Lagu Janji dicapati

Loading...

Tuesday, October 19, 2010

BAKAL PEMIMPIN ANAK MUDA




CHEGU BARD




nota:
berani
lantang tapi orang rembau










SHAMSUL ISKANDAR



nota:
terduduk
selesa tapi gemok








CALON AMK TERBAIK BILA ANWAR MASUK PENJARA

Perjuangan, perjuangan dan perjuangan. Untuk menewaskan Barisan Nasional, Angkatan Muda Keadilan memerlukan seorang pemimpin yang berkaliber untuk membawa perubahan total sebuah organisasi suram menjadi sebuah organisasi yang lebih tersusun dan penuh strategi perlawanan.

Ia terutamanya, ketika anak muda semakin bosan dengan politik sempit, AMK seharusnya mempunyai pemimpin yang paling layak untuk membangkitkan revolusi politik bijak dengan menjadikan Parti Keadilan Rakyat sebagai pilihan utama untuk anak muda mengambil bahagian dalam wadah memperjuangkan nasib mereka.

Realiti yang dihadapi anak muda hari ini perlu diterjemah dengan jelas, kerana anak muda itu adalah pewaris kepada negara ini. Realiti keperitan hidup setiap anak muda yang bangkit dan jatuh dan kemudiannya cuba bangkit kembali, adalah menjadi tanggungjawab AMK untuk mengenalpasti segala keperluan mereka demi menjadikan AMK itu satu-satunya wadah untuk anak muda terus berjuang demi keadilan semua.

Siapakah pemimpin yang mempunyai kebolehan untuk menjadikan AMK sebuah sayap pemuda yang paling relevan?

Reformasi dalam sayap pemuda keadilan perlu dilaksanakan secepat mungkin. Jaringan padu di antara AMK negeri dan pusat perlu diperkemas. Hanya calon yang kerap turun ke padang sahaja layak untuk dipilih sebagai Ketua AMK kerana calon ini sentiasa bergerak dalam perjuangan melumpuhkan propa-propa musuh selain daripada mempunyai jaringan kuat di kalangan pemuda AMK yang lain.

Seorang pemimpin sejati tidak memerlukan barisan bayangan demi melaksanakan tanggungjawab sebagai ketua. Walau siapapun timbalannya, kerjasama utuh tetap akan terlaksana. Adalah jauh lebih baik dari menamakan timbalan dan keseluruhan barisan exco, dikhuatiri sekiranya timbalan pilihan tidak menang, ia pasti menyukarkan lantas menimbulkan masalah perhubungan.

Calon berjiwa rakyat yang sanggup mendepani segala permasalahan rakyat, yang sanggup bermatian untuk rakyat, yang sanggup diheret di atas tar jalanraya demi nasib rakyat.

Perlukah seorang calon yang kaya raya untuk menjadi ketua AMK?


Ingatlah, PKR bukan UMNO! PKR juga bukan parti serpihan UMNO!


Hanya yang dangkal sahaja berfikiran begitu. Hanya mereka yang masih berjiwa UMNO sahaja akan melakukan pemilihan berdasarkan latar belakang kewangan seseorang. Pejuang sebenar ialah pejuang yang berusaha untuk menjadikan rakyat hidup senang. Pemimpin sejati ialah menjadikan rakyat jauh lebih kaya dari dirinya sendiri. Jadi fikirlah, adakah kita serupa dengan regim UMNO ?

Perwakilan, telitilah dengan bijak bahawa siapa pejuang sebenar di dalam AMK. Hebatnya seseorang itu bukan dari pangkatnya, tetapi dari amanah yang dijaga rapi.

Hanya pemimpin berjiwa pejuang, berhati rakyat wajar dipilih menjadi ketua. Pemimpin celik suasana dan peka terhadap situasi wajar diberi laluan. Pemimpin yang bijak dalam perlawanan dan tegak dalam istiqomah, wajib ditolak ke hadapan.

( di petik dari dari tulisan edyesdotcom.blogspot.com dan tukartiub )

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: