Monday, October 26, 2009

-Fulamek!! Hebat betul lah PAS nih di mata Algojo

[prA.jpg]
EGM, Muktamar Khas, Mesyuarat Khas! Itulah topik hangat media kita akhir-akhir ini. Bunyi berbeza, sebutan berbeza, tapi maksud hampir dua kali lima.

Yang hendak buat EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas atau apa-apa lagi yang namanya macam-macam itu ialah Pas. Yang lawaknya, tiba-tiba saja ramai ketua geng algojo berebut-rebut bercakap mengenai EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas PAS itu. Dari Naib Presiden, Timbalan Presiden dan hari ini, Presiden algojo sendiri tidak berkecuali bercakap mengenai PAS. Bukan sekali, bukan dua kali, bukan tiga kali, ribut dalam gelas pernah membadai kerabat Algojo dalam BN. MCA, Gerakan, MIC, PPP dan entah apa-apa parti lagi termasuk di Sabah dan Sarawak pernah dilanda ribut. taufan dan puting beliung. Tapi biasanya algojo buat endah tak endah saja dengan ribut yang berlaku dengan kerabat-kerabatnya. Sampai MCA yang hampir pecah berderai itu, algojo cuma campur tangan di saat-saat akhir.

Peliknya bab PAS ini, belum pun EGM, Muktamar Khas atau Mesyuarat Khas berlangsung, pemimpin-pemimpin algojo tiba-tiba berebut-rebut hendak bercakap mengenai PAS. Wah, hebatnya PAS, bertuahnya PAS, tidak sangka begitu ramai pemimpin algojo yang begitu meminati Algojo, hingga sakit demam PAS, batuk-batuk kecil PAS, merisaukan Algojo; sedangkan jika kaum kerabat sendiri yang nazak, mereka buat-buat tidak tahu sampai dekat hendak mati baru cari ubat, itu pun macam hendak tak hendak saja.

Harap pemimpin-pemimpin PAS, tidak kiralah yang pakai serban, yang berjubah, yang berkot atau yang berkemeja tidak gundah gulana dengan pemimpin-pemimpin Algojo yang tiba-tiba begitu hendak ambil berat mengenai PAS. Mereka patut rasa bersyukur kerana tidak sangka begitu ramai pemimpin Algojo yang meminati PAS, ingin menjadi jurucakap PAS, hingga PM 1Malaysia itupun tumpang sekaki hendak jadi jurucakap PAS.

Kepada parti-parti kerabat BN, jangan cemburu kepada algojo yang begitu tersentuh dengan batuk-batuk kecil PAS, tetapi kurang menghiraukan sakit dan sembelit mereka!!

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: