Saturday, August 22, 2009

-Anak emas yang lain apa cerita? boringlah dengan Kelentong lama geng Algojo

Bila dah tau nak pilihanraya dalam kubu kuat Anwar macam - macam emas lah yang di jaja,macam intan lah yang nak di tabur,dulu kata Permatang Pauh nak buat kubur dan pusara Politik pada Sheikh Anwar,lepas tu Kuala Terengganu nak lantik menteri supaya orang terengganu senang sikit,lepas tu Bukit selambau akan jadi penghubung kepada kerajaan pusat dan Bukit Gantang pun begitu juga....tapi penanti tak nak cerita pasal kat sini geng algojo agak pengecut dan pondan sket,Manek Urai dan buat Jambatan tapi kat Permatang Pasir nak bikin jamban banyak sikit sebab nak buat projek mengeluar kan emas,al -maklumlah sini punya "area" adalah anak emas jadi kita akan lihat banyak "menatang" kekuning - kuningan yang nak di pamer kan dek geng - geng Algojo United Monkey National Organisation .Jadi bulan puasa ni jangan lah geng algojo nak kelentong kuat pasal takut nanti membawa dosa pula di bulan yang mulia ini.Nanti naik menyampah pula rakyat satu malaysia.
Kehadiran Sasterawan Negara, Dato A Samad Said menyerikan lagi program Hi-Tea yang berlangsung pada 6.00 petang di UPU Tanah Liat. Dalam menyampaikan ucapan, beliau turut mendeklamasikan sajak di Pentas UPU tersebut.

Sajak yang disampaikan oleh beliau bertajuk "Suara dari Dinding" yang ditulis pada Mei hingga Jun 1996. Menurut beliau sajak ini ditulis empat tahun sebelum munculnya gagasan PPSMI yang dilancarkan oleh kerajaan Barisan Nasional sebagai sebuah tulisan bagi membantah pihak yang sedang berusaha menjatuhkan martabat Bahasa Melayu.

Susulan dari ucapan dan deklamasi sajak yang disampaikan, beliau turut menyaran agar para pengundi di sekitar Permatang Pasir tidak mudah tertipu oleh kalimah anak emas yang diwarwarkan oleh pihak BN dan UMNO sepanjang pilihan raya kecil kali ini.

Kalimah anak emas yang diguna pakai oleh BN ini sentiasa menjadi modal mereka bagi meraih undi rakyat sepertimana yang dilakukan oleh mereka di sekitar pilihan raya kecil Manik Urai baru-baru yang lalu.Pada rakyat 1 Malaysia di ingatkan tak payah lah percaya dengan kelentong Si Mat Monggol,ak in Sembab dan geng -geng algojo lagi,fikir secara rasional sedangkan slogan sendiri pun tak diperjuangkan inikan pula nak bela nasib melayu.Ingat balik siapa yang turun ke jalan - jalan raya untuk menyelamatkan bahasa melayu dan di tembak degan gas pemedih mata,persoalannya di mana Pemuda UMNO ketika itu? ini lah yang kita panggil United Monkey National Oraganisation.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: