Lagu Janji dicapati

Loading...

Sunday, December 6, 2009

Se'ekor Katak yang bersuara dari dalam tempurung belakang jamban Mat Monggol



Se'ekor Katak bobok dari Pasir Mas, berkata tidak menafikan populariti Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam kalangan rakyat negeri itu sendiri semakin kurang.

Kelentongnya lagi, kehadiran bukan setakat 3,000 malah Ratusan ribu orang pada perhimpunan untuk menyokong Nik Abdul Aziz di Kota Bahru kelmarin menunjukkan rakyat negeri itu semakin menolak kepimpinan kepimpinan Tuan Guru.

“Saya tidak menafikan kehebatan Tok Guru (Nik Abdul Aziz) tidak seperti dulu lagi. Rakyat sudah tidak berapa minat dengan dia sebab sudah terlalu lama memerintah dan terlalu banyak cakap" kata Haram Jadah nie.

“Kelmarin sewaktu saya melalui kawasan itu, saya lihat bilangan yang hadir lebih ramai malah ratusan ribu lagi berbanding dengan bilangan yang hadir pada kuliah mingguannya. Kalau dahulu, jika ada demonstrasi, ramai yang hadir beri sokongan,” kata mangkuk ayun ni lagi.

Kelmarin, kira-kira ratusan ribu orang menyertai perhimpunan bagi menyatakan sokongan terhadap Mursyidul Am Pas itu dalam isu 'doa bala' yang ditimbulkan Nik Abdul Aziz. Ia berikutan demonstrasi oleh penyokong UMNO Selasa lalu untuk mendesak Nik Abdul Aziz memohon maaf kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Al - Monggoli Al - Penguin Mummy berhubung 'doa bala' itu.

Mengulas keengganan Nik Abdul Aziz menarik balik hasrat mengadakan doa bala terhadap Mat Monggol di samping hendak berdoa agar ‘orang itu pecah perut’ seperti yang diucapkan di perhimpunan kelmarin, Katak Bobok Pasir Mas berkata: “Biarlah dia nak berdoa apa pun, hendak doa sampai pecah perut ataupun langit runtuh, saya percaya doanya tidak akan dimakbulkan.”

Fulamek!! aku percaya ! aku Percaya! sebab kalau Nik Aziz berdoa mungkin tak makbul, tapi kalau katak bobok ni yang berdoa pasti dimakbulkan tuhan sebab kita akan lihat beribu - ribu lemon Hujan Penerajang rakyat Pasir Mas hinggap ke muka Haram jadah nie baru lah kena dengan Peribahasa "Ibarat Mati Katak Seperti Ibrahim Ali"...kah..kah..kah

Mengenai hasrat Kerajaan Persekutuan hendak memberi wang ihsan kepada Kerajaan Kelantan, Mangkuk ni nasihatkan supaya Kelantan menerima wang ihsan dahulu pasal sebangang - bangang mahkluk atas muka bumi ni ialah mangkuk ayun ni tak boleh nak bezakan yang mana satu hak rakyat dan yang mana satu sedekah kepada pengemis.

“Janganlah tunggu ibarat sudah mati baru hendak diberi ubat,”kata jibraun ni lagi . Tapi kalau aku,aku tak nak "Mati Ibrahim Ali" walaupun tak cukup ubat kerana "Mati Ibrahim Ali" adalah mati yang sia - sia Kah..kah..kah..


Menurut putu mayam ni , terdapat percanggahan tafsiran dari segi undang-undang berhubung dengan royalti minyak pasal masa kat UM dulu Putu Mayam ni tak sempat nak habis kan "course" mencanak - canak lari masuk hutan pasal kena kejar dek SB tu pasal dia tak paham bahasa apa yang di maksudkan dengan Istilah dan perjanjian royalti minyak kelantan yang di tanda tangani oleh Tengku Razaleigh dulu.

Lain kali kalau jumpa Ular ni
Bagi dia Baham Mahkluk nie

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: