Lagu Janji dicapati

Loading...

Monday, January 25, 2010

Zulkifli Noordin semakin hari semakin BIADAP !

zulnoordinposter-1.jpg image by malaysianunplug



Dalam berita bertajuk "Zulkifli buat aduan polis terhadap Khalid Samad", Utusan Malaysia hari ini melaporkan:

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin hari ini membuat laporan polis mendakwa Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad terus mengeluarkan kenyataan memperlekeh dan menghina agama Islam.

Akhbar itu juga melaporkan:

Zulkifli menyifatkan kenyataan Khalid dalam artikel itu sebagai berunsur hasutan dan menghina Sultan Selangor dan Dewan Undangan Negeri itu serta menghina umat Islam secara umumnya.

Saya sendiri tidak bersetuju apabila Haji Khalid Abdul Samad macam hyperactive sangat memberikan endorsement kepada puak-puak yang tebiang sangat nak guna kalimah Allah tu. Tetapi bagi saya, celaka sungguh kalau ada mana-mana Mamat kurang ajar yang mendakwa Khalid "mengeluarkan kenyataan memperlekeh dan menghina agama Islam".


Celaka juga mana-mana Mamat yang mendakwa Khalid "menghina umat Islam". Ah, setakat celaka pun tak padan (teringat pula kecaman seorang pemimpin PAS malam tadi terhadap Pemuda PAS Selangor khususnya yang buat perangai lembu kenyang bila setan-setan memijak-mijak gambar Khalid, salah seorang Ahli Jawatankuasa Politik PAS serta Yang Dipertua PAS Shah Alam).

Tu bab celaka.Tetapi, dalam hati kita merasa tidak ada bezanya pecacai pemimpin-pemimpin yang menolak Islam itu dengan puak-puak yang menerbitkan Herald-The Catholic Weekly yang kononnya begitu innocent serta lurus dalam keinginan mereka hendak menggunakan nama Allah. Dalam hati, saya yakin mereka sama-sama telunjuk lurus kelingking berkait.Kesimpulannya, saya tak percaya sikit pun kepada kedua-dua pihak. Kedua-duanya berniat jahat. I dont want to mince my words.

Oleh kerana isu nama Allah nak digunakan sebagai senjata oleh UMNO untuk membodohkan orang-orang Melayu supaya menyokong parti itu, kebelakangan ini saya membaca pelbagai artikel mengenai perkara itu, sama ada yang bersetuju atau tidak bersetuju.

Agak malang bagi saya kerana semua huraian yang menolak penggunaan nama Allah oleh penganut-penganut agama samawi memberikan gambaran kepada saya bahawa hujah-hujah yang digunakan bersifat bir-ro'yi. Saya tak nak la kata hanya dugaan-dugaan yang bersifat zanni - spekulatif . Tetapi, saya belum jumpa lagi hujah yang bersifat qat'i. Memanglah, tak jumpa tak bermakna tak ada .

Malah saya terlajak menyatakan "hujah macam sial" di dalam hati setelah membaca tulisan yang menolak penggunaan nama Allah oleh orang-orang bukan Islam yang ditulis seorang fellow apa menatang saya pun tak tau. Nak buat lagu mana, terlajak dan tak sengaja. Tetapi, saya tidaklah pula rasa bersalah.

Saya taklah banyak akal sangat. Saya hanya memerlukan hujah yang apabila kita membacanya kita tak rasa sakit hati dan diperbodohkan. Saya teringat kelaku seseorang yang menulis artikel yang menolak penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama samawi. Apabila dipersoalkan tulisannya, dia merapu tak tentu hala. Saya tidak fikir dia tahu apa yang dia tulis.

Tu yang masalah tu.

Benteng terakhir yang selalu kita lihat digunakan oleh mereka yang menentang ialah kesimpulan mereka bahawa orang-orang Kristian dan Yahudi hari ini bukan pengikut agama samawi. Tetapi, ada pula yang menyatakan orang-orang Kristian dan Yahudi hari ini masih lagi dalam kategori pengikut agama samawi.

kita tak tahu siapa yang betul. Saya benar-benar tak tahu. Apa nak heran kalau saya tak tahu. Saya jahil.

Saya hanya teringat apa yang saya salin dalam posting bertajuk "Kita terus menyalahkan Allah...":

Baru-baru ini, ketika bercakap mengenai orang Melayu dan umat Islam, Mat Sabu bertanya saya, "Allah s.w.t. mengutuskan beratus-ratus Rasul ('a.s.s.), Nabi Muhammad (s.'a.w.w.) berjuang punyalah teruk, adakah nak lahirkan umat macam kita la ni? Ajaran yang kita (umat Islam) amalkan ni, betul ka ajaran Muhammad ka? Ka dah ajaran lain dah?

"korang tengok la, orang Islam paling mundur, paling lemah, paling miskin, paling rasuah, paling zalim kepada rakyat sendiri, semua yang teruk-teruk. Umat macam ni ke yang Allah dan Nabi Muhammad nak cipta?"

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: