Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, October 11, 2009

-DARI BAGAN PINANG : Macam ada yang tak kena di Bagan Pinang



LAPORAN TIDAK RESMI


81.65% pengundi turun.
11,157 mengundi.
100% pengundi pos.
pakatan perlu 70% penguni luar untuk kalahkan pengundi hantu.
kalau pakatan mendapat 30% undi pos
isa akan dimansuhkan




TERKINI


pengundi melayu
dan india turun agak kureeng.

mengapa ini berlaku?



GENG GEROMBOLAN DAH BLAH


nampaknya geng gerombolan
dah celah. yang masih bertahan
nampaknya geng bulan dan pakatan.

ada rumah terbuka ke ?


MACAM DI RANCANG


jam 4.50 laaa - jalan punya sangkut
di kawasan depan sekolah telok kemang.
punya susah mak cik dan pak cik nak gi
mengundi.

apa hal ini.


PELIK LAGI PELIK


jam 4.00 petang tetiba makin ramai turun mengundi.
hantukan mereka?

dari jam 1.00 jalan di telok kemang jam gila.
banyak maloan dan kapala hangguk senang buat
kerenah lambatkan pengundi turun.

pagi tadi dah lah ujan.



AWAS BAHAYA – BERITA DARI BAGAN PINANG



PONTIANAK ATAU POLONG




BERITA GEMPAR

Saekor polong telah diberitakan terlepas di Bagan Pinang.
Laporan awal mengatakan bahawa polong ini telah kelihatan
bersiar-siar di Batu Empat tidak jauh dari jirat China.

Berita terbaru telah sampai yang melaporkan polong ini
sedang merewang berjalan menuju ke Telok Kemang.

Ibu bapa diingatkan agar menjaga anak anak.

Masih belum jelas siapa tuan empunya polong ini.

Mengikut Tok Kin bomoh dari Tanjung Tuan jika
polong ini menyerang maka hendaklah dihulurkan
duit 50 ringgit dan sehelai kain batik lepas. Apabila
polong ini melihat duit dan kain batik mengikut
petuanya polong ini akan lemah dan polong
ini tidak akan menyerang.

Sesiapa yang ada maklumat sila laporan ke Balai
Bomba yang terdekat.


GENG EEE MANA NI ?


DUA DI LAPOR DITAHAN – KECOK DI DEPAN SEKOLAH TELOK KEMANG - berita hairan

PORT DICKSON: Polis dilaporkan menahan dua lelaki dipercayai penyokong kedua-dua parti bertanding selepas berlaku kekecohan di pusat pengundian di Sekolah Kebangsaan Teluk Kemang, sebentar tadi.

Kejadian itu dikatakan tercetus apabila penyokong kedua-dua pihak yang saling bertentangan dan dipisahkan oleh jalan raya bertindak liar dengan membaling air mineral dan kayu serta bertikan lidah.


nota:
apakah berita ini ada berkaitan
dengan berita polong yang sedang merewang
ke kawasan Telok Kemang masih belum jelas.


MINAH CUN



Nampak khemah mca di batu lima. wow banyak
amoi cun. slim dan bergetah.
dengar khabar bik mama tak singgah ke khemah
ini. bik mama jaki tengok amoi slim.

mana tahu ada tersorok ziana zain kah kah kah


JAM GILA

Dari batu sembilan hingga entah
kemana jam gila.

Ini orang balik dari mendengar
ceramah anwar ibrahim di batu sembilan.

Hampir lima ribu yang datang.

Banyak pelancung. Jumpa dari dungun johor
melaka kedah - gila ramai pelancung -
macam woodstock - batu sembilan betul betul
rock.


GADUH GADUH GADUH


Ini taktik lama. Awal buat cerita
mamak tongkang eeee kena pukul.
Lepas tu buat kacau gila gila.

Dengar khabar cikgu bard kena baling
batu. Entah apa khabar berita. Silap
lah - cikgu bard ni - tak masuk ajar
lagi kena pukul lagi dia rembat.

AWAS

Ketika nak makan awas
banyak muka muka potong stim
terpampang dijalan raya.

Muka muka ini jamin menutuo selera.

Muka sembab. Muka gempal bik mama.
Muka minta kesian mat isa. muka
ngook mat asan.

Cari tempat makan yang tersorok
kalau tidak memang tak selera
makan.

Nota:
dengar khabar ada sebuah warung tutup
kerana depannya ada muka wak sembab.
budak budak dan emak emak lari takut
tengok muka ini.

dengar khabar tian empunya warung aakan menyaman
wak sembab kerna memotong rezeki kah kah kah


KHEMAH GEROMBOLAN

La.. dengar khabar kenduri sakaan.
Tapi ketika lalu depan tu nampak
tiga orang puteri. Tak cun gempal
potong stum.

CUACA CUN

Mat Durian entah dari
mana telah pasang banyak jerat.

LECEH MECEH

Dari Kuala Lumpur di lebuhraya pun
ada kepala hangguk untuk melambatkan
laluan.

Di lebuh raya simpang ke PD pun
ada kepala hangguk.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: