Lagu Janji dicapati

Loading...

Tuesday, December 29, 2009

Mengapa harus Jadi bangang dengan Kelentongan Ketuanan Melayu !

Ini pun melayu Gak!!! tak caya kerr???



MB didakwa gadai maruah- Melalok

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dianggap sanggup menggadai maruah apabila bersedia menggubal undang-undang bagi membolehkan orang bukan Melayu juga menerajui negeri itu tapi apa yang kita tahu artikel cuba nak membangangkan rakyat 1 kelantan.

Presiden Persatuan Anak-Anak Kelantan Darul Naim (Pakatan), Datuk Dr. Noordin Ab. Razak menegaskan, pihaknya menentang sekeras-kerasnya cadangan itu dan yakin ia juga dikongsi bersama oleh majoriti rakyat negeri itu terutamanya Melayu Islam sebab mangkuk ni masih lagi di alam fantasi kekelentongan melayu, apa yang cuba di bangangkan ialah melayu tu islam dan islam tu melayu habis tu kalau ada orang melayu yang murtad nak panggil bangsa apa?...bangang betul MuNkeEeFuLL neh!

Menurut MuNkEeE ni, cadangan itu adalah amat tidak logik dan tidak masuk akal memandangkan majoriti penduduk Kelantan adalah Melayu.

"Sejarah juga telah termaktub bahawa negeri ini semasa naungan British merupakan negeri tak bersekutu yang mempunyai undang-undang tubuhnya sendiri iaitu memberikan keutamaan kepada Melayu beragama Islam untuk menjadi Menteri Besar tapi yang peliknya mela'un pandai pulak cakap pasal sejarah dan tak tengok pada perlembagaan yang di buat dek Mat Salih yang mana orang yang hanya layak di panggil melayu seperti yang termaktub dalam perlembagaan persekutuan adalah mereka yang beragama islam dan mengamalkan budaya melayu ,Macam pakai baju melayu dan baju kurung.

Barua ni tak nampak macam Chandra s. arunathan pillay atau nama melayunya Chandra Muzaffar,Reezal Merican,Zambry Kader dan Rhiduan Tee boleh jadi Melayu!!! apasal Bangang sangat!!!!

"Orang British pun tahu hakikat ini, sebab itulah mereka menetapkan hanya Melayu sahaja boleh menjadi ketua negeri, janganlah pula Nik Abdul Aziz nak menjadi lebih Inggeris daripada orang Inggeris," katanya kepada Utusan melalok

Lagi satu kelentong mela'un ni yang kata Nik Aziz cuba nak jadi inggerris ...habis tu siapa yang mewarisi undang - undang inggeris? siapa yang meng'inggeriskan dasar pendidikan Melayu dasar PPSMI....tak payah nak bodoh kan melayu ! Semua kelentong dah terbongeng !

Noordin juga mengingatkan Nik Abdul Aziz supaya sedar dengan amanah yang diberikan oleh rakyat dan tidak seharusnya membiarkan diri serta kerajaan yang dipimpinnya terus dipergunakan oleh pihak lain yang berkepentingan dan mangkuk ni pun harus kena ingat jugak rakyat bagi mandat pada United MuNkEeE untuk jaga rakyat melayu tapi Amanah ini itu di khianati dengan mengusir orang melayu kampung berembang,chu badak,kg melayu Ampang dan Rimba Jaya.

Amanah yang rakyat bagi juga terus di khianati dengan terus mengepau rakyat 1 malaysia dengan mengenakan beban cukai selain bebanan kenaikan kos pengangkutan awam yang sengaja di naik semata - mata nak menekan rakyat 1 malaysia.

Oleh itu pada MuNkEeEfuLL yang kononnya mengaku anak kelantan tolong cermin muka MuNkEeE - MuNkEeE tu balik! tak pyah nak bodoh kan melayu sebab segala kekelentongan melayu dah terbongeng!

errr....dah baca artikel sebenarnya melayu tak pernah wujud di Trangnukite.net?

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: