Lagu Janji dicapati

Loading...

Saturday, October 9, 2010

PADAN MUKA: Hari ni baru lah mangkuk ni nampak langit tu Tinggi



MUSA DAN BAKRI DIPERINTAH KE MAHMAKAH – berita hairan

Mahkamah Tinggi memerintahkan bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan dan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Mohd Bakri Mohd Zinin hadir di mahkamah pada 28 Oktober ini, pada hari keputusan prosiding menghina mahkamah dibuat dua lelaki berhubung penahanan semula mereka mengikut Ordinan Darurat 1967.

Hakim Mohd Sofian Abd Razak bersetuju dengan peguam bela N Sivananthan bahawa Musa dan Mohd Bakri perlu hadir seperti responden lain.

Saya tidak mahu memberikan mesej salah kepada orang awam, tidak kira apa pun keputusan, mereka perlu berada di sini jam 8.30 pagi 28 Oktober ini,” katanya.

Sekarang baru lah nampak bila kena batang hidung sendiri,dan sekarang baru lah nampak dengan jelas lagi nyata yang langit tu tinggi.Jangan la fikir diri tu boleh selama - lamanya jadi Barua.Sekarang jangan la fikir diri tu boleh Jadi "Anjing" buat selama - lamanya.

Lepas tu baru sekarang nak nasihat orang lain supaya jangan jadi anjing macam dia.Selama diri di Per"Hanjing" kan sendiri tak sedar macam mana mereka perlaku kan tak ubah macam Anjing Kurap.Masa sihat di suruh gigit orang tapi bila dah sakit dan tak di perlukan di sepak - terajang begitu sahaja.

Kasihan bagi mereka yang telah di"Perhanjing" kan, bila dah tak berguna bukan sahaja akan di sepak dan di usir begitu sahaja malah kita pun masih ingat dengan Kenyataan akuan bersumpah dari tiga orang pegawai polis.

Masih ingat lagi???????

Kewujudan kenyataan Akuan bersumpah dari tiga anggota PDRM iaitu ASP Hong Kin Hock, ASP Md. Yusof Ahmad dan Sarjan Mohd Yasin Malik yang mengaitkan Musa Hassan dengan Ah Long.Ketika membuat akuan bersumpah itu pada tahun 2007, Hong adalah seorang pegawai di Cawangan Operasi/Bantuan Teknik Jabatan Siasatan Jenayah Komersil.

Beliau dikatakan mengesan pembabitan Musa dalam kegiatan kongsi gelap apabila diarah oleh pegawai atasan untuk mengumpul maklumat mengenai kegiatan Ah Long di Johor dan Melaka.Menurut Hong, sindiket Ah Long berkenaan dikatakan mengguna Musa Hassan untuk melindungi mereka daripada tindakan polis.

Hong berkata Musa telah mengarahkan tindakan tata tertib diambil terhadapnya apabila beliau mula menyiasat seorang pemimpin sindiket berkenaan yang digelar Tengku.Alasan Musa padaketika itu yang masih menjawat jawatan sebagai IGP ialah Hong kononnya telah membuat rakaman risikan secara tidak sah ketika menjalankan siasatan berkenaan.

Saya merasa tertekan kerana tindakan saya mematuhi arahan pegawai atasan saya dalam menjalankan risikan terhadap kegiatan ceti haram yang membabitkan nama Tengku, boleh menyebabkan saya dikenakan siasatan oleh Bahagian Tatatertib,” kata Hong dalam kenyataan bersumpahnya.

Lepas ni kita akan saksikan Baru - barua yang telah di Per"Hanjing" kan ini di perlakukan tak ubah macam selipar jamban.Bila Dah nipis di buang begitu sahaja.Yang paling sedih sekali tu dengan segala bukti dan akuan bersumpah yang ada maka mudah lah Barua - barua yang telah Diperhanjing"kan ini di campak masuk ke dalam lubang taik jamban tu.

Sunggu sedih.......

Kepada yang belum jadi anjing, terus berusaha agar diri tak di Per"hanjing kan

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: