Lagu Janji dicapati

Loading...

Wednesday, January 20, 2010

Mangkuk Ayun yang tak sedar diri dan masih melalok!













Siapa penghasut, kewartawanan arus perdana atau bebas?



MINGGU ini Putu mayam ni dah berenti dari mogok menulis. Kewartawanan arus perdana di Malaysia belum lagi mati katanya tapi tak lama lagi alamatnya memenag akan mampos , walaupun ada cubaan mahu membunuhnya tapi tak de sapa pun yang nak bunuh "mainstream" cuma kita Media perdana telah di pulaukan secara total sebab asyik nak nak kelentong aje kerjanya. Memang ada cubaan mahu membunuh Utusan Melalok, akhbar "kelentong" rakyat satu Malaysia yang mahu melalok disenyapkan terus dan kalau boleh kami mahu Melalok terus Ghaib dari Dunia Media agar kelentongnya itu takkan di kesali oleh generasi akan datang.



Kata Putu Mayam ni Malaysia sesiapa yang berpengaruh akan dibunuh sehingga mati,ini lah persepsi yang paling tepat sekali sekali sebab sebagai contoh mangkuk ni kena lihat anwar Ibrahim antara individu yang berpengaruh bukan sahaja di malaysia malah di dunia telah di belasah dan di tangkap ala - geng gestapo. Istilah sains politiknya disebut pembunuhan karekter berjaya di lakukan pada Pak Lah dan Mahafiraun tapi tidak pada Anwar Ibrahim,Tuan Guru Nik Aziz dan Lim Kit Sian. Tun Mahathir Mohamad bukan sahaja pernah malah sampai ke hari ini dan di kala si jalak berkokok pun dia terus dicap sebagai Maha Firaun dan bermacam lagi panggilan nista yang membunuh dah sememang itu gelaran yang paling tepat di berikan pada Madey nak buat macam mana lagi dah.


MuNkEeEfuLL ni tak perasan bukan sahaja media bebas yang pernah menggelar Mahathir sebagai Iblis malah Melalok juga pada 3 tahun dulu pernah menyelar mahathir dengan bermacam - macam sumpah seranah lagi.Malah Tiga tahun lalu, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kata, ada orang UMNO yang panggil beliau beruk dan iblis.

Akhirnya, maknanya setelah tiga tahun, barulah Utusan Malaysia melenting marah dan angin satu badan apabila akhbar itu menyiarkan berita muka depan yang bertajuk "Jangan biadab" hari ini.

Barulah saya tahu, cari makan rupa-rupanya menyebabkan kita sangat sabar dan lambat marah. Bayangkan la, dah tiga tahun dah, baru berasa nak marah.

[Utusan+Malaysia+15-9-09.jpg]



Itulah niat orang tertentu apabila menuduh akhbar keramat ini sebagai akhbar rasis sebab dah memang begitu nak cakap apa lagi.Apa kah kita lupa yang sebelum ini MuNkEeEfuLL ini pernah menulis tentang perkauman khususnya rencana yang merujuk pada orang india.MuNkEeEfuLL ini juga adalah penyebab yang membuatkan teresa kok masuk I.S.A ,apakah dia lupa atau buat - buat lupa.

Orang ramai dah naik muak tengok perangai melalok yang men'kelentong tak sudah - sudah sejak dari mula di ambil alih oleh Tunku sebagai lidah rasmi United MuNkEeE dah mengusir ramai wartawanya termasuk Said Zahari dan bekas presiden Singapura Ishak Yusuf. Itukah yang dinamakan pembunuhan karekter? Akhbar ini diharamkan memasuki Singapura dan kalau boleh negeri - negeri Pakatan sekian lama bukan sahaja republik malah satu malaysia tidak mahu orang Melayu terpengaruh kelentong - kelentong akhbar Melalok ini. Kini di Pulau Pinang akhbar ini diharamkan dibaca oleh kakitangan kerajaannya pasal tiap - tiap hari hanya cerita kelentong dan menfitnah orang sahaja kerjanya. Begitu juga di negeri Selangor yang kebanyakan rakyat tidak mahu lagi di kelentong dek Melalok



Bagi orang yang tidak faham dengan sepak terajang politik, itulah politik. Permainan perang psikologi untuk menundukkan musuh.Tapi bagi geng - geng yang faham dan tak bangang pasti akan faham yang propaganda melalok adalah proksi United MuNkEeE


Mengenai isu Cuit: India di India dan India di Malaysia, biarlah ia menjadi perbahasan akademik yang membangun. Biarlah ada golongan yang mahu menjadikan ia sebagai isu yang kontroversi. Ini negara demokrasi. Sesiapa sahaja boleh memberi pandangan, asalkan ia tidak mengancam keselamatan negara dan nyawa orang lain. Tiada niat saya mahu memanaskan keadaan. Tulisan itu hanyalah naratif antara hakikat dan fakta.Sedang pada realiti tulisan ini sengaja nak membangkitkan sentimen perkauman.


Nasihat Profesor Ilmu Kemanusiaan, Universiti Teknologi Petronas, A. Murad Merican dalam ulasan buku The Argumentative Indian: Writings on Indian Culture, History and Identity cukup ilmiah (Utusan Malaysia, 21 Disember 2009). Beliau meminta orang Malaysia supaya belajar memahami mengenai apa yang cuba disampaikan dan oleh putu mayam ini kerana segala - gala yang di luahkan hanyalah sekadar nak melaga - laga masyarakat malaysia yang demokratik.


Kebebasan mereka melampaui kebebasan yang dinikmati oleh akhbar-akhbar arus perdana. Media arus perdana sebaliknya terlalu terikat dengan pelbagai peraturan. Mereka pula tidak.Dan di sini jelas kita lihat bahawa media - media arus perdana telah di perkuda oleh United MuNkEeE dan hanya sekadar untuk menurut kata - kata absah dari geng - geng MuNkEeE.

Tapi sedarkah kita siapa sebenarnya di belakang portal berita yang menjadi proksi United Malays National Organisation yang terlalu "desparado" dalam menyerang Pimpinan Pakatan itu? Dan faedahnya kepada kerajaan yang berdiri hari ini? Sedarkah kita? Melalok hanya tahu menipu dan menurut arahan dari ketuanya yang tak ubah seperti anjing yang menjilat tangan yang memberinya makan.

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: