Lagu Janji dicapati

Loading...

Thursday, June 25, 2009

Bini Najib "si Penguin" tu Kawal Ekonomi rupanya patutlah ekonomi negara makin parah

[Rosmah+Mansor+1.jpg]

Beberapa hai yang lalu ketika berbual bersama beberapa orang aktivis kami terserempak dengan rakan sekelas semasa di sekolah dahulu,wah bukan main bergaya nampaknya maklumlah orang yang berkerjaya.kami pun makan di sebuah restoran di Bangsar Village,al-maklum lah kalau orang " standard" macam ni mesti makan kat restoran Mewah punya.Dalam Pada itu kami pun borak - borak panjang dari hal di zaman persekolahan hinggalah ke hal - hal politik dan masalah - masalah negara.Setelah lama bernual baru la kami ketahui yang mana bekas rakan sekelas kami ini adalah Pegawai Pentadbiran di Kementerian Kewangan dan pada masa yang sama adalah salah seorang dari geng algojo UMNO yang memegang jawatan dalam AJK Pemuda Algojo UMNO Wilayah Persekutuan.Maka kami pun "pancing" begitu banyak cerita dari Rakan algojo yang baru ini sambil menyembunyikan identiti kami sebagai Aktivis Pakatan Rakyat,sehingga sampai cerita Najib Tun Razak Maka suaranya pun di perlahankan kerana mahu menceritakan kisah perihal Isteri "penguin" Presiden kepada Ketua Geng - geng Algojo UMNO/BN ini.Pada ketika mamat ni pecah lobang Pak Lah belum lagi letak jawatan.

Mengikut cerita rakan seorang ini ,katanya Najib main kasar dengan Abdullah. Ada unsur ugutan terhadap Abdullah digunakan Najib. Katanya Najib menggunakan tentera untuk mengugut Abdullah sehingga berhenti. "Apa dia... bentuk ugutan itu," saya ingin tahu lebih lanjut... namun tidak mahu disebut. Bahaya, katanya dan menambah sebab itulah Abdullah ambil semula tentera, Kementerian Pertahanan.

"Kenapa beliau tidak berpakat dengan Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah), sekurangnya beliau tidak berundur secara bersendirian dan tragis begitu, Ku Li boleh belanya," kata saya mengalih haluan percakapan bila beliau enggan memberi tahu.

Selepas kai mempersoalkan tentang Pak Lah dan geng - geng nya kami pun berpatah balik dengan cerita Najib,sebut nama najib saja dia terus cerita sambil membuka dokumen rahsia yang tak sepatutnya di dedahan kepada kami aktivis - aktivis Pakatan ini.

Kata nya"kalau korang nak tau najib tu Takut Bini,belum naik jadi PM lagi dia dah buatkan satu pejabat khas untuk dain Rosmah kat Tempat kerja aku tu(Kementerian Kewangan)"

saya pun bertanya "untuk apa pejabat Rosmah kat situ,apa dia nak buat? takkan nak kawal ekonomi negara ,kalau macam ni melingkuplah nampaknya negara kita yang tercinta ni? "

balasnya semula"tak tahu lah,Bos(Najib) dah suruh buat je lah"

Aku dan Rakan Aktivis pun Pancing lagi "Takkan Pak Lah tak tau akan hal ni"

balasnya lagi" Pak Lah dah tau dah,tapi mengikut kata orang atas Pak Lah kata biarkan je la,,,kemudian hari biar dia(najib) tanggung akibatnya.

Tetapi saya masih tidak mahu percaya. Mungkin cerita itu ditimbulkan untuk memburukkan Najib dan Rosmah sahaja. Kalau pun Rosmah itu mata duitan dan queen control tetapi takkan dia tidak tahu masa dan ketika mana nak tarik dan lembukan Najib. Setidak-tidaknya kalau Rosmah nak menguasi Kementerian Kewangan kawal kontrek dan tander, biarlah Najib angkat sumpah sebagai perdana menteri dulu. Langkah Rosmah itu kalau benar agak tergsa-gesa dan melampau.

katanya lagi"kalau korang tak percaya haaa!!! siasat lah sendiri..."

Macam real je apa yang dia cakap ni,sampai bersungguh - sungguh yakin kan aku.

Tapi setelah meneliti segala cerita - cerita dan laporan dalam suara keadilan dan termasuklah cerita klise mengenai Rosmah menengking Najib di hapadan orang ramai di Kuantan.Maka Yakin lah yang Rosmah si"penguin" juga adalah dalang dalam merosakkan ekonomi negara.Sebab itu lah Pak Lah Kurang selesa apabila berkomunikasi dengan Najib kerana Rosmah sentiasa mengekori rapat dari belakang untuk mengorek segala rahsia negara.Kalau begini lah jadi maka tak hairanlah ekonomi negara satu Malaysia in tunggang - langgang,kerana kita di perintah oleh seorang Perdana Menteri Yang Takut bini....Blah Lah UMNO!....buat malu je...............

1 comment:

Anonymous said...

huhuhu..
per la nk jdi ngn najib nih..
berani dgn rakyat..
tkot ngn bini.

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: