Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, July 18, 2010

Melayu mesti lebih lantang kelentong Melayu



Orang Melayu perlu lantang mengkelentong orang melayu mereka seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan kerana pelbagai usaha sedang dilakukan untuk menghilangkan hak tersebut.

Sekor beruk iaitu Zainur Zakaria berkata oleh itu orang Melayu harus bertindak segera bagi mengelakkan wujud ruang yang lebih luas kepada kaum lain untuk mempertikaikan perkara tersebut.

Dapatkah kita lihat betapa bangangnya mangkuk ayun ni,tak reti apa yang definisikan dengan menuntut hak melayu atau bukan melayu.Apasal Mangkuk ni bangang sangat! tak nampak ke harga gula dah naik! pergi la tuntut supaya harganya di turunkan sebab kita punya hak bila kerajaan naik kan harga gula.

Harga Minyak dah naik ini bermakna harga barang makan macam beras,kopi, pun dah gerenti naik tapi yang aku pelik budak bangang ni takde pulak berani pergi tuntut hak supaya ianya di turunkan supaya nanti hidup rakyat macam kita tak susah.

Pergi la tuntut hak untuk mendapat rawatan perubatan percuma dan hospital percuma supaya kita nanti boleh hidup lebih sihat bukan ikut saranan bodoh iaitu harga gula bagus untuk kesihatan.

Pergi la tuntut hak untuk melawan rasuah dan penyelewengan kuasa pasal rasuah dan penyelewengan kuasa tu adalah bapak segala jenayah.



''Bangang ni khuatir 50 tahun akan datang, kalau kita diperintah oleh kaum bukan Melayu, segala hak yang kita ada sekarang akan hilang.

Contohnya sudah nampak di Pulau Pinang sekarang yang diperintah oleh kaum bukan Melayu," kata mangkuk ayun ni.



Kita pun tak pasti adakah mangkuk ayun ni sengaja buat loyar buruk atau memang dah bangang secara sedia kala.Pasal sejurus selepas merdeka pulau pinang di perintah oleh Lim Chong Eu tapi apasal bangang ni tak pertikai lak yang dia ni melayu ke tak melayu.



Sebelum PRU - 13 Koh Tsu Koon yang perintah Pulau Pinang tapi Bangang ni tak nak bagi tau lak kat 1 malaysia yang Koh Tsu Koon ni anak pak Aji Mana anak kak bedah sapa.Apasal mangkuk ayun ni tak nak bagi tau pada 1 malaysia yang Koh Tsu Koon tu adalah Ketua Menteri Melayu Pulau Pinang sebelum Lim Guan Eng.


Kalau dah bangang tu buat lah cara bangang,jangan nak ajak orang lain pulak jadi bangang,cukuplah diri sendiri jadi bangang dan tolong jangan bangangkan 1 malaysia.Melayu yang dah bangang biarkan bangang takkan nak bangangkan melayu kaw - kaw silap - silap kepala hotak tu kang kena libas dengan parang kaw - kaw.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: