Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, July 19, 2010

Utusan Melalok,lagi Hairan dan Kelentong Terus!

Mana pergi para penunjuk perasaan tu? Mana pergi Pemuda United MuNkEeE? Mana Pergi Geng -geng Perkambing?? Kat mana diorang nyorok??

300 BANTAH PENUTUPAN IKYS - melalok

Lebih 300 orang termasuk pelajar Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) berhimpun secara aman di pekarangan IKYS di sini hari ini bagi membantah keputusan kerajaan negeri menutup institut itu secara mendadak Jumaat lalu.

Pelajar terlibat mendakwa, mereka hanya mengetahui tentang penutupan institut tersebut dan arahan berpindah ke Kolej Antarabangsa Inpens (Inpens) di Kuala Selangor minggu lalu selepas menghabiskan cuti semester baru-baru ini.

Selain beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional (BN) yang diketuai Mohamad Khir Toyo, waris keluarga pelajar terlibat turut menyertai perhimpunan hampir dua jam yang bermula pukul 10.30 pagi itu di pekarangan IKYS Bagan Terap..

500 BERKUMPUL BANTAH PENUTUPAN IKYS – berita hairan

Lebih 500 orang mengadakan perhimpunan aman di sini, semalam bagi membantah penutupan Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sungai Besar, yang menyebabkan masa depan kira-kira 280 pelajar, kebanyakannya berasal daripada keluarga berpendapatan rendah dari seluruh negeri itu terjejas.

Perhimpunan aman yang bermula jam 10.30 pagi sebelum berakhir sejam kemudian di hadapan bangunan IKYS itu turut mengecam keputusan kerajaan negeri menyerahkan nasib pelajar institut berkenaan kepada pengurusan Industri Pendidikan Negeri Selangor (INPENS) yang dikatakan mengenakan yuran pengajian lebih mahal.

Selain pelajar IKYS, perhimpunan berkenaan turut disertai ibu bapa; Ketua Pembangkang, Mohamad Khir Toyo; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO

Confuse gilerr aku yang mana citer satu betul nie??? walaupun aku ni Beruk tapi aku berhak tau mana satu citer yang betul! Melalok kata 300 ekor turu demo tapi berita hairan kata 500 ekor.

Berok macam aku pun tergamak ker korang nak kelentong ! Huh menyesal aku beli Melalok!

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: