Wednesday, October 7, 2009

-Tak sangka Wak Din Sembab tu bangang rupanya !

Tengahari tadi ketika menonton berita TV, tiba-tiba pancaindera saya tertangkap kenyataan TPM, Tan Wak Din Sembab yang sedang berkempen di Bagan Pinang. Dalam berita TV itu, beliau antara lain menasihatkan pengundi Bagan Pinang supaya jangan memilih Pas, kerana takut negeri itu menjadi seperti Kelantan yang katanya merupakan negeri termiskin di Malaysia.

Tak Sangka Negara ku yang permai ini di kurniakan seorang TPM yang BANGANG macam Wak Din nie, detik hati saya ketika itu. Dia ni tak pernah baca laporan ekonomi yang dikeluarkan oleh Unit Perancang Ekonomi, JPM ke? Dia tak pernah baca laporan ekonomi dalam buku Rancangan Malaysia Kesembilan ke?

Jika Wak Din pernah baca laporan-laporan berkenaan, tentu dia tahu, Kelantan bukannya negeri termiskin di Malaysia. Negeri termiskin di Malaysia dengan kadar kemiskinan 23% ialah Sabah. Kadar kemiskinan di Kelantan tidak sampai separuh dari kemiskinan Sabah. Di Kelantan kadar kemiskinan cuma 10.6%. Memang 10.6% itu tinggi, tapi Sabah lagilah tinggi. Terengganu juga lebih tinggi kadar kemiskinannya dari Kelantan. Kadar kemiskinan Terengganu ialah 15.4%. Negeri yang mempunyai kadar kemiskinan terendah ialah Pulau Pinang dengan kadar kemiskinan cuma 0.3%.

Kesian sungguh pengundi Bagan Pinang yang mendengar Wak Din Punya ubat kelentong itu. Kesian sungguh seorang TPM bernama Wak Din Sembab yang miskin maklumat itu. Mungkin Wak Din ni jenis manusia yang malas baca buku dan laporan hingga laporan yang dikeluarkan oleh jabatannya sendiri - JPM (Jabatan Perdana Menteri) - dia tidak baca! Atau dia (Wak Din Sembab) sememangnya dah Bangang ! Kesian...kesian.....

OITT..WAK DIN BALIK BIKIN SPEK BESAR...BESAR SKET...TAK PONN...CUCUK JE BIJIK MATA TU! BALIK MASUK SEKOLAH WAK DIN BIAR KURANG SIKIT BANGANG DI KEPALA TUH.......

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: