Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, November 23, 2009

Nik Aziz Sudah Lakukan nya, Kini Giliran Mat Monggol pula Pula

Baru petang tadi diberitakan Tuan Guru Nik Aziz mengumumkan menantunya, Ariffahmi Abdul Rahman telah menerima nasihatnya untuk meletak jawatan sebagai CEO Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Menantu Nik Aziz letak jawatan


sumber : Malaysia kini


Menantu tokoh PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dilanda kontroversi sejak dua minggu lepas meletakkan jawatannya sebagai ketua pegawai eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Abdul Ariffahmi Abd Rahman, yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), menjadi fokus kontroversi apabila memecat Syed Azidi Syed Abdul Aziz, seorang pegawai kanan exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa.

Beliau, yang juga seorang exco Pemuda PAS Kelantan, mengumumkan perkara tersebut dalam sidang media hari ini.

Surat rasmi peletakkan jawatan tersebut bagaimanapun belum diserahkan, katanya ringkas kepada Malaysiakini.

Ketika dihubungi sebentar tadi, beliau juga enggan mengulangi kenyataannya dalam sidang akhbar tersebut.

Sementara itu, menurut media rasmi PAS, Nik Abdul Aziz yang juga menteri besar ingin "menasihati" menantunya agar melepaskan jawatan tersebut.

Persetujuan itu dilaporkan diumumkan Nik Abdul Aziz pada satu sidang media selepas pertemuan dengan pemimpin kanan PAS di kediaman rasmi menteri besar 10 pagi tadi.

Pertemuan tersebut disertai Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din, Naib Presidennya Salahuddin Ayub dan Bendahari Agung Dr Hatta Ramli, lapor Harakahdaily.net.

"Mereka telah mengemukakan cadangan kepada Nik Abdul Aziz agar menasihatkan Ariffahmi melepaskan jawatan
Tahniah Tuan Guru! Bukan semua pemimpin yang berani menasihati anak menantu atau saudara mara terdekat melepaskan jawatan selepas dilanda kontroversi. Hanya pemimpin berjiwa besar sahaja berani melakukannya. Semasa Pak Lah menjadi PM dahulu ramai pihak yang memintanya melakukan apa yang Tuan Guru Nik Aziz berani lakukan hari ini terhadap menantunya Khairy Jamaludin yang dilanda pelbagai kotroversi itu. Tapi sayangnya Pak Lah tidak cukup berani seperti Nik Aziz untuk melakukannya.


Jika kontroversi yang sama melanda PM 1Malaysia yang bernama Najib monggoli itu, cuba teka, adakah Najib akan seberani Tuan Guru Nik Aziz atau penakut seperti bekas bossnya juga?

Hari ini tersiar berita yang bakal menguji keberanian Mat Monggol apabila adiknya, Datuk Seri Nazir Tun Razak bersama isterinya, Datin Seri Azalina Aziz didakwa menguasai saham CIMB bernilai RM30 juta. Perkara itu didedahkan oleh Chegubard di dalam blognya, http://chegubard.blogspot.com. Pendedahan Chegu Bard adalah berdasarkan Laporan Audit CIMB 2008, halaman 69 yang menyatakan Nazir memiliki 28,253,261 unit saham manakala Azalina pula memiliki 400,000 unit saham berdasarkan laporan yang sama, di halaman 71. Jumlah pemilikan saham Nazir dan Azalina tersebut tidak termasuk saham yang dilupuskan atau dijual pada tahun yang sama.

Itu cuma salah satu cerita mengenai Nazir. Sebelum ini pun ada cerita-cerita negatif lain mengenai adik Mat Monggol itu.


Sekarang kita hendak lihat apa reaksi Mat Monggol. Adakah Mat Monggol akan berani bertindak sesuatu seperti Tuan Guru Nik Aziz atau diam buat-buat tak tau saja? Sebelum ini kita telah melihat apa yang Najib monggoli lakukan apabila ditimpa kontroversi. Dalam banyak kes, Mat Monggol sebelum ini mengambil jalan selamat: diam menikus sebiji macam Pak Lah!

Soalnya kini, adakah Najib akan menjadi pemimpin berjiwa besar, seberani Tuan Guru Nik Aziz?
kalau dah bacul tu bacul jugak lah mat monggol.......

Dalam Wawancara bersama menantu Tuan Guru Ariff Fahmi telah berkata;


sumber : harakahdaily

Macam mana pendirian saudara Arif? (gambar)
Pertama sekali saya ingin nyatakan saya dapat terima keputusan dengan hati yang lapang, dan sedar keputusan dibuat untuk hjaga nama baik kepimpinan dan jaga nama baik Parti Islam Semalaysia, dan juga nama baik kerajaan negeri Kelantan.

Saya juga berterima kasih kepada tuan guru kerana beri kepercayaan kepada saya untuk berada di PMBK selama 8 tahun, dan jawatan terakhir saya sebagai CEO semenjak Syawal, dan saya amat hargai kepercayaannya.

Saya juga pohon sokongan dan dokongan dari semua pimpinan PAS samaada di negeri kelantan, atau di pihak PAS pusat untuk sama-sama berusaha hapuskan tuduhan-tuduhan yang saya sifatkan sebagai fitnah dalam blog tertentu dan saya yakin saya tidak bersalah.

Penerimaan keputusan ini atas sifat jaga jemaah Pas sendiri, dan jaga kerajaan negeri dan jaga nama baik tok guru.

Bila saudara akan lepas jawatan?
Saya akan tengok rekod cuti saya, berapa hari ada, lepas itu saya akan kira, saya akan buat keputusan bila tarikh yang sesuai untuk saya lepaskan jawatan.

Dalam hal ini adakah saudara dinasihat lepas jawatan atau saudara tawar diri untuk lepas jawatan?
Saya hanya menerima arahan, saya seperti biasa saya sentiasa patuh kepada pimpinan, terutama arahan ini, gesaan ini keluar dari mulut tok guru sendiri. Saya sentiasa setia dan patuh pada dia, dan saya terima dengan hati terbuka.

Kenapa saudara tak letak serta merta, bukankah itu lebih baik?
Sebelum ini saya ada merujuk kepada dia, atas desakan yang dibuat ke atas saya, tapi pada masa itu dia minta saya tidak letak jawatan, dan atas asas itu saya teruskan tugas saya sebagai CEO kerana itu arahan dari beliau sendiri untuk teruskan.

Tadi saudara sebut semua fitnah yang dilempar ke atas saudara dalam PMBK dan sebelum ini adalah fitnah, kalau itu fitnah adakah akan ambil sebarang tindakan undang-undang?
Sebenranya beberapa orang peguam sedang kaji semua tuduhan dan saya sedang teliti dan akan dengar nasihat para peguam dan liohat secara teliti, dan pada masa sesuai nanti kita akan lakukan apa yang patut.

Saya nak ulang lagi, apa yang dtulis dalam blog tertentu sebelum ini yang menyatakan saya telah diminta meletak jawatan dan rentetan itu arahan telah dikeluarkan, saya tak terima arahan itu, dan saya telah pergi ke KL merajuk, itu tak betul, saya hanya terima arahan pada hari ini sahaja, dan saya boleh terima keputusan ini dengan dada yang lapang dan insya ALLAH saya akan sentiasa setia, dan sentiasa hormati tok guru sebagai bapa mertua saya dan pemimpin kita semua.

Apa rancangan masa depan?
Itu belum pikir lagi, mungkin berniaga.? end

Kini isu PMBK telah pun selesai oleh itu mari kita turuti apa kah kelentong - kelentong yang nak di main kan lagi oleh geng - geng united MuNkeE .......



No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: