Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, July 18, 2010

Cadangan bangang dari Pengarah kesihatan Mat Monggol









HARGA GULA NAIK BANTU KELENTONG RAKYAT SEHAT – berita hairan

Kenaikan harga gula sebanyak 25 sen sekilogram berikutan pelarasan harga yang diumumkan kerajaan, semalam, diyakini dapat membantu mengkelentong rakyat mengamalkan gaya hidup sihat selain mengatasi masalah kekurangan gula di pasaran.






tapi Mama Penguin nampak macam dah terlebih gula! kat mana dia rembat gula????

Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan (Kesihatan Awam) Kementerian Kesihatan, Hassan Abdul Rahman, berharap kenaikan itu dilihat secara positif dan rakyat berusaha mengurangkan pengambilan gula supaya kenaikan harga tidak dapat dirasai.




Hairan semakin hairan kerana bagaimana orang bangang macam ni boleh cakap kalau harga barang macam gula naik hidup boleh jadi sihat? Cuma orang bangang je yang cakap kalau harga barang naik hidup akan jadi sihat tapi sebenarnya kalau harga barang naik hidup Rakyat Akan jadi betambah susah.


Sebab bila harga gula naik maka harga kopi pun naik,harga tepung pun naik,harga susu pun naik dan ini akan menjangkit kepada banyak lagi barang - barang lain,lain lah kalau Mangkuk ayun ni cakap harga kondom naik mungkin hidup jadi lebih tak sihat....kah...kah...kah

Semakin hari semakin bangang,semakin hari semakin bodoh dan mangkuk,sudu,garpu,cawan,pingan,baldi,sinki,pongkes.Kalau nak jaga kesihatan rakyat bukan naik harga barang macam gula,kalau betul - betul serious nak jaga kesihatan rakyat bagilah perkhidmatan hospital dan klinik secara percuma Bodoh!




Warghhh!!! Kah...Kah...Kah...kah...kah..kah




Kalau nak jaga kesihatan rakyat Wujudkan lah lebih banyak padang permainan dan Taman - taman yang di lengkapi dengan alat senaman ringkas bukan nya rampas tanah rakyat lepas tu buat kondo,padang golf,kelab dangdut ataupun disko bodoh!

Kalau nak jaga kesihatan rakyat Hutan Semulajadi mesti di jaga dengan rapi sebab Hutan Tropika membekal oksigen untuk manusia,Hutan Tropika punca udara bersih untuk menyehatkan lagi rakyat 1 malaysia bukan nya pokok balak tu pergi di tebang,di rembat dan di jual pada penyamun balak Bangang!



Pelik betul dengan kerajaan Mat Monggol nie? macam mana orang bangang macam ni boleh di lantik jadi Timbalan pengarah Kesihatan,Bangangnya tahap mangkuk ayun!Kerjanya takde lain hari - hari nak kelentong 1 malaysia,Kerjanya takde lain hari - hari nak Bangangkan Mat - Mat Felda dan Orang Melayu.



Sendiri Bangang Dah La!





Warghhh!!! Kah...Kah...Kah...kah...kah..kah






Dan Dua ekor Mangkuk Ayun lagi.


PEMOTONGAN SUBSIDI DI SOKONG OLEH BEBERAPA NGO.


Mangkuk Ayun 1





Presiden Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) Dr. David Quek berkata pengurangan subsidi gula sebanyak 25 sen setiap kilogram akan memberikan kesan positif pada kesihatan rakyat kerana ini akan membuat kan mereka mengurangkan pengambilan gula.



Mangkuk Ayun 2





Presiden Fomca Datuk N. Marimuthu Sementara itu, menyatakan bahawa kenaikan 5 sen untuk petrol RON95 tidak akan benar-benar beban pelanggan. "Kita harus menyambut inisiatif tersebut apabila wang yang disimpan dari subsidi digunakan untuk tujuan yang bermanfaat yang lain," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Marimuthu berkata Malaysia masih beruntung kerana harga Petrol di dalam negeri masih di antara yang termurah berbanding dengan India, Singapura, Filipina atau United Kingdom.





Warghhhh!!!!! kah...kah....kah....kah....kah..kui...kui....kui.....

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: