Thursday, October 22, 2009

-Gari & Tear Gas Sudah Ditempah Untuk Sidang DUN Perak?




Ramai yang sedang tertunggu-tunggu apa yang bakal terjadi di DUN Perak pada 28 Oktober ini. Ada yang berkata DUN Perak akan dibubarkan bagi membolehkan satu pilihanraya baru diadakan. Mereka menyatakan perkara ini berdasarkan keyakinan BN parti itu kembali pulih selepas menang dalam PRK Bagan Pinang tempohari. Ada yang berkata sebaliknya. Mereka tak yakin BN berani membunbarkan DUN hanya kerana satu kemenangan di dalam kubu kuat sendiri. Lainlah jika mereka menang di Permatang Pauh, tentu BN benar-benar yakin sokongan rakyat telah kembali kepadanya.

Tapi saya lebih tertarik dengan drama yang bakal dipentaskan dalam DUN Perak pada tanggal 28 Oktober itu. Maklumkan Dewan akan bermesyuarat di hadapan 2 orang Speaker dan dua orang MB,Seorang Speaker yang sah yang mana telah di pilih dari pilihanraya dan sisitem demokrai iaitu YB V.Sivakumar manakala yang satu lagi Speaker Haram yang di lantik melalui rampasan kuasa, tentu suasana akan menjadi gamat. Jika dalam sidang lepas, Speaker DUN, Sivakumar diangkat keluar oleh petugas keselamatan, dalam sidang pada 28 Oktober ini siapa pula yang akan diangkat?

Mungkin petugas keselamatan sudah menyediakan alat pengusung bagi mengangkat mereka yang cuba 'mencetuskan kekacauan' pada hari itu. Mungkin juga gari yang mencukupi telah disediakan juga untuk dibawa ke sidang kali ini. Dan jangan lupa tear gas juga perlu juga dibawa supaya jika berlaku ketegangan semua yang hadir dalam sidang ini tidak kira jawatannya Speaker, MB, Exco, ADUN malah Sultan sama-sama merasai betapa nikmatnya mata terkena asap neraka itu.Standby berapa rmai SB - SB yang bakal mencetuskan kekeacauan sekali lagi.

Selamat bersidang, dunia sedang memerhatikan gelagat anda....

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: