Saturday, July 3, 2010

Ada Kos Membawa Rosmah sama dengan Kos Membawa se'ekor Badak "blue hippo"??

Dalam perbahasan dalam dewan Rakyat yang lalu ada ahli parlimen Pakatan pertikaikan tentang satu lagi persoalan yang gagal di jawab oleh Mat Monggol.Dalam soalan tersebut ahli Parlimen Pakatan pertikaikan tentang Kos Membawa Mama Penguin ke New York.



Dalam Kenyataan itu Mat Monggol enggan mendedahkan kos yang dibelanjakan bagi membawa suaminya Rosmah Mansor ke New York, April lalu meskipun disdesak supaya berbuat demikian di Dewan Rakyat.

Dalam jawapan bertulisnya kepada N Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai), Mat Monggol mengelakkan daripada memberikan sebarang jumlah dan kos yang di tanggung oleh Kerajaan United MuNkEeE untuk membawa dan membuat Iklan Rosmah Cap Badak air.

"Kos perbelanjaan penginapan dan perjalanan Rosmah adalah termasuk di dalam perbelanjaan yang disediakan untuk perdana menteri, selaras dengan kedudukan beliau sebagai Suami kepada perdana menteri,” kata Mat Monggol dalam jawapan satu perenggannya.



Melihatkan situasi ini kadang - kadang kita agak boring jugak dengan Ahli parlimen Pakatan nie.Kalau Nak tanya soalan lain kali pandai - pandailah bikin pusing sikit.Ahli Parlimen Pakatan tak sepatutnya tanya terus kepada Mat Monggol tentang berapa Kos untuk membawa Mama Penguin Ke New York.




Mana boleh tanya PM Mat Monggol macam tu,Tak baik tau! pasal ini bukan macam nak tahu berapa kah Kos untuk mengangkut bulu jagung dari ipoh ke pasar borong selayang.Ini bukan macam kita tanya berapa kos nak membawa beberapa ekor Ular Tedung ke Pasar Tani Shah Alam.






Ini adalah pertanyaan yang mana kini kita nak tahu sesuatu kos yang cukup rumit,oleh itu itu kita harus mewujudkan satu perbandingan.harga kos.Sepatutnya Gobala membuat satu penyelidikan bersama DHL dan Federal Express atau atauPun Zoo negara tentang berapakah Kos untuk membawa atau memindahkan se'ekor Anak Gajah jumbo dari Kuala Lumpur Ke New York



Kah....kah.....kah....kah....kah...kah



Sepatutnya Gobala buat kaji selidik kepada Zoo negara tentang berapakah Kos untuk mengangkut se'ekor anak badak air "blue Hippo" dari Zoo Negara Ulu Langat ke Central Park Zoo New York.Kemudian gobala mesti tahu berapa harga kos untuk membawa binatang - binatang tersebut termasuk anak badak sekali dengan menggunakan penerbangan udara ataupun pesawat boeing 777.



Kemudian barulah boleh gobala tanya kepada Mat Monggol tentang apakah perbandingan harga kos pengangkutan terbabit yang membawa anak badak berbanding bulu jagung.Kemudian Cuba tanya lagi Mat Monggol Perbandingan harga kos membawa anak badak ke new york berbanding Isteri Rosmah melalui penerbangan udara yang menggunakan pesawat Kargo boeing atau pun pesawat concorde .



Seandainya Mat Monggol menjawab harga kos membawa anak badak dan gajah lebih murah dan sama dengan harga kos untuk membawa Isteri Rosmah,ini menunjukkan jawapan Mat Monggol adalah jawapan yang tepat dan betul(macam slogan polis dah...) dan gobala akan mendapat jawapan yang tepat dan Mat Monggol tak perlu berdolak - dalih lagi.



dah 1 malaysia pun boleh meraikan nya dengan....



Kah.....kah....kah....kah.....kah.....kah.....kah......kah.....kah

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: