Sunday, October 17, 2010

Chegu Bard adalah Calon Yang tidak di"bayangi sesiapa!

PETALING JAYA: Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Badrul Hisham Shaharin yang mengumumkan bertanding merebut Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) menerima baik tindakan penyandang Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin yang memutuskan untuk mengekalkan jawatan beliau.

"Saya raikan penyertaan Shamsul," jelas ringkas beliau ketika dihubung FMT.

"Seperti yang pihak saya ucapkan ketika sidang media sebelum ini kami menerima dan menyokong semua calon Timbalan Presiden sama ada Zaid Ibrahim, Mustafa Kamil Ayub atau pun Azmin Ali.

"Saya tidak ditaja atau dibayangi oleh sesiapa kerana saya berpegang kepada kebebasan dan ketelusan yang dilakukan oleh parti.

Saya adalah calon yang bebas dari tajaan mana-mana pihak," ujar beliau lagi.

Menurut Badrul yang lebih dikenali dengan Chegu Bard berkata AMK perlukan haluan baru dalam usaha membantu parti memenangi lebih banyak kerusi dalam pilihan raya akan datang.

Hampir 70% pengundi muda

Katanya, walaupun sekarang sebanyak 204 cabang PKR di seluruh negara tetapi hanya 163 sahaja cabang berdaftar yang mempunyai AMK.

Manakala tidak sampai 50 cabang yang berjaya membuat pencalonan lengkap ketika pemilihan pencalonan yang berakhir 3 Oktober lalu.

"Kelemahan ini perlu di atasi segera kerana dalam pilihan raya umum akan datang hampir 70 peratus pengundi merupakan pengundi muda dibawah umur 40 tahun."

"Kita tak mahu pemimpin yang terlalu banyak berpolitik sedangkan hak-hak asas untuk memperkukuhkan AMK di semua peringkat kurang di beri tumpuan," kata beliau lagi.

Dalam pada itu, Shamsul yang menerima 65 pencalonan untuk jawatan Naib Presiden dan 38 pencalonan Ketua AMK memilih untuk mempertahankan jawatan beliau walaupun sasaran beliau sebelum ini untuk jawatan Naib Presiden.

Shamsul yang sebelumnya dijangka akan mengadakan sidang media hari ini berhubung keputusan mempertahankan jawatan beliau menangguhkannya pada hari esok.

LSS:-

Begitulah Cekalnya seorang Pemimpin Anak Muda yang bernama Chegu Bard.Sebelum Ini Chegu Bard di fitnah kononnya telah menerima wang sebanyak RM400,00.00 dari Datuk Zaid Ibrahim.Siapakah yang telah menfitnah Chegu Bard? Sama lah nasib Chegu Bard seperti LSS yang di fitnah Kononnya LSS ini seorang Anggota Polis Cawangan Khas(SB) yang telah menyelinap masuk ke dalam Angkatan Muda Keadilan ini.

Siapakah yang telah menfitnah LSS? Orang itu terus mencanangkan kepada seluruh pimpinan AMK supaya nama LSS di Senarai hitamkan dalam AMK ini,persoalannya apa dosa LSS sehingga di fitnah sebegitu rupa oleh Hamba Allah ini? .LSS tak pernah menfitnah sesiapa di dalam AMK ini Kecuali Geng United Malays National Organisation.

Tapi LSS tak mahu menyerang "orang itu" kerna biarlah Tuhan sahaja yang membalasnya,kerana doa insan yang di aniaya sentiasa akan makbul.Begitu juga Seperti Chegu Bard yang di fitnah tanpa bukti oleh beberapa hamba allah yang mana Chegu Bard menerima Habuan sebanyak RM400,000.00.

Kita telah di didik oleh agama untuk membuktikan kesalahan seseorang itu dengan bukti yang nyata dan bukannya fitna semata - mata.Seperti juga LSS yang di tuduh oleh Hamba Allah ini sebagai "SB" dan Chegu Bard dituduh menerima wang sebanyak RM400,000.00 dari Zaid Ibrahim. Mana Buktinya?????

Kepada yang suka membawa fitnah, insaflah..jangan ada pula yang menyambung fitnah ini kepada orang lain sedangkan dia sendiri pun tidak pernah melihat bukti dan menyiasat terlebih dahulu berita tersebut. Berkempenlah secara sihat..terangkan apa agenda yang mahu dibawa serta visi dan misi bukannya memfitnah orang lain. Bukankah fitnah itu lebih teruk dari membunuh?

Kalau lah Chegu Bard hanya Seorang yang pentingkan diri lebih baik Chegu Bard Menuruti langkah Ezam Sesumpah untuk masuk UMNO.Sudah tentu di Kala ini Chegu Bard sudah bergelar Senator dan punya rumah besar serta pemandu peribadi.Tapi Chegu Bard bukan seorang yang Opportunis sama seperti Mangkuk Ayun dari Padang Jawa yang kalah dalam Pemilihan AMK Cabang Shah Alam baru - baru ini dengan 30 undi.Dah Kalah boleh lagi mengendeng - ngendeng kat sebelah SAM.

Matlamat utamanya menyertai wadah perjuangan ini hanyalah semata - mata mahu mengenyangkan perutnya sendiri.Tapi Chegu Bard lebih pentingkan anak bangsanya dari diri sendiri.Revolusi ke arah Perjuangan Anak Muda menjadi sasarannya,Mahu maju dari semua segi aspek kehidupan sebab itu andai kata Chegu Bard di pilih menjadi ketua maka tuntutan untuk mengadakan Kongres AMK Negeri akan tercapai.

Oleh itu wajib lah kita Menyokong dengan memberikan undi kepada Chegu Bard! satu undi dari anda cukup bermakna ke arah Perjuangan Revolusi Anak Muda!

UNDILAH CHEGU BARD DAN CHANG LIH KANG!

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: