Lagu Janji dicapati

Loading...

Friday, June 18, 2010

Lawak Haram jadah Mat Monggol dan barua - baruanya





Ini lah kucing Parsi yang baru di beli Mat Monggol


Mat Monggol kali ini meneruskan lawak bangang pertengahan tahun dengan mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing yang dibelinya semalam.Masalahnya ini lawak bangang stail apa pulak? yang Isteri Rosmah dah takde kerja lain ke pergi tanya Rakyat 1 malaysia apa nama yang di beri pada kucingnya.


Cuba la tanya kat rakyat 1 malaysia ni macam mana nak halau Agen Perisik israel yang menceroboh masuk ke bukit aman ?


Cuba la tanya macam mana nak halau APCO Worlwide?


Cuba la tanya Judi bola tu haram ke tidak?


Cuba la tanya macam mana nak halang kapal - kapal Israel dari memasuki pelabuhan Klang.


"Saya dan keluarga saya dalam proses memilih nama baginya, tapi saya mengalu-alukan cadangan daripada anda," kata Mat Monggol dalam laman blognya www.1malaysia.com.my hari ini.Mat Monggol berkata beliau pernah membela kucing sebagai binatang manjaan.

Kah...Kah...Kah...Kah.....Kah.....

Bila tergelak Rasanya sampai nak terberak - berak pulak bila dengar Mat Monggol pernah bela "the Cats" apa yang di Manjakan kucing tu? Tapi rasanya "Mama penguin" yang lebih garang dari kucing kot? Tu pasal la Mat Monggol nak manja - manja ngan kucing berbanding "penguin"





Mat Monggol pilih kucing dengan berhati - hati takut ada di antara kucing tersebut yang mempunyai baka dari Kota Ulan Bator.Kalau tak nanti teruk kena tibai ngan mama penguin

Kah...Kah....Kah....kah....Kah....Kah....Kah

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini."katanya Mat Monggol berkata semasa berada di majlis pelancaran kempen 'Beli Barangan Malaysia', Isteri Rosmah berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian tanpa dirancang seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih.


Tapi Kucing Monggolia pun ada bulu jingga dan putih gak! lagi comel apa dari kucing Parsi! siap ada ropol - ropol lagieee...............

Wargghhh!!!! Kah...Kah....Kah....Kah........Kah


Woittt...Rakyat 1 Malaysia, kalau korang nak tahu ini lah yang di katakan,




Kucing kat Rumah Di Beri Makan,
Yahudi di bukit aman di manja - manjakan,








Dalam satu perkembangan lain datang lagi sekor beruk afrika yang yang mungkin jenis belajar "tak reti bahasa"."Bangang" ni tak paham - paham bila di kata dek orang tu yang mana kenyataan Anwar berhubung dengan sogokan RM2 juta dan juga ditawarkan kontrak kepada wakil rakyat Pakatan supaya berpaling tadah akan di keluarkan apabila tiba masa yang sesuai.



Beruk Afrika ni sebenarnya adalah wartawan dari RTM adalah dari jenis Barua United MuNkEeE yang "tak reti bahasa" kononnya dengan cara mengasak Anwar dan memaksa dengan soalan yang bertubi -tubi tu maka orang boleh nampak lah yang anwar ni jenis berdolak - dalik


Poraahh!!!!!!!!


Pasal melalui rakaman video jelas menunjukkan mangkuk ayun ni tanya soalan macam "gengster" yang "tak paham bahasa".


Bertanya lebih dari Menteri ,bah kan Rais Yatim pun tak pernah tanya macam tu,berlebih - lebih sangat! apa hal yang di persoal kan apa hak dia bertanya kerana yang menjawab soalan juga punya Hak!

Tapi apa yang lawaknya di sini apakah Saluran MuNkEeE macam RTM ni akan melaporkan pendedahan yang akan hebahkan oleh Anwar di Kaca TV? LSS percaya Mat Monggol tak sebangang Beruk Afrika tu!

1 comment:

Anonymous said...

soalan bodoh kah,jawapan bodoh kah itu lah demokrasi,apa di gusar biar raayat yg tentukan,kritik lah dgan telus

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: