Wednesday, October 14, 2009

-Kekalahan Bagan Pinang : Sekadar Fenomena biasa dalam Momentum Pertempuran

[umno+monkey.JPG]



Algojo United Monkey of National Oldies


Di hening pagi yang amat dingin ini di hiasi dengan hujan renyai - renyai yang tak berhenti sejak malam tadi,suasana redup dan tenang se"tenang" arwah Rody yang telah pergi menemui Tuhan bersama - sama cebis - cebis perjuangan menegak kan keadilan jauh di pusara. Mungkin di kala ini masa untuk meraikan kemenangan ciput di bagan pinang sedang di Rancak kan dalam Perhimpunan beruk - beruk di PWTC sambil mendengar ucapan dari Presiden geng algojo iaitu Mat Monggol.Mungkin bagi algojo kemenangan amat bermakna kerana bagi algojo rakyat kini sudah memberikan semula keyakinan kepada geng algojo walaupun pada hakikatnya algojo memang menipu dan mengkelentong dalam pilihanraya tersebut.Bagi rakan - rakan dalam pakatan pula ada yang merasakan kekalahan tersebut telah mencalarkan semangat penyokong - penyokongnya.Mungkin penyokong Pakatan juga berhak kecewa atas ketewasan tersebut setelah menikmati hentaman 7 jurus yang telah di lancarkan pada geng algojo,kerana ramai yang menaruh harapan akan kemenangan dalam "pertempuran " ini namun perlu di ingat bahawa tak semua pertempuran kita harus menang.Kemenangan yang berterusan juga akan mendatangkan bahaya persepsi yang melampau wujud dalam minda dan momentum perjuangan.Contohnya lihatlah sahaja pada Algojo,selama 52 tahun menikmati kemenangan yang tak kunjung padam akhirnya "libasan maut" pada 8 march yang lepas telah meninggalkan trauma pada pemikiran geng - geng algojo.Sehingga ke saat ini pun mereka tak percaya bhawa mereka telah kehilangan kerusi 2/3 yang mereka miliki selama ini,oleh itu kita bimbang persepsi menang tanpa putus akan mengundang persepsi "kufur" dalam minda pejuang - pejuang keADILan sekaligus boleh megundang bahaya menjunam ke bawah,jadi tak perlu lah kita berasa gusar akan kekalahan yang di rancang itu sesungguhnya kemenangan Tok mat Isa akan memberi impak yang penting pada kemaraan Pakatan Rakyat.


Mengapa ini terjadi?


Tidak perlu kita lihat dari segi "pertempuran Dalaman" yang berlaku pada Algojo sahaja sebagaimana kita lihat saranan Tun Madey yang menyifatkan pencalonan Tok Mat Isa akan memburuk kan lagi persepsi Rakyat 1 malaysia terhadap Algojo kerana memilih calon yang pernah di sahkan terbabit dan terlibat dalam Rasuah Politik di angkat sebagai calon wakil rakyat kerana rakyat akan melihat yang mana algojo secara terang - terangan menyokong Rasuah,tapi kita lihat dari segi kronologi momentum kemaraan Barisan alternatif yang mana pada hari ini di panggil sebagai Pakatan rakyat bermula sejak gelombang reformasi 1998 lagi.


Pada tahun 1998 gelombang reformasi memberikan impak pada pilihanraya 1999 yang mana algojo kehilangan negeri terengganu kepada PAS tapi itu tetap di lihat sebagai sesuatu yang "enteng" bagi algojo United Monkey of National Oldies yang di pimpin oleh Tun Madey.pada hakikatnya Tun Madey hanya beri satu negeri pada Pasukan oposisi yang di barisi ole PAS,PKN-PRM(kini PKR), dan DAP.Tapi impak selepas itu Tun merasakan maruahnya sebagai presiden algojo telah tercalar ekoran "kemarahan rakyat" atas tindakan Unilateralnya menyiksa pejuang - pejuang perubahan,disebabkan itu Tun telah meletak kan jawatan sebagai presiden algojo pada tahun 2003 dan menyerahkan tampuk kepimpinan pada Pak Lah.


Pak Lah .



Pak Lah pada awal kepimpinannya bermula dengan baik yang mana Pak Lah di lihat seorang yang bersih walaupun pada suatu ketika dia pernah menjadi musuh Tun Madey apabila pernah meletak kan "sebelah kaki" dalam Parti Melayu Semangat 46 yang pernah di tubuhkan oleh Tengku Razaleigh dan Tunku Abdul Rahman.Pak Lah juga di kenali sebagai "mr.Clean kerana tak pernah terlibat dalam apa - apa jua salah laku politik termasuk rasuah lebih - lebih lagi Pak Lah datang dari keluarga ulama yang mana ayah dan datuknya adalah pelopor sejarah ulama dan pengasas pada penubuhan sekolah pondok Madrasah Daeratul Maarif.Ini di seangi oleh Rakyat malaysia terutamanya orang melayu.selepas pilihanraya ke - 11 Pak Lah memiliki sokongan dalam dewan rakyat sebanyak 93 kerusi dari 222 yang di pertandingan malah tindakan membebas Dato' Seri Anwar Ibrahim dan membersihkan nama Dato' seri Anwar dari segala salah laku menguatkan lagi sokongan kepadanya.Lihat pada era Pak Lah merampas semula negeri Terengganu yang telah di rampas PAS dalam PRU sebelumnya.Tapi setelah Pak Lah melalui penggal ke-2 pemerintahannya sememangnya di akui Pak Lah "lemah" dari segi pentadbiran dan ekonomi,di tambah lagi pemerintahannya di"kroni' kan lagi oleh Menantunya yang mana pada ketika itu adalah Timbalan Ketua Pemuda Algojo.Kenaikan harga Minyak dan kos sara hidup membuatkan rakyat sekali lagi marah pada Pak Lah di tambah lagi Konfrantasi diantara Pak Lah dan Tun Madey.Manakala Tun Madey pula bertindak "menyerang" Pak Lah dari kiri dan kanan atas kelemahannya dalam pentadbiran termasuk membongkar banyak rahsia algojo termasuk penganiayaan terhadap Dato' seri Anwar.Akhirnya Pak Lah Tewas,rekodnya berjaya merampas negeri Terengganu di bayar dengan risiko kehilangan 4 negeri dalam PRU ke 12.


Lihat pada momentum ini Tun Madey terlepas negeri Terengganu tapi di Rampas oleh Pak Lah.Tetapi Pak Lah terlepas 4 negeri tapi di rampas semula oleh Mat Monggol selepas mat Monggol pasti akan memegang jawatan Presiden Algojo.


Pada ketika Pak Lah sudah akur dengan kemahuan rakyat yang mahu dia meletak jawatan Mat Monggol yang sudah pasti memegang jawatan presiden pula dengan gah menabik dada dengan kejayaannya merampas negeri Perak melalui taktik "Machiavelli" ataupun dengan istilah mudah boleh lah ia di panggil dengan Rampasan Kuasa.


Mat Monggol



Disini Mat Monggol bermula dengan begitu amat teruk sekali,Mat Monggol terlibat dengan bermacam - macam skandal terutamanya kes pembunuhan altantuya dan skandal pembelian kapal selam dan eurocopter yang telah di bantah oleh salah seorang ketua geng algojo iaitu Kapten(B) Datuk Zahar Hashim yang mana selepas itu mengambil tindakan protes dengan menyertai PAS.Hanya Rekod terbaik yang boleh di capai Mat Monggol adalah Rampasan Kuasa yang di lakukan dengan taktik yang amat kotor sekali dan kemenangan pilihanraya Bagan Pinang yang di peroleh melalui taktik kelentong seperti mana yang di akui dalam kekecewaan surat terbuka dari seorang bekas Brigedier Jeneral(B) Muhammad Arshad Raji kepada Panglima Angkatan Tentera.

[gambar+saya]

AN OPEN LETTER TO THE CHIEF OF ARMY

1. I speak only for myself, and I am not implicating others in what I am about to say. I do not really care what others have to say of me, because what I about to say is only to defend what is right and to despise what is wrong that the army leadership today has done during the Bagan Pinang by-elections.

2. Never in my 33 years in the army has the army leadership been so blatant and outright foolish to go on a campaign trail in support of an election candidate; in this instant a BN candidate. It is pointless for me to explain the various occasions in which the army has been openly seen to have breached the rules regarding the neutrality of the Armed Forces in politics. I have posted a number of articles regarding this, and I invite you to read it, if you have any sense of being a responsible senior army officer.

3. I do not believe that the army leadership is not aware of such blatant acts, and I suppose they are so timid and scared shit of the politicians that there are willing to stoop so low as to become honourable servants of politicians. I have heard of a speech made by a senior army officer at a gathering in a camp in Port Dickson where some notable politicians were in attendance, and the speech is shocking and a cleverly crafted one to entice soldiers to vote for the BN candidate. How stupid and silly this officer was, to have danced to the tune of his political masters. He certainly looked more of a moron and sounded like an aging cow that is just about to be slaughtered.

4. If this is the kind of leadership that your senior army officers exhibit, then I would suggest all of you to shed off your uniforms, and start becoming the true and humble servants of politicians. You all do not deserve to wear the uniform, and if you have stars on your shoulder, please have it thrown into the dustbin. It is only the honourable and fearless officers that are entitled to adorn the uniform.

5. What had happened in Port Dickson have exposed you to public odium and a disgrace to the appointment that you hold. You have made the army a laughing stock that will be looked at in disgust. Honestly, I have never been so hard onto people that I know, but to see the examples that I saw in Port Dickson makes me boil in anger.

6. There is nothing that you can do now to correct the mistakes that the army has done by giving special preference to a certain political party and for this, you will forever be remembered as one that had brought the army shamefully to its knees.


CRUSADE AGAINST CORRUPTION

.Yang lain tu hanya lah menimbulkan maki hamun rakyat 1 malaysia sahaja kerana apa yang di gerakan oleh mat monggol bertentangan dengan slogan 1 malaysia nya yang pernah di "ejek" kerana slogan itu persis dengan slogan DAP Malaysia'Malaysian.Pada jasmaninya Mat monggol kata Rakyat mesti dahulukan,tetapi dengan kenaikan kos pengangkutan awam yang telah menyusahkan rakyat yang berpendapatan rendah dan kenaikan harga minyak yang baru di turunkan beberapa bulan sebelum Pak lah meletak jawatan telah menaikan lagi kebencian Rakyat Pada pemerintahan Algojo bawah Pimpinan Mat Monggol dan Bik Mama.Jadi tidak hairanlah kalau kemenangan Bagan Pinang akan menjadi petanda buruk pada kejatuhan Mat Monggol pada PRU yang seterusnya kerana "Variasi" yang sama turut di ulang oleh Pak Lah.Tapi apakah ia akan lebih teruk lagi melanda mat monggol? jawapannya ya.Apa kah Analisisnya.

Pak Lah yang mewarisi legasi pemerintahan dengan baik dari segi personaliti dan merampas semula negeri terengganu melalui proses demokrasi pun boleh hilang 4 negeri pada legasi yang seterusnya.Persoalannya Mat Monggol yang bermula dengan Teruk dan berjaya merampas semula negeri Perak melalui rampasan kuasa apakah akan hilang 1 Malaysia pada PRU seterusnya ? Apakah Momentum ini menunjukkan Mat Monggol akan hilang segala - galanya. Jadi fikirkanlah secara rasional dan logik melalui Kronologi Momentum yang telah saya terangkan tadi.Chowww........Chin.....Chee!!!!!!!!

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: