Tuesday, February 16, 2010

Satu Dunia Tahu Anwar Tak Salah pasal Ini Semua Fitnah Si United MuNkEeE(UMNO)


Pada Ketika Rakan Dari Australia Menelefon LSS pada Malam Selepas Majlis Tahlil Arwah Ayah ,Rakan Sekampus Yang Sama Belajar di Korea memaklumkan melalui kerajaan Australia bersama 50 ahli Parlimennya Membantah Dakwaan Liwat Keatas Anwar Ibrahim.

Kumpulan 50 ahli Parlimen tersebut menghantar memorandum kepada Pesuruhjaya Tinggi Malaysia Di Canberra iaitu Salman Bin Ahmad.Berasama Ahli Parlimen ,Senator dan para aktivis dan penyokong - penyokong dari Parti Kebangsaan dan Liberal berarak berasama - sama dalam menyerahkan Memorandum sebagai Tanda Protes terhadap Dakwaan Fitnah Terhadap Anwar.

Antara ulasan dan mesej yang cuba di sampaikan kepada Suruhanjaya Tinggi Malaysia salah seorang Ahli Parlimen dari Parti Kebangsaan dan Liberal berkata tuduhan liwat terhadap Anwar Ibrahim buat kedua kali nya di lihat sebagai satu fitnah dan usaha untuk menjatuhkan pemimpin dunia itu.

Sistem kehakiman Malaysia juga di kritik hebat oleh pakar undang - undang dari seluruh negara kerana jarang berlaku dalam sejarah penghakiman apabila "judiacial Riview" di di lakukan pada awal perbicaraa.

Ada juga yang menuduh sistem kehakiman kita "pincang" apabila buat pertama kalinya dalam sejarah kehakiman terjadi apabila pihak pembalaan di halang dari membuat proses pembelaan iaitu salah satunya ialah menyoal balas soalan kepada mangsa yang kononya membuat pendakwaan.

Kata Micheal Danby iaitu ahli kerajaan yang juga ketua Urusan luar negeri dari Parti Buruh menyifatkan tuduhan - tuduhan yang di lemparkan ke atas Anwar tanpa bukti - bukti yang kukuh akan menyebabkan hubungan dan persepsi dunia terhadap malaysia.

"semua orang kenal rapat siapa anwar ibrahim dan kenal akan keperibadiannya dan apabila hal ini berlaku buat kali keduanya ini pasti telah memalukan sistem demokrasi dan pengadilan di malaysia" kata Danby lagi.

Bekas ketua pembangkang Parlimen Australia Malcolm Turnbull dan Bob Brown adalah pemimpin parti hijau yang yang menanda tangani memorandum bantahan itu di ikuti oleh Senator Nick Xenophon dari Parti Buruh Front Bench.

Dalam temuramah ketika demonstrasi bantahan di depan Pejabat Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Canberra Para Demonstran dari seluruh Parti Politik dan para Aktivis Menyampaikan Mesej dengan Berkata "Kami berharap agar Rakyat malaysia dapat membuka mata akan ketidakadilan ini kerana walaupun kami di sini kami amat sedar itu adalah satu konspirasi daan jika begitu kami di sini akan sentiasa bersama Rakyat Malaysia akan teruis membantah Dakwaan ini"

Senator Nick Xenophon dan Ketua Urusan Luar Negara Parlimen Australia Danby menyelar Hakim Mahkamah Tinggi iaitu Mohamad Zabidin Md Diah kerana bersikap "bias" dan berat sebelah dalam mengendali kan Kes.

Mereka juga menuduh Hakim Mahkamah Tinggi itu sudah pun di beli oleh pihak -pihak tertentu dan jika itu mereka merasakan Hakim itu(Mohamad Zabidin) tidak layak Mengendalikan kan Kes Ini.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: