Saturday, January 9, 2010

PM Mat Monggol secara terbuka sokongan untuk UMNO retrogresif bertahan menentang penggunaan Allah oleh orang orang Kristian, menunjukkan bahawa 1 malaysia disebut reformasi untuk masyarakat multirascial dengan kebebasan beragama akan sekali lagi gagal untuk menyampaikan janji-janjinya kepada rakyat. Pertama, majoriti dunia islam, termasuk orang-orang Arab muslim, muslim Afrika, muslim Indonesia, dan muslim Malaysia tidak punya masalah dengan penggunaan Allah dengan Kristian yang tinggal di tengah-tengah mereka selama berkurun-kurun.

Jadi mengapa kementerian dalam Negeri perkhidmatan keberatan terhadap penggunaan Allah oleh umat Kristian di Malaysia. Menurut YB Bernard Dompoh, beliau mendedahkan bahawa masyarakat adat christian Sarawak dan Sabah telah memanggil Tuhan 'Allah' selama seabad atau lebih, jauh sebelum kemerdekaan UMNO Malaysia dan sebelum dibentuk.

Perlembagaan Persekutuan mengandungi artikel yang membolehkan penggunaan Allah oleh orang-orang daripada iman christian. suatu penilaian untuk kesan ini dibuat oleh hakim mahkamah tinggi. UMNO dan para pendukungnya menentang penilaian ini dan menetapkan demonstrasi protes terhadap hal itu. Kelihatannya seperti itu melawan UMNO itu penggunaan Allah oleh orang Kristian adalah bertentangan dengan pemikiran dan amalan oleh muslims di Timur Tengah, Afrika dan Indonesia. Bahkan lebih menghairankan untuk melihat bahawa PM Najib dan kerajaan yang menyokong penubuhan UMNO, dan dengan demikian sang PM telah kembali pada firman-Nya untuk membina 1 malaysia di mana semua orang Malaysia diberi peluang yang sama dan di mana ada kebebasan agama dan orang-orang boleh mempraktikkan keyakinan mereka tanpa sekatan. PM Najib tidak boleh menyangkal tak terbantahkan. Dia, rumah menteri, IGP dan Polis secara terang-terangan menyokong demonstrasi menentang penggunaan Allah oleh orang Kristian oleh UMNO UMNO dan NGO. Hal ini sangat berlawanan dengan sikap menggunakan kekerasan terhadap tunjuk perasaan yang diuruskan oleh pihak pembangkang. Kemarin, Polis UMNO terpelihara pengunjuk rasa dalam demonstrasi, dan memberi mereka rawatan sarung tangan anak khusus. Tidak ada penangkapan, tidak ada semburan air dan tidak ada polis memukul dengan trunches. Ini sangat bertentangan dengan perlakuan terhadap demonstrasi pembangkang terlibat dalam aksi unjuk rasa, yang dipukul, babak belur dan ditangkap tanpa sebab. Skrin terbuka diskriminasi oleh Najib 'kerajaan, dan oleh IGP dan personil polisi adalah pengakuan terbuka bahawa UMNO yang berkuasa di balik perdana menteri dan bahawa panggilan UMNO tembakan. Hal itu menegaskan bahawa 1 Malaysia adalah tidak lebih daripada trik politik untuk memperbodohkan orang-orang berfikir bahawa kerajaan baru akan membawa pembaharuan untuk rakyat. PM Najib terbuka sokongan untuk dasar represif UMNO akan membawa membawa konsekuensi serius. Dia akan melawan opini dunia baik dari christian dan dunia muslim. Investor asing akan melihat perkembangan dengan ketidaksenangan, dan ini akan menyebabkan FDIS (pelaburan langsung asing: jatuh Pembangunan ekonomi lebih lanjut akan melambat dan negara akan tetap miskin seperti republik pisang

No comments:

Semak Waktu Solat Dan Marilah Sembahyang..

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country: