Jawatan Kuasa PAS esok bagi membincangkan perkara tersebut.
Ianya juga bermaksud bahawa isu Muktamar Khas tidak lagi berbangkit.
Dalam perkembangan lain, PR akan mengadakan satu Konvesnsyen Pakatan Rakyat pada 13hb Disember ini di Shah Alam Selangor . Ianya antara lain bertujuan untuk terus memperkasa pakatan sebagai sebuah kerajaan menunggu.

Bersama kita doakan agar PAS terus berjuang bersama PR tanpa toleh belakang, kiri, kanan membawa amanah dan harapan seluruh Rakyat Malaysia.. PIMPIN Jemaah PAS sampai menang dengan usaha sokongan Rakyat..

UMNO pi Jahanam sorang-sorang, PAS lu fikirlah sendiri!!! Akar Umbi PAS pilihlah calon Pemimpin yang memegang amanah hingga berjaya pada pemilihan akan datang..

Ini Umpan Racun Tikus ciptaan UMNO.. Pemimpin PAS yang terbabit dalam tulisanTG Nik Aziz diharap sedar dan balik ke pangkal jalan.. Bersama kita Mentadbir Malaysia pada PRU-13.. AMIN..

Tuesday, October 27, 2009

-Kenyataan Ustaz Nasha dan Hasan Ali menggusarkan?


Malam tadi selesai sudah pertemuan antara Blogger - blogger dan pimpinan kontroversi PAS yang telah mencetuskan persoalan di benak - benak Fikiran iaitu Ustaz Nasha dan Hasan Ali di kediaman Dr.Hasan Ali di Taman Tun Dr.Ismail.Hasil pertemuan bersama blogger itu beberapa kenyataan yang begitu "menggusarkan" telah di buat oleh Ustaz Nasha.Antara kenyataan - kenyataan itu ialah ;
1.Isu kerajaan Perpaduan antara PAS dan Algojo ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. Tuan Guru Nik Aziz tiada dalam perbincangan ini.
2.Seluruh Pimpinan PAS lah yang telah mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini yang di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden tertinggi PAS.
3.Datuk Husam Musa memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar Ibrahim meresap masuk dalam Politik PAS.
Setelah di teliti dengan lebih Sepintas lalu boleh lah mengatakan bahawa pertemuan ini langsung tidak ada usaha dari mereka berdua untuk mengambil sikap mempertahankan diri dari serangan media hasil dari tulisan blog TGNA. Mereka berdua hanya membawa kita kepada fakta dan sejarah kepada timbulnya isu ini. Semua Rakaman sama ada catatan atau audio telah di buat dengan teliti berpandukan kepada apa yang telah diperkatakan oleh kedua tokoh ini.


Hassan Ali banyak memperkatan tentang peranan PAS di Selangor dan menerangkan kepada kami susur galur kepada beberapa isu yang membabitkan beliau dalam politik negeri Selangor terutamanya yang berkaitan dengan isu arak, SELCAT dan kepala lembu dan lain-lain. Pun begitu banyak lagi isu-isu yang lebih hangat yang tidak diketahui oleh umum yang menjadi cabaran kepada tugas beliau sebagai ahli EXCO Selangor yang mewakili PAS dan masalah yang berkaitan dengan beberapa individu dalam PAS yang telah diketahui oleh umum telah dinyatakan secara serius oleh beliau.


Pertemuan dan perbincangan itu berakhir sekitar jam 11.00 malam dan selepas itu kami dijamu dengan durian. Dalam sakit kepala tak habis lagi sebab makan durian semalam, malam ni saya sebat lagi dan sebelum tu kami dijamu dengan nasi beryani. Terdapat beberapa KEJUTAN maklumat yang sebelum ini tidak disebut-sebut dan diwar-warkan di media telah disebutkan oleh Ustaz Nasha dan Dato' Hassan sendiri. Kandungan penuh KEJUTAN itu akan dimuatkan pada artikel KHAS yg akan diterbitkan dalam Akhbar pada khamis ini, selepas Sidang Mesyuarat Khas Pusat yang akan berlangsung esok, rabu 28hb. Oktober. InsyaAllah ! Alhamdulillah, hasil bicara yg diadakan malam kelmarin telah dirakam untuk rujukan.

Tapi dari kenyataan - kenyataan mereka telah menampakkan lagi akan kegusaran itu. Adakah mereka mahu PAS keluar dari Pakatan atau mereka sendiri yang mahu blah? sama - sama kita nantikan Khamis ini!

-Apalah gunanya Perkasakan Parti kalau Ahli sendiri tak berdisplin dan Kredibel

Impian Mungkin akan bersepai kiranya Kita mendisplin ahli kita,Khususnya AMK,bukan sejak akhir - akhir ini malah sejak bermula pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri - negeri ini.Kita tak tahu dari mana datangnya mereka,mungkin biasa lah bak kata pepatah "di mana ada gula di situ ada semut", ada yang keringatnya tak pernah jatuh dalam menggerak kan Reformasi pun mengaku jugak walaupun dengan keadaan berkenaan akan membuat mereka di cap sebagai seorang yang anti - Kerajaan.

Golongan - golongan opportunis ini mula wujud apabila selangor menjadi negeri yang paling kaya di malaysia di kuasai oleh Barisan Alternatif,mengekori YB,mengelilingi YB itu sahaja kerja mereka,dan ada yang tak terkecuali dari mereka ada yang asalnya menjunjung perjuangan algojo tak kurang ada di antara mereka yang pernah "menyembelih" reformis "hidup - hidup.Kini mereka m"mengoyak" kan kulit algojo dan mengaku reformis semata - mata kerana kontrek dan projek.Lihat lah jika suatu hari nanti kiranya Pakatan ini mula di "ranggah" mereka - mereka ini akan "menjelma" semula sebagai Algojo.Tak perlu lah di beritahu siapa mereka kerana dengan anasir - anasir ini lah yang akan merosakkan Pakatan.

Monday, October 26, 2009

-1 Malaysia...Rampasan Harta Rakyat di dahulukan,Poket Bik Mama di Utamakan


RAKYAT BANGUN MELAWAN 1 MALAYSIA





PEMIMPIN BANGA IBAN DI TANGKAP
– ajensi AFP

KAPIT – Polis telah menahan Ondie Jugah 55 tahun. Ondie ialah seorang pemimpin bangsa Iban.

Ondie telah ditahan kerana mengadakan sekatan kepada orang orang luar dari syarikat balak yang diingin menceroboh ke dalam tanah datuk moyang bangsa Iban.

Ondie bersama sepuluh orang kampong lain telah menjalankan sekatan agar balak tidak dicuri dari kawasan tanah mereka.

Bangsa Iban di Borneo telah bekali kali berjuang melawan pencerobohan bentuk ini.

Malaysian native leader detained over ...

Etnik primitif juga berdemonstrasi bangkit menentang kezaliman algojo

Ini lah dia Satu malaysia yang amat di banggakan oleh seluruh pencacai - pencacai.Ini bukan topeng tapi ini lah satu malaysia yang di maksud kan tu!!!!! percaya tak!! kalau tak percaya boleh tanya kat orang iban tu.Kerana mempertahankan hak milik mereka yang warisi sejak nenek moyang mereka,balasan ialah di campak ke dalam sebuah penjara.Kalau penyokong algojo tak nampak bila masa algojo menyembelih dan meratah hak rakyat..haa...ini lah salah satu nya dari kempen 1 malaysia.

-Fulamek!! Hebat betul lah PAS nih di mata Algojo

[prA.jpg]
EGM, Muktamar Khas, Mesyuarat Khas! Itulah topik hangat media kita akhir-akhir ini. Bunyi berbeza, sebutan berbeza, tapi maksud hampir dua kali lima.

Yang hendak buat EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas atau apa-apa lagi yang namanya macam-macam itu ialah Pas. Yang lawaknya, tiba-tiba saja ramai ketua geng algojo berebut-rebut bercakap mengenai EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas PAS itu. Dari Naib Presiden, Timbalan Presiden dan hari ini, Presiden algojo sendiri tidak berkecuali bercakap mengenai PAS. Bukan sekali, bukan dua kali, bukan tiga kali, ribut dalam gelas pernah membadai kerabat Algojo dalam BN. MCA, Gerakan, MIC, PPP dan entah apa-apa parti lagi termasuk di Sabah dan Sarawak pernah dilanda ribut. taufan dan puting beliung. Tapi biasanya algojo buat endah tak endah saja dengan ribut yang berlaku dengan kerabat-kerabatnya. Sampai MCA yang hampir pecah berderai itu, algojo cuma campur tangan di saat-saat akhir.

Peliknya bab PAS ini, belum pun EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas berlangsung, pemimpin-pemimpin algojo tiba-tiba berebut-rebut hendak bercakap mengenai PAS. Wah, hebatnya PAS, bertuahnya PAS, tidak sangka begitu ramai pemimpin algojo yang begitu meminati Algojo, hingga sakit demam PAS, batuk-batuk kecil PAS, merisaukan Algojo; sedangkan jika kaum kerabat sendiri yang nazak, mereka buat-buat tidak tahu sampai dekat hendak mati baru cari ubat, itu pun macam hendak tak hendak saja.

Harap pemimpin-pemimpin PAS, tidak kiralah yang pakai serban, yang berjubah, yang berkot atau yang berkemeja tidak gundah gulana dengan pemimpin-pemimpin Algojo yang tiba-tiba begitu hendak ambil berat mengenai PAS. Mereka patut rasa bersyukur kerana tidak sangka begitu ramai pemimpin Algojo yang meminati PAS, ingin menjadi jurucakap PAS, hingga PM 1Malaysia itupun tumpang sekaki hendak jadi jurucakap PAS.

Kepada parti-parti kerabat BN, jangan cemburu kepada algojo yang begitu tersentuh dengan batuk-batuk kecil PAS, tetapi kurang menghiraukan sakit dan sembelit mereka!!

-Ada Baiknya di betulkan mana yang silap jangan sampai.....


bgpinangbualpala



semalam selepas lewat sampai ke Forum I.S.A di Majlis Peguam sempat pula saya menyapa Prof.Dr. Abdul Aziz Bari yang meminta ulasannya berkenaan "cuaca" yang melanda dalam kawasan rakan seperjuangan di dalam Pakatan ini iaitu PAS.Saya Cukup hormati pandangannya bukan kerana dia seorang Professor atau pemerhati politik yang profesional tetapi pandangan nya harus di teliti dari sudut logik pemikiran intelektual.Kadang kala kita tak akan merasa Pedih akan Paku tekan yang menikam di kaki,kalau begitu mana kan mampu kita merasai akan " kemuncup yang melekat di kaki Tuan guru" di dalam Perjuangan ini.



Kadangkala terfikir pula,apa perlu bersikap opportunistik? apa perlu kepentingan sendiri yang harus di kedepan kan? kadangkala saya juga terfikir akan logik pandangan rakan seperjuangan yang berfahaman Sosialis seperti Nami - o -Fish yang saya temui selepas forum di dewan Perhimpunan Cina selangor.Kiranya Kepentingan Diri di ketepikan dan Kemiskinan,Kebajikan dan Rintihan Rakyat di jadikan Musuh No.1 dalam perjuangan untuk banteras habis - habis pasti Kita tak akan melihat algojo United Monkey of Nervous Oldies sebagai musuh utama lagi kerana di kala itu sudah pasti rakyat akan teguh berdiri menjulang panji - panji kita.

Kadangkala terfikir jua mengapa kita kalah? ooohh!!!! rupanya ada yang opportunis rupanya


Kadang kala mungkin betul jua pendapat para sosialis kerana saya boleh bersetuju tetapi tak akan menyertai kerana saya bukan lah pejuang sosialis,kerana kalau di fikirkan semula apa perlu kita tegak Syariah? apa perlu kita Tegak kan Hudud,Qisas, Ijmaq sedangkan dalam pada masa yang sama rakyat hidup dalam keadaan yang daif dan tak terbela maka jika itu yang terjadi maka sama lah jua kita dengan algojo.



Jadi dalam merungkai dan menyingkirkan kemuncup itu kadang kala saya jua mahu berpesan pada para - para opportunis yang bersarang dalam Pakatan yang pada mulanya tulus nak membela rakyat, Ingatlah kami di sini, ingat lah kami yang daif ini,ingat lah kami yang merempat ini, ingatlah kami yang kadang kala ada anak yang menangis kelaparan di waktu malam,ingat lah kami yang menyokong tapi dalam pada masa yang sama melihat anak - anak kecil yang merempat di jalanan....



Kami di sini menyokong dan berjuang demi nasib anak bangsa dan negara jikalau ada dintara kamu yang dah mula nak mementingkan perut sendiri maka "tinggalkan lah pedang kamu"

"kalau tidak akan kami tuntut ini di padang Mahsyar kelak" Korang jawab lah Sandrie sebab aku malas nak cakap!



Tepuk dada Tanya Iman !

Sunday, October 25, 2009

-Why People Alliance lost in Bagan Pinang

The People Alliance(PAS - PKR - DAP) needs to carry out a serious postmortem to find out why and how it was thrashed in Bagan Pinang.

bgpinangbualpala
Posters of the Kg Buah Pala demolition were found around Ladang Siliau in Bagan Pinang on nomination day – Photo by Tiger

In some ways, the NF victory was not unexpected. Perhaps the scale of the defeat surprised many. But a few keen political analysts noticed something amiss ahead of polling day and predicted that Isa would win comfortably as noted in my post .

So far, many have pointed to some obvious reasons for the NF’s landslide win:

Pull factors:

  • Isa was a popular, well-known – albeit tainted – local candidate.
  • Bagan Pinang is an New United Malays National Organisation stronghold.
  • All kinds of promises and enticements were made, especially to army personnel about improved facilities.
  • Questions about the postal balloting system persisted.
  • And of course, the mainstream media were used in the campaigning (but then the last three points were no different from previous by-elections – except there were more postal ballots here).

Push factors:

The problems caused by certain Pas politicians in Selangor, and the bad press the party received over attempts to ban concerts and the like could have contributed to the defeat. In many ways, these PAS politicians have not learnt from GE1999, when they mistook increased support for their party (then under the Alternative Front) as a vote for more conservative religious laws and an Islamic state. But then, the party was mauled in GE2004.

These Pas politicians are now making the same mistake by assuming that the support for Pas in GE2008 was because voters want more conservative religious regulations even at the local level in places like Selangor. But then, look what happened in Bagan Pinang…

“(The loss is the) result of Pas screwing everything, I think,” wrote a political scientist, who happens to be a Muslim, in a text message to me. He added that the result was expected and about time too, and lamented the PKR’s inability to stand up to Pas. He pointed out that “Anwar’s gutless stand” in this respect suggests that “they (PKR) are prepared to cut cards with the devil to get Anwar to power at all costs”.

In a way, the Pakatan defeat could have a silver lining: it could strengthen the hand of the moderates within Pas such as Mat Sabu, Khalid Samad, Husam Musa and of course, Nizar.

PKR’s own inability to rein in certain elected reps from upsetting Pakatan supporters might have also cost the alliance some votes. DAP-PKR bickering, intra-party infighting and the perception that some Alliance elected reps are more interested in securing positions of power instead of being focused on serving the people surely did not help the campaign either.

As for the DAP, one observer emailed me, “If you get the chance to speak to LGE, tell him to get his Pakatan act together. Take this ‘probation’ period of five years to do house cleaning and remove all the baggage in the party. Or else it will just be a one-time surprise.” The same would apply to other Pakatan leaders and their parties.

The demolition of Kg Buah Pala – and the loss of the Makkal Sakthi(People Power Party) factor – also would have eroded support for the Alliance especially in estate areas.

Tiger, a Chinese Malaysian campaigning for Islamic Party(PAS) in Bagan Pinang who had visited Kg Buah Pala, sent me the photo of the posters above along with the following remarks:

This was one of National Front’s tactics to win the Indian vote, and they did win the three Indian-Malaysian majority voting districts of Siliau, Ladang Atherton and Sua Betong – which in General Election 2008 were all won by Pas.

The issue of KBP will not be forgotten for a long time to come, as an example of social injustice perpetrated by a supposedly pro-people new state government.

If People Alliance cannot understand this, they do not deserve to rule.

Harsh words, no doubt, especially when the Kg Buah Pala deal was approved by the BN. But perception in politics is also important. Did the Alliance administration in Penang convey the impression that it was trying its level best to live up to its election promises and save the village by delaying the land transfer while it carried out an in-depth probe?

Among some segments of the middle-class, political betrayal may be par for the course. But when politicians make promises to the working class who are living on the margins of society, they’d better live up to them.

I was at the Freedom Film Festival in Penang on Saturday and one of the documentaries screened was about the demolition of Kg Berembang, a Malay settlement (and its surau) in Selangor, in 2007. One of the facilitators pointed out that the demolition swung popular support away from the NF in surrounding area during GE2008.

Just as Kg Berembang was one of the many factors contributing to the “perfect storm” that unleashed the political tsunami of 8 March 2008, the effect of the Kg Buah Pala demolition on the psyche of villagers and settlers elsewhere cannot be easily dismissed (even though Guan Eng is confident that the people of Penang are behind him).

The legal issues aside, it’s not going to be easy for either the National Front or People Alliance to allow the wholesale demolition of villages in future without broad-ranging consultation with settlers especially in cases where they have lived on the land for generations. The gut-wrenching spectre of grandparents, parents and children wailing and sobbing as their homes are wrecked will extract in its wake a heavy political price.

Which brings me to the final point, brought to my attention by a political economist: the issues raised by the Pakatan tend to come from a middle-class perspective (issues such as corruption, civil and political rights – important as they are). But there is a class divide here: people living on the threshold of poverty are struggling to make ends meet, to put food on the dinner-table and to provide for their families. This is not to say that democracy, accountability and human rights are not important. Of course they are.

But economic issues do play a part. Has Alliance clearly articulated its socio-economic agenda (apart from welfarism) when it is so obviously business-oriented? Does it even have a common position on a minimum wage and workers’ rights, for instance? What about insisting that all plantation firms provide their workers with adequate housing?

How does the Alliance propose to deal with rising food prices? Many are constantly complaining about ever-increasing food prices in the market. How can the Alliance talk about lowering or stabilising food prices when all its attention is on business and industry such that it barely talks about sustainable agriculture and farming?

And yet, higher food prices will hurt the poor the most. From what we have seen, the Pakatan seems unable to connect with the issues that matter most among many segments of rural voters – farmers, estate workers, fisherfolk – who remain cut off from the mainstream of development and the media.

So many lessons to be learned from Bagan Pinang – especially the fact that voters cannot be taken for granted anymore by either the NF or Alliance.

This was a defeat waiting to happen and it should serve as a reality check and wake-up call for the Alliance.

If the lessons are heeded, then this by-election defeat could be a blessing in disguise for the Alliance in its long-term struggle. If not…u will to Know what will going happen on the next General Election.



Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: