Tuesday, September 1, 2009

-Selepas Jepun, Malaysia pula bertukar kerajaan memerintah..

Jepun bertukar Kerajaan Memerintah.


Pilihan Raya Umum Jepun dimana parti pembangkang telah mengalahkan parti pemerintah yang telah memerintah selama 54 tahun di Jepun.Parti Pembangkang (Democratic Party of Japan) berjaya memperolehi majoriti dalam parlimen di Jepun dari tangan Parti Pemerintah (Liberal Democratic Party).

Rakyat Jepun menolak Parti Pemerintah (Liberal Democratic Party) kerana parti pemeintah tersebut telah memerintah selama 52 tahun dan menguasai mejoriti dalam parlimen mereka lalu menyebabkan pelbagai masalah rasuah, penyalahgunaan kuasa, polisi yang gagal memberangsangkan ekonomi dan sebagainya kerana gagal membentuk sistem pemerintahan 2 parti dimana mereka boleh saling mengimbangi.

Kes ini seperti yang berlaku di Malaysia, sistem 1 parti yang menguasai majoriti 2/3 dalam parlimen Malaysia telah menyebabkan pelbagai masalah berlaku seperti penyalahgunaan kuasa sama ada di pemerintahan ataupun penguatkuasaan undang-undang.Jadi, Rakyat Jepun telah menunjukkan kuasa Rakyat mereka, bagaimana dengan Malaysia?

Saya menyeru supaya semua Rakyat Malaysia sedar keperluan menukar kerajaan pada PRU-13.. Ayuh kita buktikan bahawa Rakyat Malaysia tidak mudah terus ditipu.. Pakatan Rakyat mampu mentadbir Negara ini lebih baik daripada Barisan Nasional dengan sokongan padu Rakyat.. Insyaallah.
Jangan Khuatir dan Takut untuk berubah.

"Reformasi" Hidup Ketuanan Rakyat..

Undilah 3 parti diatas.






No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: