Lagu Janji dicapati

Loading...

Thursday, December 17, 2009

Utusan semakin melayau..semakin lalok..semakin tak laku!

Di laporkan bahawa editor Utusan Melalok, Zaini Hassan yang menulis di kolumnya yang bertajuk, “Cuit” telah pun melancarkan mogok daripada menulis kolum tersebut.Dipercayai berikutan daripada laporan polis yang dilakukan terhadapnya.


Pengarang kanan paling laloknya hari ini melancarkan mogok menulis dalam kolumnya selepas berdepan dengan tiga aduan polis berhubung artikelnya "kaum India suka kecoh" minggu lalu.

Di ruangan kolumnya 'Cuit', Zaini Hassan dilakarkan dalam keadaan mulut bertampal - sebagai lambang kunci mulut - sementara di paparan komputernya terlekat tulisan "tutup."

Dalam karikatur tersebut, tangan dan kakinya juga terikat.

Kolum itu menyatakan sebab ia ditutup minggu ini dan menggalakkan pembaca menilai sendiri artikel 'Alkisah India di India dan India di Malaysia' 9 Disember lalu dan juga surat pembaca berhubung isu tersebut.

Bagaimanapun tidak jelas sama ada keputusan "mogok menulis" ini tindakan beliau sendiri sebagai membantah aduan-aduan polis tersebut atau akibat tekanan daripada pihak atasan.

Khamis lalu, ketua biro integrasi kaum pergerakan itu MT Padmanathan membuat aduan polis terhadap Zaini di ibu pejabat polis daerah Sentul, Kuala Lumpur.

Artikel tersebut menceritakan betapa kelam-kabutnya kehidupan di India yang dianggap telah mendarah daging dalam kaum tersebut, termasuk India di negara ini.

"India tetap India. Orang India ialah masyarakat yang begitu unik. Jika kita sering tengok wayang Tamil atau Hindi, itulah budaya mereka. Kecoh, kecoh dan kecoh.

"Namun, kita di Malaysia pun ada orang India. Kecohnya pun lebih kurang sama. Mereka ini rata-ratanya terdiri daripada ahli-ahli profesional, peguam dan kini menjadi ahli politik.

"Di Malaysia hanya orang India yang pandai-pandai sahaja yang sering buat bising," artikel tersebut dipetik.

Penulis menceritakan pengalamannya berada di Hyderabad baru-baru ini sebelum mengecam tindakan pemimpin DAP dan juga ahli parlimen Ipoh Barat, N Kulasegaran, yang didakwanya mempertikaikan hak-hak Melayu.

Dua lagi aduan polis dibuat pada 12 dan 13 Disember lalu, masing-masing oleh DAP di Jelapang, Perak dan sekumpulan 15 lelaki India di Kelang, Selangor.

Zaini kini berdepan tindakan saman oleh exco kerajaan Selangor, Teresa Kok berhubung artikelnya 'Azan, Jawi, Jais, UiTM dan ba-alif-ba-ya' yang mengulas isu azan - kontroversi yang menyeret ahli parlimen DAP itu dalam tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), September tahun lalu.

Jualan akhbar cabuk tersebut dilaporkan jatuh mendadak minggu lalu. Nampaknya kempen rakyat untuk memboikot Utusan Melalok amat berkesan. Lambat laun semua pengiklan akan melarikan diri dan berebut - rebut untuk melangan iklan di suara keadilan dan harakah. Lama mana UMNO mampu tanggung? Apa yang harus kita buat ialah teruskan tidak membeli Utusan. Beritahu kepada kawan-kawan yang lain. Ini sahaja cara untuk mengajar akhbar yang menulis tanpa tanggungjawab dan melaga-lagakan rakyat pelbagai bangsa.

Dalam the star pula melaporkan;

NAZRI TELLS UTUSAN TO STOP RACIST AGENDA

Umno maverick Datuk Seri Nazri Aziz has continued to condemn Utusan Malaysia for its “outdated” racist propaganda, saying the Umno-owned newspaper must accept that Malaysia is a multi-racial country.

KAH KAH KAH..

kah kah kah…. MULA MULA BTN KENA TIBAI… kah kah kah..

kah kah kah… KEMUDIAN UTUSAN KENA TIBAI… kah kah kah…

woit… NEXT CHANGE APA?.... kah kah kah..

kah kah kah….UnItED MuNkeEe SENDIRI TUTUP KEDAI…kah kah kah..

Masih lagi segar di ingatan apa saya melihat ada petugas yang mengedarkan akhbar cabuk tersebut secara percuma pada pengguna - pengguna lebuh raya Plus di plaza tol sungai besi,aikk!!! apasal kasi free??

Ada seorang "member" memberitahu, syarikat tempat beliau bekerja memberikan Utusan Melalok secara percuma kepada setiap kakitangan. Untuk membawa akhbar tersebut sambil berjalan pun, beliau malu. Akhirnya beliau hanya gunakan akhbar itu untuk “membungkus” pampers anaknya yang telah diguna.

sampai macam tu sekali, puihh!!!! busuk betul!!!

Sampai begitu sekali rakyat menghina Utusan Melalok yang dah lalok giler babi. Akan tetapi ini masih belum cukup. Kita harus sedarkan keluarga terdekat dan teman-teman agar jangan beri sepuluh sen pun untuk menyokong pembelian Utusan Melalok. Percayalah, lama kelamaan, mereka akan pasti betul - betul lalok dan melutut, mintak kerja sebagai blogger pada seorang Usahawan bernama Ajai yang pakai honda civic "low out" kaler merah!

hua...hua..hua..hua...hua....

LSS : Ingat Nak mintak Budget kat Ajai nak buat Modal pasal nak bukak syarikat akhbar Utusan MeRockerzz......boley kaa???

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: