Lagu Janji dicapati

Loading...

Saturday, July 17, 2010

1 Malaysia : Rakyat Di kelentongkan Melayu di Bangang kan

Kali ni apa lagi jenis kelentong lagi?

Kalau makcik - makcik kat felda memang konpom percaya dengan segala kelentong si MuNkEeE - MuNkEeE.Kalau sekali tengok media - media kini sedang di arah untuk menjadi proses Pem"beruk"kan


Kah...Kah....kah...kah....kah......

Woit!!! beruk! belum cerita lagi korang dah gelak kuang haja!!!

MEDIA DIARAH ELAKAN MENGGUNAKAN PERKATAAN BARANG NAIK

Dalam usaha mengelakkan kecaman rakyat terhadap pengumuman kenaikan 5-dalam-1 oleh Mat Monggol semalam, semua media yang dikawal kerajaan diingatkan supaya tidak menggunakan perkatan 'barang naik' dalam laporan mereka

Ketika taklimat di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya, petang semalam, pengarang berkali-kali diingatkan agar perkataan "barang naik" itu perlu dielakkan.

Sebaliknya, mereka diberitahu supaya menggunakan “pelarasan harga” atau “rasionalisasi subsidi”.Taklimat berkenaan dikendalikan oleh penasihat media perdana menteri dan editor .

Apa kejadahnya "Pelarasan Harga" Ni????

"RASIONALISASI SUBSIDI" ni Apa binatang beruk afrika nya?????

Kalau Macam ni kesian betul pada makcik - makcik yang duduk kat felda,kene kelentong gilerr...babi kalau setakat makna atau istilah tu kita dan pejuang pejuang bahasa boleh bersabar lagi .

Tapi kalau dah dengan perkataan - perkataan sekali kena kelentong ini dah kira kes kronik! Kesian Makcik Felda, kesian orang melayu kena bangang - bangangkan hanya kerana masalah perkataan.

Habis tu macam mana nak sebut ekk..???

Habis tu Macam mana nak kelentong Ekk....????

Maknanya apa yang kerajaan Mat Monggol maksudkan ialah Harga barang sebenarnya Tak naik tapi kerajaan cuma potong subsidinya sahaja oleh itu kalau harga barang tu naik harga gilerr...babi maknanya harga barang tu tak naik cuma subsidi untuk menampung kenaikan harga tu saja yang di potong!

Harganya memang macam tu!

Apa yang kerajaan Mat Monggol maksudkan ialah Harga barang sebenarnya Tak Mahal cuma orang melayu yang dah dibangangkan perlu bayar lebih untuk setiap harga barang je.



kah...kah...kah...Warghhh...kah...kah...kah

Kalau macam tu Felda memang tak Bankrap cuma duit untung semuanya dah lesap dalam poket mama penguin.

Kalau macam tu maksudnya Melayu sebenarnya tak bodoh tapi selalu kena bangang - bangangkan dek United MuNkEeE jerr......

Kalau Macam tu Mama Penguin memang Tak Gemok! cuma Gedempol jerrr...skett!!!

Hadoiiii!!! kalau macam ni rosak 1 malaysia!

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: