Tuesday, August 25, 2009

-PENGUNDI HANTU : Kelentong Khairy tak menjadi



[kjwawancara+takut.jpg]

Opss !! sori - sori bukan 3 ribu cuma ada 14 ekor je

Kalau sebelum ini hanya Pemuda Pakatan sahaja yang terjerit - jerit dan terhendap - hendap mencari hantu yang cuba nak curi - curi mengundi untuk tuan nya tapi hari ini geng Pemuda Algojo pulak yang sibuk nak cari hantu.Pada hal sebelum ini UMNO yang selalu menyusupkan begitu ramai hantu terutamanya di di dalam PRU dan juga PRK,tapi yang peliknya mengapa Ketua Pemuda Algojo yang ni pulak sibuk - sibuk nak cari hantu? sedangkan hantu - hantu yang dah sebati dengan geng - geng algojo tak pula di banteras?

Tapi taktik Ketua Pemuda Algojo United Monkeys National Oldies ini atau lebih di kenali sebagai Khairy "si pemuja Anwar Ibrahim" telah pun di kesan lebih awal ini kerana fitnah isu merupakan siri cubaan terdesak Khairy dalam mengalih perhatian masyarakat bahawa kemenangan yang bakal diraih Pakatan Rakyat adalah kerana faktor pengundi hantu yang menyokong pakatan pembangkangKhairy sebelum ini menuduh adanya pengkhianat dalam Suruhanjaya Pilihanraya SPR dan Jabatan Pendaftaran Negara JPN yang bertanggungjawab membawa masuk pengundi hantu semasa hari pembuangan undi hari ini.

Apakah pengkhianat yang dimaksudkan Khairy itu bermaksud khianat pada UMNO tidak diketahui, tapi yang lawaknya sebelum ini Wak Din Sembab mengakui yang PRK kali ini tak akan di sabotaj oleh ahli sendiri maka benarlah kata Hishammudin Rais yang menyatakan bagaimanakah teknik yang betul untuk memahami isi kandungan laporan berita dari Media Geng algojo seperti TV3 suku,Utusan Merapu dan Berita Hairan yang mana setiap lapoan berita dari Media Geng Algojo itu mestilah di baca secara terbalik baru kita akan dapat maklumat dan fakta yang tepat contohnya kalau Media Geng algojo kata PRK ini UMNO tak akan di sabotaj maknanya memang nak kena sabotaj lah tue...

Isu dan masalah kehadiran pengundi hantu telah terbukti dalam setiap kali pilihanraya, bahkan UMNO sendiri menafikan kewujudan pengundi hantu sebelum ini walaupun Pakatan Rakyat mengemukakan pelbagai bukti.Contohnya suatu insiden pada tahun 1999, apabila Hakim Datuk Muhammad Kamil Awang telah membatalkan kemenangan UMNO Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil Likas apabila terbukti terdapatnya pengundi palsu.



Semalam selepas kekecohan yang berlaku akiba dari sepanduk yang di gantung oleh geng algojo menimbulkan provokasi kepada petugas PAS Ketua Pemuda Algojo ini telah menyerahkan nama - nama pengundi hantu yng didakwanya sebelum ini berjumlah seramai 3 ribu orang tapi jumlah yang di serahkan semalam hanya 14 orang sehinggakan Pengerusi SPR ,Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata dakwaan Khairy tersebut adalah mengarut dan 14 nama yang diserahkan oleh Khairy itu sebenarnya adalah orang tempatan yang mendaftar pada 2002.Dibawah akta baru bagi mereka yang mendaftar pada 2002 keatas dikehendaki mendaftar ikut alamat didalam kad pengenalan

"Sebenarnya tidak ada pengundi hantu. Kepada Pemuda Umno, mereka berikan (jumlah) beribu (pengundi hantu), kita semak sebenarnya 14 (nama) sahaja.

"Sebenarnya mereka telah mendaftar tahun 1998 sebelum pindaan akta (pilihanraya) pada 2002.

"Dan mereka berhak mengundi, sebab mereka yang mendaftar sebelum tahun 2002, mereka berhak mengundi dan terkecuali daripada mengikut alamat dalam kad pengenalan.

"Hanya pada pindaaan 2002 sahaja, sesiapa yang hendak mendaftar sebagai pengundi, mereka mesti mengikut alamat di kad pengenalan," kata Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Yusof dalam sidang media hari ini.

Beliau diminta mengulas berhubung dakwaan sayap Umno itu yang menyatakan terdapat pengundi hantu pada pilihan raya kecil tersebut yang mengadakan pengundiannya esok.

Pilihan raya ini menyaksikan pertembungan antara calon PAS Mohd Salleh Man yang juga pesuruhjaya PAS Pulau Pinang dengan calon BN Rohaizat Othman yang juga setiusaha Umno Permatang Pauh.

Abdul Aziz menambah, pihaknya telah menyemak dakwaan Pemuda Umno berhubung pengundi hantu.

"Nama yang mereka suruh periksa, banyaklah tetapi macam mana kita mahu semak. Daripada sampel kita dapati, mereka adalah pengundi asal di Permatang Pasir.

"Daripada senarai itu, mereka highlight 14 pengundi untuk diperiksa. Maknanya, dakwaan mereka (Pemuda Umno terdapat) pengundi hantu, sebenarnya pengundi asal.

"Sebagai contoh, mengenai alamat, satu nombor, banyak pengundi. Apabila kami buat pemeriksaan secara mendalam, nombor itu sama, tapi jalan lain-lain," katanya.

Sehubungan itu, Abdul Aziz berkata kesemua 14 pengundi itu - yang tidak dinamakan - layak untuk memilih calon masing-masing.

Atau adakah si "Pemuja Anwar" ini nak menggunakan taktik yang sama sepertidi Likas kot? atau Geng Algojo pagi ini mungkin akan menangkap beberapa beberapa ekor hantu yang telah di "upah" geng algojo untuk mengaku dibayar oleh PAS untuk "menjelmakan diri sebagai Hantu Undi? kerana berikut adalah SMS yang di hantar oleh blogger Naruto kepada blogger Baginda Reformasi yang berbunyi ;

"Salam.. info yg naruto terima. Harap jentera PR bersedia esok kerana nak buktikan pengundi hantu adalah orang Pas maka Umngok merancang penangkapan beberapa pengundi upahan mereka esok. Yg pasti yg ditangkap nanti adalah org mereka sendiri. Motifnya membatalkan kemenangan Pas esok. Pengundi upahan tersebut akan didakwa di mahkamah dan akan ditangguhkan kes sehingga org ramai akan lupa kes tersebut.
HARAP BERJAGA2 esok. "
Jadi pada geng - geng algojo tolonglah hentikan kerja - kerja menipu neh,janganlah cuba nak buat taktik bodoh yang telah di kesan selama bertahun - tahun,bertandinglah secara bersih dan kalau dah terdesak tu buatlah cara terdesak,cari lah idea lain kalau nak main kotor tu...dan pada petugas Pakatan tolong berjaga - jaga akan hal ini.Kerana Budak Najib(BN) tak akan senang tidur jika menerima kekalahan dan Tangisan di Neraka yang ke - 7

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: