Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, January 25, 2010

Tanggunglah sendiri Aduka !




Akhirnya mangkuk ni menerima balasan setimpal dengan apa yang di lakukan dengan mata pena nya sendiri.Pada suatu masa dulu dia pernah menghentam Tuan Guru tanpa sebab dan cuma mengikut kata hati dan nafsu amarah.

Dia menyesal pada saat yang segala - galanya sudah menjadi bubur.Maka dalam blognya yang mana sebelum ini pernah menghentam Tuan Guru tentang isu PMBK dengan posting bertajuk "mari Menghentam Tuan Guru" dia menyatakan telah menyesal dengan apa yang di katakan dengan menulis sebagai;





Tapi saudara ku Aduka di sini LSS nak bagi tau segala - galanya dah terlewat(tapi bukan terlewat untuk bertaubat) untuk kaumenarik semula kata - kata nista.Kerana kata - kata kau telah di rakam dengan jelas kerana ia bukan suara tetapi penulisan.

Kau bukan sahaja menghina raja tapi jua ummul mukminin isteri nabi dan juga para tabi'in.di sini di lihat dengan begitu jelas sekali kata - kata kau;

Tulisan dalam blog kau berkenaan Almarhum Sultan adalah biadap dan tidak menunjukan sikap sebagai orang yang berakhlak. Artikel kau yang bertajuk “Dah mampos buat cara mampos la.“ jelas menyatakan;

“Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Padahal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesi stupid.”

[aduka1.bmp]


Hah! macam mana di katakan si mangkuk ayun ini mengaku tak bersalah tidak menghina Sultan?

Sebelum ini Aduka Taruna juga pernah menghina Ulama’-Ulama’ Mahzab dan juga Isteri Rasulullah saw, Aisyah. Dalam tulisan beliau bertajuk ”Wahabi Perlis”, beliau menulis;

“Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia.”

dan;

“Samo gak isu perang Muawwiyah-Aishah dgn Ali. Pada gua Aishah dan Muawwiyah manusia stupid dalam tajuk itu. Lu nak hukum gua kapir pun gua no hal punya. Memang 2-2 salah, tapi paling berat kat mangkuk 2 ekor tuh. Apa ingat Aishah isteri Nabi dia maksum. “

Dalam tulisan bertajuk Sembang Mazhab” dia menulis;

“Takda maknanya, mak gua Shafie, gua kena Shafie sampai mampos. Sambung ke anak cucu. Ada bahan mentah yang suruh lu terikat dengan keturunan dan terikat dengan tafsiran 3rd party? Pada gua, ada banyak tafsiran Shafie yang mengarot, sebagaimana banyak lagi tafsiran mengarot dari mazhab lain. Kerana apa? Kerana kuasa mentafsir bahan mentah, Allah tak beri kepada hanya 4 ekor mazhab ni secara mutlak. Refresh beb… refresh sket.”

dan;

Muawiyah + Aishah plak.

Lagi 2 ekor mangkuk. 2 ekor mangkuk bukan pada ahli syurganya atau pertalian darah Nabi, tapi kepada tajuk. Isteri Nabi Nuh jatuh hukum bangang, tetap jatuh hukum bangang. Anak Nabi Nuh jatuh hukum bangsat, tetap jatuh hukum bangsat. Anak Nabi Adam jatuh hukum sohai, tetap tiada kompromi. Sohai sebab bunuh saudara sendiri.

Anak Nabi Muhammad SAW kalau mencuri, potong tangan dia. Seandainya dia bertaubat selepas itu, atau redha Allah lebih tinggi dari perbuatannya mencuri, dia tetap Allah masukkan dalam syurga.

Aishah penyebab kematian ratus ribu nyawa dan darah muslim, dia tetap jatuh hukum bangang nak mampos. Dalam tajuk itu.

“Jumhur ulama menetapkan keduanya tidak salah. Tapi Ali menghampiri kebenaran.”

What the f**k? Berapa ramai mampos sebab kerja bodoh dikatakan tiada yang salah? Hanya kerana status elite Aishah? Hanya kerana dia kerabat diraja atau hanya kerana dia keturunan Syed? Islam itu Allah punya atau ulama punya? Niamakahai.”



Sah Ini semua hanya maki hamun semata - mata bukan kata di atas kebenaran dan menegak kan keadilan.

Posting bertarikh 27 november 2009 adalah pada ketika aku menghentam mangkuk ini yang mana aku sangka kan dia adalah Ejen UMNO yang sedang memecah belah kan geng - geng PAS tapi rupa - rupanya aku silap.Dia bukan Ejen UMNO tapi dia adalah kaki hentam membabi buta. sila baca posting itu.

ADUKA TARUNA : Lagi sekor MuNkeE di tengah - tengah landskap politik



kalau jumpa ular kasi ketuk dulu kepala MuNkeE(ADUKATARUNA) ni dulu yek...


Kadang kala kita tak akan sedar siapa yang akan jadi anjing,kadang kala kitak percaya siapa yang jadi barua.Tetapi kewujudan mangkuk ni di tengah - tengah landskap politik negara kita amat menggusarkan dan kadangkala amat membengangkan.Mangkuk ni cuba bagi komen yang paling merapu sama macam parpu kari.


Kadangkala kita pun jadi hairan dari mana kah munculnya MuNkeE yang konon nya berjaya menulis novel jebat lahanat! Barua ni belum buat "research" lagi tentang kewujudan Jebat.Mungkin baghal ni adalah antara salah seorang dari mereka yang pernah di MuNkEeE - MuNkeE kan oleh agen - agen United MuNkEeE,entah lah aku pun tak tau.Adakah MuNkEeE ni perasaan atau tak perasaan yang mana dalam kisah jebat tu wujud kekeliruan dalam 2 watak penderhaka.
Mungkin oleh kerana MuNkEeE tak banyak penyelidikan dan pembacaan baru lah dia hentam nak menulis,tu sebab mangkuk ni tak perasan yang mana dalam sulatuss - Salatin karya Tun Sri Lanang mengatakan watak penderhaka adalah Kasturi tapi dalam "movie" dan buku sejarah mengatakan Jebat yang menderhaka.

Jadi akhirnya Barua ni tak jumpa akan kekeliruan itu dan dia pun " main tembak" je lah,sebaiknya novel tu tak sepatutnya di beli.


Tapi kadang - kadang aku pun nak pesan gak pada pada Baghal ni tentang banyak perkara sebelum dia terasa dirinya pandai sangat nak mengulas akan tindakan Tuan Guru yang menasihatkan menantunya supaya meletak jawatan dalam PMBK.Yang paling baik sepatutnya di buat ialah baghal ni sendiri yang meletak jawatan sebagai blogger.


Barua ni takde pengalaman cuma sekadar nak seronok menghentam Tuan Guru hanya kerana Tuan Guru membatalkan rancangan nya nak menunaikan ibadah haji ,alasan Mangkuk ni kata kerana Tuan Guru nak menyelamatkan persepsi.


Mangkuk ni tak faham apa apa yang di maksudkan dengan istilah korban oleh itu aku rasa di tak payah ulas lah siapa yang patut berkorban, di korban dan siapa yang telah terkorban.Sebab aku takut nanti silap gaya barua ni pulak yang jadi mangsa korban kena langgar dek lori pasir aje....


Wallah..hu..alam


Hari ni Mangkuk ni ulas mengenai konpirasi "Kolonel Mat", tapi aku rasa antara Kolonel tuh...mangkuk ni adalah salah seorang dari "Sargeant" nya.Sarjan yang menyerang kiri dan kanan dengan Tujuan nak memecah belah kan Jemaah.


Jadi bagi aku,aku rasa mangkuk ni pun sama lah dengan kata - kata pepatah,musang berbulu ayam,setan bertopengkan malaikat atau lebih tepat lagi Si BARUA mengaku Pemerhati Bebas.Jadi ada baik Wak Banjar keluarkan Link dia dari ABO....sebab kehadirannya cuma nak melaga - laga kan jemaah.





Aku Rasa Barua ni tentu kenal dengan MuNkeE ni.....mana la tau kott sebab aku rasa haram jadah dua ekor ni member kamcing kott.....tapi style hentam nya ada beza sikit pasal MuNkeE ni ni hentam secara halus yang haramjadah dalam gambar di atas hentam secara gila - babi.
Nampaknya Telahan LSS yang lalu tepat.Wak Banjar telah pun mengeluarkan Feeds Link Aduka dari Laman blognya kerana pada LSS itu bagus untuk memadamkan badi bagi si penghentam yangmembabi - buta.
Pada Aduka ! Tanggunglah sendiri dari apa yang telah anda lakukan.Kita sebagai blogger boleh menghentam dan mengkritik tapi biarlah pada kebenaran bukan mengikut nafsu sendiri.Selama ini LSS juga menghentam tapi untuk menegak kan kebenaran dan mempertahankan hujah tapi bukannya memaki hamun sesuka hati.

2 comments:

nadiah fatihah said...

aku rasa politik tu betul...pemimpin politik pon kebanyakannya apa yang diperjuangkan tu betul...tapi orang macam kau yang taksub dan esktrem yang telah buat politik tu jd suatu yang jijik @ disgusting...

LeeSlimShady said...

ya..betul...betul...betul...cik nadiah,

apa yang di hujahkan walau dengan cara memaku hamun biar lah berasas dan ber alasan yang kukuh!

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: