Sunday, September 13, 2009

-Mahafiraun kata UMNO Bakal Melingkup !


SHAH ALAM – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat UMNO dan Barisan Nasional (BN) mungkin akan mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang ditolak rakyat negara itu.
Beliau berkata, situasi politik yang berlaku dalam UMNO dan BN dilihat seakan-akan mengikut jejak langkah negara Jepun dan tidak mustahil pilihan raya akan datang, fenomena yang sama turut berlaku.
Menurutnya, parti-parti yang berjuang dan mencapai kemerdekaan di beberapa negara lain, telah hilang begitu saja seolah-olah rakyat di negara itu tidak tahu berterima kasih dan tidak peduli ‘perjuangan dan pengorbanan’ parti-parti itu dan pemimpinnya.

“Saya begitu hairan, tidakkah mereka tahu mengucapkan terima kasih? Apa yang saya lihat, ada kebenaran dan kesahihannya kerana mendapati sikap pejuang kemerdekaan itu dan mereka yang menggantikan pejuang kelihatan berubah hampir sepenuhnya,” katanya dipetik dalam blognya, semalam.

Tsunami revolusi pilihan raya di Jepun 30 Ogos lalu, menyaksikan kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) menyingkirkan pemerintahan Parti Liberal Demokratik (LDP) di negara itu sejak Perang Dunia Kedua.

Kehancuran kuasa LDP itu menyaksikan DPJ memenangi 308 dari 480 kerusi parlimen negara itu.

Dr Mahathir berkata, mereka menjadi tamak dan angkuh serta tidak lagi mempedulikan negara dan rakyat.

Walaupun menyatakan bahawa pengundi Melayu begitu setia kepada BN, Dr Mahathir mengingatkan bahawa wujudnya bukti pada pilihan raya umum tahun lalu pengundi setia memberikan undi kepada pembangkang.

Sementara itu, Dr Mahathir berkata, gejala yang melanda parti itu tidak boleh dinafikan lagi.

“Rasuah semakin menjadi-jadi dalam UMNO dan parti-parti komponen (BN) yang lain.

“Dengan adanya pemimpin sedemikian, negara dan rakyat diabaikan. Pada dekad lepas, walaupun berdegar-degar dengan cakap-cakap bahawa berbilion ringgit diperuntukkan kepada koridor dan sebagainya, tidak ada bukti yang ketara dan boleh dilihat.


SATU MALAYSIA SOKONG YANG BN BAKAL MELINGKUP




PENGUNDI INDIA MENYAMPAH DENGAN BARISAN NASIONAL ,BUKAN SAYA
- malaysiakini

Presiden MIC, S Samy Vellu berkata masyarakat tidak mengundi BN kerana mereka menyampah dengan gabungan tersebut, dan bukan menyampah dengan beliau.

Sebaliknya, ahli politik berusia 73 tahun itu berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

"Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

"Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN," katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

-KALAU MACAM TU BUKAN SAJA MAT MONGGOL MALAH WAK BOTOX PUN BAKAL MELINGKUP JUGAKLAH TAK GITU SAMY....ELOK LAH MIC JOIN PAKATAN KALAU TIDAK TAMBAH MELINGKUPLAH JADINYA...KAH..KAH..KAH

Berkenaan parti komponen BN, Dr Mahathir berpendapat, BN hanya boleh diselamatkan jika prestasi pembangkang lemah tapi apa yang "real madridnya" BN memang tak boleh di selamatkan lagi dengan erti kata yang lebih ialah algojo bakal melingkup.......

-MEMANG TEPAT SEKALI APA YANG DI KATAKAN OLEH MADEY ITU...MAKA DENGAN ITU SUDAH TERANG LAGI BERSULUH,DIA PUNYA TERANG BUKAN NYA LAMPU TORCHLIGHT TAPI LEBIH KEPADA LAMPU SUPER SPORTLIGHT.MEMANG UMNO/BN KONPOM AKAN MELINGKUP SO....OLEH ITU PADA GENG - GENG ALGOJO YANG MANA RASA PATUT LOMPAT DAN SELAMATKAN DIRI DARI KAPAL YANG DAH NAK KARAM NI SILAKAN LAH LAKUKAN DEMIKIAN YE....KEH..KEH..KEH......




Betul la kata Madey..memang algojo dah nak melingkup !!!

Pakatan anggap pandangan Tun Mahathir logik

SHAH ALAM – Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyifatkan kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) pada pilihan raya umum negara itu 30 Ogos lalu sebagai petanda awal Pakatan Rakyat (PR) menawan Malaysia.
Naib Presiden PKR, Mustaffa Kamil Ayub berkata, kemenangan DPJ jelas membuktikan rakyat negara itu menaruh keyakinan dan kepercayaan pada parti yang dipilih.
Menurutnya, sebagai parti pembangkang, DPJ membuktikan parti itu mampu mentadbir Jepun dengan baik sama seperti PR yang kini semakin diterima rakyat. Buktinya, berjaya mentadbir beberapa negeri di negara ini.

“Saya juga berpendapat, kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya adalah satu tanggapan munasabah iaitu UMNO dan Barisan Nasional mungkin akan mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang di tolak rakyat negara itu,” katanya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa UMNO dan BN mungkin mengalami nasib sama seperti Parti Liberal Demokratik (LDP) Jepun yang ditolak rakyat negara itu.

Mustaffa berkata, bukan mudah PR menawan Malaysia pada masa sekarang.

“Amalan politik Jepun dan Malaysia jauh berbeza. Di Malaysia, penggunaan media dikawal ketat oleh UMNO dan BN dan jelas tiada keseimbangan untuk pihak lain menegakkan keadilan.

“Bagaimanapun, PR akan tetap teruskan gerak kerja dalam memastikan kejayaan lebih baik pada Pilihan Raya Umum ke-13 kelak,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Organisasi DAP Malaysia, Teresa Kok Suh Sim berpendapat, jika UMNO dan BN terus memainkan sentimen isu menyakitkan hati rakyat dan mengamalkan dasar tidak adil, tidak mustahil parti itu mengalami nasib sama dengan LDP.

SELAMAT TINGGAL PEKIDA,BADAN BERTINDAK PERPADUAN MELAYU,PERIBUMI PERKASA....PARPU KARI......GOMO DAN BLOGGER PENIPU NEGARA(BPN) DENGAN UCAPAN SELAMAT SAYONARA SELAMAT HARI RAYA OF SAYONARAA!!!!....KEH..KEH...KEH....

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: