Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, April 5, 2009

Kepimpinan Khairy: Cabaran Buat Anak Muda Pakatan Rakyat


Beberapa bulan lalu saya pernah menulis tentang kewajaran memilih Khairy Jamaluddin sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dalam artikel bertajuk 'Khairy Wajar Terajui Pemuda UMNO?'.

Secara peribadi, saya cenderung melihat Khairy sebagai mewakili sosok progresif anak muda Melayu baik dari segi intelektual mahupun dari sudut penampilan. Semalam, perwakilan Pemuda UMNO telah melakukan keputusan yang tepat dengan memilih Khairy.

Sebagai anak muda yang menaruh harapan untuk melihat UMNO berubah, pemilihan Khairy sebagai peneraju Pemuda wajar diraikan. Sepanjang pemerhatian terhadap gerak kerja kempen tiga orang calon yang bertanding untuk kerusi Ketua Pemuda UMNO, Khairy menonjolkan gagasan yang lebih inklusif dan rasional berbanding dengan dua orang calon lain.

Pun demikian, para pendukung Pakatan Rakyat sewajarnya merasa bimbang dengan pemilihan Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO yang baru kerana kini mereka berhadapan dengan sosok anak muda yang berkarisma dan berpotensi.

Paksi pemuda Pakatan Rakyat seharusnya telah mulai bertindak memperbaiki imej dan gagasan mereka sedari sekarang dalam usaha memastikan kemampuan mereka menyaingi semangat baru Pergerakan Pemuda UMNO yang kini dipimpin nakhoda baru.

-artikel dipetik dari Riwayat Hayat.com-




1 comment:

Senapang Patah said...

http://senapang-patah.blogspot.com/2009/04/bn-tumbang-di-bukit-gantang-kerana.html

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: