Lagu Janji dicapati

Loading...

Friday, December 18, 2009

Bila Sang Artis bermulut Busuk



ini bukan orang melayu

inikah kata - kata busuk itu???






Mungkin kerana dia selebriti,kini dia dah bergelar haji,baru cuba - cuba nak menyentuh tentang isu politik.Mungkin degan gelaran haji nya itu dia gunakan pula panggilan Pak Nil kononnya dia kini telah matang untuk menilai sesuatu kondisi isu itu.Apabila bekas pengacara bermulut murai ini menyelar tindakan Nik aziz berdoa dan bersembahyang hajat di sebabkan hak rakyat kelantan yang telah dirampas kita pasti teringatkan komen Mahathir sejurus selepas dia pulang dari luar negeri pada tahun 1985.



Pada ketika berlaku tragedi "massacre" pembunuhan di memali, baling kedah.Mahathir menyelar beberapa ulama dan mufti yang menyifatkan kematian 13 orang yang di tembak mati berdekatan madrasah ketika mempertahankan ustaz ibrahim libya itu sebagai mati syahid.Dari konteks itu Mahathir sebagai jeneral yang mengarahkan kezaliman tersebut akan menafikan apa sahaja maka pencacai pencacainya turut berbuat demikian.



Hari ada seorang lagi yang kita tak tau adakah dia pencacai atau pembodek yang memberikan pandangan sempit dan beremosi.Isu Doa Tuan Guru Nik Aziz kata selebriti Mulut murai Pak Nil ini adalah sesuatu yang tidak berperikemanusiaan.Ini semua hanya kerana setelah segala usaha untuk mendesak pemulangan 5% hak royalti negeri kelantan itu di nafikan perdana menteri .

Malah Tuan Haji selebriti pun tak pernah nak pertikaikan sebelum menulis artikel ini yang mana Yang Di Pertua Dewan Rakyat juga telah bersengkongkol dengan Perdana Menteri unuk merampas hak rakyat negeri kelantan dengan menghadkan setiap tuntutan terhadap royalti tersebut.















Pandai pulak Tuan Haji selebriti ini bercakap tentang adab ketika berdoa? tapi tak perlu kita tanya di mana Tuan Haji Selebriti berdoa ketika penduduk kampung berembang,rimba jaya,Kg. Melayu Ampang an kampung chu badak yang di usir macam anjing.Kita pun tak tahu di mana uan Haji Selebriti ketika Surau al -itjimaiah Kampung Rimba Jaya di robohkan.Kat Mana Tuan Haji selebriti ketika ada se'gerombolan mangkuk - mangkuk ayun yang meng arak kepala lembu berbau sentimen keagamaan dari depan masjid sehinggalah ke hadapan bangunan SUK.

Tapi apa yang di pertikaikan oleh Tuan Haji Seleberiti adalah Doa Tuan guru terhadap Mat Monggol yang berperangai macam Mahafiraun yang pada suatu ketika dulu telah merampas hak rakyat terengganu.Itu di katanya sebagai menyimpang ari tuntutan agama islam sedangkan berapa ramai artis - artis kita hari ini yang menonggengkan punggung kepada pak - pak menteri semata - mata untuk memuaskan nafsu kepada pembesar - pembesar politik tak pernah pulak di pertikaikan dek Tuan Haji Selebriti.

Keruntuhan moral ahli - ahli politik "yang di sebelah Sana" seperti senator Noorhayati Onn dan bekas ahli parlimen gombak Dr.Abdul Rahman di mana suara Haji Pak Nil ? sehingga ada ahli - ahli agama yang membisu atas keruntuhan moral pemimpin "disebalh sana" pun pak nil tak pernah bercakap.

Tapi bila Tuan Guru hanya berdoa kepada orang yang merampas hak,sedang doa tuan guru cuma sekadar anologi setelah semua desakan dan usaha mendapatkan kembali hak itu di halang dengan begitu hebat jadi di manakah logik akal berfikir Tuan Haji Selebriti?

Salah satu sikap ke'BARUA'an Haji Selebriti ialah apabila menuduh Tuan guru berdoa kepada seteru agar tunduk kepada kehendaknya,mengucaplah wahai Haji Selebriti,adakah haji yang kamu lakukan itu haji yang mabrur dengan bersifat ke'BARUA'an sebegini.

Persoalannya di mana bijik mata Tuan Haji Selebriti yang mengatakan Tuan Guru tak mengada kan ruang perbincangan.sudah habis segala jalan perbincangan telah di tutup oleh pihak perdana menteri untuk mendapatkan kembali hak rakyat kelantan.


Sudah lah Pak nil jangan nak jadi macam pepatah "paku dulang paku bengkok" nati diri sendiri yang teruk.Pak Nil tak pernah menilai apa kah yang di lakukan oleh BTN,mungkin dalam diri Tuan Haji Selebriti pun masih ada sentimen perkauman.Ingatlah sendiri, jangan nak mengata orang,cermin diri tu dan kata depan cermin "mirorr,mirorr on the wall,who it's me?" kenanglah yang Tuan Haji Juga punya zaman hitam.


Nama Tuan Haji Selebriti sering bergema di kalangan gay - gay boy,tak tahu lah sama ada ia nya betul atau tidak takuit kalau tak betul nanti Tuan Haji Selebriti akan saman blog yang memperjuangkan demokrasi ni pulak .

Mungkin buat masa sekarang ni BN senang memerintah tapi andai suatu masa nanti tampuk pemerintahan di ambil alih maka kita akan lihat pada ketika itu Tuan Haji Selebriti akan pakai serban dan cium tangan Tuan Guru (bodek) takut nanti terterajang ke simpang renggam atau ke pulau jerejak pulak.

Akhir kata pada Tuan Haji Selebriti bukan baru hari ini Nilai Insan itu sudah terhakis,lihat lah memali,berembang dan rimba jaya....lihat lah pada ketika Perdana Menteri pernah di tangkap basah bersama salah seorang artis di salah sebuah hotel di port dickson suatu masa dulu.Bagai manakah akan nasib anak mendiang gadis cun monggolia yang telah di bunuh,oleh itu fikirkan semula dengan kepala hotak bukan kepala lutut sejak bila nilai insan itu mula terhakis.

tolong jangan jadi barua.............

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: