Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, November 30, 2009

Lawak bangang bangang Mat Monggol di persada Dunia

kenyataan paling bangang 1 dunia cukup memalukan 1 malaysia di buat di sini


Ketika diminta mengulas isu doa Tuan Guru Nik Aziz terhadapnya, maka berkatalah Mat Monggol yang kini sedang menghadiri sidang CHOGM di Port of Spain:

"Apa juga nama yang diberi, royalti atau wang ihsan, jumlahnya tetap sama. Dan rakyat Kelantan yang akan terima, bukan kita akan guna untuk tujuan lain."
Fulamek!! kalau macam ni beruk afrika pun boleh tergelak pecah - pecah perut apabila membaca kenyataan Mat Monggol itu. Maksud Mat Monggol, nama sama ada royalti atau ihsan tidak penting, kerana jumlah yang diberi tetap sama! Jadi kalau boss aku kata, 'oooi mat...hang ambiklah duit sepuluh ribu ni, ikut suka hang lah, nak ambil terus tak apa, nak bayar balik pun tak apa, sebab jumlahnya sama saja', apakah saya akan angguk kepala macam orang bangang atau rasa sangsi dan tanya dia balik, 'boss...betul ke apa yang boss cakap tu?'


agak - agak ada tak perwakilan komanwel yang tanya pasal awek cun monggolia tu?

Bila di lihat jika kenyataan Mat Monggol ini dikeluarkan di depan ketua-ketua negara asing dalam sidang CHOGM, pastinya bukan saja perwakilan Komanwel malah beruk afrika siamang, dan badak air pun boleh tergelak pecah - pecah perut hingga boleh gugur lampu-lampu cantik yang sedang menyinari bilik persidangan. Itu pasti dicatat CHOGM sebagai kenyataan paling bangang dari seorang PM paling bangang di dunia yang mempunyai skandal dengan supermodel dari monggolia!


Mat Monggol pasti tahu, malah amat tahu apa perbezaan antara wang ihsan dan royalti. Amaun memang satu isu, tapi namanya juga adalah satu isu yang lebih besar. Malah kebanyakan rakyat 1 Malaysia yang tak bangang pun tahu apa bezanya antara wang ihsan dan royalti. Sebab itu tak perlu lah di terangkan sesuatu yang sudah jelas lagi bersuluh itu dalam di sini.


Jadi maksud Mat Monggoli al-tantuyya ialah nama tidak penting, sama ada namanya wang ihsan atau royalti. Cuba tanya "Cepul gay boy" yang pernah jumpa Mat Monggol minta wang biasiswa itu, antara wang biasiswa dan wang pinjaman, mana dia hendak? Tentulah jawabnya wang biasiswa, kecuali Cepul itu terlalu bangang dia akan menjawab dia mahu pinjaman. Itu jawapan yang boleh dijangkakan dari Cepul yang kena pernah tendang dari Uniten itu, jika tanya orang yang mengaji habis, pasti jawapannya lebih cerdik!

Sekarang jika Mat Monggol betul-betul nak menegakkan pendapat bangangnya bahawa nama royalti dan ihsan tidak penting kerana jumlahnya sama, cuba beliau beritahu kerajaan negeri Sabah dan Sarawak bahawa wang royalti yang mereka terima akan diganti dengan wang ihsan. Lepas itu lihat apa reaksi kerajaan-kerajaan negeri itu - sama ada mereka setuju atau melompat sampai puncak Gunung Kinabalu? Silap-silap haribulan kalau Mat Monggol berkata begitu bukan saja Gunung Kinabalu pun bakal retak, bahkan hubungan Sabah dan Sarawak dengan Kerajaan Pusat pun bakal hancuss! Ini kerana yang menjadi isu bukan sangat jumlahnya, tapi bagaimana peruntukan itu disalur dan digunakan menerusi mekanisme wang ihsan dan royalti yang sangat jauh berbeza itu.


Lagi pun jika wang royalti dan ihsan itu sama saja, mengapa Mat Monggol sukar hendak menukarkan wang ihsan kepada royalti? Jika nama ihsan itu tidak penting, justeru tukar kanlah kepada royalti, apa susahnya?

Adoii...Mat Monggol, apabila buat kenyataan dari Port of Spain itu, tak payah lah buat kenyataan bagai orang mabuk teh 'o' atau mabuk sirap yang banyak di jual di kedai-kedai tepi jalan bandar peranginan Trinidad & Tobago tuh. Takut nanti ketua-ketua negara Komanwel tergelak besar dan pecah perut kerana nampak anak Tun Razak itu sebagai PM Komanwel paling bangang dengan kenyataannya yang paling bangang!


Woitt!!! Mat Monggol malam tadi layan "ting - tong" kat mana? kat pub ke kat Bar...???

Kah..kah...kah...kah

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: