Tuesday, June 29, 2010

Apakah Mat Monggol juga akan di heret ke Mahkamah Peranchis?






NORIEGA BEKAS PRESIDENT PANAMA DI BICARAKAN DI PARIS




Manuel Noriega akan di bicarakan di mahkamah Paris - Guardian


Mantan presiden Panama, Manuel Noriega, akan di bicarakan di mahkamah di Paris hari ini di awal persidangan atas tuduhan cuba untuk membersihkan harta hasil dari perdagangan haram di Perancis.Sebelum ini isterinya, felicidad, yang dihukum kerana dakwaan ini secara "in absentia" oleh mahkamah Perancis pada tahun 1999 telah dihukum 10 tahun penjara dan denda sebanyak € 11.2m (£ 9.2m) .



Manuel Noriega diekstradisi dari Miami pada April melalui surat perintah penahanan antarabangsa.sekarang telah terbukti bagai mana beliau cuba untuk membersihkan hartanya dari perdagangan haram apabila hasil penjualan Kartel kokain Medellín yangberharga € 2.3m dari melalui bank BCCI pada tahun 1980-an digunakan untuk membeli tiga apartmen mewah di Paris sebelum di kesan oleh kerajaan Perancis.












APAKAH PERDANA MENTERI MALAYSIA PUN SENASIB SAMA?












Sous-marins français : le malaise malaisien
Enquête


Pour décrocher un contrat en 2002, la Direction des constructions navales aurait versé des pots-de-vin à l’entourage de l’actuel chef du gouvernement. Le parquet de Paris a ouvert une enquête.


Un assassinat en règle perpétré en Asie, à l’ombre d’un marché d’armement français. Le point de départ de l’affaire des sous-marins Scorpène vendus à la Malaisie rappelle le début du scandale des frégates de Taïwan.



Scorpene: Polis Perancis serbu pejabat DCNS



Jun 2, 10 12:29pm

Polis Perancis menyerbu pejabat pengeluar senjata DCNS dan kumpulan industri Thales berhubung siasatan terhadap penjualan kapal selam kepada Malaysia, demikian menurut sumber kehakiman semalam.

Dokumen-dokumen dirampas dalam serbuan tersebut minggu lalu, tambah sumber itu.


Thales enggan mengulas perkara itu, manakala DCNS memberitahu AFP bahawa ia "tidak mengesah atau menafikan maklumat tersebut."

"Satu siasatan sedang dijalankan dan kami tidak boleh memberi sebarang komen."

Mac lalu, Pejabat pendakwaraya Paris memulakan siasatan terhadap penjualan kapal selam tersebut pada tahun 2002 ekoran aduan yang dibuat oleh badan hak asasi manusia dari Malaysia, Suaram.

Suaram mendakwa Armaris - anak syarikat Thales dan DCN - telah membayar komisyen sebanyak 114 juta euro kepada syarikat Malaysia Perimekar, yang dikaitkan dengan individu yang rapat dengan Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Najib Tun Razak .


Najib merupakan merupakan menteri pertahanan pada tahun 2002 dan bertanggungjawab dalam rundingan kontrak tersebut.

Sejak tahun 2000, bayaran komisyen bagi kontrak yang berkaitan dengan pemimpin asing merupakan satu rasuah di bawah undang-undang Perancis.

Pada 2002, The DCN menyertai Thales dan kumpulan pembinaan Navantia dalam kontrak untuk menjual tiga kapal selam kepada Malaysia pada sekitar harga satu bilion euro












Affaire Altantuya, meurtre au sommet de l’Etat



Le Premier ministre malaisien serait impliqué dans l’assassinat, en 2006, d’une jeune femme qui avait pris part aux négociations


A chaque fois qu’un journaliste interroge le Premier ministre malaisien, Najib Razak, sur «l’affaire Altantuya», celui-ci perd son sang-froid. Il se fige et refuse de répondre à ce qu’il qualifie de «questions frivoles». Sa réaction est compréhensible : le meurtre de cette jeune Mongole à Kuala Lumpur en octobre 2006 par deux policiers attachés au service de Razak n’a cessé, depuis, de hanter le chef du gouvernement. Le dernier rebondissement est intervenu en décembre, quand un détective privé local, Balasubramaniam, a refait surface après deux ans de disparition, avec de nouvelles révélations impliquant Najib Razak.


Kidnapping. L’affaire tient du roman d’espionnage : Altantuya Shaaribuu, familière de la jet-set asiatique, a été broyée par des enjeux qui la dépassaient. Jeune et jolie, parlant chinois, russe, coréen et anglais, elle semble avoir joué un rôle dans les négociations d’achat des sous-marins Scorpène par la Malaisie.



Kes Altantuya, Pembunuhan yang perlu di heret ke muka pengadilan


Perdana Menteri Malaysia terlibat dalam kes pembunuhan seorang wanita muda monggolia pada tahun 2006 .

Setiap kali wartawan meminta Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak, menjelaskan "kes Altantuya", beliau kelihatan menggelabah . beliau menolak untuk menyahut apa yang disebutnya" masalah sembrono. Beliau semakin rimas apabila enggan menjawab pertanyaan tentang penglibatan dua orang pegawai polis yang melakukan pembunuhan itu pada tahun 2006 . Perkembangan terkini berlaku pada bulan Disember, ketika Balasubramaniam seorang penyiasat persendirian , telah muncul kembali setelah dua tahun menghilang, dengan maklumat terbaru yang melibatkan Najib Razak.


Penculikan. Altantuya Shaariibuu, seorang wanita Muda dan boleh bertutur dalam Bahasa China, Russia, Korea dan Inggeris, ia tampaknya telah memainkan peranan dalam rundingan untuk pembelian kapal selam Scorpene untuk Malaysia.sanggup berdepan dengan risiko demi menuntut haknya.Daripada hal itu wanita ini telah di ugut dan kemudiannya di culik untuk di bunuh.

Undang - undang peranchis yang ketat tak mengira bekas presiden atau bekas agen CIA .Kes kapal selam ini nanti akhirnya akan ke sini juga.Mahkamah peranchis akan mengeluarkan waran Tangkap Antarabangsa melalui InterPol. agaknya nama siapa yang akan diminta oleh makamah peranchis? tunggu dan lihat!!!!!!!

Bila nama telah keluar kita mesti bantu mahkamah peranchis dan InterPol untuk mengesan alamat-alamat beruk - beruk afrika yang dikehendaki ini. bila ini berlaku maka seluruh rakyat 1 malaysia dan rakyat mongolia termasuk rakyat palestin pasti sekali akan bergumbira kah..... kah... kah.....

Mari teka nama yang akan dipanggil:

1. zul nordin

2. razak baginda

3. Mama Penguin

4. suami Mat Monggol

5. isteri Isteri Rosmah

6. Parpu Kari

Tapi apa sangkut paut zul nordin dan Parpu Kari dengan kes ini? tak ada sangkut paut apa - apa pun. tapi kita hantar juga ke paris kerana kes bodoh !!!!!!!

kah..... kah..... kah.....hua...hua...hua.....haw....haw......haw....kui....kui.....kui

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: