Lagu Janji dicapati

Loading...

Thursday, December 24, 2009

Ghani berjanji akan kelentong habis - habisan

top_criminals-1.jpg image by justice_fighter

Tan Sri Abdul Gani Patail semalam memberi jaminan pejabat beliau akan berusaha habis-habisan bagi mengkelentong kes itu kerana mangkuk ni percaya enjin yang di laporkan semalam hanya satu saja yang hilang hari ni jadi dua adalah angkara boss nya sendiri iaitu Mat Monggol,ini kerana pada ketika enjin pesawat pejuang ni hilang pada ketika itu mat monggol memegang jawatan sebagai Menteri pertahanan dan Timbalan PM.

Kata MuNkeEeFuLL ni kes kehilangan dua enjin jet pejuang F-5E disifatkan sebagai 'perkara serius' pada hal dia pun tahu siapa yang yang merembat enjin tersebut dan jual pada negara - negara komunis.

Lagipun macam rakyat 1 malaysia ni bangang sangat ,kerja MuNkeEe ni sebagai peguam dan tugasnya membela kerajaan, kalau mat monggol yang dah rembat dah tentu mela'on ni yang akan 'backing'

“Ini perkara serius. Setahu saya, ia melibatkan dua enjin dan apa yang lebih teruk lagi ialah kehilangan itu hanya diketahui kira-kira setahun kemudian. Saya mahu siasatan penuh dibuat. Saya berpendapat orang ramai berhak mengetahuinya,”kelentongnya padahal bila laporan siap dan Mat Monggol terlibat dalam kes tu maka di katanya laporan itu adalah Akta Rahsia Rasmi (OSA) jadi terpaksa lah ghani kelentong demi kelentong.

Laporan yang tersiar minggu lepas tentang kehilangan dua enjin pesawat pejuang F-5E Tentera Udara Diraja Malaysia (RMAF) itu mendorong pihak berkuasa menjalankan penyiasatan mengenainya tapi kalau dah tahu siapa yang rembat buat apa nak siasat,enjin tu pun dah kena jual duit nya pun dah lebur bagi mama penguin shopping kat 'harrods'


Menurut MuNkeEefuLL ni, pihak tentera telah menjalankan siasatan sendiri berhubung kes itu sebelum mengambil keputusan membuat laporan polis lebih setahun selepas kehilangan enjin berkenaan....Woitt!!! dah setahun hilang baru nak buat laporan polis?? lagi nak kelentong!!! itu semua pasal nak tunggu mat monggol lepas kan jawatan menteri pertahanan baru lah buat laporan polis kalau tak nanti memang terjerat mat monggol jawabnya.

Lagi satu kelentong MuNkeEe - MuNkeEe ni yang mengatakan Kes itu dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara kira-kira enam bulan lepas untuk disiasat,macam mana nak percaya ! sekejap kata dah setahun hilang baru nak buat laporan polis sekejap kata 6 bulan lepas baru nak rujuk ke pejabat peguam negara,persoalannya kenapa baru hari ini nak citerr??? sekejap kata setahun lepas sekejap kata 6 bulan lepas???

semalam kata satu hilang,hari ni kata dua esok??? lusa??? tulat??? palat??? kata berapa pulak yang hilang??? satu Kontena?? satu kapal?

Kelentonglah...kelentong kaw - kaw sekarang dah kantoi baru padan muka dan tak tahu mana nak lari, satu enjin harganya 50 juta, 2 enjin 100 juta,kurang 100 juta dari pakej rangsangan fiskal mat monggol.


Ghani kini berada di New Delhi kononya menyampaikan syarahan pada siri syarahan Pertubuhan Perundingan Undang-undang Asia-Afrika (AALCO) sebab macam kita tak tau dia pun dah kantoi sama ,maknanya masa ni tengah cari alasan nak "cover" segala harta rompakannya.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: