Saturday, August 29, 2009

-Mana juak-juak hipokrit UMNO yang pertahankan Islam??

JANGAN LUPA... BACA NOTIS DIBAWAH :

Tarikh: 10-9-2007

NOTIS PENUTUPAN SEMENTARA SURAU AR-RAHMAH SEKSYEN 8, SHAH ALAM

Assalamualaikum Wmt. Wbt.,

Bagi menjunjung titah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor dengan ini Majlis Agama Islam Selangor mengarahkan surau ini ditutup sementara waktu bermula dari tarikh notis ini bagi tujuan menyelesaikan segala permasalahan dalaman pentadbiran dan pegelolaan surau. Surau ini akan dibuka semula pada satu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian. Para jemaah dipersilakan ke Masjid Negeri kerana jarak perjalanan dari seksyen 8 ke Masjid Negeri tidak begitu jauh. Semua orang hendaklah mematuhi arahan ini. Sekian, dimaklumkan.

"AMANAH, PRIHATIN, MESRA"
"MENGHARAP KEREDHAAN ALLAH"

Saya yang menurut perintah,


(DATO' HJ. MOHAMMED KHUSRIN BIN H. MUNAWI)
Setiausaha, Majlis Agama Islam Selangor.

Alhamdulillah akhirnya, pada April 2008 Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim setelah mendapat perkenan Sultan Selangor meraikan penduduk yang mengadakan majlis kesyukuran di Surau Ar-Rahmah, Seksyen 8 di sini, menandakan berakhirnya tindakan menyita rumah Allah itu oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dibawah telunjuk geng2 BN. Terima Kasih kerana ianya hasil sokongan Rakyat Negeri Selangor yang majoriti mengundi calon Keadilan, PAS dan DAP membolehkan Pakatan Rakyat menubuhkan kerajaan di Selangor sekaligus memperbetulkan banyak tindakan membelakangi Rakyat yang dilakukan kerajaan BN sebelum ini.

Penutupan surau ini dibuat menjelang Ramadhan 2 tahun lepas sangat-sangat mengusarkan hati penduduk seksyen 8 dan sekitarnya. Mengenangkan kemudahan dan imarhahnya surau ini berbanding surau-surau lain di sekitar shah alam ini dapatlah ditelah mengapa UMNO/BN mempergunakan JAIS untuk menutupnya.

Mana perginya orang UMNO kononnya memperjuangkan ISLAM sewaktu surau ini ditutup. Bukan main hebat menyalak sekarang ni memperbesarkan isu kuil yang dipindahkan.

Pemimpin Islam perlu menunjukkan bahawa Islam itu amat adil, bijak dalam mentadbir dengan semua bangsa akan mendapat manfaat berada di bawah naungannya. Saya percaya jika pemimpin Islam dapat mentadbir kerajaan secara amanah, ikhlas dan efisen bermakna pembangunan negara dan negeri akan memberi keselesaan kepada seluruh rakyat.
Pemimpin Islam perlu mencontohi kepimpinan Khalifah Umar Abd Aziz walaupun hanya memerintah selama dua tahun, rakyatnya tidak ada yang miskin dan sentiasa Aman.

Wallahuallam..

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: