Sunday, August 2, 2009

-Pedih... Sakit.. Ditangkap.. Tak akan Patah Semangat..

UTUSAN MELALOK : 589 sertai demonstrasi ditahan.

KUALA LUMPUR 1 Ogos - Polis Kuala Lumpur menahan seramai 589 individu yang menyertai perhimpunan haram membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang dianjurkan Gabungan Mansuhkan ISA (GMI) di sekitar ibu negara sehingga pukul 9 malam ini.

Daripada jumlah terbabit, seramai 549 lelaki dan 40 perempuan ditahan mengikut Seksyen 105 Kanun Tatacara Jenayah. ''Tangkapan terhadap mereka ini dibuat setelah arahan polis yang dikeluarkan supaya tidak menyertai perhimpunan itu gagal dipatuhi.

Sebahagian AMK Shah Alam yang turun Himpunan Mansuhkan ISA turut ditangkap.

Seramai 8 orang AMK Shah Alam ditangkap Pasukan Gerakan Am berhampiran SOGO pada pukul 5:00 petang di bawa ke Balai Polis Dang Wangi kemudian dipindahkan ke Markas FRU Cheras. Kami dibebaskan pada lewat malam.

Terima Kasih kepada Pimpinan Keadilan Shah Alam dan kawan2 yang bertanya khabar serta berusaha membebaskan kami. Terima Kasih juga kepada YB Sivarasa yang turut ditangkap kerana bertanya khabar kepada kami di dalam Pusat Tahanan FRU serta berusaha membebaskan kami.

Semangat Rakyat membela mangsa Tahanan ISA VS FRU bersenjata Kimia

Disini saya post beberapa gambar yang sempat dirakam. Banyak lagi gambar akan menyusul.


Semangat Rakyat membela tahanan ISA.


FRU siap sedia.


Kami bersama YB Zuraida selepas diserang oleh water cannon.


Anak kecil pun di tembak gas pemedih mata/sesak nafas.


Sedih melihat Adik ni ditembak water cannon.. Membuatkan semangat peserta bertambah menyala dan bengang.


Rakyat ditembak lagi..


Mara ke Istana Negara.


Selepas diserang di Istana Negara setengah mati.. Para pejuang berkumpul semula di Sogo..


Bersama sebahagian rakan2 AMK Selangor. Sebelum Berkumpul semula di Sogo selepas serangan gas dan water cannon tak henti2 oleh FRU memecahkan sekejap para peserta.


Sebahagian AMK Shah Alam, Selepas ditembak water cannon, terus mara dan berusaha ke Istana Negara..


Maju semula ke Istana Negara..


Kasihan Polis diarah orang atasan..


Gambar Sebahagian AMK Shah Alam sebelum ditangkap oleh Pasukan Gerakan Am. Kami meluahkan pesanan dari Awek dan Isteri kami. Mana kebebasan bersuara seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan??

3 comments:

Hakimi Halim- moderator said...

WeWITT! bestnya kene tangkap..!
Ini adalah comment dari peserta2 yg ditangkap bersama dengan ketua peserta..HAHAHA! Kitorang kirim salam kpd smua 4 org lain yg ditangkap, kitorang lagi empat SUPPORT habis!!! GO GO GO!!ka CHING!

Uncle Don said...

Pada 24hb Mei 1994, semasa merasmikan Mensyuarat Agung Antarabangsa ke 27, Majlis Ekonomi Lembangan Pasifik (PBEC) di Kuala Lumpur, Anwar Ibrahim berkata:

“Walaupun keadaan dalam negara sekarang adalah baik, namun tidak dapat dinafikan kemungkinan berlakunya ketegangan. Dalam keadaan seperti itu kebijaksanaan untuk mempertahankan ISA adalah perlu demi keamanan negara. Adalah tidak wajar untuk menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang terbukti berkesan membawa keamanan dan kemakmuran di negara ini.”


Pada 28hb Oktober 1987, Anwar mengulas mengenai penangkapan beberapa tokoh politik tahun 1987 dengan berkata:

“The goverment’s decision to ban all public rallies showed that it placed national security above the aspirations of certain politicians and political parties…..The government’s actions were carefully planned and placed priority on national interest not that of any particular group. There can be no compromise on national security in a multiracial country like ours.”

Inilah sifat manusia munafik, sekarang Anwarlah yang mengancam keselamatan negara dengan disertai oleh Haji Hadi Awang dan Lim Kit Siang. Anwar pernah ditahan di bawah ISA tahun 1974. Pastinya pengalaman itu membolehkan beliau mempunyai pendirian yang tegas walaupun semasa dalam kerajaan. Ini tidak, tahun 1974, ISA adalah zalim, kata Anwar. Bila jadi Timbalan Perdana Menteri, Anwar yang sama berkata, ISA mesti dipertahankan, dan bila jadi pembangkang, ISA dikatakan zalim semula. Biawak pun ada dua lidah saja, nampaknya lidah Anwar lebih banyak.

Kepada Haji Hadi dan pejuang-pejuang Islam dalam PAS. Betul ka demokrasi ada demonstrasi? Dalam kitab apa, saya pun nak baca juga. Mufti Besar Iran mengharamkan demonstrasi, dan hukumanya adalah ditembak. Saya tak dengar pun PAS atau PKR mengecam kerajaan Iran membenteras demonstrasi..

Kepada YB-YB yang turut serta dalam demonstrasi yang menyusahkan rakyat, tuan-tuan adalah Pembuat Undang-Undang yang boleh bercakap, luahkan pendapat dalam Parlimen atau DUN masing-masing. Budak tak sekolah pun boleh menilai perbuatan YB-YB macam ini. Lebih-lebih lagi yang beragama Islam. Fahamkah apa erti Qudwah Hasanah. Seharusnya pemimpin, apa parti politik pun perlu menunjukan contoh teladan yang baik kepada masyarakat. Bukan teladan yang tidak baik.

Ahmad Ibni Muhammad, dalam tulisan: Al-Quran dan Sunnah menulis:

“Antara tanda-tanda kiamat, berlakunya mogok dan tunjuk perasaan. Ia merupakan ikutan budaya barat. Mereka keluar berarak di jalan-jalan membawa sependuk, berteriak, memekik-mekik, membaling batu, ‘ MEREKA MENYANGKA ITULAH SATU JIHAD DAN PENGORBANAN YANG BESAR”.

YAB Najib kata, pilih la dewan mana-man pun, kita bagi permit, nak jerit sampai pagi pun jeritlah, jangan menyusahkan rakyat. Anwar, PAS dan DAP sahutlah cabaran ini.

LeeSlimShady said...

Saudara pun kena ingat !

antara petanda hari kiamat juga ialah ;

Manusia yang berpegang pada agama,kebenaran dan keadilan adalah ibarat menggengam bara api yang memakan diri.....

saudara pun kena ingat !

Najib tak pernah janji nak bagi tempat sebab PR dah utus surat untuk berbincang dengan najib tapi tak langsung di layan,jadi jangan lah saudara nak dengar kelentong mat monggol yang lidah bercabang tu

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: