Thursday, July 1, 2010

Apakah tugas SPRM yang Se"bangang"nya?

Kita tengah pikir apakah ketelusan suruhanjaya ini? kita bukannya mempertikaikan tentang apa yang di siasat tetapi apabila membeza kedua - dua siasatan ini amat mencurigakan.oleh itu 1 malaysia tak perlu peningkan kepala anda tetapi anda hanya perlu menilai perbezaan - perbezaan dibawah.



Kerana perbezaan - perbezaan ini amat mencurigakan kerana ia seolah - olah mendekatkan kita dengan segala kebenaran yang kita perlu tahu.

andai kata anda 1 malaysia berjaya menemui perbezaan - perbezaan tersebut ini bermakna ia telah mendekatkan anda dengan jawapan - jawapan yang perlu anda cari.Woittt....1 malaysia ini dah macam serupa main puzzle perbezaan gambar je.selamat mencuba...kui...kui....kui.....kui



Apakah perbezaan antara kedua gambar dibawah ini??








DAN TOLONG JELASKAN APAKAH BEZANYA ANTARA KEDUA - DUA KETERANGAN BERITA DI BAWAH.







2 ADUN PAKATAN RAKYAT DI SIASAT SPRM




Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) diarahkan ke Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini, bagi merakamkan keterangan mereka.

Pengarah Penerangan Kerajaan Negeri Selangor, Dr Badrul Amin Baharom berkata, ADUN Seri Muda, Shuhaimi Shafiei dan ADUN Batu Caves, Amirudin Shari menerima notis berasingan Isnin lalu bagi membantu penyiasatan di bawah Seksyen 17(a), Akta SPRM.:

Beliau berkata, langkah SPRM itu merupakan satu lagi serangan baru daripada siri percubaan untuk menjatuhkan pimpinan Pakatan Rakyat di Selangor.:

“Kami juga tidak menyangkal kemungkinan SPRM dipergunakan untuk menjayakan agenda UMNO-Barisan Nasional (BN) merampas kuasa pentadbiran Selangor, sepertimana berlaku dalam insiden rampasan kuasa kerajaan negeri Perak pada tahun 2009,” katanya.

Sehubungan itu, Badrul Amin menggesa SPRM bersikap profesional dalam menjalankan tugas.

Menurut beliau, kedua-dua ADUN itu akan hadir bersama peguam masing-masing ke pejabat SPRM di Putrajaya pada jam 3 petang untuk memberi kerjasama yang sewajarnya.

Sementara itu, Amiruddin ketika dihubungi berkata, beliau akan memberikan kerjasama sepenuhnya kepada SPRM walaupun tidak mengetahui mengapa notis tersebut diberikan kepadanya.

“Namun begitu saya akan memberi kerjasama sepenuh. Selebihnya saya yakin dan bertawakal sahaja,” katanya.

Shuhaimi pula berkata, ini adalah serangan kedua oleh BN yang menggunakan SPRM untuk memalukan wakil rakyat PR di Selangor.

Beliau berkata, apa yang dilakukan pihak terbabit seolah-olah ingin menggambarkan kepada umum keadaan pentadbiran Negeri Selangor sedang dilanda masalah.

“Saya tidak tahu saya dipanggil, sama ada sebagai saksi atau sebaliknya. Saya akan bekerjasama,” katanya



Dan Keterangan berita ini pula???











SPRM TIDAK AKAN KE LONDON AMBIL KETERANGAN P.BALASUBRAMANIAM




Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini memutuskan tidak akan menghantar pegawainya ke London bagi mengambil keterangan penyiasat persendirian P. Balasubramaniam berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Mohd Shukri Abdull berkata, sebaliknya Balasubramaniam akan diminta menjawab soalan yang akan dikemuka menerusi peguamnya dalam bentuk akuan bersumpah atau afidavit.

"Kami telah merujuk kepada Pejabat Peguam Negara bagi mendapatkan pandangan berhubung implikasi undang-undang terhadap proses merakamkan percakapan saksi di luar negara dan kami dinasihatkan agar tidak meneruskan pendekatan itu," katanya kepada pemberita di sini.



SEMUA PASTI SUDAH TAHU AKAN JAWAPAN DAN KESIMPULANNYA NYA,KAN...


1 MALAYSIA PUN DAH TAHU INI SURUHANJAYA SAPA PUNYA BERUK AFRIKA.


1 MALAYSIA PUN MESTI DAH TAHU BANGANGNYA TAHAP BERAPA BUKAN?


DULU PUNYA AKUAN BERSUMPAH BALA APA KE JADAH NYA???


DIA PUNYA KERTAS AKUAN BERSUMPAH TU DAH JADI BUNGKUS TOSEI KE APA?


APASALTAK JADI PERGI LONDON UNTUK SIASAT P.I BALA?


OOOOHH.....BALA KAT LONDON TU JAUH YEKK!!!!


JADI AMIK KEPUTUSAN UNTUK SIASAT KAT SELANGOR JER LAH YEKK???


PKFZ KAT KLANG TU DEKAT JE TAK NAK SIASAT KE????


VK LINGAM TU PUN DEKAT TAK NAK SIASAT KE???


WAK BOTOX TU LA....GI....LAH DEKAT KAT SELANGOR, ITU PUN PAYAH SANGAT KE NAK SIASAT????


SPENDER MAMA PENGUIN???? NAK SIASAT TAK???


KAH....KAH....KAH....KAH...KAH....KAH


No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: