Monday, August 10, 2009

-BN peralatkan SPRM untuk rampas Selangor...

SPRM Harus Adil Siasat Kerajaan Pakatan Dan BN

TV Selangor : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) begitu cekap dan bertindak pantas memantau dakwaan kes salah guna peruntukan Adun kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.



Exco Permodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, Yaakob Sapari bagaimanapun mempersoalkan mengapa SPRM tidak bertindak demikian ke atas ADUN Barisan Nasional yang telah dilaporkan menyeleweng.

Katanya, beberapa isu telah dibangkitkan berkaitan Adun Barisan Nasional yang membelanjakan peruntukan dalam masa dua bulan pada pilihanraya umum lepas, tetapi sehingga kini SPRM tidak mengambil sebarang tindakan.

“Kita mempertikaikan ketelusan SPRM mengambil tindakan untuk menyemak perbelanjaan-perbelanjaan pejabat adun Selangor, mengapa dalam isu ini Nampak SPRM begitu cekap dan cepat bertindak, sedangkan kita pernah komplen dulu bagaimana adun-adun BN membelanjakan peruntukan 500 ribu tak sampai dua bulan sedangkan itu peruntukan setahun,” katanya.

Yaakob mengulas tindakan SPRM menyiasat dakwaan salah guna peruntukan Dewan Undangan Negeri Sementa, iaitu DUN angkat Exco Selangor, Rodziah Ismail.Semalam lima pegawai SPRM dari Putrajaya mengunjungi Pejabat Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains Teknologi dan Inovasi itu di bangunan SUK Shah Alam dan kemudian membawa bersama seorang pegawai khas Rodziah ke Pejabat Tanah dan Daerah Klang untuk mendapatkan beberapa baucer pembayaran yang dilakukan.

Katanya, SPRM sepatutnya perlu adil dan telus dalam tindakan mereka dan bukan menunjukkan kecekapan mereka kepada sebelah pihak sahaja
“Ada adun yang tidak bertanding seperti ketua pemuda umno sekarang, tak bertanding tetapi habis peruntukkannya, kenapa isu ini tak diambil tindakan dengan begitu cekap oleh SPRM, tapi dalam isu kerajaan negeri Selangor nampaknya dia ambil tindakan begitu cepat sekali, jadi ini yang kita persoalkan,” katanya.

Menurut Yaakob, perbelanjaan peruntukan DUN kerajaan negeri Selangor dilakukan dengan berhikmah dan segala urusan keluar masuk duit dipantau oleh pegawai khas yang ditugaskan.
Beliau menyifatkan SPRM telah dipergunakan oleh pihak tertentu sebagai strategi untuk merampas semula Selangor dari Pakatan Rakyat..

HARAPAN..

Pada Exco dan Adun Pakatan Rakyat tak payah nak takut strategi UMNO/BN ni.. Yang penting terus Fokus mentadbir Selangor ini dengan baik.. Rapatkan Parti dengan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor..

Juak-Juak Umno dalam pentadbitan kerajaan Selangor perlu dipantau pergerakan mereka. Dikhuatiri ada tali barut dalam Pentadbiran Kerajaan Selangor.. Beri kepercayaan pada anggota Parti yang layak dalam urusan Pentadbiran Kerajaan Selangor.. Perkukuhkan parti dan Gabungan Pakatan Rakyat..

"HIDUP KETUANAN RAKYAT'

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: